View tracker

Allt har legat på is i en månad nu. Har varit sjuk och inte kommit igång ännu. Igår var jag på mitt första gympass på länge. Hann träna 20 minuter innan Nellie blev hungrig. Ikväll ska jag iväg igen. Så fort Tobbe kommer hem tänkte jag åka iväg. Ändå har vågen sakta men säkert gått neråt, även måtten. Ligger just nu på nästan -60 cm runt kroppen och 10 kg på vågen. Känns toppen att ha kommit till mitten av min viktresa. Nellie väger ganska precis 7kg och jag tycker att hon är tung. Tänk att man burit runt på det dubbla en gång i tiden. Nu när jag mår bättre så tänkte jag köra igång med F.I.T 1 boxen och även blogga om det, lite flitigare än jag varit förut. Om en månad ska vi iväg på semester så de passar jätte bra att göra det nu innan. 7kg kvar till målet 48kg. Känner mig peppad att lägga i en högre växel med mer fokus på träning och hälsa.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Vad är C9? Jo det är en box av alla forever livings produkter. Den innebär i stort sett att man gör en rensning i kroppen för välmående i 9 dagar. Den innehåller ett häfte där de står dag för dag vad man ska äta av det som är i boxen samt tips på recept inom den kalorimängd som är godkänd inom programmet. Det är väldigt enkelt att följa om man har förberett sig innan. Det innehåller även therme tabletter som är för att hålla sig pigg och få i sig vitaminer, aloevera gel, fiberpåsar och ultra (pulver man blandar till shake med smak av antingen vanilj eller choklad du väljer). Man mäter sig dag 1,3,6 och 9 med ett måttband som följer med i boxen. De dagar man mäter kroppen väger man sig också för att se förändringen. Vissa går inte ner i vikt, vissa går inte ner i mått men får ett grymt välmående efteråt. De flesta blir pigg och känner sig som en ny människa. Detta är inte en viktnedgångsmetod men nästan alla som gör detta förlorar något kilo av sånt som man samlat på sig. De är inte bara tjockisar som mig som gör detta utan även de som känner sig trött, utmattad och kanske har ett beroende av sötsaker eller kaffe. Testa, det är nöjd kund garanti så man har inget att förlora!

Jag valde att göra C9 efter flera månaders velande. Eftersom de kostar lite pengar så har jag varit för snål. Det tog lite tid att övertala Tobbe att jag skulle få göra det. Alla andra saker som jag testat för att gå ner i vikt har inte varit hållbart. Gått ner några kilo sen upp allt och lite till igen. Efter att ha läst så mycket om C9 och sett andras fina resultat bestämde jag mig för att testa. Gick all in och gjorde allt förutom att ta promenaderna. Såklart skulle jag vara en av de få som mådde riktigt dåligt under C9. De var först en vecka efter C9 som jag kände att jag mådde bättre och gör fortfarande nu 3 veckor efteråt. Efter C9 förlorade jag 2,7kg och 24 cm runt kroppen. Nu 3 veckor efteråt har jag återgått till mina gamla vanor fast med ett bättre tänk. Jag äter godsaker i mindre mängd men utesluter inget. Blev lite mycket under påsken fast de faktiskt inte var lika gott som innan C9. Cola smakar tex inte alls lika som förr. Ändå har jag förlorat 4 kg och 46 cm runt kroppen. De är helt fantastiskt. Att kroppen minskar så fast jag inte gör något längre. Välmåendet är ju superbra också, jag orkar mer än innan. Nu satsar jag på att starta med forevers F.I.T 1 låda som är nästa steg i den här serien med boxar. Det är 30 dagars utmaning med hårdare träningspass och mer mat. Ska bli spännande. När jag väl kommer igång. Här nere kommer det bilder på min förändring på en månad.

Bild 1: Innan C9

Bild 2: Efter C9

Bild 3: 3 veckor efter C9 utan varken diet eller nyttig livsstil och träning.

Inspirerad eller intresserad av C9? Eller andra produkter från forever living? Kontakta mig via facebook Sandra Händén eller på mail: sandra.handen@gmail.com 


Likes

Comments

View tracker

Efter en vecka med riskhospitalets-diet började jag kräkas. Måendet var det inget fel på men just att jag inte klarade av att äta alls ledde till att jag slutade. Gick upp det lilla jag gått ner samt lite till direkt efteråt. Kände att jag var tvungen att köra något hållbart. Hade sedan länge hört om C9 men inte vågat satsa eller prova pga att de kostar pengar. Gissa om jag blev chockad. Mitt livs bästa investering. Det kommer ett längre inlägg ang det lite senare.

Någon som är intresserad av C9? Kontakta mig på sandra.handen@gmail.com så berättar jag mer :)

Likes

Comments

Den här dagen har jag vilat från träning. Men har inte fuskat något med maten på alla dagar. Förutom att hoppat över vissa saker. Så är nöjd bara av det :)

Dag 4 (enligt sidan)

Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit, en skiva rostat bröd utan smör eller pålägg.
Lunch: En liter juice och tre dl naturell yoghurt.
Middag: Ett hårdkokt ägg och en riven morot samt en liten keso naturell (250 g).

