Hej från Ajman!

I onsdags morse tog jag och mamma oss till Arlanda där vi mötte upp Lollo. Ett par timmar senare landade vi i Dubai och tog direkt taxi till vårt hotell här i Ajman. Är verkligen heeelt fantastiskt!!

Igår började vi dagen med en promenad följt av frukost, en riktigt god sådan. Resten av dagen hängde vi vid poolen/stranden och bara njöt till fullo. Så himla skönt med sol och värme, blir lycklig långt in i själen.
När klockan började närma sig sex tog vi oss till gymmet och svettades sönder, var verkligen inte nådigt. Efter det satt det riktigt bra med italienskt och ett glas vin till middag.

Lovar att bjuda på bilder senare men nu är jag tvungen att hoppa i poolen för att svalka mig lite, vilket problem va?
Ha det bra!!

Vill nån förklara grejen med att lov alltid är över snabbare än man hinner blinka?! Nog för att jag stortrivs på jobbet i skolan men de senaste dagarna av påsklov är nog vääldigt svåra att slå. Har varit så himla, himla roligt så blir nästan lite ledsen när jag tänker på hur snabbt dagarna gick.

I torsdags efter jobbet fick jag lite ärenden gjorda och vid middagstid blev jag och Becci upplockade av Emma som körde ut oss till Fanny. Där bjöds det på förfest med ett skönt gäng innan vi åkte vidare till Hammarbo för att fira Miranda och Felicia. Det var jättekul men jag gick ut lite för hårt så kvällen slutade rätt tidigt för min del haha. Vaknade åtminstone upp hyfsat pigg på fredagen så då åkte alla vi tjejer ut till Fanny igen. Efter några timmar av prat och skratt blev jag avsläppt hemma rätt lagom så jag hann sova lite innan middagen med familjen. Nån gång efter nio dök Becci och Viccy upp så då tryckte vi in oss i mitt rum med en flaska champagne och lyssnade på en hel massa gamla låtar.
När vi plöjt igenom ett par listor på spotify fick vi skjuts in till Indigo och så satt vi där med lite goda drinkar fram tills stängning.

På lördagen kollade jag fotboll med Lollo, Nicke och Martin. Före det blev det inte mycket gjort men sen trappades tempot upp en aning. Åt tacos till middag med Fanny och sen åkte vi till Andy på förfest. Där hade jag hur roligt som helst från början till slut. Ville knappt åka därifrån men efter några timmar kallade arken. Där fortsatte det om möjligt ännu bättre, verkligen en grymt bra kväll!! Mindre bra kändes det i fötterna när taxin gled in hemma i torp just före 07, timmar av dans i klackar är inte alltid en höjdare, speciellt inte om dom är öppna fram i tån...

Söndagen var som tur är inte allt för slitsam då vi hade middagsgäster. Efter allt för mycket godsaker plockade jag upp Becci och träffade Andy, Wille och Gustav en stund. Somnade sedan lagom trött i soffan med en katt i famnen. Vaknade upp till en ledig måndag vilket var väldigt tacksamt. Tog en fika med Becci och Viccy hängde sedan i Sviby resten av kvällen och snackade om hur fantastiskt bra det här med påsklov är.

Frukost på arken med mamma och Siri // Ett par riktigt grymma gympass med Lollo

Fotboll med Esther och Becci // Middag på Indigo med Becci, Oskar och Gustav

Bättre söndagsmiddag med familjen // Hästpyssel med Emma

Hej kompisar!! Ligger i sängen och väntar på att resten av familjen ska komma hem så att middagen kan intas. Brukar sluta med att jag sitter i sängen och äter om jag är ensam, tänkte försöka undvika det för en gångs skull. (Även om det hör till bland det skönaste jag vet haha)
Efter jobbet idag cyklade jag in till stan för att donera blod tillsammans med Esther. Fick dessvärre inte ge något den här gången heller då mitt HB värde fortfarande var allt för lågt, men fick ju snacka lite skit och en cykeltur i solen i alla fall. Hade gärna svängt via gymmet en sväng också men det står vila på schemat så får spara mig tills imorgon. Så resten av kvällen tänkte jag tillbringa i stallet en stund och sen hemma hos Becci!

