Vinderen af vores blogudfordring "Nouw30DayChallenge" er lige kommet hjem fra sin inspirationsrejse til London. Her følger vi med, når Neda og hendes kæreste Oscar spiser lækkert mad, går rundt og finder herlige guldkorn i Londons gader.

En tur øst på med Uber eller undergrunden finder i Shoreditch, et af Londons mest hippe kvarter. En gåtur rundt i gaden og mærk duften af guddommelig mad fra restauranterne, lad øjet vandre mellem de seje butikker og graffitidækket vægge, men ørerne er fyldt med dejlig musik fra talentfulde gademusikanter. Vil du til et sted, der opfylder alle sanserne? Velkommen til Londons fedeste område: Shoreditch!

Min kæreste Oscar og jeg landede lidt efter kl. 13:00, og hoppede direkte ind i en Uber mod vores hotel citizenM (6 Holywell Lane) som er beliggende midt i Shoreditch. Det første vi ser når vi kommer frem til hotellet er en Instagram-venlig væg, som er fyldt at coolt graffiti. Resten er væggen er af glas og bag det, ser vi et stort rødt M, som er dedikeret til os eventyrer: ”a Mobile citizen of the World”.

Længere inde på hotellet mødes vi af en indretning som har præg af et kunstgalleri med udstilling af billeder med Tupac, Pablo Escobar, Marilyn Monroe, Matisse og Eazy-E blandt andet. Derudover så har de designmøbler som er to die for. Det var ikke ualmindeligt at se alt fra forretningsmand og forretningskvinder til fotografer, kunstnere og designere i lobbyen. Lobbyen på hotellet er et perfekt sted at få masser af inspiration og positiv energi.

Vi fik hjælp med at checke ind af det venlige og trendige personale, som også tilbød os den bedste udsigt. "Hvis I skal bo i Shoreditch, bør I også have den bedste udsigt over den østlige Shoreditch!" Sådan lød det, mens jeg klikkede videre med hjælp fra deres anvisninger. Ja, der var nemlig trendige check-in-skranker, som man enkelt og smidigt kan checke ind på. Selvfølgelig var der personale, som hjalp til, hvis man havde spørgsmål eller bekymringer.

Da vi kommer ind på vores værelse bliver vi mødt af en farve eksplosion. Badet og toilettet, var i fantastiske neonfarver, som du helt selv kunne kontrollere. Både Oscar og jeg sagde "wow" flere gange, når vi bemærkede de forskellige detaljer. Læs motiverende tekster på sæben eller shampooen, en hårtørrer som leget gemmeleg eller dekorative puder, der inviterer til pudekamp. Alle værelser har guddommelige XL kingsize-senge, belysning og musik efter dit humør, internationale stikkontakter, elektroniske mørklægningsgardiner, gratis wifi og en række gode film (selv disse var gratis) og ja, selv alt i køleskabet var gratis. Alle disse funktioner i værelset blev kontrolleret fra en iPad, som er beliggende i hvert rum. Så citizenM har alt og ved, hvad den moderne rejsende ønsker, og behøver ikke en dum chokolade på din pude eller andet pjat.

Vi pakkede vores ting ud, friskede os op og besluttede os for at tage en frokost på Boxpark, som bogstaveligt talt var et par skridt væk fra hotellet. Boxpark er et koncept med moderne street mad side om side med både lokale og internationale forretninger, der er designet i containere. Desværre Boxpark var under renovering, og vi besluttede derfor at tage indtil byen. Vi gik rundt i området Victoria Embankment Garden (perfekt base for en picnic) og mødtes derefter med nogle venner, der også var i London. Her stod den på tapas og vin aften på Polpo (6 Maiden Lane), det er beliggende i Covent Garden. Polpo er en Bécaro, et venetiansk ord for en restaurant, der serverer enkelt mad og gode italienske vine på den traditionelle måde. Det serveres ikke vin i vinglas, men det drikke fra vandglasset.

Tip: Når restauranter ikke accepterer at booke, betyder det, at der altid er fuldt, så sørg for at vær der tidligt. Det blev til en sen aften, og da vi kom til hotellet omkring kl. 12 så lagde vi os direkte i sengen.

Søndag morgen var vi ikke så friske og vi var heldige, at der var søndagsbrunch på citizenM. Hotel-morgenmad går man aldrig galt med, men dette var noget helt ekstraordinært. En Bloody Mary station, det lækreste bananbrød jeg spist, marmelade i forskellige smage (citron / tequila eksempel) og crossiant himlen. Lige da jeg ville drikke af min smoothie gik brandalarmen, men takket være hotellets professionelle håndtering, gik alt smidigt og vi var hurtigt tilbage til smoothien og morgenmaden igen. Jeg ville ønske at jeg kunne tilbringe hele min dag på hotellet, men det var tid til at tage en tur til den østlige del af byen.

