Igår hade vi vår sista dag här & vi försökte verkligen ta vara på den!
Vi åkte till Grand baie tillsammans med paret från Kristanstad för att lägga oss på stranden, då Marcus skulle tatuera sig där inne på eftermiddagen & tiden sprang verkligen iväg! ☀️

Men vi har iallafall haft två helt fantastiska veckor tillsammans i värmen, detta har varit behövligt & så mysigt att få vara iväg. 🌴☀️

Nu sitter vi & väntar på vår transferbuss till flygplatsen, den hämtar oss om en timme & sen är vi hemma vid 22-23 i kväll.

Igår var det som alla vet alla hjärtans dag & det firades på bästa sätt, i solen tillsammans med min stora kärlek ☀️
Han överraskade även mig med en ny morgonrock & ett par söta shorts till 😍

Vi har blivit bekanta med ett par från Kristanstad som åkte hit samtidigt som oss & igår blev det massvis av drinkar i baren & prat om livet, tiden bara sprang iväg & helt plötsligt var klockan halv fem. Lite små luriga bestämde vi oss för att gå ner till stranden & åka en tube (en madrass som åker bakom en motorbåt) dem gjorde allt för att vi alla skulle ramla i & det var verkligen riktigt roligt, som jag skrattade!! 🙌🏻
Nästan bud på att åka idag igen 😉

Tyvärr så fick jag bara en bild igår & idag är det sista dagen i solen, så ska försöka fota lite & annars ska vi nog bara precis njuta av dem sista timmarna i värmen! Puss 😘

Har ju inte lagt upp så mycket ifrån våra kvällar men det är framför allt för att här är inte så mycket att göra om kvällarna & restaurangerna här i Trou aux biches har inte varit några höjdare direkt, maten har såklart varit ok men inte mer än så.
Dem gångerna maten verkligen har varit supergod har varit när vi åkt in till Grand baie för att äta på någon resturang där.

Annars har vi inte gjort så mycket om kvällarna, detta är ju ett mer chill ställe & några cocktailbarer eller liknande finns inte.
Så det har blivit mysiga promenader på stränderna, testat olika restauranger & när kvällarna gått mot sitt slut, har vi tagit något gott & dricka, spelat kort & pratat om livet på balkongen. Hur mysigt som helst! 😍

Detta är iallafall det godaste jag ätit här & det kan nog vara dem godaste räkorna jag har ätit någonsin 😍👇🏻
Dessutom testade vi en gratäng gjord på Palmhjärta & det varit också riktigt gott!! Något jag måste testa göra hemma om man nu kan få tag i det hemma?

Igår var dagen helt perfekt! Vi började med att åka ut med en glasbotten båt till korallreven, det var verkligen häftigt att se alla fiskar & koraller.
Dock svårt att få en bra bild med kameran, jag måste köpa en kamera man kan fota med under vatten tills nästa resa!!

Det hela avslutades med att vi stannade & fick en stund att snorkla, jag gillar det skarpt! Där vi stannade igår var där fullt av fiskar som simmade omkring oss & jag som är rädd för fiskarna fick lite smått panik med jämna mellanrum.. men det var bara att bita ihop & simma vidare ;)

Resten av dagen låg vi vid poolen & bara njöt av tillvaron, vår resa börjar ju gå mot sitt slut & vi får ta vara på den sista tiden här.

Igår var vi iväg på en utflykt med båt & som vanligt regnade det, iallafall första timmarna 😂
Men det gjorde inte så mycket!
Vi började iallafall med att snorkla & jag trodde faktiskt inte jag skulle tycka om det, men det var riktigt roligt & speciellt när man fick se massa häftiga fiskar 🐠
Därefter åkte vi vidare till ett vattenfall & när alla hade kommit tillbaka till den större båten var det tid för lunch.

Det hela avslutades med att stopp på ön Ila aux cerfs, riktigt fint & mysigt var där 😍

I det stora hela hade vi en helt fantastisk dag!

Som rubriken lyder så har vi spenderat hela vår dag vid poolen & är här fortfarande, egentligen tycker vi att det bara är "tråkiga" människor som bara ligger en hel dag vid poolen, vi brukar känna att man kan åtminstone gå ner på stranden en liten stund ⛱
Men idag kände vi verkligen bara för en slappedag & så blev det, vilket faktiskt har varit riktigt skönt.

Vi har inprincip bara legat på varsin solstol, läst böcker, badat mellan varven & såklart har det blivit någon öl i poolbaren, Life is great helt enkelt 👌🏻☀️

När jag & Marcus är iväg på våra semestrar brukar vi vilja hinna uppleva så mycket som möjligt & det kan räcka med att åka till en annan strand för att se något nytt.
Så idag när vädret äntligen var på topp bestämde vi oss för att åka till en ort som heter Flic en flaq (den ligger mer söder ut på ön). Vi ville se oss omkring & även lägga oss på stranden ett par timmar.
Men till vår besvikelse så var det jätte molnigt & blåste som bara den!! Men vi fick helt enkelt ta det för vad det var & lägga oss på stranden & invänta att vi blev upphämtade igen.

Så nu har vi bestämt oss för att vi håller oss vid stranden där vi bor imorgon & sen på fredag blir det en båtutflykt & den ser jag verkligen framemot 😍

Men nu tackar jag för mig, då det är dags att sätta sig i poolbaren för att dricka drinkar! 🍹

Då vädret fortfarande inte var något att hurra för imorse, bestämde vi oss för att ta oss in till huvudstaden (Port Louis). Vi tog en taxi in & bestämde med honom att han kunde hämta oss igen efter tre timmar.

Det kändes som att vi hamnade i världens slumområde först & där hittade vi en marknad. Det var ganska spännnde att gå & titta där, vi fick både köpt kryddor & varsin ny badhanduk.
Därefter tog vi oss vidare till en lite finare del av staden & även där gick vi runt och tittade bara.
Efter lunch begav vi oss tillbaka igen & äntligen hade solen tittat fram igen 🙌🏻☀️
Så ett par timmar i solstolen blev det innan det var dags att fixa oss inför kvällen 😊

Snart dags för oss att ge oss ut & äta, puss på er!