Den här veckan har det annars knappt hänt något hittills. Jobb, gym och stallet bara. Det är ju allt som oftast bara roligt men dock inte i måndags när Carlos fick foderstrupsförstoppning igen. Då lämnade Johanna, jag och veterinären stallet först vid 00. Men som tur är verkar det vara okej nu!

Äh, nog babblat, hörs när jag har något roligt att säga igen!

Förra veckan var succé från början till slut. Gick mest runt med ett leende på läpparna hela tiden. Tror jag nämner allt det roliga så jag kan gå tillbaka och kolla när det nån gång inte känns fullt lika bra.

På måndagen efter jobbet så tog jag en promenad vid strandpromenaden i väntan på att Siri skulle sluta. När jag satt och njöt i solen så messade pappa att de nya bilarna hade kommit så då var jag snabb med att ta mig till Bilhallen. Sen med dess har jag alltså kört runt i en vit superfin Opel. Lite småkär faktiskt, om man kan säga så om en bil. Måndagar brukar ju vanligtvis vara ganska tråkiga, men sen efter en ridtur tillsammans med Emma så insåg jag att veckan knappt hade kunnat börja bättre. Tisdagen fortsatte lika bra, minst! Becci kom hem och på kvällen var det tacos och skitsnack med henne, Fanny och Emma som gällde. Sämre tisdagar har definitivt existerat!

Onsdagen bjöd på jobb, gym, en skrittur i solen med Becci och en väldigt spontan men rolig kväll i Arkens bastu med henne, Oskar och Gustav. Att tiden går fort när man har roligt är ju ingen nyhet direkt, så landade i sängen alldeles för sent. Följande dag blev det faktiskt inte mycket annat gjort än det vanliga, men det är inte fel det heller. Fredagen såg till en början rätt lika ut men sen hängde jag med Emma ett par timmar. Vi pysslade i stallet och kollade film tills tröttheten slog till.

I lördags var jag med Viccy hela dagen. Vi lunchade med Amanda, kollade i lite butiker och hängde hos Oskar innan vi mötte upp Emma på Oliven för middag. Efter middagen hoppade vi i vildmarksbadet hemma hos Viccy och drack bubbel med Becci, Oskar och Andy. Det var jättemysigt men när klockan började närma sig tolv var det dags att lämna tunnan och så fortsatte festligheterna på både Indigo och Arken.

I söndags var vi alla tjejer samlade första gången på flera månader, efterlängtat kan jag lova!! Vi lagade en drömmig brunch, snackade och åt tills inget gick ner längre. Rätt svårslaget bakishäng ändå. På kvällen hade jag tänkt plugga men det slutade med att jag plockade fram cykeln och trampade bort till fiskehamnen istället. Satt där och tittade på solnedgången med lite skön musik i öronen och sen trampade jag tillbaka igen när känseln i tårna började försvinna. Var lagom frusen när jag återvände hem nästan två timmar senare, men det fick bli lite stallpyssel innan jag kröp ner i en väldigt efterlängtad säng.

Hej! Ligger helt klarvaken i sängen fast klockan börjar närma sig ett. Gissar att jag får skylla mig själv eftersom jag helt vänt på det senaste dygnet. Efterfest klingar inte lika bra i mina öron såhär dagen efter haha.. Det var i varje fall en helt rolig kväll som börjades med middag ute med Esther och Emma. Efteråt hängde jag här med Emma och Fanny, var det slutade behöver jag väl knappast nämna.

