Hallå där 😄

Idag blev vi sugna på ett miniäventyr så vi gick och hyrde en kanot för två timmar och gav oss ut för att paddla runt lite i viken. Till en början var det helt underbart och vi flöt med vågorna så vi inte behövde ta i så mycket 😉

Det var superhärligt och vi bara satt och glassade i solen. 😍 Men vi måste sett väldigt roliga ut eftersom en båt som körde förbi oss vände tillbaka och stannade brevid oss för att fråga om vi behövde hjälp haha. Vi tackade men sa att vi klarade oss bra, vi skämdes så mycket så vi började ro iväg som om vi vore med i kanotlandslaget 💪🏼 Såg nog bättre ut i våra huvuden än vad det var haha 😅

Eftersom vi inte hade några mobiler med oss så visste vi inte hur länge vi hade varit borta och vi hade hamnat vääääldigt långt bort. Så vi tänkte att det va dags att börja paddla tillbaka men det var lättare sagt än gjort. Strömmen var starkare än vad vi hade trott och när vi hade paddlat oss ca 5 m framåt och stannade för att vila någon sekund så kändes det som vi åkte tillbaka lika långt som vi paddlat, så vi kom liksom aldrig någon vart 😅 Så höll vi på och kämpade ett bra tag, tills vi helt plötsligt tappade balansen och båda föll i vattnet... 😂

Emma fick snabbt på sig sin flytväst (som vi tog av oss när vi solade). Men när Madde vände sig om för att ta på sig sin kunde hon inte hitta den någonstans, den hade antagligen flutit iväg med vågorna för längesedan utan att någon utav oss märkt det 😂 Så hon klängde sig fast på Emma med sarong och dubbla solglasögon och två åror i näven, medans Emma höll i kanoten.
Madde tog tag i båten istället efter en tillsägelse från Emma och eftersom hon hade flytväst så fick hon simma. Vi trodde liksom inte vi skulle ta oss upp i kanoten från djupt vatten eftersom vi hade haft ett jävla problem innan🙈

Men när vi insåg att vi inte kunde simma hela vägen hem så gjorde vi ett tappert försök att oss upp i kanoten, vilket överraskningsvis fungerade. Klockan var säkert hur mycket som helst nu tänkte vi så vi började paddla som två galningar och det va inte ens kul längre...

Men efter MÅNGA "jag ger upp nu, jag orkar inte mer" så kom vi tillslut fram, endast en kvart försent och det enda som inte följde med oss tillbaka var Maddes flytväst och Emmas sarong.
Det hela var ett riktigt träningspass så vi kommer säkert vakna upp med rejäl träningsvärk imorgon haha 😅

Halloj 😃

Nu är vi äntligen tillbaka och återhämtade efter ett par tuffa dagar... Men men det är smällar man får ta när vi lever som vi gör haha 😅

Asså förlåt att våran blogg är så fruktansvärt tråkig men vi gör inte så mycket på dagarna här. Förutom att sola och bada i det fantastiska havet och ha högläsning på eftermiddagarna, så får det bli när man bara har en bok med sig 🙈 Vi är som två riktiga pensionärer men vi trivs som fisken i vattnet med det 🐠🌊
Eftersom vi inte gjort något speciellt så har Madde inte heller lyckats klanta sig så vi har inga roliga berättelser att skriva om heller. Förutom att hon fick hela toalettdörren att falla av gångjärnen bara genom att nudda den 😂 Men mycket mer än så är det inte!

Hallå hallå 😄

I fredags kväll åkte vi med en longtail båt till andra sidan av ön. Denna sidan kallas för Sok San och här är stranden ännu vitare och vattnet är ännu turkosare. 😍
Det är verkligen så himla fint här och vi försöker njuta så mycket vi kan även fast omständigheterna just nu inte är så bra...

Vi båda har nämligen blivit matförgiftade, och tror nog alla vet hur man mår då, alltså inte på topp. 😫 Vi känner oss som två zombies och varenda liten sak man gör är en stor kraftansträngning. Men känns som det värsta är över iallafall så nu får vi bara hoppas att vi blir bättre 🙌

Gomorron!!🙌

I torsdags vaknade vi verkligen upp i paradiset 🌴 dem vita stränderna bländade oss nästan när vi gick ner för att äta frukost, innan vi skulle ta taxibåten till Sok San (den sidan av ön där ingen är) som dem eremiter vi är 😂 MEN det blåste som bare den och pga detta gick inga båtar, så vi fick helt enkelt planera om igen (som vanligt..) men det gick ingen nöd på oss! Vi hittade ett mysigt ställe att hänga på och badade hela dagen lång🙌

Vi fick reda på att det skulle vara beach party på kvällen och vi tänkte "varför inte"🍹 vi är så glada att vi gick för vi träffade så mycket härliga människor från hela världen! Vi har verkligen hittat stället där alla backpackers är 😂

Hade gött 😎 / Madde & Emma

Jaaa...då är det ju det här med brist på wi-fi 😂
Vi får liksom passa på, så här kommer ännu ett inlägg!

I tisdags så var det äntligen dags att säga tack och adjö, gå och dö, till Bangkok som vi spenderat ALLDELES för mycket tid i...😅

Klockan var 12:30 när vi satte oss på första bussen som tog oss till gränsen mellan Thailand och Kambodja. Väl framme vid 17 tiden fick vi hjälp med visum och ta oss igenom passkontrollerna. När vi var igenom så hamnade vi tillslut på en buss med "sängar" istället för sittplatser som skulle ta oss till huvudstaden Phnom Phen.

