Det blev en helg hemma på Åland, även fast det bara var en vecka sedan jag var där sist. Men himla glad över det valet för det var tre riktigt bra dagar!
På fredagen åt vi god middag hela familjen och sedan stack vi alla syskon till Idrottsgården och bowlade. Det var jättekul, även om resultatet var mindre kul haha!

Efteråt hann jag via stallet för att säga hej till Freddie och sen kollade jag film i sällskap av Emma.

På lördagen var det IFK match med Amanda, Nicke och Lollo som gällde, det slutade dessvärre i förlust så stämningen var lite halvtrist efter det. Till kvällen var det dock desto bättre stämning då jag och Amanda hade bokat bord på Indigo. Vi åt en grymt god trerätters, det stället kan verkligen sin sak!!

Inte nog med den fantastiska maten, det blev en och annan god drink också. Fick sällskap av Andy och Wille senare framåt kvällen och det slutade otippat nog med ett besök på Arken också innan snällaste mamma kom och hämtade mig.

Söndagen var slapp i vanlig ordning. Men till kvällen vankades det trerätters hemma med familjen. Lagom till varmrätten knackade Amanda på dörren för att hämta en sak men sen slutade det med att vi dukade upp en plats till. Efter efterrätten satt vi kvar nästan hela gänget och spelade spel tills de måste sticka en efter en. Då hoppade jag i bilen och plockade upp en väldigt saknad Becci som jag inte sett på flera veckor. Vi var via stallet en sväng men sen hann vi inte med så mycket mer innan jag var tvungen att åka till flygplatsen.

Dagarna hemma på Åland gick snabbt. Jobbade på bästa Vikingaåsen en dag och på Arken resterande dagar. Om kvällarna hängde jag med Amanda, vi promenerade, drack te och kollade film. På torsdagen lyxade vi dessutom till det med middag på indigo, så där satt vi ett par timmar med varsitt glas vin och två grymt goda rätter. I fredags efter jobbet blev det ännu ett besök dit, men denna gång på aw med mamma. Riktigt mysigt var det!! Efteråt hann jag via stallet för att krama om Freddie och sen dök en väldigt saknad Fanny upp hemma hos mig. Vi hann catcha up innan jag var tvungen att hoppa på färjan till Helsingfors igen.

Lördagen tillbringades på stan ett par timmar och sen fixade Lollo och jag ihop middag och så kom Anna, Pernilla och Sara över. Hade en riktigt trevlig kväll som sedan fortsatte med dans på Casa. Följande dag lyckades vi inte få så mycket mer gjort än veckohandling och så kom Anna över på vegobullar och mos.

Nu har två dagar mest bara bestått av skola, gissar att morgondagen ser rätt lika ut!

I torsdags satt jag i skolan i sex timmar och kämpade igenom lite uppgifter och sen kände jag mig väldigt tacksam över tio dagar ledigt. Så i fredags tog jag flyget hem till Åland och min tanke var att hinna kryssa av diverse måsten under dagen. Migrän satte dock stopp på den planen så sov fram till middagen istället. Efteråt var jag och kramade om min fina ponny och sen hängde jag med Viccy och Emma resten av kvällen.

I lördags jobbade jag frukost, hängde på stallet ett par timmar, åt middag med familjen och sen stod utgång på schemat. Eller okej inte riktigt, men så råkade det ju sluta i alla fall. Mötte upp Viccy och åkte till Andy där vi delade på en flaska vin och sen kändes Indigo och Arken som en jättebra idé. Följande morgon när jag skulle upp och jobba frukost var det inte fullt lika roligt men efter fyra koppar kaffe var det inget större problem. Resten av dagen blev ju inte allt för produktiv utan försökte mest fylla på sömnkontot som låg på minus. Det lyckades jag hyfsat med ändå för imorse när klockan ringde 05:00 var det inte alltför tungt att stiga upp och åka på jobb.

Nu ikväll kom Amanda över, vi slängde ihop en äppelpaj och drack te. En riktig mys-måndag. Imorgon är jag ledig så då ska jag försöka ta tag i dom där måstena och få det överstökat. Ha det bra!

Tre veckor gick av bara farten och det har varit roligt med lite rutiner och allt det nya. Suttit i biblioteket och pluggat x-antal timmar men sen har jag såklart haft tid för mycket annat också. Bjuder på ett litet urplock här nedanför!

Häng hos Isac en kväll // Fotboll med Lollo och Melle

Första veckan bjöds det på jättefint väder så då blev det åtminstone en promenad om dagen. Sen vände det totalt och regnade vareviga dag. Visst kan det vara lite mysigt att ligga inne med en stor kopp te och kolla på film när det öser nedanför, men sen när man inte ens kan gå den korta vägen till bussen utan att bli genomblöt är det inte lika mysigt längre.

