Inte nog med att hoppa fallskärm bestämde jag mig för att stanna ytterliggare några dagar i Byron Bay för ännu mer äventyr. Jag har tagit en surflektion, gått the Lighthouse Walk, paddlat kajak på Brunswick River, badat i havet och bara promenerat runt. Byron Bay är en mysig och väldigt asvlappnad liten hippie och surfhåla där lokalbefolkningen klär sig som om de kommer från 60-talets flower power era. I byn finns det många små mysiga butiker, caféer och restauranger och även här finns det obegränsat med aktiviteter och saker att göra. Här vimlade av backpackers och det kändes nästan som att det talades mer svenska och tyska än engelska.

Här kommer en bildbomb från helgen.

Första delen av the Lighthouse Walk gick längs med kusten och passerade flera stränder och utsiktsplatser över Stilla Havet. Här Captain Cook Lookout.

Fisherman's Lookout

Den östligaste punkten i Australiska fastlandet är precis utanför Byron Bay.

Vägen tillbaka genom typisk "Aussie Bush".

I made it!!

Hur sjukt känns det inte att man har hoppat ut från ett flygplan på nästan 5000 meters höjd?!

Jag kanske är något galen jag men att hoppa fallskärm är något som jag har vetat länge att jag vill göra om jag någon gång kommer till Australien. Och den 16 februari tog jag det stora steget och gjorde det. Detta är bland det bästa jag har gjort i mitt liv och känslan man får när man tar steget att hoppa ut från flygplanet är helt obeskrivlig. Det är någon man själv måste upplev för att förstå. Det är som en blandning mellan glädjerus, en stor adrenalinkick och panik. Efter cirka en minuts frittfall och fallskärmen utlöses är lyckan total och vyerna är magiska. Att flyga med fallskärmen påminde mycket om tandemflygning (skärmflygning) som jag har gjort två gånger innan. Jag gjorde mitt skydive i Byron Bay och det var så vackert att fall över de milslånga stränderna som formade viken, havet, Cape Byron Lighthouse och naturen runtomkring. Flygturen innan var också fantastisk..

Efter detta blir det nog svårt att göra något som slår detta men är redan nu pepp på att göra de igen fast någon annanstans i världen. Det kostar ju en del så inget man kan göra stup i kvarten men Dubai eller Nya Zealand skulle nog vara häftiga ställen.

Hade en helt underbar fredag på Tangalooma Island Resort på Moreton Island med snorkling, sol & bad, god mat och matade vilda delfiner. Denna dagen gick alledes för fort och skulle behövt ha mer tid för att hinna göra alla aktiviteter som fanns på ön som paddla kajak, parasailing, 4WD safari, sand tobogganing, sand up paddle board, banana boat mm. Men helt klart en lyckad dag, så vackert ställe och inte så mycket turister här som på North Straddbroke Island eftersom de begränsar antalet personer som får vistas på ön samtidigt vilket är bra eftersom det också skyddar naturen och miljön!

​Lånad bild från Google på skeppvarken vi snorklade vid. Har tyvärr inga bilder från snorklingen eftersom jag inte kunde ta med mig min canon kamera på turbåten. Så absurt att min actionkamera fungerar! Hade varit perfekt här. På väg tillbaka till Tangaloma Island Resort såg vi en dugong (sjöko) med unge samt en stingrocka från båten. Häftigt!

Moreton Island- ett riktigt paradis precis utanför Brisbane!

Vilket galen idé men så kul det var! Jag och tre andra au pairer bestämde oss för att vi ville spendera en helg i en riktigt "outback town" för att se riktiga Australien. På lördag morgon bar vi av på en 4 timmar resa mot Goondiwindi, en liten by rätt ute på landet, precis på gränsen mellan Queensland och New South Wales. Detta kanske inte är de som de flesta kallar för den riktiga Aussie Outback som the Red Centre med Uluru & Alice Springs men jag har inga direkt planer att åka ända dit men ville ändå uppleva Outback livet så då var denna roadtrip alldeles perfekt! Gondiwindi var ändå inte så litet som jag hade trott det mesta fanns här som bio, restauranger, barer, nattklubbar, caféer, flera hotell & motell, mataffärer och till och med ett litet Target fanns här. Det var ändå mitt ute på landet och för att ta sig till närmsta stad får man resa några timmar. I jämförelse med Sverige är det som att resa från Stockholm till Värnamo söderut eller Sundsvall norrut. Dock så var halva nöjet resan dit, man fick se så mycket! En del vyer påminde mig om savanerna jag har sett i Tanzania och Uganda med torrt och platt gräslandskap med enstaka träd och buskar lite här och där. Enligt mig är det inte särskilt vackert eller ja rättare sagt har har sett vackrare ställen i mitt liv men helt klart en häftig upplevelse att jag har varit här. Hur många som har backpackat i AUstralien har egentligen varit i Gondiwindi?!

