Hallå!

Ber om ursäkt för det dåliga bloggandet det senaste. Haft mycket att tänka på, varit sjuk och allt har bara gått nerför. Det sker väldigt mycket ändringar i skolschemat just nu så det blir lite stressigt i huvudet då jag redan har så mycket att tänka på. Förstår att ändringar sker men jag har dem kommande veckorna planerat in lite möten, vilket jag anpassat till hur mitt dåvarande schema sett ut. Redan missat dagar i skolan så tanken av att missa fler lektioner nu i starten är lite stressande. Men jag får självklart ta allt som det kommer och lösa allt om det kraschar. Menmen, ny vecka betyder nya tag osv....

Min plan för denna veckan som kommer ser ut såhär:

Måndag- Gym innan skolan, skola 10-15.25, hem och plugga.

Tisdag- Skola 9-15.30, plugg.

Onsdag- Skola 12.50-14.30, gym.

Torsdag- Gym (pass med klassen).

Fredag- 9-14, gym eller promenad.

Under helgen så har jag inte riktigt något planerat (vad jag vet).

Det lär säkert bli ändringar men det var allt för detta inlägg. Ta hand om dig! Kram.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Hejsan!
Skriver från mobilen men tyckte att det funkade rätt bra sist så tänkte why not? (Lite kortfattat inlägg). Men just nu så är jag påväg hem från tandläkaren, det gick inte riktigt som det skulle så för mig blev det ett litet 'bakslag'...

Jag var iallafall hos sjukgymnasten igår, det gick bra!! Sen skolan, efter det blev det gymmet med Emma- vi körde lite löpband och sen stretch. Efter gymmet gick vi till Ullevi för att jobba, jag stannade dock inte kvar och kollade på matchen.. var så trött så jag åkte faktiskt hem.

Jag har haft en lite tuff vecka (räknar med förra veckan), har känt mig lite halv krasslig och förkyld. Låg som sagt hemma några dagar förra veckan. Anledningen till att jag inte skrivit några inlägg är just för att jag mått som jag gjort. Har varit väldigt trött och det har även synts på mig, ursäktar för det! Jag sover ca 7-8h -precis som rekommenderas, dock så sover jag inte så bra. Vaknar oftast runt 3-4 och har svårt att somna om, när jag väl lyckats och mitt alarm ringer för skolan så känns de som om jag inte sovit överhuvudtaget.. men nu ska jag iallafall hem och sova lite, hoppas du har en bättre dag/vecka än mig!

Likes

Comments

Hallåhallå!

Ursäkta dålig update här på bloggen men var sjuk tisdag och onsdag så jag kunde inte direkt skriva nånting. Men i måndags så var jag hos tandläkaren och det gick super, tandläkarna var jätte snälla!

Igår var jag på Sankt Jörgens park resort för att spaa med mamma, vilket var väldigt mysigt och behövligt. Dock är jag inte riktigt en person som kan ta det lugnt och slappna av.. Blir rastlös jätte snabbt. Men det var iallafall skönt att få tänka på annat en stund.

Idag så blir det nog ett gympass efter skolan, rehab för ryggen står på schemat. Kan lägga ut senare eller imorgon på vad det är för övningar jag har. Men efter gymmet så hämtar pappa upp mig så åker vi till Kungsbacka för träning där, fotboll såklart.

Vi hörs när vi hörs, xoxo!

Likes

Comments

Hejsan!💋

Hoppas du haft en bra vecka och en go helg. För min del så har veckan varit rätt så lugn och nu under helgen så städade jag bara mitt rum. Jag har inte tänkt att skriva så mycket idag, så skriver bara hur min kommande vecka kommer att se ut!

Måndag- skola 8.30-15.25, kanske måste gå tidigare pga tandläkarbesök.

Tisdag- skola 9-11.10, rehab

Onsdag- skola 9-12.35, rehab

Torsdag- ledig från skolan så det blir en spa-dag med mamma

Fredag- skola 9-14, inget planerat hittills

Lördag- inget planerat hittills, träna kanske

Söndag- rehab, planering för ny vecka

Så ja, det är såhär min vecka ser ut men det lär bli lite ändringar beroende på hur jag mår efter tandläkarbesöket. Uppdaterar mer under veckan, kram!

Likes

Comments

Hallåhallå!
(Skriver inlägget från mobilen idag så hoppas det funkar lika bra!!)

Det har varit en väldigt jobbig 'vecka' fysiskt och mentalt så idag tog jag tillvara på min lediga dag. Jag hade tid hos sjukgymnasten vid 14 och valde att bara tillbringa tiden innan att ligga kvar i sängen, självklart så blev det lite film/serie. Mys med lilla Alwin ocksåå!

När jag väl var hos sjukgymnasten så gick det rätt bra, min rygg känns bättre och all stress försvann en liten stund. Jag gjorde mina ryggövningar som jag fick och som jag ska göra 3ggr i veckan. Känns skönt att vara igång igen men vill samtidigt inte gå på helt eftersom jag inte vill falla tillbaka till att må jätte dåligt igen.. "bebissteg".

