En hel del har hänt sen den där fredagen i februari, en hel månad (hjälp!?) har hunnit passera. Veckorna rusar förbi och för stunden är jag helt nöjd med det faktiskt. Slutet på februari/mars hamnar automatiskt långt ner på min "tycka om lista" så hade helst av allt bara spolat fram till april för att få njuta av lite mera vår och värme.

Kan ju dock konstatera att jag gjort en hel del kul trots att det inte varit min favorittid på året. Mys med tjejerna, teater, spelkväll hos Fanny, ridning med både Amanda, Lollo och Sara, brunch hos Esther, bra pass på gymmet och massage är lite av vad bara den senaste veckan har erbjudit. Förra helgen var dessutom en väldigt saknad Victoria hemma på ön. Så på lördagen efter middag med Emma och Esther fick jag äntligen krama om min fina kompis. Vi förfestade hos Gustav och sen besökte vi både indigo och arken fast jag inte alls tänkt att det skulle sluta så. Sämre beslut har man ju definitivt gjort för det var en riktigt rolig kväll!

Igår var jag ledig från Vikingaåsen så åkte in till arken för några timmar jobb där istället. När allt var klart uppdukat för ikväll åkte jag hem för middag och stallet. Efter det plockade jag upp Emma och så var vi och bowlade följt av skitsnack och onyttigheter.

Idag levereras det bra väder så ska ta vara på det och gå en långpromenad med Freddie. 16:00 ska jag dock vara instämplad på arken igen så lär inte få mycket mer gjort idag.

Hej!! Det är fredag och en rolig helg väntar. Lägg ihop det med en rolig jobbdag så får ni leendet ovanför.

Slutade redan klockan ett men mina planer på att kryssa av både stallet, ridning och gym före middagen gick i kras då huvudvärken från imorse höll i sig. Efter en treo och en powernap tog jag mig i kragen och plockade upp Siri från skolan. Vi åkte via maxinge och sen hann jag åtminstone fixa stallet innan middagen stod på bordet. Tänkte faktiskt byta om nu och ta mig iväg till gymmet, så kan jag med gott samvete krypa ner i sängen med en lohilo och kolla Sherlock senare. Imorgon jobbar jag på arken mellan nio och fyra så det känns som en rätt passande kväll. Efter jobbet imorgon ska jag dricka vin och blanda goda drinkar med Esther innan arken väntar ännu en gång. Ska bli riktigt kul!

Kram

Januari då alltså. Kör lite bilder med tillhörande text i vanlig ordning.

Ost- och vinkväll en fredag med Lollo, Viccy och Amanda // -

Häst, häst och häst - i sällskap av Sara flera av gångerna

Första helgen i januari fixade jag och Viccy ihop tacomiddag, sen gled Emma, Becci och Ida in en efter en. Efter några timmar av snack, spel och vin så blev det både Indigo och arken. Riktigt rolig kväll, mindre roligt (läs: sämsta någonsin) att både Viccy och Becci lämnade ön dagen efter.

Helgen innan min 20-årsdag tillbringades i Stockholm där jag blev överraskad med en natt på Grand. Var en riktigt succéhelg. Brunchade på Kung Carls bakficka, gick på museum med mamma, drack drinkar på Cadierbaren följt av tapas till middag. Efter en promenad tillbaka till hotellet delades det på en flaska vin och sen kröp jag ner i världens skönaste säng. Att sen äta en drömfrukost följande morgon gjorde ju allt bara ännu bättre.

På min riktiga dag så väcktes jag av sång och superfina presenter. Senare under dagen plockade jag upp Esther och så hann vi med en ridtur innan resten av familjerna kom och vi bjöd på en riktigt god middag. Och tårta såklart. Tårtan på bilden ovanför är dock från dagen efter då Fanny och Emma hängde här en stund.
(Kan ju konstatera att jag gärna skulle fylla 20 en gång i månaden, skulle ju inte alls vara tokigt!)

Nånstans mellan allt som hänt på bilderna ovanför har jag dessutom hunnit med en riktigt rolig förfest hos Ullis och brunch på Iwa med Fanny. Sen har jag varit hyfsat duktig med att besöka gymmet också. Rätt nödvändigt för scrollar man uppåt ser det ju ut som att jag ätit mest hela tiden haha.

Utöver allt detta har jag dessutom jobbat en hel del, man kan ju tyvärr inte glassa runt och vara ledig hur länge som helst. Så från och med nionde har jag jobbat i Vikingaåsen som elevassistent. Trivs verkligen jättebra där så det är kul! Sen har det blivit timmar på både Revisa och Arken, inte så tokigt det heller.

Oj, vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget, men nånting i stil med "hej" gissar jag? Nästan två månader har gått och detta blir typ försök 25 att få upp något slags inlägg. Min inaktivitet här kan väl tala för att jag gjort en hel massa kul i verkliga livet istället. Inte för att jag riktigt godtar den ursäkten själv, kan väl erkänna att jag skjutit upp detta för att jag inte riktigt orkat och just för det att jag inte haft en blekaste aning om var jag ska börja.