Den senaste tiden har gått upp och ner som vanligt. Så fort man börjar få lite flyt så kommer det ett bakslag. Tur för mig att jag har världens finaste familj och vänner runt mig i alla fall. Från och med den här veckan tror jag dessutom att livet kommer kännas riktigt bra igen, om man bortser från hästfronten... Becci kommer äntligen hem på tisdag och det är jag obeskrivligt glad över, såå mycket roligt att se framemot bara under den här veckan!!

Har knappt några vettiga bilder från senaste tiden så bjuder på en från Dubai istället. Snaart väntar en resa med lite sol och värme igen!

En hel del har hänt sen den där fredagen i februari, en hel månad (hjälp!?) har hunnit passera. Veckorna rusar förbi och för stunden är jag helt nöjd med det faktiskt. Slutet på februari/mars hamnar automatiskt långt ner på min "tycka om lista" så hade helst av allt bara spolat fram till april för att få njuta av lite mera vår och värme.

Kan ju dock konstatera att jag gjort en hel del kul trots att det inte varit min favorittid på året. Mys med tjejerna, teater, spelkväll hos Fanny, ridning med både Amanda, Lollo och Sara, brunch hos Esther, bra pass på gymmet och massage är lite av vad bara den senaste veckan har erbjudit. Förra helgen var dessutom en väldigt saknad Victoria hemma på ön. Så på lördagen efter middag med Emma och Esther fick jag äntligen krama om min fina kompis. Vi förfestade hos Gustav och sen besökte vi både indigo och arken fast jag inte alls tänkt att det skulle sluta så. Sämre beslut har man ju definitivt gjort för det var en riktigt rolig kväll!

Igår var jag ledig från Vikingaåsen så åkte in till arken för några timmar jobb där istället. När allt var klart uppdukat för ikväll åkte jag hem för middag och stallet. Efter det plockade jag upp Emma och så var vi och bowlade följt av skitsnack och onyttigheter.

Idag levereras det bra väder så ska ta vara på det och gå en långpromenad med Freddie. 16:00 ska jag dock vara instämplad på arken igen så lär inte få mycket mer gjort idag.

Hej!! Det är fredag och en rolig helg väntar. Lägg ihop det med en rolig jobbdag så får ni leendet ovanför.

Slutade redan klockan ett men mina planer på att kryssa av både stallet, ridning och gym före middagen gick i kras då huvudvärken från imorse höll i sig. Efter en treo och en powernap tog jag mig i kragen och plockade upp Siri från skolan. Vi åkte via maxinge och sen hann jag åtminstone fixa stallet innan middagen stod på bordet. Tänkte faktiskt byta om nu och ta mig iväg till gymmet, så kan jag med gott samvete krypa ner i sängen med en lohilo och kolla Sherlock senare. Imorgon jobbar jag på arken mellan nio och fyra så det känns som en rätt passande kväll. Efter jobbet imorgon ska jag dricka vin och blanda goda drinkar med Esther innan arken väntar ännu en gång. Ska bli riktigt kul!

Kram

Januari då alltså. Kör lite bilder med tillhörande text i vanlig ordning.

Ost- och vinkväll en fredag med Lollo, Viccy och Amanda // -

Häst, häst och häst - i sällskap av Sara flera av gångerna

Första helgen i januari fixade jag och Viccy ihop tacomiddag, sen gled Emma, Becci och Ida in en efter en. Efter några timmar av snack, spel och vin så blev det både Indigo och arken. Riktigt rolig kväll, mindre roligt (läs: sämsta någonsin) att både Viccy och Becci lämnade ön dagen efter.

Helgen innan min 20-årsdag tillbringades i Stockholm där jag blev överraskad med en natt på Grand. Var en riktigt succéhelg. Brunchade på Kung Carls bakficka, gick på museum med mamma, drack drinkar på Cadierbaren följt av tapas till middag. Efter en promenad tillbaka till hotellet delades det på en flaska vin och sen kröp jag ner i världens skönaste säng. Att sen äta en drömfrukost följande morgon gjorde ju allt bara ännu bättre.

