Hejsvej,

Herregud vad trött jag är idag!... Helt slut i både kropp och huvud. Jag har haft fullt upp i en vecka, med läger i lerums ishall. Jobbtiden var 07-17 med en ända rast på 30 min för lunch. Dock fick vi lunch på lägret, vilket var väldigt skönt. Det betydde jag inte behövde laga någon mat hemma den veckan då det blev mellanmåls/kvällsmats aktikt varje kväll. 🍎

Onsdagskvällen blev dock annorlunda! Då hade jag, Frida och Adina pannkaks-kvällsmat hos mig. Jordgubbar, blåbär, melon och glass stod som tillbehör.

I fredags så sprang jag igen! Duktigt tycker jag. Jag gav mig själv en rejäl klapp på axeln, då jag innan var väldigt trött och hade jobbat hela dagen. Det blev 4 km med 5 backintervaller efteråt. 🏃

Igår var jag och Erik inne i stan på Göteborgs kulturkalas. Vi köpte Toffe (vissa smaker var jättegoda😍), åt lunch på vapiano och kollade runt i stan. Efter det så åkte vi hem till mig och delade framför tv:n och jag jobbade lite hemifrån.

💤 - madde

Hello,

Igår var mysigaste eftermiddagen. Jag och Erik var och shoppade i stan först. För mig blev det en tjocktröja och några par kortstrumpor. Det blev inte så mycket då jag i förrgår shoppade både klänning och tröja. Den nya klänningen är jag så himla nöjd med och jag hade den på mig igår! Jaja, efter shoppingen så åt vi middag på vårt standardställe nr1: Berzelius! Där åt vi cesarsallad och drack cava 🌹 såå mysigt! Det blir extra mysigt när det dessutom var fint väder och vi kunde sitta utomhus. Dock var det lite för soligt för min smak när vi skulle ta bilder, hahaha men men, det blev några bra i alla fall. Senare efter middagen gick vi på Bio. Vi såg Dunkirk! Den nya filmen om kriget vid dunkirk och dessutom var Harry Styles (btw, en av de snyggaste personerna jag vet, i höjd med Cole Sprouse och Niall Horan) skådespelare i filmen och gjorde det grymt bra. 🔥 Super mysig eftermiddag/kväll!

❤ - madde

Tjenare,

I förrgår var jag på Liseberg! 🎢 Alla tränare på lägret i Lerum fick en middag och en kväll med åkning på Liseberg av klubben. Super roligt verkligen! Vi åt först middag på Lisebergs Wärdshus där jag åt räkmackan. Så god 😍 sedan så åkte vi Helix, Jukebox, Loke och gick Gasten. Dock gick inte jag Gasten för jag hatar, HATAR, skräck... Jag var så nära att gå men precis innan man går innanför dörrarna så stannade min kropp och jag vände. Hahaha han som släppte in oss höll med mig, han sa att han aldrig skulle gå gasten heller. Det var verkligen en perfekt dag för att gå på Liseberg. Det hade spöregnat i princip hela dagen och det regnade ända tills vi parkerade bilen. Då slutade det, och det regnade inte mer sen på hela kvällen! Det vara alltså typ inget folk på Liseberg och 0 min i kö. Man gick rakt in på alla attraktioner. Sedan var vi där på kvällen så ibland fick man sitta kvar och åka igen fast man bara betalat för en gång. 😃

En annan sak: Den enda solglimten som fanns på hela dagen var precis när jag och Sofia hade slutat och väntade på att de andra skulle sluta jobba också. Då bestämde vi oss för att springa, vilket vi också gjorde! Grymt gjort av oss tycker jag. 💪

☔ - madde

Hejsan,

NU är min semester slut... 😒 Jag har börjat jobba på läger i Lerums ishall. 13-19 är det varje dag så jag har mina sovmorgnar i alla fall. Det ska dock bli ganska roligt att komma tillbaka till jobbet. Till skillnad från många andra så gillar ju jag mitt jobb! Jag får träffa massa barn (som jag älskar) och jag får betalt för att hålla på med mitt intresse 😃 Grymt ju!

Under de sista dagarna på Tjörn blev det paddelboarding, bad med Elsa, shopping på Göksäter, hallonplockning och egengjord raberberpaj ❤ Åh vad mysigt det var att vara ute på tjörn med min morbror och hans familj. Jag är glad att jag åkte dit och det ska jag definitivt göra fler gånger.