Kan väl inleda med det som nog alla redan vet vid det här laget; jag är hemma!! Bestämde mig för att Australien fick vänta för min del, till ett mer passande tillfälle. Lite tråkigt såklart, men fick ju uppleva sex helt underbara veckor ändå! Så ett par dagar innan jul kramade jag om Tazmin och sa hejdå för att sedan börja min resa hemåt och överraska både familj och vänner. Och snacka om att jag lyckades, har nog aldrig sett så många förvånade ansikten på ett och samma dygn. Den otroligt långtråkiga och sömnlösa hemfärden var genast bortglömd när jag fick träffa alla igen. (Även om det kändes i både kropp och huvud flera dagar efteråt. En natt på Bangkoks flygplatsgolv är inget jag rekommenderar, speciellt inte i följd av två timmar sömn av tolv möjliga på flyget hem.)

Väl hemma har all vaken tid utnyttjats till att hänga med mina fina vänner och familj, plus x-antal timmar i stallet med min väl ompysslade ponny. Har gjort så mycket roligt men ska jag börja nämna allt det lär jag aldrig få något slut på detta inlägg. Slänger med lite bilder från december som ni får kika på istället! Tror dessutom jag avslutar texten nånstans här, blir nog lättast så. Måste bara säga att jag är så otroligt glad och tacksam över resan och allt jag fick uppleva, utan tvekan något av det bästa jag gjort.

Brunbränd, sliten men glad på Bangkoks flygplats // "välkommenhem- middag" på Riche med Pontte och Lollo. I och med att jag landade så sent så fick jag bli en natt i Stockholm. Tur för mig att Lollo lyckades pricka in ett besök hos Pontte just den helgen. // lyxfrukost på Kaferang

Granjakt // ridtur med Viccy // middag och utgång med tjejerna

Middag med familjen // rökkabesök // jul och allt vad det innebär

Ponnymys

Firat både juldag, mammas födelsedag och nyår. Förstnämnda inkluderade en lite för rolig förfest så då bestämde jag mig tillslut för att jobba in det nya året.

Sådär, det var väl en liten del av de sista dagarna av mitt 2016. Nu börjar klockan bli allt för mycket så känns väl rätt lägligt att januari får ett eget inlägg inom en snar framtid.

Hej!! Här på Langkawi händer det knappt någonting alls. Sover länge och hänger på stranden hela dagarna, typ så. Igår hyrde vi i alla fall moppar för att få tiden att gå, så fram till 12 idag har vi åtminstone tagit oss runt och sett lite mer av ön än bara stranden nedanför vårt hostel. Visst är det skönt att vila upp sig och ta det lugnt, men nu börjar det verkligen räcka. Tur för mig att vi åker iväg till flygplatsen om en kvart för att ta oss vidare. Går allt som det ska landar vi i Melbourne 9:20 imorgon! Kram

Haha vi och våra planer alltså... Något Filippinerna i torsdags blev det inte, istället sov vi på flygplatsen och när Danina landade på morgonen tog vi tåget in till KLs centrum. Vi hann med en lunch och lite shopping innan Danina lämnade oss och åkte tillbaka till flygplatsen. Jag och Tazmin stannade två nätter, så nu har vi känt på storstadslivet och shoppat lite mer än tänkt...

Vi checkade ut idag vid tolv och hoppade i en taxi mot flygfältet utan att egentligen ha nån större aning om vart vi skulle. Flygpriserna till Filippinerna hade gått upp alldeles för mycket så nu blev det en spontantripp till Langkawi istället. Hade verkligen velat åka till Filippinerna, men kändes inte helt värt att betala så mycket (+två mellanlandningar) för bara fem hela dagar där. Så hoppas på att Langkawi levererar istället, och på fredag går vårt plan till Australien, wie!!

Det blev en helt underbar vecka på Gili, trivdes verkligen bra där. Dagarna var väldigt lugna, gjorde inte speciellt mycket faktiskt. Hängde vid poolen eller på stranden när solen visade sig, tyvärr blev det inte allt för ofta de sista dagarna så många timmar tillbringades inne på hotellrummet. Nästan lika många timmar hängde vi på Café Pituq med Bim och Sarah som också var på samma ö. Maten där var underbar, så var helt klart värt ett besök om dagen. Annars är väl det enda nämnvärda att vi hyrde cyklar en dag och snorklade och kollade på sköldpaddor en annan. Hängde på dom andra och var med ut och dansade en kväll också, det var jättekul men kände att en gång räckte (wow vad har hänt med mig??).

Idag lämnade vi Gili och tog oss tillbaka till Bali. Bor en natt i Uluwatu och imorgon kväll flyger Tazmin och jag vidare till Kuala Lumpur och på torsdag morgon vidare till Filippinerna, ska bli jättekul!

Klockan är snart nio här men funderar på att krypa ner i sängen redan nu. Hann kolla solnedgången vid templet ikväll, men vill upp tidigt imorgon så vi förhoppningsvis hinner se lite mer häromkring. Hoppas på sol bara!