Jag hittade dessa posters på en amerikansk sida: https://www.inkistprints.com/ och fastnade direkt för de fina färgerna. Det är ju alltid lite på chans när man beställer saker utanför Sveriges gränser men jag chansade och blev verkligen positivt överraskad när leveransen kom redan fem dagar senare.

Hur som helst, jag ville ha något som symboliserar min och min killes förhållande och jag klickade därför hem de här fyra olika länderna. Först och främst så har vi ju Sverige och USA av den enkla anledningen att jag är svensk och han är amerikan. Vi har dessutom spenderat mycket tid tillsammans i dessa länder. För tre år sedan spelade han hockey i Helsingfors och jag bestämde mig för att flytta med, det var vår första tid som sambos på riktigt och därför har Finland haft stor betydelse för oss. Året efter signade han i Minsk, Vitryssland och det året åkte jag fram och tillbaka. Det blev alltså vårt första år med distansförhållande på riktigt. Också ett viktigt och betydelsefullt land i våra liv alltså. Nu är han ju tillbaka i Sverige och vi har nyligen köpt ett hus i Florida så cirkeln är liksom sluten på något vis. Men vem vet, kanske får jag köpa till någon poster i framtiden😉 Nu ska jag bara rama in dem och hitta någon tom vägg som de kan få pryda!

Igår blev vi sugna på lite efterrätt efter middagen och jag slängde ihop den här kladdkakan med en bas på svarta bönor. Jag vet, det låter galet att det ska kunna bli en god, kladdig brownie men tro mig, det blir magiskt. När jag bakar använder jag mig oftast av stevia eller xylitol/björksocker. Igår använde jag det senare och anledningen är att xylitol tas upp av kroppen på ett bättre sätt jämfört med "vanligt" vitt socker. Det sägs också vara bra för tänderna samt för inflammationer. Enligt mig ett bättre alternativ alltså. Självklart går det dock bra att använda annan sötning i form av socker, honung, sirap eller vad man nu föredrar.

Ingredienser:

1 burk/tetra svarta bönor (ca 230 gram bönor när man sköljt undan vätskan)
2 ägg
3 msk kokosolja
1 ½ dl sötning (jag använde som sagt björksocker/xylitol)
1 ½ dl kakao
1/4 tsk salt
1 tsk vaniljpulver
1 ½ tsk bakpulver
2 msk espressokaffe eller starkt kaffe

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Skölj bönorna väl och låt rinna av.
  3. Lägg alla ingredienser i en matberedare och mixa till en jämn smet (lova att du smakar på smeten nu)
  4. Klä en form med bakplåtspapper och häll i smeten.
  5. Grädda i cirka 20 minuter. Det här är ju en smaksak men jag älskar när en brownie/kladdkaka är kladdig.
  6. Servera med glass, grädde, vaniljsås eller vad du nu är sugen på.

Jag fick högsta betyg av mannen. Jag har experimenterat ganska mycket med olika varianter av kladdkakor, brownies och diverse chokladdesserter och han menade att den här var den godaste hittills. Lova mig att du testar du också!😍

Ett av våra senaste inköp, som förmodligen är ett av sommarens bästa, är denna elgrill. Alltså, vi grillar i princip varje dag nu. Eftersom att vi bor i lägenhet så är kol-, eller gasolgrill inget alternativ så när vi sprang på den här lille rackaren på Clas Ohlson för typ inga pengar alls så slog vi till. De senaste dagarna har det blivit både kyckling, hamburgare och ryggbiff på grillen och ikväll lutar det åt grillad lax. Mums!

Så mysigt att bara kliva ut på balkongen som blir som ett extra litet rum på sommaren.

Gårdagens middag blev kycklingfilé med en stor sallad till mannen och hamburgare i salladswrap till mig. Jag ääälskar bröd, alltså det är bland det bästa jag vet men av nån anledning så tycker jag inte alls om hamburgerbröd. Tycker bara det är torrt och tråkigt så därför väljer jag oftast att skippa brödet till min burgare och då är ju salladsblad ett perfekt alternativ. Älskar för övrigt att äta utomhus också, maten smakar så mycket bättre!

Mitt liv är så fulländat nu. Trots att jag varit glad och livet varit bra så har jag känt att en bit av mig saknats de senaste månaderna så när jag plockade upp den här mannen på flygplatsen i söndags så föll allt bara på plats. Det är så värdefullt att bara få vara nära, ha sällskap på kvällarna, pussa varandra godnatt och godmorgon, laga mat tillsammans, skratta ikapp, dela erfarenheter med varandra och bara finnas till. Det är fint, enkelt och tryggt men man ska aldrig ta det för givet!❤️

Tänkte att det kunde vara kul att kika på hur en vanlig matkasse kan se ut när jag handlat. Nu när Ryan kommit tillbaka till Sverige så innehåller den betydligt mycket mer grönsaker än när jag är själv och så här såg den senaste snabbhandlingen ut:

• Broccoli
• Kycklingbröst
• Kycklingfärs
• Ryggbiff

Väljer alltid ekologiskt så länge det finns. Det som alltid finns hemma och som typ aldrig tar slut är detta:

Skafferi: havregryn, blandade nötter (senaste beställningen vägde 12 kilo haha), blandade frön, müsli, någon slags pasta, riskakor och så kaffe såklart. Den viktigaste kryddan förutom salt är kanel.

Kylskåp: Ägg, yoghurt eller kvarg, smör, ost, ketchup, äppelmos eller blåbärssylt och så självklart kaviar.

Frys: Frysta bär, en massa kött från vår lokala slaktare samt någon form av glass och iskuber.