I lördags var jag och Lukas på HÅKAN! Såååå bra 😍 Vi hade guldbiljetter vilket betyder att man får en merchandise påse , en tröja och förra årets konsert på film. Det ska bli kul att sätta på den någon gång.

I söndags fixade jag och Lukas här hemma. Han och kompisen Oskar klippte gräset och häcken medans jag tvättade och städade lite här inne. Jag körde även Lukas till Borås. Han började med hockeyn i måndags och då blev det fystester! så vi körde upp hans hockeybag, en stor resväska med kläder, hans back till ishallen och hans klubbor. Cykeln får vi ta vid ett senare tillfälle. Det finns ju en gräns på hur mycket man kan få in i en bil . Dessutom hade vi mammas bil och inte pappas som brukar få köra upp grejer, men men det funkade. Han får skjutsas av sin kompis i en vecka tills jag kan köra upp den. Vi har också handlat så att han har en full kyl och frys i lägenheten samt lämnat alla hockeygrejerna i omklädningsrummet i ishallen. Mycket vi har fixat här hemma alltså!😓😳

💋 - madde

Hejhej,

Jag har nu äntligen lite wifi! Jag har väntat ett tag nu med att få lägga upp ett inlägg då jag inte har haft internet på några dagar. men nu har jag det och det är dags för en återkoppling:

Jag är nu på Tjörn. Mina småkusiner har sitt landställe där och det är ju såå mysigt med sommarhus!🏠 Det är något speciellt när man kommer till sommarhus och landställen! Detta ligger precis vid havet vilket gör att det går väldigt lätt att bada och det är havsutsikt. De har även en båt som gör att vi kan åka ut och fiska, åka till holmar eller till andra hamnar. Väldigt mysigt var också att moffa (morfar) och Gunilla (morfars fru även kallad Gilla) var nere här igår också, så vi var ett stort sällskap. 😃

Igår så släppte jag av mamma på Landvetter flygplats vid 09.30 då hon skulle flyga till Spanien, efter det så åkte jag hit till Tjörn. Det tar ju inte mer än ca en och en halv timma. Så när jag kom fram så var det lagom till fisketuren. Vi åkte därför ut och fiskade, kom hem med 2 makrillar som vi stekte tillsammans med lax till lunch. Sedan var det lekdags. Vi hoppade studsmatta, lekte kurragömma, ritade, gick ut med hunden osv.

Idag så blev det frukost vid 08.30 då vi (läs småkusinerna) vaknade redan 07.00 💤 Efter frukost blev det en båttur till Skärhamn, där vi åt fish&chips till lunch. Riktigt smarrigt!😍 När vi kom hem igen så åt vi glass och gick ner till bryggan för att bada. Gissa vem som stod där, redo för att bada, om inte Karnermooooo👙Jag visste att hon hade landställe på Tjörn men inte att det var min morbrors ena granne, hahahah. Vi blev båda jättepaffa trust me. Så då blev det lite bad och "brygghäng" med Karnermo innan vi båda gick till respektive familj för middag. Och nu, sent, efter middag så är jag nyss hemkommen från en supermysig lång promenad med Karnermo och en god kopp te! 👌

natti natti!

👙 - madde

Hello,

Veckan har rullat på med full fart! Jag har haft Adina och Frida över på brunch, så gott😍 sedan har jag varit på "efter sommarprats-cocktailparty" hos Tommy Ivarsson (där det för övrigt bjöds på grymma drinkar) samt att jag och Erik har åkt till mormor och hennes sambo Bruno i Varberg. Jag beställde självklart mormors speciella fiskgryta till middag och saklad till lunch👌🏻 Vi ska stanna här ända till söndag så det hinner bli många goda måltider! 😃 Jag träffade även på Hackvall och Fanny på stranden i Varberg igår! Roligt att träffa dem igen efter lång tid! Fullt upp helt enkelt och ingen vidare tid att blogga. Sorry för det... ska förbättras hoppas jag!

Ni får se allt i bilder här nedanför, nu ska jag strax iväg och träna lite men först se på Golfen på TV.

🦀- madde

halli hallå,

Nu är jag hemma från Gotland och det är så skönt! Från och med i måndags och två veckor framåt är jag ledig, helt ledig, och kan göra precis vad jag vill 😍 även Erik är för mestadels ledig och kan tillbringa massa tid med mig, superrrrr.

