Har du svårt att hitta rätt i träningsdjungeln? Har du svårt att ta dig ut i löpspåret, eller känns det tungt att gå till gymmet? Vi bad tre av våra favoritbloggare att dela med sig av sina allra bästa träningstips.

– Oavsett vad man har för mål med sin träning – att vilja bli starkare, snabbare, att öka eller minska i vikt – och vare sig du tränar ofta eller sällan så tycker jag att träningen blir som bäst och allra roligast när man gör något man faktiskt tycker är kul. Mitt bästa träningstips, som alltid hjälper mig att hålla motivationen uppe, är att en gång i veckan utöva en träningsform som du själv tycker är riktigt rolig. Så rolig att du nästan glömmer bort att du faktiskt tränar. Är det kul presterar du oftast bättre.

Michaela Forni, ständig bloggdrottning, Forni.se:

  • – Mitt bästa träningstips är att göra det just du mår bra av. Alla människors kroppar mår bra av att få röra på sig – men det måste vara på ditt eget sätt. Att stå och svettas på gymmet passar inte alla. Själv har jag hittat yogan. I yogan känner jag mig stark, trygg, smidig och den hjälper även min mentala sida att slappna av. För dig kanske det är tennis eller löpning som gör dig lycklig? Hitta din grej och träna för din egen skull! Det bästa träningstipset du någonsin kommer att få.

– Mitt bästa träningstips är att hitta en träningsform som du tycker att är kul och som ger dig energi, inte tvärtom. Jag är gravid, så det enda jag känner för just nu är promenader, korta spinningpass och lite styrketräning. Jag tror verkligen att det underlättar att vara någorlunda tränad inför förlossningen och att kroppen orkar mer både som gravid och efter om jag rör på mig. Som gravid lyssnar jag extra mycket på min kropp och pushar den aldrig mer än den orkar. Det skulle jag gjort om jag inte var gravid, men nu känns det inte bra.

PS. Vi har fixat ett grymt erbjudande till dig som läsare. Köper du något från Pierre Roberts hemsida får du 30 % rabatt om du uppger koden NOUW vid betalning. Sätt färg på träningen – hitta dina favoriter HÄR. ​​