Vad finns alltid hemma hos dig i matväg?😊

Vilka kontraster. Igår strålande Göteborg och idag ville regnet inte sluta ösa ner. Ösregn är tyvärr inte optimalt när man vill hoppa långt i tresteg men idag var det bara att gilla läget och försöka göra det bästa av situationen då man aldrig kan påverka yttre omständigheter som vädret. Längderna i dagens tävling är väl inget att hänga i julgranen men jag är nöjd med en vinst och att jag höll humöret uppe trots att det var svårhoppat där ute idag. Det är lätt att låta frustrationen ta över men det gör sällan saken bättre. Jag tar med mig en viktig erfarenhet i bagaget och en känsla av att det är bra saker på gång i kroppen!

Okej då, direkt efter tävlingen får man vara lite sur en stund men sen får man bita ihop och gå vidare med ett leende på läpparna. Livet blir mycket roligare då!❤️

Igår var vår sista dag i Götet för den här gången och vi åt en god middag på en argentinsk restaurang. Friterad bläckfisk till förrätt och en riktigt mumsig sallad till varmrätt för mig och mamma med räkor, avokado, jordgubbar, rostade mandlar och toppat med en honungsvinägrett. Pappa åt en entrecote som han sa var god men inte i klass med den han marinerar och grillar själv😉 Den är i och för sig svårslagen så tror köttet fick gott betyg ändå!

Räkorna var "friterade" i havregryn. Annorlunda men gott!

Efter middagen promenerade vi tillbaka till hotellet men gjorde såklart ett stopp för en photo session...

Tvingade som vanligt mamma och pappa att pose:a!

Min lugg blåste envist i ögonen när jag skulle fotas med pappa, typiskt i-landsproblem💁🏼

Härlig sista kväll med päronen!

Efter vår härliga dag ute på Brännö var jag fylld av energi och redo för min "dagen-innan-tävling-uppvärmning". Eftersom jag föredrar mjukare underlag än asfalt och bana så tänkte jag att det vore mysigt att köra passet i Trädgårdsföreningen. Vilken pärla mitt i staden! Det är jag såklart inte ensam om att tycka och igår var parken fylld av hundratals glada göteborgare som hade picknick, drack vin och laddade inför kvällens Håkan Hellströms konsert alternativt bara njöt av livet. Antagligen funderade de vad det var för galning som hoppade och studsade runt bland alla semesterfirare haha. Mamma och pappa fick sitta på en parkbänk och hålla utsikt och visa med teckenspråk när det var fritt fram att springa och hoppa. Ville ju inte råka springa över nån liten tant på hennes fredagspromenad.

Hade en riktigt go och studsig känsla på passet (som bestod av lite uppvärmning, "hoppskolning" och några stegringslopp) och jag blev riktigt taggad på att tävla dagen efter. Älskar den känslan när det bara spritter i kroppen!

Efter en heldag av shopping i torsdags var vi igår sugna på att lämna storstaden i några timmar för att få andas lite frisk luft. Vi tog färjan ut till Brännö efter frukost och fick en fantastisk dag på den mysiga lilla ön.

Ön är i princip helt fri från biltrafik och det vanligaste sättet att ta sig fram är på en flakmoppe eller cykel. Vi valde dock att promenera runt ön och nog blev man lite sugen på ett sommarhus allt när man såg alla mysiga stugor och tomter.

Hittade de här mysiga båtbryggorna och blev sugen på båt också. Det finns mycket man önskar här i livet.

Fina mamma och pappa njöt i solen!

Det gjorde jag med...

"Jag sätter mig här och dinglar med benen så kan du ta en bild på mig" sa jag till mamma och då gjorde hon det.

Sen tog vi en liten bild tillsammans innan vi promenerade till ett mysigt lunchställe för att äta havets Wallenbergare gjorda på lax, torsk och räkor. Riktigt smaskigt!

Efter lunch och kaffe tog vi färjan tillbaka till fastlandet och hoppade på spårvagnen mot stan igen. Det var nämligen dags för ett litet träningspass😊

Hej från Göteborg!

Imorse ringde klockan tidigt och vi rullade från Gävle redan 05.30. Skönt att slippa den värsta trafiken och dessutom maxa dagen ordentligt.

Jag slumrade till direkt och vaknade efter ca 3 timmar av att mamma och pappa väckte mig och sa att det var frukostdags. En mysig liten picknick vid en rastplats. Vi körde sedan de resterande 20 milen och när vi kom fram till Göteborg var det lunchdags.

Vi gjorde ett liten stopp på sportshopen för lite shopping innan vi checkade in på hotellet. Jag gav mig ut på en liten "shake out" för att sträcka på benen efter den långa bilresan medan mamma och pappa tog en liten fika. Sen var det dags för middag.

Märks det att mat är en av mina topprioriteringar i livet?😏 En god öl står nog högt på pappas lista.

Jag och lilla mamma. För ovanlighetens skull så beställde alla tre helt olika rätter. Jag åt en supergod laxpasta med kräftstjärtar, mamma mumsade på en hamburgare och pappa på en maffig räkmacka.

Efter maten tog vi en lång promenad genom staden. Göteborg är så vackert. Speciellt i kvällssolen!

Älskar när vädret tillåter att bära klänning!

Efter promenaden var jag fortfarande proppmätt efter middagen men mamma och pappa var sugna på mjukglass.

En bild på pappsen får avsluta första dagen i Göteborg. Nu ligger jag nerbäddad i sängen och ska försöka få ordentligt med skönhetssömn inför morgondagen då shopping står på schemat.