I dag var det sista dagen här i Australien och eftersom vi inte sett en enda koala bestämde vi oss för att åka till en djurpark (koala park). Där fanns det ijuförsig alla möjliga djur :dingos, tasmanska jävlar, wombats, näbbdjur, kängurus och min personliga favorit KOALOR.

Dom små liven är till mestadels trött men otroligt söta. Tyvärr kunde vi inte hålla dom då det kostade lite mycket pengar att göra detta. Men vi fick klappa kängurus iaf. Och jag fick köpt mig en liten mini kola som en souvenir från Australien.

Nu sitter vi på flygplatsen och inväntar flyget. För min del försöker jag ta igen lite plugg.

Tack varma goa Australien för denna gången, vi må höras!❤️

/en nöjd Lydia

Vi checkade ut från hotellet och fick sedan vara vid poolområdet ett tag på förmiddagen. Sedan satt vi ett antal timmar i bilen och det bar av till Brisbane igen. Den staden vi började i och alltså den staden vårt flyg går ifrån i morgon kväll.

När vi checkade in på vårt nya hotell gick vi upp till takvåningen och möttes av bubbel pooler, grillar, ute biograf och sol... Ja egentligen allt som behövs för en perfekt sommarfest. Men vi nöjde oss med att bara ta ett dopp.

Efter detta gick vi till stan och åt och kom tillslut till en park som låg mitt i stan bland höghusen. Parken var fantastiskt vacker och stor,och hade blandannat hade en pool som var gratis och öppen för alla att bada i. Folk stod vid grillarna och satt på gräset uppradade me picknickar. Snacka om gemenskap!

Nu är de natti och även sista natten här i Australien.

Hej!!

Dagen har bestått av att surfa... Typ hela dagen, lyckades stå upp några gånger i dag men vågorna var ganska "grova " alltså både höga och kom från alla håll, vilket ledde till att jag smällde brädan in i sidan av ögat. Har blåmärken över hela kroppen speciellt på revbenen då man liksom kastar sig på brädan och smäller i magen, men no worry haha, låter väldigt våldsamt men de e super kul så det är det värt!

Nu till kvällen ska vi ut och äta och titta runt lite i staden. För att tillägga har jag såklart bränt mig lite så där extra nu i slut dagarna men det hör till tycker jag!

Haha på bilderna ser nog vågorna inte så "grova" ut men det började blåsa ordentligare på eftermiddagen. (För att förklara mig eller nått)

I dag vakande vi inte så tidigt till ovanlighetens skull utan nu har vi vant oss med den Australienska tiden, vilket är lite små jobbigt nästan för det kommer bli svårt att ställa tillbaka det sen när man kommer hem.

Som sagt tog vi oss en sovmorgon och åt frukost. Efter det gick vi till byn för att hyra en surfingbräda (har hyrt för 2 dagar). Dom på hotellet hade gett tips om var vi kunde hyra samt var vågorna för nybörjare var i dag.

Vi tog oss till stranden och började åka. Det kanske ser lätt ut men tro mig det är både svårare och extremt mycket mer krävande än man tror. För min del blev jag väldigt trött efter några timmar och gick tillbaka till hotellet för att vila... Här fastande jag så att säga. Mestadels av eftermiddagen har jag legat här i sängen och bara tagit de lugnt. Tror jag ska sätta igång och plugga snart dock. Har endel och ta igen.

/Lydia

Nu vänder vi tillbaka! Vi har bestämt oss för att vi ville sträck köra i dag så att vi kunde komma så långt upp på kusten som möjligt. Här är det är inte jätte långt till Brisbane. På detta hotellet kommer vi stannar under en längre tid för att något extra bara njuta av dom "sista" dagarna.

Vi åkte tidigt i morse, runt 5 tiden, både för att undvika rusningstrafiken samt att inte behöva komma fram alldeles för sent. Ungefär halvvägs stannade vi vid en strand (tror området hette Hastings men inte helt säker) där vi solade och tro det eller ej badade väldigt lite då vi blivit väldigt kräsna under tiden vi har vart här och tyckte det var kallt i vattnet (var ca 19grader, avgör själv).