Våran helg som vi spenderade i Goondiwindi var sommarens hittils varmaste dagar i stora delar av Australien. Den högsta temperaturen vi hade var 48 grader, och för mig var det första gången jag upplevde temperaturer över 40 grader. Det var minst sagt hett men luften torr så upplevde det inte som så jobbigt som det kan vara i Brisbane där det är fuktigare.

Det första vi gjorde efter vi hade checkat in på motellet var att hitta ett badställe. Vi åkte till Goondiwindi .Waterpark som är en flod man kan bada i. Vattnet var varmt men brunt och grumsigt så man såg absolut ingenting. Det värsta var att det fanns en massor av djur i vattnet som man inte kunde se som kom och naffsade en på fötterna. Så obehagligt, så vi bestämde oss för att åka till en simbasssäng i byn istället där vi spenderade några timmar i solen. Vi åkte också till gränsen till New South Wales som låg precis utanför by för att stå i två delstater samtidigt.

På kvällen åt vi ute och därefter åkte vi ut utanför byn och kollade på stjärnorna. Trots att vi var mitt ute i ingenstans från all gatubelysning var det lite svårt att se stjärnorna på grund fullmånen som var extremt stark denna kvällen. Men vi såg Southern Cross stjärnorna som man endast kan se från Australien och Nya Zealand. De är den stjärnbilden som man kan se på flaggorna. Efter det besökte vi en riktig Aussie Pub i den gamla bygnaden Victoria Hotel och därefter en nattklubb.

På söndagen åt vi frukost på ett café och därefter körde vi runt och tog lite bilder innan vi styrde tillbaka till Brisbane.

Gondiwindi Water Park

Hoppas er helg var lika halvgalen som min!

Kram på er!!

Hallå!

Det har gått ett tag sedan jag skrev senast då jag helt enkelt inte orkat prioritera bloggen. Det har hänt en del oväntade saker och jag har för första gången fått lite hemlängtan men som tur är det borta nu. Livet har ändå rullat på och jag har hittat på massor av roligheter samt har jag massor av spännande planer på gång. Jag kan knappt fatta att vi redan är inne på februari månad. Januari bara flög iväg och tiden går så fort här i Australien att det nästan ger mig lite ångest över att tiden bara försvinner iväg. Jag börjar dock se fram emot lite "höst" och svalare väder här då jag börjar bli trött på värmeböljan som har varit här hela januari. Det är varmt, soligt och fuktigt och i ett sådant här klimat orkar man inte göra mycket på dagen och hettan drar ur en all energi och man känner sig matt hela tiden. Denna sommaren har till och med varit hetare än vanligt och till och med alla Aussies klagar på värmen! Så lite svalare väder hade inte skadat. För övrigt är allt bra här igen även fast de senaste veckorna har känts svåra.

Här kommer i alla fall en update om vad jag har gjort de senaste veckorna:

Queensland Art Gallery & GOMA (Gallery of Modern Art)

Familjeutflykt till Lake Wivenhoe. En vacker sjö utanför Brisbane. Detta är också sjön som Brisbane får sin vattenförsörjning ifrån.

Djurparken med Rosie :)

Play date med Emily

En dag på Movie World utanför Gold Coast med några vänner. En rätt så liten park men med många berg och dalbanor och en del av dem var riktigt bra. Köerna var korta så man hann åka igenom alla attraktioner på några timmar. En rolig lördag helt enkelt!

En dag på stranden med Silvana och Rosie. Vi var vid Tallebudgera Creek vid Burleigh Heads där vi varit en gång tidigare, helt underbart ställe. Byggde sandslott och lekte i vattnet med Rosie. Jag simmade över till sandbanken på andra sidan och det var så härligt att vara där när det var lågvatten. Kändes som en dröm! Detta är helt klart min favoritstrand i Australien hitentills.