På min riktiga dag så väcktes jag av sång och superfina presenter. Senare under dagen plockade jag upp Esther och så hann vi med en ridtur innan resten av familjerna kom och vi bjöd på en riktigt god middag. Och tårta såklart. Tårtan på bilden ovanför är dock från dagen efter då Fanny och Emma hängde här en stund.
(Kan ju konstatera att jag gärna skulle fylla 20 en gång i månaden, skulle ju inte alls vara tokigt!)

Nånstans mellan allt som hänt på bilderna ovanför har jag dessutom hunnit med en riktigt rolig förfest hos Ullis och brunch på Iwa med Fanny. Sen har jag varit hyfsat duktig med att besöka gymmet också. Rätt nödvändigt för scrollar man uppåt ser det ju ut som att jag ätit mest hela tiden haha.

Utöver allt detta har jag dessutom jobbat en hel del, man kan ju tyvärr inte glassa runt och vara ledig hur länge som helst. Så från och med nionde har jag jobbat i Vikingaåsen som elevassistent. Trivs verkligen jättebra där så det är kul! Sen har det blivit timmar på både Revisa och Arken, inte så tokigt det heller.

Oj, vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget, men nånting i stil med "hej" gissar jag? Nästan två månader har gått och detta blir typ försök 25 att få upp något slags inlägg. Min inaktivitet här kan väl tala för att jag gjort en hel massa kul i verkliga livet istället. Inte för att jag riktigt godtar den ursäkten själv, kan väl erkänna att jag skjutit upp detta för att jag inte riktigt orkat och just för det att jag inte haft en blekaste aning om var jag ska börja.

Kan väl inleda med det som nog alla redan vet vid det här laget; jag är hemma!! Bestämde mig för att Australien fick vänta för min del, till ett mer passande tillfälle. Lite tråkigt såklart, men fick ju uppleva sex helt underbara veckor ändå! Så ett par dagar innan jul kramade jag om Tazmin och sa hejdå för att sedan börja min resa hemåt och överraska både familj och vänner. Och snacka om att jag lyckades, har nog aldrig sett så många förvånade ansikten på ett och samma dygn. Den otroligt långtråkiga och sömnlösa hemfärden var genast bortglömd när jag fick träffa alla igen. (Även om det kändes i både kropp och huvud flera dagar efteråt. En natt på Bangkoks flygplatsgolv är inget jag rekommenderar, speciellt inte i följd av två timmar sömn av tolv möjliga på flyget hem.)

Väl hemma har all vaken tid utnyttjats till att hänga med mina fina vänner och familj, plus x-antal timmar i stallet med min väl ompysslade ponny. Har gjort så mycket roligt men ska jag börja nämna allt det lär jag aldrig få något slut på detta inlägg. Slänger med lite bilder från december som ni får kika på istället! Tror dessutom jag avslutar texten nånstans här, blir nog lättast så. Måste bara säga att jag är så otroligt glad och tacksam över resan och allt jag fick uppleva, utan tvekan något av det bästa jag gjort.

Brunbränd, sliten men glad på Bangkoks flygplats // "välkommenhem- middag" på Riche med Pontte och Lollo. I och med att jag landade så sent så fick jag bli en natt i Stockholm. Tur för mig att Lollo lyckades pricka in ett besök hos Pontte just den helgen. // lyxfrukost på Kaferang

Granjakt // ridtur med Viccy // middag och utgång med tjejerna

Middag med familjen // rökkabesök // jul och allt vad det innebär

Ponnymys

Firat både juldag, mammas födelsedag och nyår. Förstnämnda inkluderade en lite för rolig förfest så då bestämde jag mig tillslut för att jobba in det nya året.

Sådär, det var väl en liten del av de sista dagarna av mitt 2016. Nu börjar klockan bli allt för mycket så känns väl rätt lägligt att januari får ett eget inlägg inom en snar framtid.