Recept, Mat

Jag har en sån himla lugn helg. Är hemma hos mamma och pappa. Vi skjutsade in pappa till tåget imorse så vi har hunnit med mycket idag. Handlat, gått på stan och hälsat på hos moster och djuren. Supermysigt!

Nu på eftermiddagen har jag även gjort eget fröknäcke. Det var superenkelt och gott! Jag gick efter Ica's recept så det är bara att googla fram det om ni också vill prova. 👏🏼

Godmorgon!
Det var inte igår hörrni! Jag tänkte att det var dags att komma tillbaka hit nu.😜 Ja ni ser ju vad jag har bakat, Chocolate cookie med nutella. Hur gott som helst!! Receptet hittar ni från superduktiga Frida HÄR.
Jag tänkte ta med mig det till jobbet idag som lite fredagsgottis. Jag känner mig helt färdig i kroppen och i huvudet haha. Har jobbat varje dag sedan förra torsdagen så idag tar jag faktiskt äntligen helg. Ska bli så jäkla skönt!
Ha en underbar fredag, PUSS!

Krákow -16, Mat

Haha alltså jag orkar inte med mig själv. Skrev i förra inlägget att jag skulle försöka att låta bli o äta pizza/hamburgare på den här resan. Det gick ju bra... Vi åt pizza till lunch och hamburgare till middag. FAIL haha. Ikväll ska vi gå tillbaka till det stället som vi åt på i förrgår tror jag. Det var så himla gott där!

Nu ska jag göra mig i ordning litegrann. Imorgon är det dags att resa hemåt igen, flyget går vid 13 någon gång tror jag. Puss, så hörs vi imorgon!

Krákow -16, Mat

Middagen idag var den godaste maten jag har ätit på väldigt länge. Dom är verkligen grymma på kötträtter här, smakar så j*kla gott!! Jag åt Pork Tanderloine med svampsås, MUMS! Ska försöka att äta lite mer av deras specialitéer nu när man är här istället för typ pizza och hamburgare haha. Brukar annars vara standard att jag väljer det istället. 😜

Imorgon ska vi upp tidigt igen, 06.30 ringer klockan. Vi blir upphämtade på hotellet kl 8 för att åka och kolla på saltgruvorna. Har ännu inte fått sovmorgon på den här semestern haha! Dags att gå och lägga sig nu iaf, PUSS!

Mat, Krákow -16

Flygresan gick jättebra och vi var framme på hotellet redan kl 13. Eftersom incheckning inte var förrän kl 15 så gick vi och åt lunch. Och ja som ni ser så tog jag efterrätt också. När jag är på semester går jag all in på matfronten haha!
Ska alldeles strax sova, vi ska upp tidigt imorgon och åka på utflykt. Det fick bli ett kort litet inlägg men vi hörs mer imorgon. Hoppas ni har en bra fredag, PUSS!

Mat, Vardag

Gosiga Sigge💗

Vi hade en så mysig kväll i onsdags. Vi var hemma hos Vickan och åt gulaschsoppa med färskt bröd till. Till efterrätt slog vi till med pannkakor med grädde, sylt, Nutella, banan och bär. Magiskt gott!!

Vardag

Köpte dom här nere på Gym Grossisten idag. Har tänkt att jag vill prova dessa ganska länge så nog slog jag till haha. Har bara provat kokos-smaken och den var MAGISKT god så tror Cookies and cream är minst lika god.

Nu sitter jag hemma hos mamma och pappa. Vi kollar på tv och ska snart gå och sova. Vi ska nämligen åka kl 06 imorgon bitti till Arlanda och sen vidare mot Kràkooooooow!

Mat, Recept

Okej, smoothien blev inte så grön som jag hade hoppats på. Då menar jag själva färgen haha. Jag hade inte tillräckligt med spenat men den blev supergod ändå! Så här gör du:
1 banan
1 apelsin
250g kvarg
Baby spenat

Mixa ihop allt i en mixer och sen KLART! Jag valde att hälla upp det i en skål och toppa med granola och pumpakärnor.

Vardag

Jag har en ledig dag idag efter 6 jobbdagar på raken. Har passat på att tvätta, bädda rent i sängen, handlat mat och grejat hemma. Ganska skönt med såna dagar också. Jag ska snart göra mig en grön, japp bokstavligen grön, smoothie. Ni kommer få sen den antingen ikväll eller imorgon. 😍

Här ovan ser ni min favorit Brun utan sol mousse. Brukar köpa den på Coop men den här gången hittade jag den på Cocopandas rea. Det här kommer vara min bästa kompis i vinter haha! Väldigt lätt att applicera och försvinner gradvis utan fläckar. Nu låter det här som värsta reklaminlägget och det är det absolut inte, I WISH TOUGH. 😏

Mat, Vardag

Ännu en fredag med tacos och min favorit guacamole. Alltså jag längtar efter att få äta den i veckorna haha, normalt... 😳
Matilda är här och vi har så mysigt. Kollar på Idol och äter godis så nu ska jag inte sitta vid datorn längre. Ha en fin fredagskväll, PUSS! 💗