Søndage betyder marked i London og vores første destination var Columbia Road Flower Market; en farve bombe af hundredvis af blomster i forskellige positioner, der gjorde at vi næste væltede omkuld. Nogle af bod ejerne råbte op og fortalte hvilke slags blomster man kunne få, men en anden fortalte om deres "peiones", hvilket gav os et godt grin. Her kunne man finde alt fra smukke blomster til enorme træer. Ud over blomstermarkedet, var der også nogle antikke butikker og cafeer med dejlige udendørsomgivelser.

Tip: Når du alligevel er i Brick Lane området, så benyt lejligheden til at besøge Brick Lane Market for at spise indisk på en af de hundredvis af indiske restauranter. Det er et perfekt sted for dem, der gerne vil have lokale råvarer, vintage tøj og lækker streetfood.

Efter en masse gåture og shopping blev det tid til at gå hjem igen for at bytte om til et finere outfit. Vi ville gerne spise på et sted, som havde Shoreditch som udsigt, og vi bookede derfor bord på det kendte og fotovenlige sushisted; Londons lækreste Sushi restaurant, som staves SushiSamba. . Hvad er det, som gør det så cool? SushiSamba har elementer af det japanske, brasilianske og peruvianske køkken og kultur, hvilket gør madoplevelsen lidt mere spændende. Som prikket på i'et, er restauranten beliggende på 38-39 etage, som gav en majestætisk udsigt. Husk at være let klædt, hvis du skal besøge restauranten, da du er nødt til at passere en sikkerhedskontrol ala lufthavne for at komme til at gå op i elevatoren. Efter vi havde nippet til vores lækre cocktails, 5 retter og dessert samt tage billeder med deres berømte appelsintræer, var det tid til at tage en Uber tilbage til hotellet og sove som en konge og dronning i vores vidunderlige XL king-size seng.

Det blev mandag alt for hurtigt, og vi benyttede lejligheden til at slentre rundt i Shoreditchs gader. Første stop var Whitby Street, som ligger et stenkast væk fra vores hotel og Boxpark. Her kan du finde fedt street art og hyggelige gader at slentre rundt i.

Tip: Hvis du er i nærheden af Boxpark s Boundary Hotel i Albion Café og Bar Rooptop Boundary (2-4 Boundary Street), så er det et hyggeligt sted at spise på.

Vi gik til Brick Lane mod Spitalfields Market, et overdækket marked, hvor du kan shoppe hele ugen. Vi gik igennem alle boderne, fik testet et par hatte og satte os på en café for at tage en kaffe.

Gademarkeder og vintage butikker i det østlige London er drømmen. Blitz Vintage (55-59 Hanbury Street, London E1 5JP) er Europas største vintage butik, som er et dejligt stort lokale, god struktur og behageligt personale. Her har man en chance for at finde unikke styles - et tip er, at man skal holde øje med personalet som står på gadehjørnet, med en voucher på 10 % rabat.

Efter vi fik hvilet vores fødder, gik vi tilbage til citizenM for at pakke og tjekke ud. Vi ville virkelig tilbringe hvert et minut i Shoreditch inden det blev tid til at tage hjem. Vi fik lov til at sætte vores bagage i hotellets bagagerum uden omkostninger, hvilket var helt perfekt. Efter vi havde stået og snakket med det søde personale lidt, fik vi et tips om at spise på The Blues Kitchen (134-146 Curtain Road). Vi gik derfor mod restauranten og bestilte vi en øl og en burger. Det er altid godt at spørge hotellets personale, hvor de spiser og har tendens til at bruge deres tid på. Det er her de kommer for at komme væk fra de typiske turiststeder og det er nogle rigtige lokale guldklumper.

Da vi gik tilbage mod hotellet sørgede Oscar og jeg ekstra for at nyde de dejlige dufte fra restauranterne, musik fra gademusikanter og lod øjet vandre over de seje og halv-slidte, men charmerende bygninger. Jeg tog et sidste billede ved citizenMs graffiti væg (som blev til en tradition, hver gang vi gik forbi) og personalet krammede os farvel. Mens Oscar bestilte en Uber til os, benyttede jeg muligheden for at gå en sidste runde inde i lobbyen for at få lidt inspiration fra den trendige interiør. Jeg kommer definitivt tilbage til Shoreditch næste gang jeg i London, for at opleve mere af dette fede kvarter.

Adresser:

citizenM - 6 Holywell Lane

Polpo - 6 Maiden Lane

Albion Café & Boundary Rooptop Bar - 2-4 Boundary Street

Blitz Vintage - 55-59 Hanbury St

The Blues Kitchen - 134-146 Curtain Road

Tekst & foto: Neda Sadejou (@NEDA)