En fredag bjöd Anna på krämig pasta och ostbricka, ingen dålig kombo // Amanda och Viccy kom besök och Lollo dukade upp livets brunch

Efter att vi flängt runt på stan ett par timmar fixade vi till oss och åkte till The Cock där vi bokat bord. Vi åt en fantastisk middag och drack minst lika fantastiska drinkar, för att inte snacka om det mest fantastiska sällskapet då. Efteråt blev det en sväng via Pastor och Aussie Bar innan sängen väntade.

Dagen efter mötte vi upp Anna och Evelina för frukost på Goodio och väl hemma slängde vi ihop vegobullar med mos till middag.

En annars ganska tråkig onsdag blev desto bättre med nybakta kanelbullar och film // Lunch på Sandro och lite tröstshopping mellan allt plugg och regn

Godmorgon!

Gårdagen rullade på bra. Morgonpromenad, 1,5h intro/föreläsning och lunch med Oskar. Kom hem (gud vad konstigt det känns att skriva så) runt middagstid och då kollade jag igenom lite skolsaker innan vi slängde ihop middag. Efteråt tog vi en timmes promenad och så avslutade vi kvällen med varsin stor kopp te framför How to get away with murder.

Dagen har hittills börjat på samma sätt som igår. Har dock föreläsning först vid två så har lite ledig tid innan jag måste börja ge mig av.

Äh va fasen, jag ger texten ett försök nu med detsamma.

När de flesta tackade Åland för sommaren och började ge sig av tillbaka till studierna så blev jag kvar ytterligare ett par veckor, fram tills imorse faktiskt. De sista veckorna blev det jobb både på Arken, Vinkelboda och Vikingaåsen. Största leendet någonsin klädde mina läppar när jag fick träffa "min" gamla klass i Vikingaåsen, var så himla roligt att vara tillbaka där för en dag!!

I vanlig ordning har det blivit mycket tid i stallet, försökt tillbringa så många timmar som möjligt med min fina lilla ponny. Förra helgen tog vi dessutom hem vinsten i en LB som pricken över i:et, kändes som ett bra "avslut".
Har haft turen att ha Emma med mig många av stalltimmarna så det gör den där i-pricken ännu lite större.

Tack vare Amanda har jag dragit igång med träningen lite igen också. Vi var faktiskt duktiga och befann oss på Fananamma 06:30 flera morgnar, lika roligt som tungt har det varit! Sen har vi tagit några promenader och kompenserat det hela med både glass och äppelkaka.

Igår kväll var det dock min tur att ge mig av. Lyckades med nöd och näppe få alla mina fem väskor både på och av båten och dessutom fram till Lollos lägenhet där jag blev välkomnad av både henne och Esther. Lollo bjöd på en riktigt god frukost (hon är en mästare på det) och sen kändes det okej igen efter allt väsksläpande. Vi tog spårvagnen in till Stockmann där det gick lite mera pengar än tänkt. Blev dock en väska rikare så känns inte allt för tokigt.
Men när ångesten över att jag faktiskt ska leva som fattig student nu kom ifatt mig tog vi bussen tillbaka till Lollo. Vi tog en promenad i det fina vädret och sen packade jag upp allting. Resten av kvällen har vi legat i soffan, strökollat serier och ätit tacos till middag.

Imorgon börjar min första kurs på Hanken, måste säga att jag är riktigt pepp på det ändå! Ställt klockan på 07:00 för att hinna klämma in en morgonpromenad innan jag måste ge mig av, så nu är det lika bra att jag går och lägger mig. Ha det bra!

Okej hörni, det här med regelbundet och bloggning går inte riktigt ihop i min värld. Men nu tänkte jag ge det ett försök!! Börjar med att slänga in en heeel hög med bilder. De som orkar får kika igenom dessa tills jag samlat kraft, tar tag i det hela och skriver lite mera text också.

Blir så himlahimla glad när jag ser alla bilder, så mycket roligt jag gjort under dessa två månader, blir lycklig långt in i själen.

Mina lediga dagar förra veckan får full poäng. Hann med mycket roligt, precis som tänkt.

Måndagen bjöd på fikarunda med Lollo och Viccy, lite solning i Möckelö och stallhäng med Emma. Sen lyxade jag, Amanda, Viccy och Lollo till det med skaldjursmiddag på Brasseriet. Efteråt plockade jag och Amanda med varsin ben & jerry och åkte hem till henne och pratade om allt mellan himmel och jord. Varje måndag skulle kunna se ut så, tack!!