Surfstranden Tallebudgera Beach som ligger granne med Tallebudgera Creek Beach.

Fika & bus med Rosie!

Stort au pair meeting! Cirka 25-30 au pairer hade picnick tillsammans i Southbank med live musik. Hade bara träffat 3 av dem sedan tidigare så lärde känna lite nytt folk. Det är så många au pairer i Brisbane! Kan tillägga att jag var den enda från Sverige som var med på picnicken och att tyskarna som vanligt är en dominerande gruppen, haha! Intressant eller hur?! Vi hängde här i flera timmar och därefter gick jag och några andra på bio och såg La La Land.

Jag har också hunnit med att bada i lagunerna/ Streets Beach i Southbank på kvällen när det är mörkt. Hur mysigt som helst.

Idag är det onsdag vilket är min lediga dag mitt i veckan. Hur lyxigt är inte det?! Det är också Bens födelsedag så vi ska ut och äta på restaurang i kväll. Jag och Rosie blåste upp ballonger igår och hängde upp här inne med de har dessvärre redan krympt på grund av värmen.

Detta var en kort sammanfattning av allt jag har hittat på under de senaste veckorna! Lovar att försöka uppdatera lite oftare framöver. Jag har ju massor av spännande saker på gång som jag måste berätta om här på bloggisen!

Vi hörs!!

G'Day mates!

Sydney- vilken stad! Helt klart en av de bästa storstäderna jag har varit i trivdes så bra här och om jag hade haft tid hade jag gärna stannat här länge för att utforska stadens alla guldkorn. Helt klart min typ av stad! Jag älskade dess charm, puls och inte minst hamnen och närheten till stranden, havet och nationalparkerna som bara ligger ett stenkast bort.

Även i Sydney promenerade jag mycket och hade konstigt nog betydligt lättare att hitta här än i Melbourne. Tycker att det bästa sättet att se en stad på är att ta sig runt på fots så mycket som möjligt. Även i Sydney är det mycket att se och jag tyckte att det var perfekt att mitt hostel anordnade en guidad rundtur genom staden som var väldigt trevlig. Man fick en bra överblick av staden, fick se mycket och man fick tips på saker att göra här! Samt fick jag lära känna andra backpackers.

Såklart blev det även ett besök till världsberömda Bondi Beach som man tog sig till genom tunnelbanan och buss. Från Bondi Beach promenerade jag till Cogee Beach, vilket tog cirka 1,5 timmar. Väldigt vacker sträcka gå man får många fina vyer och passerar flera stränder. Väl på Cogee Beach blev det grillning med några från turen från Blue Mountains.

Det var också härligt att ta färjan till Manly Beach. Turen dit var en av höjdpunkterna eftersom man fick se så mycket av staden, naturen och miljön var fantastisk. Så färjorna i Sydney är något man borde göra där. Dock var det extremt mycket folk på Manly Beach men jag tyckte att det ledde till en härlig stämning och puls. Gatorna i Manly var också mysiga med live musik, affärer och marknader. Den dagen jag var där varnade de mycket för rip currents, alltså starka och farliga strömmar som kommer in till stranden och drar en ut i havet. Men har hört att det är vanligt överallt på de flesta stränderna i Sydney och längst hela östkusten. De flög runt i helikoptrar lite då och då och spanade efter dessa rip currents och hajar. Vid sådana här stränder är det alltid viktigt att försöka hålla sig mellan flaggorna när man badar. Här hyrde jag också en bodyboard som är som en surfbärda som man ligger på magen på. Det var kul men svårare än vad jag mindes det som när jag gjorde det i Costa Rica för snart 10 år sedan. Kanske beror det på att jag var betydligt lättare då.

Det blev också promenad till The Rocks, Sydneys äldsta kvarter med en del gamla byggnader samt på Sydney Harbour Bridge. Jag gjorde dock inte klättringen, det skulle vara häftigt men kändes dock inte värt 300 dollar på det. Detta var något som verkade vara populärt och man såg folk klättra uppe på bron hela tiden.

Shoppinggata

Minnesmonument från världskrigen.