Var lite svårt att ta bilder i dag då vi mestadels har suttit i bilen och det är kanske inte jätte kul att se.

Ps: har fortfarande inte sett några koalor... Jag som vill krama en :(

Hejhej!

I dag gick vi runt ännu mer i Sydney. Elias gick och klippte sig och runt 6 tiden så åkte vi till Hillsong church och gick på möte. Riktigt bra och verkligen inspererande för Sverige att kunna ta efter en hel del grejer.

Vi träffade även på en kompis till familjen som flyttade hit för 3 år sen för att plugga. Nu sitter vi här och pratar om kulturkrockar och gamla minnen.

Dåligt me bilder osv i dag, sry har vart en trött dag

/Lydia

Nu har vi äntligen kommit till Sydney, detta är alltså våran "slutstation". Här stannar vi till på måndag (alltså 2 nätter) och kommer sedan att vända tillbaka till Brisbane för att ta flyget hem. Men på vägen hem ska vi självklart stanna på massa platser. (Då vi åker med flyget på fredag)

När vi kom hit var det otroligt svårt att hitta någon parkeringsplats eller för den delen någonstans att bo på. Men tillslut hittade vi ett ställe att bo på...som alla kan instämma på att man kunde ha gjort väldigt fint och charmigt (fri tolkning på den).

Vi började att gå mot gamla stan och operahuset, tog en matpaus och gick sedan mot Chinatown, ett misstag enligt vissa då det bara var en gata som vilken annan me sisådär 8/9 China affärer. Sen kom regnet och vi insåg hur långt ifrån hotellet vi var.... Återigen tog vi ett "misstag" och började gå i duggregnet som snabbt eskalerade till ösregn. En mycket kortvarig nederbörd ijuförsig men för att inte överdriva behöver vi ej duscha i kväll.

Oavsett är vi alla tillbaka på hotellet nu, med ömma fötter och blöta kläder ligger vi alla i en varsin säng me mobilerna. Onödigt och klaga.

PS: imorgon blir det Hillsong!

/Lydia

I dag lämnade vi Yamba och tar oss ytligare ett steg närmare Sydney! Mestadels av denna dag gick åt till att åka bil. Men på vägen stannade vi vid en strand, det var nästan inga folk vid stranden och detta gjorde oss lite fundersamma. Vi såg dock senare en skylt där det stod "this beach may be dangerous", samt ett antal varningar där det blandat varnade för hajar, det förklarade varför det var så lite folk . Så vi fick avstå från att bada.

Istället spelade vi vollyboll och jag och Elias hittade några målningar på några väggar. Samt en Alice i underlandet dörr. Det eskalerade till en photoshoot och tro mig nu finns det väldigt mycket konstiga bilder i arkivet. (Visar er bara dom som är okej, mer än så hade ni inte klarat av)

/Lydia

Inlägget i dag blir tyvärr lite kort då jag har vart lite små sjuk, dessutom har vi inte gjort så mycket förutom att legat på stranden typ hela dagen. Både jag och mamma blev bitna av något djur...kändes ungefär som ett getingstick fast "den brännande smärtan" höll lite längre....

Senare på dagen tog jag och Elias en promenad och jag brände upp hela fötterna för sanden var kokhet. På eftermiddagen åkte vi och handlade och så mycket roligare än så var det inte.

Återigen ursäkta för tråkigt inlägg, ska bättra mig framöver

Hejhej!

Som vanligt vaknade vi tidigt och drog iväg ganska snabbt från hotellet till staden Yamba. Här kommer vi nu att stanna 2 nätter.

I dag har vi verkligen bara tagit det lugnt, tagit några promenader längs med vattnet, badat i poolen, solat, ätit glass, sovit och vi åt även på en "local seafood restaurant". Tanken var att vi skulle vart vid stranden men eftersom alla bränt sig så bestämde vi oss att vi tar det imorgon istället.

/Lydia

Gick igenom väskan... Insåg att jag hade massa kläder jag glömt jag tagit med (klassiker)