Hejsan!
Hoppas ni mår bra!

Igår gjorde jag jättegott mellanmål/lunch. Det blev smoothie och en knäckebrödsmacka inget svårt men det var gott. Jag tog lite bilder som jag tänkte ni skulle får ser.

Ikväll ska in till Kalmar och äta gott med en kompis från klassen, vi har inte träffas sen studenten så det ska bli att äntligen får träffa henne. På söndag ska jag och några kompisar kolla på en julshow, först sen ska vi gå på bio. Sen får vi ser vad som händer . Ha det bra så länge! Kram

Ingredienserna i min smoothie, testade att ha lite frö i och lite andra nyttiheter så att den skulle blir lite "nyttigare" eller vad man ska säga. Ingredienser: Naturell filmjölk, mjölk, vallmonfrön, linfrön, gurkmeja, ingefärspulver, kanel, hallon och blåbär. Detta blev väldigt gott.

På knäckebrödet hade jag stekt ägg och aookado en bra kombo tillsammans.

Så här såg målet ut när det var färdigt! Smoothie, knäckebrödsmacka och chai te!

Helgen innan jag skulle åka till Thailand var vi några kompisar som träffades, för att fira vår kompis. Vi lagade tacos och bakade kladdkaka sen gick vi och bowlade det var en trevlig kväll.

Och på söndagen så lagade mamma treträtters meny jättegott och mysig! Tog bara bild på förätten och huvudrättern hihi!

Thailand vilket paradis!

Thailandsresan var jättebra och trevlig.

Resan började med tåg från Kalmar till Köpenhamn flugplats,sär ett flyg tog oss till Thailand. En taxi tog vi som körde oss till hotellet. Hotellet var fint och fräscht. Vi hade bokat en vill istället för ett rum vilket vi tyckte var jättebra och blev nöjda. Efter en lång resa med olika färdmedel så åt vi lite lunch. Maten där nere var jättegod, trots att vi åt för det mesta kyckling och nudlar.

Anledningen att jag och tå kompisar till åkte till Thailand var för att min syster och hennes kompis jobba där så vi åkte och hälsade på dem. Dem jobbade inte så mycket just när vi var där nere.

Vad gjorde vi? Vi tog det mest lugnt, låg vid poolen och solade och badade. På eftermiddagarna satt vi på balkongen och drack lite drinkar, åt lite chips och nötter. På kvällen samlades hela kvällen för att äta middag/kvällsmat. En dag åkte vi till vattenfall, jättefint. Det var en bit upp, man fick gå i djungeln, det var en utmaning att gå upp. Men så värt det, man kunde bada med i vattenfall. Annars har vi bara njutit av värmen, livet och semestern. Jag tog fotmassage en gån så himla skönt det var. Vi kollade på solnedgången en kväll, på stranden spm låg vid vårt hotell. En fin kväll att minnas. En annan sak som jag gjorde i Thailand, var att tatuerade mig. Så häftigt ni får ser en bild i ett senare inlägg i veckan. Ja, Thailand var helt underbart på alla möjliga vis, jag har nog aldrig blivit fäst vid ett ställe så mycket som jag blev med just Khao lak, Thailand. Här kommer bilder från Thailand!

Hotellet där vi bodde!

Vattenfallet!

Solnedgången!

Hej på er!

Nu har det varit lite tomt här på bloggen i två veckor. Man ha inte kunnat eller haft tid. För jag har varit i Thailand i två veckor. Så skönt, och så himla härligt. Kom hem idag, så är lite halvtrött nu.

Bilder och mer om vad som hände i Thailand får ni ser senare i veckan. Tänkte bara kika in och säga att jag inte har slutat att blogga. Kram

Det kom ju snö i måndags, blev förvånad när jag rullade upp rullgardinen på morgonen när det var vitt på marken. Tycker ju om snön, tycker det är mysigt och fint men nu är det för tidigt för snön. Men eftersom det var så fint ute så tog jag några bilder.

I tisdags var jag ute och gick ute i byn. Jag skulle till tandläkaren, så jag åkte lite innan och gick en runda. Det var slönt ute.

Här kommer lite bilder jag tog vid sjö.

Hoppas ni har det bra. Snön har kommit, jag gillar snö men jag tycker det är lite tidigt att snön ska komma nu. Den kan komma i mitten på december och stannar över jul och nyår. Men väder är ju inger vi kan styra eller bestämma över. Vad har hänt senaste tiden jag bloggade sist. I helgen var nere i Skåne hos några släktingar och firade min kusin. På söndag fick vi åka redan vid 11 för att vi skulle på dop klockan två här i Torsås. Det var ett fint dop, med god mat och tårta. Igår var jag hos tandläkaren, det gick bra hade inga hål jippi.

Denna helg ska jag och några kompisar träffas, äta gott och bowla. Sen är det nog packning som gäller för på måndag åker jag till Thailand. Ska blir så spännande.

Hej på er!

Nu är det måndag igen, tänka vad veckorna går fort. Helgen var väldigt bra och rolig. I fredags, gick jag på marknaden här i Torsås tillsammans med Moa, Moa stannade tills söndagen. Så i lördags, på dagne gjorde vi inte så mycket, tog det mest lugn. På kvällen sen åkte vi plus två kompisar till, till Eringsboda brun och kollade och lyssnade på 2 Blyga läppar. Vi hade det trevligt och roligt. På söndagen myste vi och kollade på film innan Moa åkte hem.

Denna vecka, är lite bokade. Idag ska på en träff och träffa några kompisar.  Någon gång i veckan sak kanske åka in till Kalmar för att handla lite till Thailandresan.

I helgen åker vi till skåne för att fira min kusin, det ska blir roligt. Hoppas ni har haft en bra helg. Och att ni kommer får en bra vecka. Kram

Hej på er!
Just nu sitter jag och Moa, och bara prata lyssnar på musik har det trevligt.
Idag har varit Torsås marknad, där Moa och jag gick. Sen gick vi åt kroppkakor och äppelpaj hos några vi känner. Sen gick vi ut till marknaden. Hemma lagade vi maten, som blev taco tårta. Nu sitter vi och mumsa på lite lösgodis.
Hoppas att ni har haft en bra fredag, och trevlig helg på er. kram

Hejsan!

Tänkte det var dags för ett inägg, idag! Detta inlägg kommer det mest att får ser bilder från de senaste dagarna/veckorna.

Middag! Stekta laxbitar, samt kallrökt lax med spaghetti och en kall sås till, samt lite frön på.