Halooo again
Just nu är jag i den här perioden som de flesta hamnar i någon gång på året.. när man har för mycket att göra på för lite tid, ja precis så känns det. Denna vecka är laddad med en inlämning i samhällskunskap, ett Matte 4:a prov samt ett Kemi 2 prov. För att krydda det lite väntar ett ljuvligt Fysik prov veckan efter det:)) Jag skulle knappt hinna med en av alla dessa. Men det är väl så livet är ibland, jag försöker bara ta en sak i taget för att beta av det. Det känns bättre att få något gjort och vara nöjd med de än att göra allt halvdant.

Ibland är det jobbigt men med vissa saker försöker jag bara tänka "vad gör det om 10 år" just för att dämpa stressen och ångesten något. Det är inte hela världen om något går fel eller inte lyckats som man hoppats utan det är bara att ta nya tag!

Önskar er alla en toppen måndag!

- Good Vibes Only

Det här är en kort liten video snutt från de bästa stunder från min resa i Puerto Rico. Anledningen till varför jag lägger ut den just nu är för att jag kanske ska få åka dit snart igen och jag längtar så! Just nu när alla är på semester, allt från palmer till skidbackar, så drömmar man sig bort lite extra mycket och hoppas på att få resa bort från Svealand så fort som möjligt..

Idag är det ju alla hjärtans dag, men vad innebär det då?
Alla hjärtans dag är en dag där man ska uppmärksamma och dela kärleken lite extra mycket, något som jag personligen tycker är super mysigt. Men jag tycker även att man alltid ska prioritera kärlek i vardagen, det är ändå det enda som får oss må på topp!

Min alla hjärtans dag blev inte precis som jag tänkt från början då jag hade träning på kvällen men de löste sig fint. Jag slutade lite tidigare än Martin så jag bestämde mig för att åka direkt till honom, när jag kom dit tog jag en promenad med hans hund och sen somna jag faktiskt som en stock i hans säng (typiskt mig) hehe..
Vaknade sen av att Martin kom in med lite presenter så jag blev super glad! Vi åt lite god middag, kött och potatis med bea ofc. Jag hade träning och sen åkte vi hem till mig och köpte med oss en smaskig kladdkaka för lite extra vardagslyx ;P Så kände ändå att det blev en mysig alla hjärtans dag vilket jag hoppas ni också fick!<3

Puss och kram// Madde

Igår kväll var jag på gala (ATG sales awards) med mamma där hennes jobb var nominerad till årets butik. Jag har varit med mamma på flera liknande galor förut och det är alltid lika trevligt att träffa nya människor och möta de med mycket erfarenhet i livet!

Denna gala bjöd på god mat, partaj och en riktigt bra show av bland annat Martin Stenmark. Även gårdagen fick jag lyxen att spendera en till natt på hotell samt äta hotell frukost (så mycket kärleeek<33)

Efter denna lyx helg återgår jag till mitt normala liv bestående av mycket träning, prov och lite sömn men känner att jag ska börja prioritera min hälsa lite högre framöver. Man märker redan efter en helg av mycket mat och sömn att jag blir mycket piggare och får ut mycket mer av mig själv då!

Imorgon är det alla hjärtans dag så hoppas på en mysig dag full med kärlek och förhoppnings vis hinner jag spendera några timmar med min pojkvän innan träningen drar igång. Men nu måste jag kila!

Puss och kram // Madde

Vilken dag är det?
- Söndag
-Whattttt

Ungefär så kändes det idag när vi vaknade i hotellets drömsängar och insåg att vi skulle åka hem..
Vi känner ändå att vi hunnit med en del under denna helg! Igår gick vi upp ganska tidigt för att äta Gothia Towers mega frukost (som jag längtat!) därefter rullade vi tillbaka till hotellrummet för att duscha samt fixa oss lite. Vi begav oss ut i Göteborgs stad på promenad och besökte avenyn för finna någon möjlig middags resturang men hitta inget särskilt. Till lunch beställde vi in två King Size räkmackor som ligger topp 1 här i Göteborg, och tro mig de var KING SIZE!! Goda som jag vet inte vad och verkligen något att rekommendera! Vi kollade även Sverige - Ryssland matchen som resulterade med 4-2 till Ryssland. Därefter skulle vi bara käka lite middag för att sedan gå till hotellrummet för att ha lite Mello mys, men så enkelt var det inte.. Det fanns inte en enda ledig resturang i hela jä**a Göteborg haha. Varenda resturang behövde man förboka men efter ca 1 timme hittade vi en liten kött resturang där vi klippte sista platserna (phew). Nu sitter vi i bilen påväg hem och jag planerar lite inför galan jag ska på ikväll.

I vilket fall så har det varit en toppen helg här i Göteborg och vi har bara under dessa dagar funnit skillnader mellan Stockholm och Göteborg. För det första så måste man här i Göteborg boka bord typ dagen innan för att få chans att äta en god middag eller lunch. För det andra är det väldigt krångligt att köra här i Göteborg då det vägarna korsar varandra hela tiden samt spårvagnar far här och där haha. Men utöver det så är det en trevlig stad med många glada människor!!

Tack för denna gång Göteborg!
Kram Madde

• resor

Sådär nu är vi framme i Göteborg och har hunnit landa i hotellsängen. Vi anlände runt 18:30 och fick ett rum på 13 våningen med super fin utsikt över staden. Vi var ganska trötta efter att åkt bil så vi utforskade hotellet lite, gick och handla mat samt tränade på deras fina gym som de har på 22:a våningen. Sen tog vi bara en dusch och la oss i sängen för att kolla lite film och mysa. Vi började kolla på The Wolf Of Wall Street men insåg att den var 3 timmar lång så vi bestämde oss för att sova så vi kan gå upp tidigt imorgon och äta mumsig frukost!

Godnatt, ha det bäst! Kram Madde

Hej alla fina!
Nu har jag och Martin påbörjat våran roadtrip söder ut i landet för att besöka "La Göteborg". Vi har inga särskilda planer på vad vi ska göra där utan vi kände mer att vi ville komma bort från Stockholm en stund, bo på hotell och bara ha det mysigt. Vi har bokat in oss på Gothia Towers och det är första gången jag ska bo där så det ska bli spännande. SÅ TAGGAD PÅ HOTELL FRUKOST!!! Vi ska åka ner runt 13:00 så vi räknar med att vara framme runt 18:00-19:00. Ska även försöka göra ett litet video klipp från Göteborg som ni ska få ta del av!

När jag åker längre roadtrips vill jag alltid ha förbredda musik spellistor. Det är typ det viktigaste för mig hehe. Jag gör alltid en spellista med schlager och gamla godingar som man kan sjunga med till samt en lista med bara bra och chill musik som man kan lyssna på när man börjar bli trött. Kommer även länka vår roadtrip lista så ni kan få ta del av den med!

Men nu rullar bilen så ni får ha det bäst för det ska vi också ha!
Kram Madde

Så som rubriken lyder "This is me" :

Jag tänkte inte skriva en lång bibel om mig själv här utan tänkte mer att ni ska få följa och lära känna mig mer och mer genom bloggens tid! Bilden ovan beskriver mig väldigt bra, är en glad och mysig tjej som älskar att gå på äventyr. Jag spelar innebandy i Nacka Wallenstam samt går i en NIU skola där jag studerar naturvetenskap. Min vardag består kanske som ni förstår av mycket träning och studier men den lilla tid utöver det så träffar jag kompisar och är med pojkvännen.