I helgen har jag och Anton varit i Göteborg och Lysekil med Antons agenter.
Vi började helgen i Lysekil där bjöd de på middag och drinkar. På lördagen hade Anton lite olika uppdrag så jag strosade runt och bara tittade ut över havet och kände sådant lugn, så avslappnande och det var otroligt vackert.
Jag kunde inte höra en enda bil utan jag hörde bara hur fåglarna kvittrade, så mysigt!

När Anton var klar på lördagen fick vi skjuts in till Göteborg där dom hade bokat hotell åt oss, så då var det bara jag och mitt hjärta.
Har längtat efter egentid med honom så denna helg kom väldigt lägligt.

På söndagmorgon var vi i hotellets spa med vacker utsikt mot Liseberg, de hade en pool på "utsidan" av byggnaden med glasgolv, lite obehagligt faktiskt men ganska coolt också.

Det var vår helg, en himla härlig helg och nu är jag fylld med energi, passar perfekt då jag börjar jobba på måndag!

Det har varit väldigt dålig uppdatering från min sida så tänkte visa lite bilder från senaste tiden.

Rangen har öppnat på golfbanan så nu kommer Mr. spendera en heldel tid där.

Har köpt en massa blommor så nu har vi (jag och katten) gjort det fint på balkongen.

Tog med mig A ut på en prommis då det var så varmt ute - men vart tog den värmen vägen?

I fredags hade vi några vänner på middag, en kväll som avslutades på brygg. Igår tog vi med några vänner till mamma och pappas stuga där vi grillade burgare och spelade sällskapsspel. Skönt med en lugn kväll.

Jag och Bea har även invigt mina nya champagneglas som jag fått av mina föräldrar, snygga och sköna att dricka ur!🙌🏼

Detta var en liten snabb catch up, på återseende!

Förra helgen spenderades i Stockholm med tjejen på bilden, vi shoppade och såg Bruno Mars, han var sååå himla bra!!!
Så mysigt, härligt och roligt!

I fredags bjöd Sandra och Sebbe på middag, det var så gott och kolla bara efterrätten, så vacker! Efter middagen körde vi lite olika lekar, tack för middagen och hela kvällen fina ni.

Igår bjöd vi Sandra och Sebbe på plättlunch, gjorde ärenden och sen mötte vi upp Moa och Emil för middag på Texas Longhorn och drinkar på stadskällaren.
Är så glad att vara hemma igen och få träffa vännerna så ofta!

Letade nästan ihjäl mig efter ett par jeans i Texas men hittade aldrig några som föll mig i smaken, så de första jag gjorde när vi kom hem var att köpa jeans. Dessa är så sköna och jag älskar färgen plus att de passade mig perfekt i längden, har alltid haft det svårt att hitta jeans som passar mina korta ben, haha!

Vi kom faktiskt hem på Valborg för att överraska våra vänner på en Valborgs fest som Bea styrt för oss. Det var riktigt kul att träffa alla igen, hade glömt bort hur det var att vara på en fest där alla pratar svenska haha.

Sedan dess har vi haft fullt upp med att komma i ordning i lägenheten, träffa släkt och vänner samt varit irriterade över vädret?!? Vad händer? Det är maj och det har snöat i flera dagar... så deprimerande.

Men nu ska jag ta mig till 360 för gruppass (på svenska, så skönt haha) ha en bra dag.

Har även hämtat hem lillhjärtat, äntligen!!

Har haft en mycket härlig helg i Corpus Christi. Vi har badat i havet, solat på stranden och vid poolen samt ätit och druckit gott.
Så nu är våra batterier laddade för en sista vecka här i San Antonio, packning, städning och besök på våra favorit restauranger står på schemat innan vi åker hem nästa vecka.
Men nu ett pass i gymmet sen ska vi ta tag i denna dagen. Hoppas allt är bra med er!

Säsongen är över, vilken frihet. Nu kan vi göra vad vi vill och njuta av fina San Antonio. Här om dagen åkte vi till en ny biosalong som vi inte varit på tidigare, alla biografer är så mäktiga här i staterna.
Igår brunchade vi med Kristina och Gabriel, killarna åkte sedan till golfbanan medan vi shoppade och sen avslutades dagen med bbq-kväll på deras innergård, en riktigt bra dag!

Nu har vi precis satt oss i bilen och är påväg till kusten för en minisemester.
Hoppas vädret är med oss bara!

Nu är säsongen över i Colorado och vi är tillbaka i San Antonio för att Anton ska spela de sista matcherna här. Klagar inte då det är skönt att vara tillbaka till lägenheten, bilen och värmen (även om det regnar är det över 25 grader varmt).
Denna säsong tar slut på lördag och efter det blir det lagfest och sen semester för mig och A längst kusten i Texas.
Sen har vi lite att göra, packa ur lägenheten, lämna tillbaka möbler och sådana saker som vi hyr, vi känner inte för att stressa med det plus att vi får njuta av värmen lite längre.
Men en tredje maj åker vi äntligen hem till kära Sverige, kan inte riktigt förstå att vi snart är hemma, ha nära till familj och vänner, handla svensk mat och sist men inte minst - dricka kranvatten!!!

Men den jag längtar efter mest är min lilla kärlek, tänk att få gosa med denna stiliga misse!

Har precis kommit in från en lång prommis i det härliga vädret som Denver bjuder på idag.
Denver är en fantastiskt fin stad, många parker och dylikt där folk aktiverar sig, de springer, cyklar, promenerar, åker skidor och vandrar. I San Antonio finns det knappt trottoarer och har typ aldrig sett någon vara ute och röra sig.
Så den här staden känns mer som nånting för mig som gillar att promenera!

Nu är det plugg som gäller, känna riktigt trist att sitta inne och plugga nu men behöver verkligen plugga, så det är bara att bita i det sura..
I kväll kommer Anton hem igen!!

Såg några maskrosor längst trottoaren, nu fick jag vårkänslor och lite hemlängtan faktiskt.