Fett bränner fett. Var inte rädd för att äta fett, det ska vara en del av din vardag precis som protein och kolhydrater. Men se till att välja rätt sorts fetter. Äggula, fet fisk, avocado, naturella nötter för att nämna några.


- Ät rätt mat på rätt tidpunkt. Fördela din energi jämt under dagen och ät regelbundet för att hålla förbränningen igång. För de flesta fungerar tre stora mål (frukost, lunch, middag) och mellanmål där imellan bra!


- Jag skulle verkligen vilja trycka på att äta frukost. Känner du igen dig att du slänger i dig något litet i förbifarten på morgonen? Och tillhör du dom som är sugen på allt och har svårt att motstå det söta om kvällarna?! Ändra dina morgonvanor. Kan nästan lova dig att om du äter ordentligt i början på dagen, så kommer du uppleva kvällarna annorlunda.. Testa!!


- Våga äta efter träningen! Din kropp är tömd på energi och behöver fylla på. Ät gärna något så snart som möjligt efter passet för att återuppbygga kroppen och få kroppen att arbeta, och där med förbränningen också!!


- Drick mycket vatten. Vatten är ett måste för att kroppen ska fungera självklart, men det är också en bra fettförbrännare och hjälper till att "skölja kroppen". Drick 2-4 liter utöver det du dricker under träningen.


- Börja din dag med ett glas ljummet citronvatten.


- Krydda din mat med kryddor som boostar din kropp och din förbränning. Mina favoriter är kanel, cayennepeppar, chili och vitlök!!


- Vardagsmotionera! Rör på dig regelbundet under dagen. Har du ett stillasittande jobb, sträck på dig, och gå en sväng minst en gång i timman. Ta en promenad istället för att ta buss/bil (om det finns möjlighet såklart..), ta trapporna istället för hissen. Skapa din egen vardagsmotion, om den inte kommer naturligt.

Skribent