Hyde Park

Botaniska trädgårdden

Så fint att gå från Botaniska trädgården till hamnen,

Darling Harbour

China Town

Bondi Beach

Bondi to Cogee Beach Coastal Walk

Manly

The Rocks

Jag kan sammanfatta det som att dessa två veckorna som jag reste runt har varit riktigt lyckade och jag har fått uppleva så mycket. Nu har jag bland annat sett Australiens 3 största städer där alla är helt olika både när det kommer till upplevelser, saker att se och klimat, Australien är verkligen som en stort smörgåsbord där det finns något för alla och när det kommer till storstäderna så tror jag ändå att Brisbane är min personliga favorit även fast jag blev rätt så förtjust i Sydney också. Men det är helt klart en smaksak! Brisbane är en sådan mysig liten storstad och är helt klart staden som har bäst väder även fast det kan bli lite för varmt ibland. Det är en upplevelse att bo här i det tropiska klimatet som skiljer sig stort på det jag är van vid i Sverige. Jag tycker att det stora minuset med Brisbane är att det är så långt till närmsta strand men de stränderna som man kan åka till är helt fantastiska. Queenslands stränder slår allt!

Jag är också glad att jag tog steget att göra denna resan delvis själv. Jag var ju delvis med familjen i Melbourne men Sydney åkte jag till helt själv. För ett år sedan hade jag nog aldrig gjort detta för minns bara så nervös jag var över att åka från Åre till Östersund över dagen eller hur långt jag tyckte det var från Helsingborg till Åre och att jag fick smått panik när jag åkte upp dit med tåget och hade passerat Stockholm på väg till Norrland. Så långt jag tyckte det var. Medan nu har jag åkt hela vägen från Sverige till Australien själv utan att känna någon och rest runt här på egen hand och det har gått hur bra som helst! Australien är ett bra land att resa runt i själv eftersom man träffar så många andra backpackers i samma situation och jag är förvånad över hur lätt det är att resa runt här. Jag har helt klart översträffat mig själv och insett att jag klarar mer än vad jag tror.

Hoppas dessa inläggen har varit intressanta och inspirerande för er som följer bloggen. Det är verkligen kul att få dela med mig av det jag gör på andra sidan jorden.

Ha en trevlig helg!

Idag är det exakt 100 dagar sedan jag kom till Australien och hur sjukt är inte det?! Tiden här har bara flygit i väg och jag har haft så roligt och har redan såå många härliga minnen! Är glad att jag tog beslutet att åka hit och uppfylla min stora dröm,. Detta är helt klart det bästa jag har gjort i mitt liv hitills.

Därför tänkte jag bjuda på en bildbomb och en tillbakablick i arkivet på allt jag har upplevt på dessa 100 dagar. Det är så underbart att vara här och har så mycket kvar som jag vill göra så det kommer nog dröja ett tag till innan jag kommer hem till Sverige igen. Det är svårt att föreställa sig hur det kommer bli att åka hem till sitt gamla liv i Sverige igen. När det blir är fortfarande inte riktigt bestämt men håller faktiskt på att planera hur jag vill göra. Det är så svårt och möjligheterna är nästan för många.

Ändå rätt mycket jag har hunnit med!?

Nu har jag förflyttat mig från Australien näst största stad till Australien största stad Sydney! Första heldagen i Sydney spenderades faktiskt utanför staden i Blue Mountains National Park vilket var helt underbart. Detta är bara något man måste se om man besöker Sydney och det är toppen att ddet ligger så nära inpå staden. Tror att det tog drygt en timme att ta sig dit. Förresten visste ni att om några år så kommer Melbourne bli den största staden i Australien eftersom Sydney snart inte kommer kunna växa mer på grund av att staden är omringad av nationalparker? Jag tycker det är härligt att befinna sig i en storstad och ändå ha så nära till naturen och ta en paus från stadslivet. Jag valde att boka en grupptur med en guide men man kan också ta sig dit via kollektivtrafik eller om man då hyr en bil. Jag tyckte i alla fall att det kändes bäst att boka med en guide och känner nu i efterhand att det var helt rätt och jag är så nöjd med turen jag bokade. Vi besökte en del ställen som det var mindre turister på och fick uppleva platser som jag inte tror att man hade hittat till om man skulle sig hit på egen hand.

