Header

Mat, Recept

Recept från Bakamedfrida

Längtar en aning till fredagsfikat idag haha. Gjorde dom här "små" mästerverken igår. SÅ GODA!!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Träning, Vardag

Hoppas att ni har haft en bra dag! Jag sov inge vidare inatt så har gått och gäspat och varit allmänt seg hela dagen. Anledningen till min dåliga sömn är att jag inte har hängt upp mina gardiner än (haha hello ilandsproblem). Eller jag har inte hittat en bra gardinstång som passar mitt stora fönster så jag vaknar tidigt som attan på morgonen. Måste köpa det imorgon!!!

Jag och Vickan tog oss i alla fall iväg till gymmet efter jobbet. Man känner sig så himla nöjd när man är klar sen! Sen dess har jag bara lagat mat och kollat på Parneviks. Nu är det dags att sova här, godnatt! 😘

Likes

Comments

Jag har alltid haft svårt att få i mig gröt. Tycker bara inte att det är gott, det smakar ju liksom ingenting. Det bara växer i munnen på mig haha. Imorse provade jag dock att blanda i blåbär och saltade även litegrann. Blev SÅ mycket bättre. Kanske kan bli ny favoritfrukost framöver?😜

Nu ska jag fixa håret och göra mig i ordning för att gå på stan lite med Linnéa och Novis. Har inte träffat dom på flera veckor!💗

Likes

Comments

Mat

Min middag ikväll :) Potatis, palsternacka, kyckling och lätt creme fraiche med allroundkrydda. Enkelt och SÅ gott.

Nu har jag äntligen flyttat in i min lilla etta på 32 kvadratmeter. Har fått hjälp att flytta av min familj och pojkvän i helgen så det är så jääääääkla skönt att allt är klart nu. Nu väntar jag bara på soffbordet och soffan som kommer nästa vecka 😍Nu ska jag hoppa in i duschen och sen kolla på Youtube i sängen. PUSS

Likes

Comments

Härliga måndag! Jag är oftast en sån som har världens söndagsångest men just nu tycker jag om måndagar. Det betyder att vi kommer närmre vår resa med stormsteg. 6 veckor kvar nu!
Idag väntar en heldag på salongen och sen gymmet. Matlådor är fixade för dom kommande tre dagarna och det känns jäkligt bra att allt går som jag har planerat. Har faktiskt inte känt att jag inte vill gå till gymmet, än så länge iaf haha. Allt rullar på riktigt bra, *peppar peppar*.

Ha en underbar måndag, PUSS!!

Likes

Comments

Träning

Tänkte dela med mig av hur mitt träningsschema ser ut nu. Jag är inne på min 5e vecka på min lilla utmaning inför Baliresan och jag tycker att det går riktigt bra!

Måndag- Ben och rumpa
Tisdag- Axlar och mage PLUS cardio 20-30 min.
Onsdag- Bröst och triceps PLUS cardio
Torsdag- VILA
Fredag- Ben eller axlar och mage PLUS cardio.
Lördag- Rygg och biceps PLUS cardio
Söndag- VILA

Sen varierar det lite när jag tar mina vilodagar men jag tränar alltid 5 dagar i veckan alla fall och ser till att vila ordentligt om kroppen behöver det. 👏🏼

Likes

Comments

Mat

Har haft en sån underbar ledig helg. Har varit ledig lör, sön och idag, sån LYX! Nackdelen med att vara ledig länge är att man vill ha mer haha. Men ska bli skönt att ha lite vardag igen.
Nu har jag precis kommit hem från Marieberg med Linnea och co haha. Känner mig som ett extra barn hemma hos dom. Jag och Nova liksom. 😉 Vi var bara där en snabbis och kollade runt lite. Köpte mig lite smågrejer, typ underkläder och sånt nödvändigt. Det är dags att käka middag nu i alla fall och det blir det som ni ser här ovanför på bilden. Har sett sjukt mycket resultat på kroppen nu när jag har ätit kyckling i veckorna så jag fortsätter väl på samma spår. Tur att jag inte har tröttnat än! ;) PUSS


Likes

Comments

Mat

Jag har, som jag nämnde i ett tidigare inlägg, börjat på en liten utmaning nu innan Bali. Kände att det var ett perfekt tillfälle att köra igång med kost och träning ordentligt när man har en resa framför sig. Ett litet tillägg här också, jag är inget proffs på sånt här. Jag kör efter det som fungerar för min kropp och det jag har lärt mig hittills genom att läsa mycket på olika bloggar och mycket googlande.

Det jag har gjort är att jag har börjat äta mer proteiner, mycket kyckling, och dragit ner på såser och just matlagningsgrädde i maten. Inga konstigheter egentligen men när man verkligen tänker efter så blir det ganska stor skillnad. En dag kan se ut så här:


Frukost - Smoothie bowl. Gjord på naturell kvarg, frysta bär, banan, baby spenat och vatten.
Lunch - Kyckling med pasta, ris eller sötpotatis. Gör oftast kycklingen i ugnen, tycker det blir godast.
Mellanmål - Proteinpudding med en skivad banan på.
Middag - Blir oftast samma som lunchen. Jag gör så att jag har matlådor hela veckan. Då slipper jag laga mat när jag kommer hem från gymmet sent på kvällen.
Kvällsmål - Om jag känner mig hungrig precis innan jag går och lägger mig brukar jag göra en smoothie eller ta en proteinpudding.

Sist men inte minst. DRICK MYCKET VATTEN. Jag har haft jättesvårt för det förut men nu börjar jag komma igång. Det jag brukar göra är att jag tar en tillbringare med mig när jag sitter och kollar på tv eller så och tänker att den där ska drickas upp haha. På jobbet brukar jag försöka dricka ett glas vatten i timmen. Bara man kommer in i det så är det inte så svårt sen.

​Sen kommer jag inte ha så strikt hela veckorna utan jag kommer unna mig god mat och lite godis eller sånt på fredagar och lördagar. Tänker typ så här. Om man äter bra mat på luncherna på fredag/lördag så kan man lyxa till det sen på kvällen. En-två onyttiga måltider gör dig inte tjock, precis som att två måltider med bra mat inte kommer göra dig fit! 

Skriv gärna en kommentar här nedanför om ni vill ha något recept på maten?❤

Likes

Comments

Träning

Har en väldigt lugn söndag. Åt lunch för en stund sedan och tänkte gå till gymmet strax och köra lite rygg och cardio. Igår åkte jag och Matilda hem till Emilie och hennes familj. Vi åt tacos och hade det jättemysigt! Hade inte träffat Emilie sen i somras tror jag så det var på tiden!

Nej nu är det dags att röra på påkarna. Har alltid lika svårt att gå iväg när jag är ledig, blir så himla seg.😂CHOP CHOP nu går vi till gymmet! 💪🏼

Likes

Comments