Dag 4 (det jag åt)

Frukost: En kopp kaffe med sojamjölk och en skiva rostat bröd utan smör eller pålägg.
Lunch: En halv liter juice och tre dl naturell yoghurt (turkisk).
Middag: Ett hårdkokt ägg och några skedar kvarg.

Likes

Comments

​Dag 3 började bra. Åt frukost enligt planen men hann inte med lunchen. Tog en lång rask promenad med familjen och sedan ett intervall pass. Var helt slut, men så skönt att röra sig.

Dag 3 (enligt sidan)

Frukost: En kopp svart kaffe med en sockerbit, en skiva rostat bröd utan smör eller pålägg.
Lunch: Två hårdkokta ägg med en skiva skinka, sallad.
Middag: Kokt broccoli och en tomat till efterrätt en frukt.

Dag 3 (det jag åt)

Frukost: En kopp kaffe med sojamjölk och en skiva rostat bröd utan smör eller pålägg.
Lunch: -
Middag: 3 ägg och 1 äpple

Konstigt nog så känner jag mig piggare och mer välmående trotts lite mat och mer träning än jag gjort på flera år.

Likes

Comments

​Nu är det dag 2 på dieten.

De har gått bra men jag har lite svårt att äta allt som står. Sen glömde jag köpa skinka också. Idag har jag sprungit 40 minuter intervall. Svårt när de är så halt ute. Här har vi maten:

Dag 2 (enligt sidan)

Frukost: En kopp svart kaffe med en sockerbit.
Lunch: Tio skivor skinka och tre dl naturell yoghurt.
Middag: En stor biff (ca 250 g) och sallad med olja och citron.

Dag 2 (det jag åt)

Frukost: En kopp svart kaffe med sojamjölk.
Lunch: Tre dl naturell yoghurt (turkisk) men orkade bara två.
Middag: 250g köttbullar och lite gurka.

Får se om jag lyckas bättre med menyn imorgon. Äta allt som står. Är rätt stolt över mig själv för jag har ändå lyckats laga mat till familjen utan att provsmaka eller fusk äta. Undra om jag kan gå imorgon för all träningvärk. De ska kännas att man rört å sig.


Likes

Comments

Idag är jag inne på dag 2 med dieten. Vaknade med världens träningsvärk i kroppen, de känns att man gjort någonting iallafall. Till nu har vi haft en lugn dag här hemma jag och barnen. De har lekt och jag har fixat lite hemma. Om en stund ska vi ta oss iväg för att handla en matstol åt Nellie. Ikväll har jag tänkt att springa en runda som dagens motion. Såhär hittade jag barnen idag när de lekte starwars. Colin spökar ut Nellie och hon är supernöjd som får vara med och leka.

Dagens meny kommer upp senare, när jag ätit färdigt för idag :)

Likes

Comments

Igår var de dag 1 på dieten som varar 13 dagar. Jag kör som sagt rikshospitalets och går efter de som står på hemsidan men ändrar lite annars skulle de inte gå.

Dag 1 (enligt sidan):

Frukost: En kopp svart kaffe med en sockerbit.
Lunch: Två hårdkokta ägg med spenat kokt i vatten och en tomat.
Middag: En stor biff (ca 250 g) och sallad med olja och citron.

Dag 2 (det jag åt)

Frukost: En kopp kaffe med lite sojamjölk.
Lunch: Två hårdkokta ägg med spenat, tomat och lite gurka.
Middag: Hemgjorda köttbullar ca 200g köttfärs, lite sallad och resten orkade jag inte.

Innan lunchen körde jag ett 20 min träningspass från youtube.


Likes

Comments

Dags att köra. Såhär ser jag ut nu. Målet är -15 kg. Börjar med diet och ett träningspass om dagen (hemma på Youtube). Idag är måtten såhär:
Vikt: 63kg
Längd: 153cm
Midja: 81cm
Stuss: 98cm
Lår: 63cm
Överarm: 32 cm

Nya mått om 2 veckor. Får se om dieten ger effekt. Kommer skriva här på bloggen dag för dag vad jag gör.


Likes

Comments

Jag heter Sandra, är mamma till Colin 6 år och Nellie 4 månader. Bor i Gävle tillsammans med barnen, min sambo Tobias och hans dotter. Hösten 2014 bestämde jag mig för att göra mig av med lite extra kilon jag lagt på mig. Fick snabba resultat på några veckor men sedan blev jag gravid. Hade en rätt jobbig graviditet så därför blev de ingen träning eller fokus på hälsa. Nu är vår lilla 4 månader och jag känner att de är dags att ta tag i mina 15 kg +.

Har tidigare bloggat och får lätt motivation för att göra något när de dokumenteras. Tänkte starta med en diet som heter rikshospitalets fast med några små förändringar. Här i bloggen kommer jag skriva vad jag äter, hur jag motionerar och såklart före och efterbilder. Hoppas på att få lite resultat efter 2 veckors diet. Annars borde sötsuget och hungern vara lite mindre iallafall.

Varför just den här dieten? - Jo för att de står exakt vad man ska äta varje dag. Därför är de lätt att följa. De behövs ingen egen fantasi utan allt är nerskrivet.

Namnet målet 48 kommer efter att jag har 48 kilo som målvikt. De är perfekt till min längd på 153 cm.

Likes

Comments