Everyday, Travel

TOP: WEEKDAY
shorts: bik bok
beach bag: vintage

Det er så altfor deilig å være i varmen, nyte dager på stranden og kveldene ute i sentrum, men når jeg la merke til at det sto fredag på skjermen fikk jeg litt små panikk - det er vår nest siste hel dag i Kroatia. Jeg har virkelig ikke hatt peiling på hvilke dag det har vært. Da er man i feriemodus og slapper totalt av, og det er så deilig! Vi bestemte oss derfor også for å dra på båttur slik at vi får opplevd litt mer enn bare Split, så i dag er vi på havet og besøker både Trogir, Blue Lagoon og en annen øy. De to siste dagene skal nytes til det fulleste før vi vender snuten hjemover og gjør oss klare for en 16 timers lang reise. Ja, vi har bestilt hjemreise på nesten et helt døgn i stede for å betale noen tusen lapper ekstra, og komme hjem samme dag. En dag skal jeg bli rik så jeg slipper det :)

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - klikk her!

Inspiration & tips, Outfit of the day, Travel

CITTA DELL´ ANGELO

TOP: WEEKDAY
SKIRT: BIK BOK
BELT: GUCCI
SHOES: SUPERGA

Jeg elsker virkelig disse bildene mamma tok av meg da vi besøkte gamle sentrum i Citta Dell´angelo, Italia. Midt i ingensteds ligger sentrum på det høyeste punktet av åsene. Det var lite, intimt og sjarmerende! Nå er vi klare for middag her i Kroatia og planen er å spise andebryst på en restaurant som vi oppdaget første dagen - uteplassen dems ser så utrolig fin ut, så vi krysser fingrene for like god mat.

Everyday, Inspiration & tips, Travel

ACCESSORIES FOR THE HAIR, NECK AND PURSE. .

​Jeg elsker silkeskjerfet er i vinden som aldri før. Det kan brukes til så mye og piffer opp et hvilket som helst antrekk. Knyt det i alt fra hår, til favoritt buksen eller i håndtaket på vesken og du har en helt ny look på 1-2-3. Jeg er veldig glad i buns og bruker det ofte, da er det perfekt å sprite en ellers så kjedelig frisyre med et enkelt silkeskjerf. Det er så behagelig, og fint! Jeg er en sucker for fine detaljer så skjerfet fra H&M har fått en fast plass rundt strand vesken min nå i sommer, og hvis ikke sitter knyttet rundt den klassiske frisyren. Et perfekt tilbehør uten at det koster en formue; bruk det løst rundt halsen, håndleddet, på buksen eller en fin plass på en av veskene dine.

Everyday, Travel

JOBBER MED FARGEN, FORTSATT ;)

GÅRSDAGENS PLASS MIDT PÅ STEINENE.

STRANDBAGGEN MED NØDVENDIGHETENE; SOLOLJE, SOLKREM, SOLBRILLER OG PENGER

BØLGESKVULP, DEN MEST BEHAGELIGE LYDEN

EN STRANDDAG OVER, OG VI ER KLARE FOR EN NY

Late dager på stranden er de beste. De to siste dagene har vi ligget på sentrums stranden her i Spøkt, en folksom strand som er lite å skryte av, men i dag besøket vi Obojena Svjelost beach som er roligere og mye finere. Vi er på dag 4 og halvveis i ferien uten å ha sett noe særlig av verken Split eller Kroatia - noen med tips til oss? Inntrykket vårt er ikke akkurat det beste, men vi har veldig lyst til å ta en båttur eller to i håp om oppleve noen finere plasser. Blue Lagoon står øverst på listen og hvis alt går etter plan kommer vi oss dit på fredag. Brac vurderer vi også, men herregud så dyrt det er i turistbodene. Vi koser oss selv om alt ikke er som forventet, det er fortsatt tid til å endre inntrykket :)

Everyday, Fashion, Travel

bLOUSE: ZARA
SHORTS: LEVIS
BAG: BIK BOK
SHOES: SUPERGA

Våkner opp. Tar på bikinien. Spiser frokost. Drar til stranden. Bader. Soler meg. Spiser en god lunsj. Tilbake til håndkleet og strandbaggen. Litt mer sol. Litt mer bading. Hjem og dusje. Ut for litt mer mat. Mett etter en tallerken med Ravioli. Rusle rundt og så god natt. Sånn så min mandag ut i går. Jeg storkoser meg på ferie og vil aldri hjem, i hvert fall ikke enda.

beach dress: bik bok
beach bag: vintage
scarf: h&m

H E L L O F R O M C R O A T I A

Vi landet i går kveld, og dro rett ut for middag etter å ha mottatt nøklene til leiligheten. Det er så deilig å være tilbake i varmen, ligge på stranden og kjenne solstrålene som varmer kroppen. Spise sene middager og nyte kveldene når solen har gått ned. Vår første dag er snart over og de første timene brukte vi til å utforske litt før vi fant en strand som virket koselig og der ble vi liggende til solen ble svakere. Nå er vi begge ferdig dusjet og skal ut å spise middag, titte innom butikkene i hovedgaten og forhåpentligvis kommer jeg tilbake med en kjempe fin badedrakt. Livet er herlig!

GUESS WHERE I´M GOING

Dagene hjemme i Oslo har gått til så og si "ingenting" fordi det ikke har vært vits å komme tilbake til rutiner. For gjett hva? Jeg reiser nemelig til Split i dag og sitter allerede på flyplassen. Det blir kun en uke ferie, men jeg har tross alt vært i Italia nærmere 4 hele uker. Vi har nettopp spist en tung frokost eller lunsj på Jamie´s, burger og fries før klokken 12:00 var ikke greit for magen.

FLIGHT MODE; JUST ONE MORE...

3 døgn hjemme i Norge; Nå å gleder jeg meg til en siste ferie for sommerferien. Sand mellom tærne og enda litt mer farge på kroppen, det er ingenting som er bedre.

Fashion

So simple IN A beautiful color!

Jeg noen timer til overs på Fiumicino flyplass før flyet hjem til Norge og det ente med en runde rundt på terminal 3 etter sikkerhetssjekken. Italienerne er kjente for fashion, merkevarer og ekte skinn og det møter du må så fort du lander og blir noe av det siste du ser. Jeg tok turen innom både Furla, Burberry og Gucci en siste gang før jeg ente opp med å kjøpe denne søte clutchen på salg fra Coccinelle. Den får akkurat plass til det mest nødvendige, mobil, bankkort, lader og pass hvis man skal ut å reise. Må si jeg gjorde et lite kupp og betalte ikke mer enn 300kr.

MY NEW "POCHETTE" IN REAL LEATHER

Min nye clutch er fra det italienske merket Coccinelle og laget av ekte skinn i den nydeligste pastellfargen. De har høyt fokus på god kvalitet og helt enkelt design. Denne blir med meg på mye fremover, perfekt å ha i en større veske når man ønsker å ha ting organisert eller helt for seg selv rundt håndleddet.