Vi har haft sista middagen nu med hela gänget på en asiatisk resturang. Vi fick sitta framför kocken och kolla när han stekte middagen, samtidigt hade han en liten show typ. Han jonglerade, kastade saker i luften och lekte med allt. Riktigt kul var det, han var så duktigt. Maten smakade riktigt gott med så det var ett perfekt sätt att avsluta våran sista middag här i Mexico.

Har lite problem med att ladda upp bilder just nu på datorn så berättar mera om gårdagen senare.

Gårdagens middag var på en jättefin plats inne i hotellet. Det var som en liten djungel mitt i hotellet där de hade bokat ett bord för hela gängen. Super mysigt var det. Middag var thai inspirerad. Det var gott och riktigt mättande. Efterrätten hade en riktigt speciell presentation som slutade med att den var riktig simpel och god. Det var två stora choklad krukor som var fylld med massa saker som marshmallows, popcorn, kakor, glass mm. Servitriserna tog krukorna och släppte dem på ett fat så de sprack och allt innehåll flög ut på en bricka. Så det var lite fränt.

Vi gick och kollade på en talang jakt show och Michael Jackson show innan vi gick och la oss.

Till middag igår åt vi olika grillade rätter, var ganska gott det. Har saknat bbq så mycket. Vi satt ute så vi hade en fin utsikt ned mot poolen och havet, så fint med solnedgången samtidigt som vi åt.

Vi gick vidare till en hypnotiserar show som var på hotellet. Var riktigt coolt faktiskt. Skrattade så mycket, förstår fortfarande inte hur han kunde få alla att göra allt han sa. Det var riktigt fränt som sagt var.

Blev en tidig morgon idag. Vi satt i en buss redo och klara klockan åtta i morse. Bussen tog oss till ett ställe med lite historiska saker. Det var super varmt och inte så intressant så de flesta i våran grupp besluta sig för att avbryta touren och gå tillbaka till startpositionen där vi tog en glass och Starbucks. När vi kom hem gick vi och åt lunch sen gick vi ner till poolen.

Sitter och filmar en stund just nu innan vi ska göra oss redo för middag och en show ikväll.

Idag tog jag och barnen en liten sovmorgon till åtta haha. Vi har inte gjort så mycket idag. Vi låg och solade till lunchdags och efter lunchen fick jag en spa behandling av min host mom, så snällt!!! Efter det gick jag ner till poolen en stund innan jag begav mig upp till rummet för att göra mig i ordning för middag.

Jag tog alla barnen till buffén idag. Så det var jag och fem barn vid middagen. Allting gick bra som tur var. Tror biträdena hjälpte till lite extra idag när de såg att jag var själv med barnen haha. Så det var ju gulligt av dem.

Efter middagen gick vi till lobby baren och pratade med våran nya vän Garry haha. Och så hängde vi där resten av kvällen. I morgon bär vi av med en buss på en dags trip så vår se vad som kommer hända och ske då.

Ha det gött, god natt.

Igår gick vi till en italiensk resturang, det var riktigt gott och snyggt. Rummet var så fräscht och maten var riktigt fin upplagt mm. Kändes riktigt fancy att sitta där och äta. Jag tog en spenat sallad till förrätt, lax till huvudrätt och en nutella bakelse till efterrätt. Mätt och belåtna gick vi sedan till karaoke. Barnen var modig och sjöng både solo och i grupp. Hade en riktigt bra kul med fint sällskap!

Vi gick ner till poolen lite senare idag efter att jag fixat en asgrym grej som ni får veta inom kort. So excited!

Vi gick sedan ner till poolen och var där ett tag innan vi tog lunchpause. Efter lunchen gick vi och chillade i rummet för en kort stund. Vi tog en promenad till affärerna, det är så mysigt och fint. Många fina affärer med snygga kläder i med.

När vi kom tillbaka så chillade vi lite mer innan vi gick ner till stranden och solade sista tiden före vi gick upp för dagen. Har precis nu tagit en dusch och ska ta och göra mig i ordning för middag på något asiatiskt ställe.

Dagen började med att vi vaknade kring sju, vi gick då upp och åt frukost sedan ner till poolen och badade. Vi har legat både vid poolen och på stranden hela dagen. Vädret har det varit så bra, det är mulet och små blåsigt. Sen är det ju ändå varmt så det är inget att klaga på!

Vi har våra egna stolar vid poolen och vid havet. Känner mig som en riktig lyxlirare haha. All inclusive har vi också 👌 Vi gick till buffén och åt lunch. Nu är jag på hotellrummet och ska få iväg detta inlägg innan jag ska dra mig ner på stranden igen och jobba på brännan ett tag.

Hallå där!

Just nu befinner jag mig i Mexico!! Helt galet. Jag är på resa med min värdfamilj och en del av deras släkt. Vi befinner oss på ett riktigt fint hotell lite utanför Cancun. Dock har vi haft lite taskigt väder nu när vi anlände, förhoppningsvis blir det bättre kommande dagarna.

Vi anlände till hotellet vid 4.30 pm tiden och blev varmt välkomnade med blommor, drinkar och snacks. Vi fick sedan gå upp till vårt rum som är superfint och fräscht. Vi har till och med en bubbelpool i sovrummet och balkong ut mot havet.

Just denna vecka som vi är här och barnen springbreak och de är så glada och exalterade på denna resa, även jag. Kommer bli kul att bryta vardagen en stund.

Jag och barnen gick och kollade in hotellet lite innan vi fick våra väskor till rummet, allt är verkligen så fint här! Vi gick sedan ner till buffén och mötte upp de andra och åt middag. Sedan tog jag och barnen någonting att dricka och gick upp till vårt rum innan vi gjorde oss i ordning för sängen, Ska avrundar här med att säga god natt!

Nu är det bokat och klart! Jag och Franzi ska till Canada nästa vecka torsdag och åka skidor i Mont-Tremblant!! Ska bli så himla kul, har längtat efter snö och lite snowboarding. Vi kommer åka på Franzis födelsedag så vi ska nog fira henne hela helgen också, ska bli fett kul.