Mellan klockan 22:00 och 06:00 så åkte vi i denna förjävliga buss som var proppat med både människor, kartonger med frukt och annat skräp. Eftersom att det inte finns några ordentliga vägar här i Kambodja så skumpade det något fruktansvärt och Madde var orolig att hon skulle trilla ut för att fönsterrutan hade en stor spricka 😂 Det var en resa vi sent kommer glömma!

Klockan 07:00 hoppade vi på nästa buss mot Sihanoukville. Vi kom fram 13:30 och då åkte vi direkt och köpte biljetter till en båt som skulle ta oss till Koh Rong. Den resan tog 2 timmar.
Men när vi kom fram hit efter 28 timmar på resande fot och fick se den kritvita sanden och hur mysigt det är här så känns allt SÅ VÄRT DET 😃

Efter detta sömnlösa dygnet så kommer vi förhoppningsvis somna gott även fast vi just nu bor i en bungalow där det kan krypa in vilka djur som helst 😅
Imorgon ska ni få se vilket paradis denna ö är 😍

Hallå 😄

I måndags var vi redo för att ta oss till Kambodja, vi skulle bara in en snabbis på ambassaden och hämta Maddes pass. Men det gick väl inte riktigt som planerat 😂

När vi kom till ambassaden var det knökat med människor och vi tog en nummerlapp och vi fick inte ens plats i väntrummet utan satte oss i korridoren utanför. Efter ett tag säger Emma:
- Asså det har inte hänt ett skit och det står fortfarande på samma nummer?

Det visade det sig att maskinen var trasig och det fanns inte något system what so ever... Madde fick helt enkelt ta tag i saken själv och efter många om och men så fick hon sitt nya pass. Men det var inte så bara, mannen på ambassaden sa att hon var tvungen att åka till Migrationsverket för att föra över EN stämpel för att ens kunna använda passet.

Så vi fick helt enkelt bege oss till Migrationsverket eller helvetets väntrum som vi nu kallar det för 😡 Vi kom dit vid halv 2 och var inte därifrån förrän halv 8, för EN litens stämpels skull. Kan säga att det var inte många krafter som fanns kvar i våra kroppar efter denna dagen. Det var inte bara att vi inte hade fått i oss någon mat utan vi missade även bussen till Kambodja. Så det var bara att bege sig ut och leta efter ett nytt boende i Bangkok en natt till...

Det här med tur är inte riktigt vår grej har vi upptäckt! Men nu behöver vi iallafall inte bry oss mer om det 🙌

Eeeh... Hallå?? 👀

Vi har varit ur funktion, detta pågrund av att Madde hittade en tv kanal som bara visade amerikanska filmer. Vi har suttit i trans och det har bloggen fått lida av.
MEN nu är vi tillbaka med ny energi och vi vill dela med oss av vår underbara kväll vi hade i lördags🙌🍹🎉

När sista filmen var sedd så tänkte vi att nu får vi fan ta tag i livet 😅 Så vi satte på oss de finaste vi hade och piffade till oss lite 😏 Sedan gick vi till en SKYBAR 🎉
Vi fick ett bord precis bredvid glasräcket och man såg rätt ner, Madde med sin höjdskräck fick flytta bort från kanten och kolla åt andra hållet då vi satt på den 35:e våningen. Vilket är räääätt högt 😅

Timmarna gick och vi fick i oss några supergoda cocktails och en shot. Mitt i allt ringde Jennifer (för er som inte vet så är det Maddes syster) och det här med att feströka när man är lite full är inte alltid den bästa idén. Så när Madde satt upptagen i telefon så kom servitrisen och skulle torka av bordet, vilket Madde missade helt. När hon skulle fimpa sin cigg krockade hon med servitrisens hand så servitrisen brände sig, vilket gjorde att hon ryckte till och drog ner Emmas drink över hela hennes klänning 😂

Det blev totalt skrattkaos! Medans Madde frågade servitrisen om och om igen:
- Im so sorry are you okay? Are you sure? Im SOOO SORRY!

Stod servitrisen och torkade Emma i knät och på bena och sade:
- Im so sorry! Sorry for touching your body!

Det kom fram två servitriser till som plockade glasbitar, torkade bordet och kom fram med en ny drink till Emma. Mitt i allt detta sitter Jennifer i FaceTime och frågar vad fan är det som händer? 😂
Haha så himla typiskt att Madde ska klanta till det. Som vanligt under den här resan 😂 Men hon skämdes så mycket så hon dricksade lite extra 👏🏼

Hade gött 😎 / Madde & Emma

Hejsan 😘

Idag har vi bara chillat på stranden och jobbat på brännan, imorgon blir det samma visa! ☀️🌴🌊
Nu ska vi sova natti natti 😴💞

Halloj 😄

Idag har vi äntligen gjort det som vi velat göra så länge!! Vi har åkt zipline i djungeln 😍😍 Den högsta plattformen låg på 45 m höjd och det är den högsta ziplinen i hela Thailand! 🌴Madde med höjdskräck var nära på att fega ur men SHE DID IT ANYWAY!

Det har helt enkelt varit en fett grym dag och vi kommer somna gött inatt 🙌