Hej på er! Igår var vi och åt middag på Mando i Malmö. Hade aldrig ätit där innan, men det var gott. De hade god plankstek iallafall. Min mormor och hennes man är på besök i Skåne, och även så min lillasyster (men hon är ju här relativt ofta. Så de var dem, jag och Martin, och min mamma och hennes man. Utöver det tog jag och Martin en rejäl sovmorgon. Jag somnade vid 23 igår på soffan (innan Martin gick till jobbet, hörde knappt att han gick) och vaknade vid 05 ungefär när han kom hem, då gick jag in och lade mig i sängen med honom och sov till 11.30. Jätteskönt att få sova ut, och inte vara stressad över helgen för att man vet att man behöver jobba igen på måndag, för nu har ju jag semester!! Eller kallas det sommarlov?.. Eftersom att jag ska läsa en kurs till hösten? Struntsamma.

Nu har vi precis grillat och sitter och dricker lite kaffe. Imorgon ska vi paddla kanot tillsammans med familjekompisar. Det blir nog mysigt, bara inte vädret kommer med en otrevlig överraskning och bjuder på regn eller liknande.. Efter det ska jag till Martin, och så ska vi hitta på någonting, då vi har ett litet anniversary på 8 månader imorgon haha. Bai

Hej Vänner!!! Hoppas att ni har haft en bra midsommar. Det har jag! En väldigt lugn sådan iallafall. Vi åt supergod chark-middag och bara hade det trevligt. Jobbade ju till 15 på midsommarafton, så var rätt trött. Sedan har jag bara tagit det lugnt med Martin resten av helgen. Snart tänkte vi käka räksallad till middag och kanske se en film. Imorgon är det tillbaka till jobbet igen!

Hej vänner. Sitter hos Martin nu och spelar monopol. Gick tyvärr i konkurs så sitter bara här och glor nu haha. Idag var jag på jobbet som vanligt, och efter det drog jag hem, bytte kläder, sen övningskörde jag till tåget och åkte sedan till Martin. Sen har vi hängt här, ätit hamburgare, och som sagt nu monopol. Är fett trött så efter detta vill jag ta en dusch och sova nog. Vi hörs imorgon boys and girls

Hej! Orkade inte laga någon middag idag, var inte sugen på varm mat så slängde ihop en smoothie bowl, det är ju verkligen livets grej. Älskar att äta "frukost"-rätter till middag. Jättegott nu på sommaren när det är så varmt också! För visst var det världens sommarväder idag? Har lökat heeela dagen.

Ligger i sängen nu och funderar på om jag ska ta en promenad eller duscha och bädda ner mig framför en serie. Gick upp 07 imorse, efter ytterst få timmars sömn. Höll även på att försova mig rejält, tur att mamma väckte mig hehe. Första dagen på jobbet avklarat och det känns otroligt bra verkligen. Tror att det kommer att gå fort med dessa tre veckor! Kom hem vid 16 ungefär, och har inte gjort så mycket sen dess mer än att äta middag. Det blir att gå upp ännu tidigare imorgon, så ska försöka somna i tid idag (!!). Men nu ska jag rycka upp mig, blir nog en promenad.

Är så taggad på min och Martins nästa resa som blir till Paris!! Alltså har verkligen alltid velat åka till Paris, och nu äntligen ska jag få göra det. Vi åker i slutet av Augusti så är dock ett tag kvar, men är redan taggad. Det blir en weekend på fyra dagar/tre nätter. Vi kommer säkert klämma in både turist-grejer och sevärdigheter blandat med lite shopping. Hoppas att vi får fint sommarväder under resan också med tanke på att det är i slutet av Augusti.

Hej på er! Äntligen söndag, haha gillar verkligen söndagar av någon anledning. Känns som att det är då jag plockar upp på mitt rum, tar det lugnt och förbereder lite inför veckan. Dock har jag ju haft så mycket ledigt de senaste veckorna så allt har känts som lördagar. Men imorgon börjar jag mitt nya jobb! (Eller ja, mitt jobb för nästkommande tre veckor). Ska ändå bli lite skönt med en vardag igen, även om det betyder tidiga mornar.

Hur som, imorse väckte mamma mig och Martin vid 10-tiden, Martin somnade om och jag drack kaffe till Nyhetsmorgon. Efter ca 1,5h vaknade han igen och vi åt frukost ute i solen. Så härligt väder idag! Jag åt en smoothie bowl med olika bär i. Sedan dess har jag vart ute på tomten i en solstol hela dagen, skönt. Ha en bra söndag!

Hej. Alltså får ju panaikos på att jag fortfarande är sjuk. En vecka har det gått, och jag har typ varit sängliggandes hela tiden. Tråkigt, för jag hade denna veckas ledighet innan jag börjar mitt sommarjobb på måndag. Men sen är jag ju ledig resten av sommaren efter tre veckors jobb, förhoppningsvis fram tills slutet av Augusti. Om jag ens ska plugga, allt är sjukt oklart nuläget men troligtvis blir det ju en kurs till hösten. Hur som, vaknade hos Martin imorse ("morse" = vid 13-tiden) och vi fixade oss snabbt och gick och köpte frukost/lunch på ett ställe väldigt nära honom. Han tog en Poké bowl och jag tog en acai-bowl, väldigt gott. Nu ska jag hänga med familjen lite. Puss

Hej älsklingar. Var ju minst sagt ett tag sen jag skrev här. Vad som har hänt sen senast är ju bland annat att jag tagit studenten, vilket är ca det bästa som hänt. Slipper ju gymnasiet för alltid nu, och det känns skönt.

Hur som, just nu ligger Martin bredvid mig och tar en nap och jag tittar på House of Cards. Ska snart duscha och fixa mig innan vi ska på en studentmottagning. Är dock sjuk och har vart i snart en vecka, så jäkla segt. Hoppas att ni alla mår braaaa!!!

Hej vänner! Martin bjöd på brunch idag <3 så mysigt, vi var på samma ställe som sist, på Gustav Adolfs torg här i Malmö. Det var lika bra som sist, gillar det verkligen!

Hej vänner! Tänkte att det kunde vara roligt med ett lite annorlunda inlägg istället för bara texter om vad jag gör om dagarna. Så här har ni mina favoriter i sminkväskan just nu. Allting här är verkligen tips, men samtidigt så är det ju ingen garanti att det fungerar bra för er för att jag gillar produkterna, alla behöver ju anpassa sminket efter sina egna preferenser osv, men det förstod ni nog. Använder Nyx contour kit (puderform) för att göra contour med en av de mörka färgerna, och sen använder jag highlighter och ibland rouge från the balms palett. Använder bronzern där ibland, men oftast inte, den är väldigt skimrig. Tycker att Nyx paletten är bättre än den från Anastasia Beverly Hills, får ett mycket bättre resultat!