Turen jag var på var väldigt äventyrlig och det var mycket vandring som delvis var rätt så tuff. Den första vandringen var värst men också den bästa. Det regnade rätt så kraftigt i början och det var blött och dimmigt överallt och många trappsteg som var hala och jag var nervös över att jag skulle klanta till mig igen och skada foten igen. Men detta visade sig bara vara början på äventyret. Vädret blev bättre men det blev brantare och brantare. Vi skulle gå ner till ett stort vattenfall i en djup dal omringad av branta klippväggar. Vyn var hisnade med otroligt vacker natur och miljö att det kändes som att man var i en dröm och passerade många mindre vattenfall. Trapporna ner till vattenfallet var dock extremt branta och det var långt ner till marken. Tror det måste varit den brantaste trapporna jag någonsin har gått i. När vi väl var framme och sett det vackra vattenfallet kom nästa utmaning att ta sig upp igen. Även här extremt branta trappor med det räckte och ett rep längst klippväggen, Jag var tvungen att klänga mig fast vi repet för att ta mig upp och inte ramla ner. Lite läskigt ändå. Men jag gillade vandringen och jag tycker om när det blir lite äventyrligt och extremt.

En kängurufamilj som vi såg längs vägen till Blue Mountains

Efter lunchen åkte vi vidare till Three Sisters, som man kan säga är det mest kända stället i The Blue Mountatins. Vi besökte en utsiktplats över stället och därefter åkte till Scenic World som låg några minuter bort och gjorde en liten vandring där som var betydligt enklare än den första. Vi besökte aldrig Scenic World vilket är en stor turistattraktion i Blue Mountains som består av en linbana samt en järnväg som går över och genom Blue Mountains. Dock tyckte guiden att det inte var värt pengarna och tiden (kön var väldigt lång) för att åka bara några minuter så därför gjorde vi vandringen istället.

Sista stoppet var en annan mycket vacker utsiktsplats som jag tyvärr ej minns namnet på.

Det var rätt obehagligt att kolla ner från denna klippan eftersom man såg bilar som hade kört över kanten och kraschat!

När vi var tillbaka i Sydney fick alla varsin voucher på en gratis drink i en bar som låg precis vid mitt hostel som var riktigt najs. Nästan hela gruppen var mer och vi satt säkert där i flera timmar och umgicks, drack drinkar och hade trevligt..

Skååål!

Rekomenderar varmt denna turen till the Blue Mountains med Barefoot Down Under!

Här kommer del tre från resan som handlar om dagarna i Melbourne som bestod av bland annat nyårsfirande, släktträffar och såklart massor av sightseeing.

Dagen efter jag kom hem från min tre dagars tur på Great Ocean Road & The Grampians tur var det nyårsafton som var en varm och solig dag. Jag besökte Queen Victoria Market, en stor marknad i stan med hur mycket krimskrams och souvenirer som helst. Det blev också en sightseeing i stan men fick ta det lugnt eftersom jag fortfarande hade rejält ont i foten som var såå svullen. Som tur det är gratis att ta sig runt med spårvagnarna i stan (CBD) i Melbourne.

Queens Victoria Market

Botanic Garden

Yarra River

St Paul's Cathedral. Fin byggnad!

Även i Melbourne var det fullsmockat med turister och semesterfirare.

Flinders Street Station

State Libary of Victoria

Nyår firades i en lägenhet på 28 våningen i en skyskrapa tillsammans med massor av andra svenskar och folk från några andra länder. Det var kul och utsikten över stan var fantastisk för att se fyrverkerier vid tolvslaget. Jag tycker att det är riktigt bra att det är reglerat med fyverkerier här, det är till och med olagligt att köpa fyrverkier. Allt är arrangerat och fyverkierna pågår endast i 5 minuter vilket är jättebra. Dock är jag fortfarande lite avundsjuk på att som vad och firade nyår i Sydney.

2017 is here!!

Nyårsdagen blev en lugn dag och jag kände verkligen att jag behövde vila min fot ordentligt. Jag följde med värdfamiljen på picknick i en jättemysig park och fick träffa ännu fler av Silvanas släktingar och fick prova ännu mer italiensk mat! Trevligt trevligt

De två sista dagarna i Melbourne blev det fortsatt sightseeing, främst i stan. En dag träffade jag en av tjejerna från Great Ocean och Grampians turen som också är au pair fast i Perth. Vi gjorde en del shopping, sightseeing och åt sjukt goda hamburgare på ett lunchställe på en supermysig gata. Jag minns denna dag som väldig kall och regnig och jag hade aldrig förväntat mig att det kunde bli så kallt i Australien på sommaren. Tror det var runt 14 grader och det visade sig senare att det var den kallaste januaridagen i Melbourne på 18 år. Denna dagen hyrde jag också en cykel och cyklade runt stan ända till St Kilda, längst stranden tillbaka till stan. Detta var ett perfekt sett att få se Melbourne på och det fanns många bra cykelvägar.

