Header

Har legat sänkt så gott som hela veckan. Det som började med halsont gick över till influensa..?! Ont i kroppen, feber och huvudvärk, kändes som ögonen skulle ploppa ut.
Har så svårt att ligga still fast jag är sjuk. Står det tvätt framme vill jag vika den, är det disk i köket vill jag diska undan. Startar rensning av badrumsskåp osv. Vore det nystädat och fint utan en pinal framme skulle jag kunna slappna av, men det går inte när det är minsta stök. Ligger bara och mal i huvudet att det måste bort! Så städar man undan och är helt sopslut efteråt.
Men i fredags kunde jag knappt ta mig ur soffan, orkade knappt hämta vatten. Låg och väntade hela dagen på att J skulle komma hem så han kunde hänga tvätten och skära upp en apelsin åt mig som jag hade varit sugen på sen lunch! 🍊
Idag har det känts bättre, knappt snytit mig nu på kvällen. Men får väl försöka ta det lugnt imorgon med så det fortsätter gå åt rätt håll!

Tjillevippen!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Igår blev det 2,5 km jogg med L. Kändes bra att komma ut i spåret, även om det var rätt tungt. Direkt efteråt kände jag mig 'förkyld' i halsen. Vilket bara ökade under resten av kvällen. Gick och lade mig ganska tidigt och hoppades att lite sömn skulle göra susen, ibland kan man ju känna sig sjuk när man sovit för lite.
Men tji fick jag, vaknade mitt i natten av att det gjorde så fruktansvärt ont i halsen att jag knappt kunde svälja.
Hade som tur är halstabletter som domnar halsen, så kunde tillslut somna om.
Idag är det kurering på soffan för hela slanten. Skräp-TV varvat med en god bok och mycket té. Ska försöka peta i mig lite frukt också, blir lätt att man bara äter skräp när man är sjuk annars. Får se om jag orkar ta mig till affären senare.

Håller tummarna att denna förkylning försvinner snarast!!

Likes

Comments

Träning

Idag var jag iväg och köpte nya skor. De förra var så himla slitna så tänkte att mina fötter förtjänade lite nytt och fräscht.
Jag är inte märkestrogen eller har någon egentlig aning om vad man borde ha. Tycker dessutom det är onödigt att lägga mycket pengar på ett par skor man ska byta en gång per år.
Brukar välja ett par sköna till lagom pris.
Denna gång blev det Nike lunarglide 8, uppskattar att de fanns i grått. Någon verkar ha förstått att kvinnor vill ha mer variation än rosa (min hatfärg), tycker det dyker upp mer och mer skor i olika färger än för något år sedan nu.
Var såklart tvungen att prova dom genast. Kände fortfarande av i knäna sedan i lördags, och efter någon kilometer domningar i fötterna, så det blev bara 2,5 km jogg. Vill minnas att jag domnade i fötterna i mina förra skor också när de var nya.
Kollade runt lite på nätet om jag kunde hitta någon med samma problem och vad det beror på. Hittade många inlägg där det var vanligt med domningar i nya skor. Någon skrev "GÅ in skorna, inte SPRING". En annan skippade snörning i mitten av skon osv. Tur att de är i det diskretare laget så man kan gå in dom i "vardagen".
Nu blir det bingen, g-natt!

Likes

Comments

Träning

Är så pepp att ge mig ut att springa! Knäna känns bättre idag, så det borde inte vara några problem, speciellt då jag springer på mjukt underlag. Imorgon är jag ledig, tänkte då ge mig iväg och leta skor, känner att det verkligen behövs. Är så pepp på att prova 5 km då jag oftast kört kortare och snabbare (med mina mått mätt) rundor senaste gångerna. Måste ju känna av hur mycket man kan ta ut sig inför night run i slutet av september. Har en förmåga att spara på energin, så när jag kommer 'i mål' känner jag ofta att jag har mer kvar att ge.

Bästa tipsen att komma iväg och springa/dra till gymet när man inte riktigt har lust:

  • Bestäm en tid du ska vara i spåret/gymet
  • Tänk inte "ska jag/ska jag inte", byt bara om! Fyll upp en vattenflaska och gå ut till bilen(bussen/cykeln) utan att tänka på vad du ska göra, ta det bit för bit
  • Det jobbigaste är oftast att ta sig iväg, när man väl är där känns det oftast skönt att röra på sig och få ny energi
  • Påminn dig om hur skön känslan efter träning är
  • En jättebra ursäkt att strunta i disken
  • Tänk hur duktig och bra du kommer känna dig när du är klar
  • Gör en god smoothie som väntar på dig när du är färdig!


Likes

Comments

Tävling

I helgen sprang jag och svägerskan tjejmilen. Tredje gången för mig och första för svägerskan, som redan fått blodad tand. Det blev inget rekord direkt, men det är en otroligt bra motivation till att börja löpträna (regelbundet). Det går inte att förmedla hur peppad man blir av sådana lopp. Det är nog något som måste upplevas.
I början av loppet gick det segt, jag kände av att jag inte sovit tillräckligt natten innan, men jag nötte på. Efter 4-5 km hände något och min energi kändes bottenlös, sån mäktig känsla! Man känner sig oövervinnerlig och blir påmind om vad man älskar med att springa. Tyvärr är jag inte van att springa på asfalt, så det var istället knän och ben som protesterade.

Nu ser jag framemot att ge mig ut att springa så fort som möjligt! Låta knän och skavsår vila någon dag till bara.
Vi blev så peppade av tjejmilen att vi dagen efter anmälde oss till ett annat lopp i slutet av september, dock bara 5 km, men det känns lagom och plätt-lätt efter milen. Behöver även nya löparskor, och tid att nöta in dom innan nästa lopp.

Nu gäller bara att hålla motivation uppe och sjukdomar borta (då vi tydligen går in i dessa tider nu)!


Likes

Comments