Att gå upp i ottan är något vi kan tycka är lite jobbigt nu när det blir allt mörkare och kallare ute. Därför delar vi med oss hur du kan få din morgonrutin lite enklare, lite mysigare och mindre stressig!

1. Förbjud snooze. Slipp ångesten som snooze ger. Bit i det sura äpplet när klockan ringer och kliv upp direkt istället. Bädda sedan sängen efter du klivit upp, för att inte lockas av att krypa ner under det varma täcket igen.

2. Lägg fram din outfit kvällen innan. Kanske ett självklart val för många, men är det något du inte gör: börja! Din start på dagen blir mer harmoniskt när du inte behöver tänka på att slänga ihop en outfit - innan du ens hunnit vakna till.

3. Förbered frukosten. Visst är alla dessa superfrukostar på Instagram lockande? Men vem har ork och tid på morgonen? Du har - om du förbereder innan! Over night oats funkar toppen att fixa dagen innan. Rör ihop lite mjölk, havregryn, bär och en nypa chiafrön dagen innan och låt stå i kylen under natten. Värm på en stund i micron morgonen efter och vips - du har en mättande finfrukost på sekunder!

4. Hitta din morot. Skaffa dig en vana du längtar efter att få göra på morgonen. Har du kanske ett morgonprogram på radion du gillar att lyssna på i lugn och ro? Vill du ha tid att göra iordning håret lite extra, eller dricka en kopp kaffe utan att stressa? Se det som en belöning att unna dig, när du lyckats spara lite tid genom att följa ovanstående punkter!

5. Ge dig själv tid. Om du ska iväg på morgonen, lämna hemmet i tid. Att kunna ta dig från punkt A till punkt B utan stress är något som kommer göra stor skillnad på hur resten av din dag blir.


Vad är ditt bästa tips för en bra start på dagen?


Omslagsbild: @Fredrikapersson