Jag besökte även en av många museer och konstgallerier som finns i Melbourne, jag valde att besöka AMCI, Australian Centre For The Moving Image. Det är toppen att det finns så många utställningar att gå på i Melbourne som är kostnadsfria.

Uppträdande på gator i alla slag var också vanligt här. Teater, skådespel, sång, akrobatisk, trolleri och musik.

Det blev också en tur till Brighton Beach, vilket är en vacker strand som man når enkelt 20 minuter med tåg från Flinders Street Station. Denna strand rekomenderar jag varmt att besöka och det är mycket att se och trevligt att promenera längs med. Man kunde se hela stadens skyline från stranden och dessutom finns det massvis med små söta och färgglada badhyttor att gå runt och kolla på. Tror det var runt 70 stycken och ingen var den annan lik. Vattnet var också klart och varmt trots att detta var en rätt så kall och blåsig dag. Det var riktigt gott att bada här, det var långgrund och inga höga vågor.

Jag kan samanfatta Melbourne som en riktigt fin och trevlig stad som är absolut värd ett besök. Det finns så mycket att se och göra både i stan och i omgivningarna. Det fanns så mycket mer att uppleva än vad jag han göra under mina dagar i Melbourne. Om man har mer tid finns det många andra olika dagsutflykter att göra som Mornington Peninsula, vindistriktet Yarra Valley och Ånglokståget Puffin Billy.

Om man är intresserad av kultur och sport är Melbourne ett måste att besöka. Detta är sportens och kulturens huvudstad i Australien. Ni kanske har hört talas om att det just nu pågår en stor internationell tennistävling, Australian Open som spelas här Melbourne?

Melbourne är både en modern och gammal stad med många gamla byggnader och mycket påminde mig om England och Europa. Förövrigt är staden mycket mångkulturell. Det är också superenkelt att ta sig runt med spårvagnar, pendeltåg och bussar,, kollektivtrafiken är riktigt bra.

Jag är dock glad att jag inte blev au pair i Melbourne då jag inte tror att jag hade trivts så bra att bo där långsiktigt då det inte riktigt kändes som min stad. Dels för att jag inte gillar för stora stöde och hade stora problem att hitta på grund av mitt usla lokalsinne men jag tror också att det är på grund av att jag inte gillade det skiftande klimatet och att det var så mycket folk som trängdes överallt och det kändes rätt rörigt på vissa ställlen. Dock var det underbart att få turista här!

God dag och hoppas ni har haft en trevlig helg. Min helg har varit riktig bra och har för det mesta tagit det lugnt vilket är skönt att göra ibland. Lördags var en riktigt varm dag, runt 38 grader så vi bestämde oss för att åka till Indooroopilly Shopping Centre, vilket man kan säga är det bästa stället man kan spendera på en het dag då det är alltid så svalt och skönt i alla köpcenter. Vi åt lunch där på en kinensisk restaurang vilket var riktigt kul och gott men det mesta av maten var helt obekant för mig. Det var inte riktigt som den asiatiska maten jag har ätit i Sverige tidigare men jag tycker om att prova nya saker. Servitörerna körde runt med vagnar mellan borden och sedan fick man välja vilka rätter man ville ha. Vi valde flera smårätter att dela på så det var mycket jag fick prova. Jag lyckades även ta mig till gymmet denna dag samt ett välförtjänt dopp i poolen efteråt. Dock har poolen blivit för varmt för att kunna vara svalkande.

Igår var jag och Rosie och såg en föreställning med Mister Maker på Queensland Performing Arts Centre i South Bank. Det var min julklapp till Rosie. Mister Maker är en av Rosies idoler från TV som har en pysselshow för barn som han gör på ett väldigt roligt och kreativt sätt. Föreställningen var riktigt bra och Rosie var så lycklig. Det var en del pyssel på scen (eller arty fun som Mister Maker kallar det) dans och sång. Det var också kul att han involverade hela publiken!

Ha en fin fin måndag!

Kram.

Mister Maker and the Shapes live on stage!

Taggade inför att se Mister Maker!!