Idag utökades Nouw med den inpirerande matbloggaren 100 kitchen stories. Om du inte läst bloggen tidigare, så lär du göra de nu. Vi varnar er för att den är smått beroendeframkallande. Kolla in själva!

Vem är Paulina och vad får vi läsa om i din blogg?

– Jag, Paulina, är en 19-årig kreativ tjej som lever hälften av min tid i Göteborg och resten av min tid på resande fot - typ. Min kreativitet uttrycks genom mina stora passioner: bakning och matlagning, vilka influeras av den hälsosamma livsstil jag lever och försöker inspirera andra till att leva efter.
På min blogg finner ni en hel drös hälsosam matlagning och bakning, lite tips och råd på hur (och varför) man lever ett hälsosamt liv, samt inspirerande foton och berättelser från mina resor utomlands!


Hur hittar du inspirationen till att laga all den fantastisk mat du lagar?

– Inspirationen till maten får jag från andra matbloggare, instagrams, tidningar och tv-program, men även från de resor jag åker på varje år. Jag älskar att tänja på mina gränser och utmana mig själv när det gäller min matlagning - och det gör jag bäst när jag provar på matlagning som inspireras av andra kulturer!


Vad lagar du helst och vilken rätt är din favoriträtt?

– Jag tycker det är allra roligast att baka stora, maffiga och kreativa tårtor (gärna med choklad!). Jag är även en riktig frukostälskare dock, vilket gör frukosten till den måltid som jag mer än gärna lagar! Frukosttillagning är en glädje för mig!


Om du fick välja att endast ha 5 produkter hemma, vad skulle det vara?

– Fiber havregryn, laktosfri naturell kvarg, frysta blåbär, ekologiska morötter och ägg.

Hur startar du din morgon i frukostväg?

– På vardagarna när jag inte har så långa sovmornar gör jag i stort sett alltid havregrynsgröt. Den toppar jag med frysta bär, keso eller kvarg, och proteinpulver, superpulver eller kanel. På det viset får jag i mig många viktiga näringsämnen för att klara mig tills nästa måltid i skolan serveras!
På helgerna satsar jag stort på att få njuta! Även då kan det bli havregrynsgröt, men då utvecklar jag den och provar gärna på nya varianter. Annars kan det bli pannkakor, smoothies, smörgåsar eller mugcakes för att nämna några få exempel. Oftast brukar jag kombinera många olika frukostar (t.ex. smoothie med en smörgås eller pannkakor med kvarg och fruktsallad) för att inte behöva ha beslutsproblem över vad jag ska behöva välja! ;)

Klicka här för att komma till bloggen!