Jag tänkte faktiskt snacka lite om psykisk ohälsa men det får nog bli lite senare (om någon vecka eller så), för personligen tycker jag att det är något man måste prata om.
Men detta är allt jag har att säga för idag, kram!

(Här är lite bilder från gårdagens golftur- en bild på lilla Alwin och min väska med skor från träningen förut.)

Likes

Comments

Hallåhallå!

Det blev lite ändrade planer idag då jag inte mådde så bra när jag vaknade och det är därför jag aldrig la ut något inlägg om gårdagens träning i förmiddags. Så idag har jag bara vilat och pluggat lite teori så jag kan ta mitt körkort snart!

Nu till gårdagens träning, som var otroligt rolig och dessutom behövlig. Ja, lite go träningsvärk i ben och rygg har man idag iallafall... Men fotbollsträningen bestod utav teknik, passningar och småspel med stora mål. Älskar småspel, det är intensivt och det gäller verkligen att orka. Jag märkte att huvudet orkade mer än kroppen, men det är inte så konstigt eftersom jag inte tränat på ett litet tag nu. Det ska de bli ändring på!!

Jag ska faktiskt gå och lägga mig nu så jag orkar med morgondagen. Vi hörs mer imorgon, Godnatt!😊

Likes

Comments

Hallåhallå😄

Som jag skrev i mitt första inlägg så är denna bloggen till för mitt gymnasiearbete. Jag tänkte därför i detta inlägg att berätta lite mer om vilka mål jag har, mina förväntningar, mat och även ett upplägg för denna vecka.

Jag har två mål i detta gymnasiearbete och dem två målen är: 1. att bli friskförklarad och 2. vara tillbaka med fotbollen helt samt orka en hel match.⚽

Mina mål är både stora och små, t.ex, att bli frisk från just utbrändhet (utmattningssyndrom) tar tid, arbete och väääldigt mycket energi. Därför kommer det bli en liten utmaning men samtidigt så kommer det bli en väldigt lärorik resa då man lär sig mycke om sin kropp. Sättet kroppen reagerar på bl.a stress, ångest eller bara på en skoldag.. Men mitt andra mål är nånting som jag verkligen vill uppnå- vara tillbaka på planen igen. Jag har spelat lite matcher dem senaste månaderna i bl.a Gothia cup och F19, och jag känner verkligen hur mycket jag saknar att känna den glädjen som försvann för drygt ett år sedan. Det är inte bara att jag hittat den glädjen igen utan även mår bra utav att spela, av att röra en fotboll. Tänk att en fotboll kan få en att må så bra? Det är som om man blir en helt annan person på planen och det är just därför mitt fokus dem kommande veckorna kommer att ligga på fotboll och rehab för min rygg!

Men jag får inte glömma det viktigaste- MATEN!! Dock kommer jag inte att ändra någonting utan jag kommer att köra på mina vanliga matvanor. Jag brukar äta minst 5ggr/dag (frukost, mellanmål 1, lunch, mellanmål 2 och middag) och kanske ta med lite mat till skolan då jag är väldigt kräsen när det kommer till mat... Annars är det som sagt inget som förändras, kanske godis då jag vill minska det. Vi får se hur de går med den biten..😉

Men iallafall, såhär kommer mitt schema se ut nu under v35;

Måndag: skola 8.30-15.25, fotbollsträning/rehab

Tisdag: skola 9-11.10, gym/rehab

Onsdag: skola 9.05-15.20, utflykt med släktingar

Torsdag: ledig, rehab (sjukgymnast), fotbollsträning

Fredag: 8.30-14, ledig

Lördag: promenad

Söndag: ledig

Och eftersom det är måndag när detta inlägg kommer ut så blir det en liten update om dagens träning imorgon förmiddag!

KRAAAAM!!❤

Likes

Comments

Hej och välkommen till min blogg!

Jag har i gymnasiearbete att göra en "produkt" och min produkt är denna bloggen. I denna blogg så kommer du att få följa min resa tillbaka till att bli 'frisk'. Jag lider utav nånting som heter utmattningssyndrom och det är något som jag dagligen kämpar med. Att gå igenom allt som finns i livet är tufft, ingen tvekan om saken.. Men att dagligen få kämpa med ångest, panik och ett mående man inte riktigt förstår sig på är något jag inte vill att någon människa ska få gå igenom ensam.

Det är en av anledningarna till att jag valde just att skriva en blogg, för att visa andra där ute att man inte är ensam, att det finns andra som vet vad man går igenom även om det inte finns ord som kan beskriva alltihopa. Den andra anledningen är för att stötta mig själv, pusha mig själv till att orka kämpa men samtidigt göra allt i mitt egna tempo.

Detta inlägg är bara för att komma igång- skriva ett litet kort inlägg innan jag går in mer på hur jag tänker kring bloggen, upplägg mellan träning, mentalt och annat. Men jag hoppas verkligen att ni vill följa min resa under dem kommande månaderna!

KRAAAAM!!!

Likes

Comments