Lördag: I lördags när jag kom hem så var jag jättetrött och orkade inte så mycket. Jag solade lite på balkongen och mamma och pappa hade gjort mat till mig som stod färdigt i kylen. Toppen bra tycker jag som var seg! Sedan avslutade jag och Erik dagen med att kolla på film och somna tidigt.

Söndag: I söndags så började jag dagen med att vakna redan 8.00..... sedan åt jag frukost och vi gick och tränade på gymmet i floda. Jag har precis köpt nya träningstights från STRONGER och dem är grymma! Jag fick ta en storlek större än vad jag brukar då dem är små i storlekarna men nu är dem perfekta! Är supernöjd verkligen! 👍 Efter det så köpte vi pizza och degade framför tv:n. Jag packade även upp min väska från Gotland.

Måndag: Igår så åkte vi till Eriks mamma på middag. Vi grillade och hade det mysigt. En lugn dag helt enkelt.

Idag: Det första jag gjorde idag var att åka till Alingsås och ta bort mina naglar. En hade åkt av och jag orkade hutta tid för att göra nya så jag bokade en kortis för att ta bort dem istället 😊 Så det känns väldigt annorlunda nu. Sedan så åt jag lunch med mammsen på hennes jobb och varit o stan och fikat med Erik. Vi ska alldeles strax åka och handla middag och lite frukost.

Hadeeee 👋🏼 - madde

Tjenixen,

Idag är sista dagen på lägret och jag har precis duschat och packat färdigt. En lägerförälder ska köra mig till flygplatsen om en liten stund. Ska bli så skönt att få komma hem men samtidigt tråkigt för att denna vecka är över. Det har varit grymt kul och superlärorikt! Jag vill verkligen komma tillbaka hit nästa år 🙌 Hoppas att de frågar igen!

Ungdomarna och barnen idag var så söta. Jag fick presenter, ta massa bilder och många kramar ❤ Sötnosarna! De fick själva välja en sak var som vi skulle träna på idag och i slutet visade dem upp en sak som de hade lärt sig på lägret. Det var roligt att se dem välja vad de skulle göra då😃 (det var väldigt spritt kan jag tillägga)

jaja, nu ska jag packa ner det sista och gå ut så att jag blir hämtad ordentlig!

🔥 - madde

Hejhej,

Igår var det dag 2 på lägret här på Gotland! Jag börjar komma mer in i det nu och det känns jättebra 😃 Jag har lite ont i fötterna på kvällarna bara... men det får man räkna med om man har sommarfötterna nertryckta i skridskorna 6 timmar om dagen! Fötterna blir då kalla och stela så jag brukar gå runt och mjuka upp dem lite på kvällen och även mellan ispassen.

Igår eftermiddag/kväll gick jag en promenad för att få komma ut lite. Det var jättehärligt och alldeles lagom varmt och skämt i solen. Jag gick ner till stranden och kollade, sedan gick jag till Ica och handlade kvällsmat. Det känns lite som ett eget land Gotland på grund av de små byarna och med husen som har gammaldags stuk. Hela Gotland är så annorlunda jämfört med hemma och ändå är det samma land. Jag hörde den sötaste kommentaren av en av mina yngsta åkare idag, hon sa: "De har så gott kaffe i detta landet" , hahaha, detta var bara för att hon hade fått smaka på kaffe med mjölk.. Plus att hon då trodde att hon var i ett annat land men hon är bara 7 så det kanske inte är så konstigt. 😂

🐔 - madde

Hallå,

Idag är det måndag och en ny arbetsvecka börjar för många, även för mig faktiskt! Jag är nu på Gotland, jag kom igår, och har haft första ispasset. Jag har fem more to go idag👌🏻 Som tränare här har jag 6 ispass på 45 min var per dag, vilket är alldeles perfekt! Jag börjar 8 och slutar 17.15 vilket inte är allt för sent 😊

Det är soligt och fint väder här i alla fall, så lite segt att jag spendetar halva dagen i ishallen men men. Jag går ut och solar och vilar mig emellan passen och då är det ju guld att det är soligt och varmt☀️

Igår när jag kom så satt jag i trädgården till "tränarvillan" och solade, löste korsord och drack kaffe, sedan gick vi till ishallen för middag och infomöte. Well, nu kallar ett till ispass, in i kylan igen...