Stereosonic imorgon och på söndag och det ska bli 26 grader och strålande sol! Blir verkligen till att hålla varannan vatten imorgon..
Artister som: Tiesto, Alesso, Calvin Harris, route 94, Steve Aoki, Laidback Luke kommer att spela! Me like!

På måndag flyttar jag, Bea, Jonathan, Lüsch och Carlsson in i en lägenhet mitt i stan! Den har både gym och swimmingpool och vi bor på 19:e våningen. Kan säga att man får lite svingel när man står på balkongen och kollar ner.. Byggnaden har 52 våningar har jag för mig. Vi betalar $1200 i hyra varje vecka, vilket motsvarar nästan 8000 kr.

Jag kan inte förstå att det är jul snart.. Trots att här redan spelas julmusik och dem har börjat julpynta. Sommar och jul passar inte ihop! Så det saknar jag faktiskt lite :)

Puss och kramar!

Nu har jag skrivit på mitt första kontrakt på ett rum som varar fram till den 5 december. Jag och Bea delar rum och har sedan gemensamt kök och vardagsrum med de andra i byggnaden. Dvs bland annat med Jonathan, Fredrik och Fredrik som vi träffade i Thailand från början men som skulle till Sydney nästan samtidigt som oss.
Ikväll tog alla vi fem bussen till Bondi beach som ligger cirka en timme med buss ifrån där vi bor nu. Imorgon blir det stranden tidigt och bättra på brännan litta och sen in till stan och fixa kostym till halloweenpartyt vi ska till på kvällen! Vad det blir får ni se imorgon! ;)

Godnatt!

Idag blev det lite shopping och sushi efter en lång natt! Nu skall jag och Beatrice bege oss och äta middag med två grymma tjejer som vi träffade på Phi Phi öarna. Därefter blir det grabbarna grus, förmodligen sista kvällen där men man vet aldrig med oss! Haha

Nu är det dags för oss att lämna vårt fina Hilton hotell för nästa destination. Imorgonbitti blir vi hämtade för att sedan åka med båt över till Phi Phi-öarna. Där har vi inte bokat något hotell än så vi får se om vi får tak över huvudet imorgon natt. Hehe
Har haft två helt sjuka veckor här i Karon Beach och träffat mycket trevliga människor! Hoppas vi ses snart igen!

Puss

Lite dålig uppdatering här känner jag, blir så när man inte kan vara uppkopplad var som helst! Sry

I måndags hade vi Monsumregn och strömavbrott på kvällen. Har aldrig varit med om det förut såhär ordentligt, så det var lite häftigt! Hela himmeln öppnade sig och utsikten från balkongen var inte längre någon utsikt! Man kunde knappt se något så mycket det regnade.

I tisdags höll det dåliga vädret i sig så vi passade på att åka in till Phuket town. Tar cirka 40 min med taxi och kostade 600 THB, vilken är ca 150 kr. Vi åkte först till Central Festival som är ett gigantiskt köpcentrum med butiker som: H&m, Zara, Mango m.m. Därefter tog vi en taxi till en marknad lite längre bort, vilket vi inte skulle gjort eftersom detta ledde till att vi gick vilse.. Mycket bra!

Grabbarna grus i Patong levererar!

Morgonen börjar med att en liten fasan traskar förbi när vi sitter och äter frukost. Lite rädd blev man måste jag erkänna då den var ganska stor ändå! Haha. Väldigt fin också, fram till att den satte sig och sket precis bredvid oss.

Sedan blev det iaf lite poolhäng för att bättra brännan litta, anledningen till att jag ser ut som ett mongo på bilden vid poolkanten är för att det är sten och blir skollhett mitt på dagen..

Nu sitter jag här med bea och har precis tränat på gymmet på hotellet och käkar lunch!

Tyvärr har vi inte badat något i havet än för att det är sjukt starka undervattensströmmar här vid denna tiden på året, så det är lite tråkigt.. Men förhoppningsvis kan vi bada nästa vecka! Vi har haft sjukt tur med vädret, sol varje dag trots att det är slutet av regnperioden här nu.. Tydligen så hade det regnat massor veckan innan vi kom!

Hoppas ni har det bra där hemma
Kram!

Såklart skall jag och Bea försova oss och får springa ner till frukosten som skulle stänga inom tio min.. Efter 24 h flygresa och jetlag är det väl helt ok att inte vakna till klockan? Den var trots allt 5 på morgonen hemma!!
I alla fall så fick vi vår efterlängtade frukostbuffé till en underbar utsikt över en del av poolområdet!

Nu sitter jag här på planet, bara drygt 9 timmar kvar tills vi landar i Honk Kong. Vi åker med Cathay Pacific som är ett stort Kinesiskt flygbolag. än så länge har flygbolaget levererat med bra service m.m. till skillnad från British Airways som valde att strejka idag så att vårt bagage inte kom med flyget.. lite småjobbigt när man ska vara iväg i några månader!
Vi åkte från Köpenhamn till London, där vi endast hann gå till gaten i princip, sedan var det dags för att gå på flyget! Jag hann dock med att köpa mig ett tangentbord till min Ipad, som jag just nu sitter och skriver på, sjukt praktiskt!

Snart blir det middag sedan ska jag ta och sätta på någon av de 40 filmerna det finns att välja mellan tillsammans med Bea och mitt vinglas bredvid mig och hoppas på att John Blund kommer förbi!
Man får ju bara hoppas på att bagaget kommer hyfsat i tid till vårt hotell imorgon, förutom det har vår resa gått väldigt smidigt än så länge.

Puss och kram

Tjarå!

Här är en "att göra lista" inför min resa som får en ära att bli mitt första inlägg. Det börjar dra ihop sig tills avgångsdatumet och det vankas både glädje och nervositet. Jag tror att jag börjar få resfeber!! Den 7 oktober åker jag och min fina vän Beatrice till varmare breddgrader - Thailand - och stannar där i tre veckor. Därefter tar vi flyget vidare till Sydney och stannar där på obestämd tid. Någon resebiljett hem existerar alltså inte! haha

Vi har ansökt om ett Working Holiday Visum som innebär att vi får jobba och bo i Australien i ett år och detta har vi fixat via Killroy i Lund som vi blev tipsade om att gå via. Så fort vi kommer till Sydney skall vi checka in på Wake Up, som är ett Hostel där vi har bokat 4 nätter (också via Killroy). Därefter är tanken att vi så fort som möjligt ska hitta en trevlig lägenhet och jobb så att vi överlever där nere, hehe :)

Listan har jag gjort online på Onedrive, så att jag lätt kan uppdatera den efterhand!

På denna bloggen kommer jag lägga upp Bilder och texter var och varannan dag så att ni kan följa min resa om det så önskas!