Tisdagen börjades med lite stallpyssel och så kollade jag på när Sara red. Sen var tanken att dra iväg till någon strand men då himlen täcktes av moln (såklart när man väl är ledig..) så lagade jag sushi tillsammans med Emma istället. Lagom tills det var klart visade solen sig igen så då lade vi oss på balkongen med varsin tallrik. På kvällen följde jag med Amanda på ett träningspass. Svettigt och tungt, men kul och välbehövligt!

Onsdagen var det partaj på schemat, resten av familjen hade åkt till Tallinn så då bjöd jag in några favvistjejer på middag. Grillade och Viccy lagade massa goda drinkar och sen väntade garden. Riktigt kul!! Som vanligt mindre kul dagen efter, men det är man väl tvungen att ta.. Fanny och Emma hängde här en stund på dagen och när jag äntligen piggnade i så tog jag med mig Emma till stallet. Efteråt köpte vi med oss glass och sen kom även Becci över för lite film och skitsnack.

I fredags drog rockoff igång så har verkligen inte gjort något annat än jobbat och sovit sen dess. I fredags slutade jag i alla fall hyfsat tidigt så då hann jag med en aw med Elin och Melissa. Dock en väldigt kort sådan då ett stressigt långpass väntade på lördagen.

Imorgon är jag ledig (min enda lediga dag för den här veckan) och det kommer bli bäst, bäst, bäst. Hov1 spelar och jag ska hänga med mina favoriter, wihu!!

Jobbar på och försöker njuta av sommaren den lediga tiden, lyckas helt hyfsat ändå. Har brunchat på Tsarevna med Becci och Viccy (lika gott som alltid), hängt på stugan med mamma och pappa, klappat kattungar hos Becci, solat och ätit glass hos Amanda med henne och Viccy och lunchat på Stallhagen med familjen. Typ så tror jag? Hängt i stallet en del också, nuförtiden på Sleipner då Freddie flyttat dit en månad. Rätt skönt att inte behöva gå upp tidigt vareviga morgon måste jag säga.

Igår blev det ett långpass i vanlig ordning. Hade jättetrevliga gäster så det gör att tiden går lite snabbare men dom sista timmarna kändes väldigt tunga. När jag äntligen kom hem hade jag varit vaken i nästan ett dygn så somnade i bilen en halvtimme innan jag lyckades samla krafter och gå in till sängen.

Idag har jag varit söndags-sliten i vanlig ordning, sov på balkongen nån timme innan jag ryckte upp mig och plockade upp Emma. Vi åkte via stallet och sen bestämde vi att baklängesmiddag var en bra idé så vi åkte först till garden och åt glass och sen hem till mig och lagade middag. En halv film senare åkte vi tillbaka till stallet och red och pysslade, precis vad jag behövde. Nu ligger jag nedbäddad i sängen och laddar batterierna inför kommande vecka, jobbar först på fredag så har mycket roligt inplanerat!

Midsommar i trevligt sällskap. På midsommardagen var man lagom sliten, men tog mig till arken och hade en jätterolig kväll!

Amanda bjöd på champagne, middag och sangria förra onsdagen. Svårslagen kombo med några av dom bästa jag vet. Efter ett par timmar åkte vi in till arken och roade oss ensamma på dansgolvet.

Te och snack med Viccy och Becci i solnedgången en kväll // Barbackaritt med världens bästa ponny

Lunch på Indigo med Siri + middag på golfrestaurangen och garden när mommo var på besök // Kattungsmys hos Becci. Dom där små krabaterna är alldeles för fina. Becci också för den delen

Frukost på balkongen // I måndags åkte vi ut till Amanda igen, denna gång för bastubad och dopp i havet. Efteråt tog vi båten in till stan och köpte godis och sen åkte jag och Amanda tillbaka och snackade om allt och inget.

Lite fler ridturer bland blommande åkrar // Igår åkte jag, pappa och Siri ut till Vårdö och hälsade på faster och co., ett måste varje sommar.

Väl tillbaka i stan så blev det middag på Nauticaltan med Fanny, Emma och Viccy. En god middag och en kanna sangria senare åkte vi och kollade korp. Efteråt hörde Melle av sig, Garden och lite vin lät väldigt lockande så så fick det bli. Andy, Joar och Lucas hakade på också och det blev en riktigt rolig kväll! Cyklade in på gården först vid halv fem men har ändå varit förvånansvärt pigg idag. Lunchade med Emma och nu ikväll blev det korp med Becci igen. Var en sväng via Garden och åt innan sängen väntade. Imorgon är det jobb igen så hoppas på att somna snart! Inte blivit många timmar sömn på senaste så har lite att ta igen.