Nu har vi vart hemma en vecka ungefär och man har hunnit börja smälta allt. Till en början kändes det så himla konstigt att vara på hemmaplan igen! Kallt väder, sova i sin egna säng och bara grejen att vara runtom alla nära och kära igen.
Nu känns det mer som vanligt igen, som att man aldrig varit borta. Vi har haft en så otroligt bra resa som har skapat minnen för livet. Vi har fått uppleva och vara med om så mycket. Erfarenheter och minnen som vi aldrig hade fått om vi inte åkt. Jag ångrar inte en sekund att jag åkte iväg på den här resan och verkligen inte att jag gjorde det med Sassa. Även om vi var sjukt tighta innan så har vi kommit ännu närmare varandra nu. Känns konstigt att inte vara tillsammans med henne varje dag nu, efter tio veckor med varandra dygnet runt. Nästan så det känns lite tomt utan henne!
I tisdags fick jag äntligen träffa min stora favorit som varit den jag saknat allra mest under resan. Daniel jobbade i Stockholm tills tisdag så fick vänta några dagar extra innan jag fick träffa honom. Jag åkte till Gafsele så fort han var hemma och den killen va sååå efterlängtad!
Igår hade han dessutom bokar en natt på Hallstaberget i Sollefteå med spa och middag! Snacka om att bli bortskämd! Min första vecka som hemma igen har alltså vart helt grym!

Idag har jag äntligen fått träffa min bästa bästa vän för första gången på tio veckor. Hon hämtade oss på Centralstationen och jag kunde inte tänka mig att få en bättre hemkomst. Blev lite av ett grinkalas när vi fick kramas hårt och länge. Efter vi lämnat av Sara i Nordanås åkte vi hem till Lillemor och la oss och surra i sängen tills vi tillslut somnade någon timme. Mer än det hade vi inte tid med så vi steg upp och fortsatte surra. När man vart ifrån varandra så länge tar det liksom aldrig slut. Sen fick jag även världens godaste svenska frukost.
Gud vad jag saknat min L!
Senare kom älskade pappa och hämtade mig och vi åkte hem och så småningom kom även min fina mamma hem från jobbet! Åh, vad härligt att få deras armar omkring mig. Resten av kvällen har bestått av middag, surr i mängder, ost och kex, vin och tv-mys. Har haft en underbar resa men hemma är alltid min favoritplats på jorden. Här trivs jag som bäst med mina nära och kära.

Nu är vi hemma! Inte i Övik än men i Sverige. Resan har vart lång hittills, ca 20 timmar flyg totalt plus mellanlandning i Peking i åtta timmar. Där la vi oss och chillade på några sköna stolar som vi hittade sist vi va där, gick på taxfree, käkade nån macka och försökte fördriva tiden så bra det gick.
Tillslut nådde vi iallafall Stockholm där vi nu käkat ytterligare en gång och nu väntar på Ybuss som ska ta oss hem till Övik. Känns konstigt att vara tillbaka i Sverige. Alla runtomkring en pratar svenska och det finns svensk mat och svenskt godis och svenska tidningar att köpa. Men det är faktiskt skönt. Nu längtar jag bara tills vi är hemma på riktigt och jag får träffa alla mina hjärtegull!

Innan resa i Peking och på väg hem i Peking. Exakt samma plats och nästan exakta kläder. Men mer upplevelser i bagaget!

Idag har vi checkat ut från vårt sista hostel. Dagen har sen inte varit så speciell, mest suttit och chillat, käkat och ba varit. Nu vid fem hade vi transfer till flygplatsen och har sedan checkat in och sitter nu och väntar på att få gå på flyget. En 42timmars resa väntar innan vi återvänt till Övik. Känns väl sådär taggade på det just nu men det är bara att ta det som det är. Tidigt på lördag morgon är vi ju hemma.
Är verkligen så blandade känslor för att åka hem nu. Förstår verkligen inte vart tiden har tagit vägen. Helt plötsligt har vi vart borta i nästan tio veckor. Känns helt klart tråkigt att åka hem på ett vis, nu är allt det vi sett fram emot så länge och verkligen längtat efter slut. Det är över och vi är tvungna att sluta och leva i den här drömmen. Hemma väntar verkligheten. Men å andra sidan längtar jag verkligen hem till alla nära och kära. Bara att få krama om alla. Sen känns det ganska bra att få vardag nu också. Det jag oroar mig allra mest är nog att jag verkligen inte insett hur kallt det kommer vara. Kontrasten mot vad vi är vana nu är nog ganska stor! Är nog frusen i vanliga fall och det lär inte bli bättre nu. Vet inte ens vart jag har min vinterjacka....

Igår åkte vi buss från Noosa till Surfers Paradise. Vi checkade in på ett nytt hostel som denna gång var mer som ett hotellrum. Bara fyrabäddars och kylskåp på rummet! Och som grädde på moset så fick vi ha rummet helt för oss själva hela natten, så blev verkligen lyx. Dock har två killar kommit och invaderat idag så inatt får vi inte rummet för oss själva.
Idag har vi gått runt och kikat på affärer, checkat stranden och ba myst på. Imorgon flyger vi tillbaka till Sydney och sover där en sista natt innan hemfärden startar på torsdag. Nu är det inte länge kvar innan vi dyker upp i Sverige igen.

GRATTIS PÅ FARSDAGEN VÄRLDENS BÄSTA PAPPA!
I år kommer det från andra sidan jorden och kramen får vänta. Men snart snart får jag krama dig på riktigt och jag ser sååå mycket framemot din berömda fotmassage när jag kommer hem!

Hoppas mina syskon tar väl hand om dig idag och att du får njuta av dagen, för idag är den din och förstås alla andra pappors.

Kramar och pussar i massor! Älskar dig så!

Idag (läs igår) har vi haft en heldag på Australian Zoo. Vi åkte buss dit vid åtta imorse och var hemma halv sex. Vi har sett allt från supersöta koalabjörnar till läskiga krokodiler, skyhöga giraffer och feta noshörningar. Vi har även fått gå genom en djungel av kängurus. Haha, så konstiga djur egentligen. Jättelånga fötter, långa bakben och askorta framben. Så oproportionella kroppar! Sen ser dom så roliga ut när dom skuttar fram. Vi fick iallafall ta bilder med en mamma och hennes unge idag.
Vi va även på en show där dom släppte olika fåglar fria runt våra huvuden. Färgglada papegoja-liknande, andra små färgglada och senare sviiinstora fåglar. Den allra största hade vingar som va 3,3 meter långa från den ena till den andra. I slutet av showen tog dom ut den största av alla krokodiler och en man sprang runt och retade den med fisk för att det tillslut skulle komma upp på land och nästan jaga mannen. Förstår verkligen inte hur dom vågar. Skulle ta två sekunder så skulle den där mannen vara mat om krokodilen skulle vilja.
Väl hemma blev det nudelmiddag och en skön chillkväll. Imorgon har vi inga stora planer förutom att vi ska sova ut för en gångs skull!

Dom här små jävlarna sprang fria runt området verkligen ÖVERALLT. Omtyckta? Njaa, inte speciellt, men man vänjer sig faktiskt lite med dom.

Efter en 16timmars bussresa har vi nu anlänt till Noosa. Idag har vi inte gjort många knop. Vi kom hit runt två, checkade in på ett nytt hostel, gjorde käk och tog sen en promenad runt stället. Helt sjuka hus på vissa ställen, skulle tro att det är rikemansfamiljer som bor där. Vi satte oss vid en strand och tittade på några familjer som badade. Såg så härligt ut!