På semestern tycker jag det är viktigt att få till dom där sakerna som man aldrig riktigt känner att man hinner. Det kan vara att verkligen från grund och botten städa ur hela sitt hem, rensa, VILA men också umgås med sin familj. Denna sommaren har jag försökt hinna med att pussa lite extra på mina brorsdöttrar, bjuda hem mina föräldrar eller åka hem till dom en kväll. Det kan också handla om att träffa en gammal vän som man annars inte träffar, detta tillfället tog jag vara på när jag åkte till Emma i Helsingborg, men även när jag träffade Ella på ett glas här i stan. Det måste vara 1 år sedan vi sågs, men ändå håller man kontakten och allt känns som vanligt när man ses igen.

Jag har lovat min farmor att hälsa på den här sommaren och jag är en person som håller vad jag lovar. Så idag åker jag och pappa hem till farmor, för en dag med massa god mat som bara farmor kan laga. Gå på promenader och plocka blåbär! En bra uppstart innan allvaret börjar imorgon!

Denna sommaren har jag passat på att umgås lite extra med min vän Henke, då han om en vecka flyttar till Göteborg... Vi har i snitt hängt varje dag, tillsammans med Felix. Det är så enkelt med dom, man skickar iväg ett sms och 20 min senare är vi på samma plats. Felix bor i samma område som mig, så det är väldigt smidigt att bara hoppa på cykeln och cykla bort en kväll när man har tråkigt! Dessa två killar är iallafall en stor del till att min sommar har blev så bra!

Sista helgen på semestern var de bestämt sedan innan,att jag skulle åka till Emma i Helsingborg för att hälsa på.Så på fredagen satte jag mig på tåget, tog sedan en buss vidare till Viken och sen var man där. En helg fylld med drinkar, god mat, sol och mys!

Emma och jag har känt varandra sen vi var små små tjejer, så att vi än idag, fastän vi bott på olika håll de senaste 5 åren, håller kontakt och att det känns precis som vanligt, måste ju betyda någonting!

Idag har kroppen allt fått jobba! Började med en löprunda på 6km på förmiddagen, sedan fick jag och mina goda vän Henke för oss att vi skulle gå runt Bergundsjön ikväll. Vi snörade på oss skorna och packade väskan med äggmackor och kaffe och påbörjade vår promenad. Halvvägs stannade vi till och fikade, tillslut tog vi oss runt den 1,2 mils långa sjön! Ett härligt avslut på denna semestern. Tänka sig att de redan har gått 5 veckor. Klockan är ställd på 6:45, imorgon börjar jag jobba, skönt med mjukstart dock.

På något sätt har jag lite samma känsla som man hade på sin första skoldag... :)

Jag har länge velat tatuera mig, men inte varit säker på vad jag vill ha. Jag har gått och velat fram och tillbaka ett bra tag. I måndags tog jag steget och bara gjorde de! Tanken var att jag skulle gå dit och boka tid, men så hade de drop-in just den dagen för just mindre tatueringar, så då tänkte jag: äsch jag kör! Så det blev 2 små tatueringar på höger armen.

Hade föreställt mig att det skulle göra så himla ont och var beredd på att svimma och hela köret (haha nojig?), sen när jag satte mig i stolen tänkte jag: var de bara detta? Haha så nu är man fast i tatueringsträsket... klurar redan på nästa!

Detta året lyckades jag och Sofie pricka in vår semester perfekt. Vi hade bestämt sedan innan att detta skulle bli en svensk sommar, att vi skulle åka på små mini-semestrar och jag måste ändå säga att vi har lyckats bra! Vi smygstartade ju tillsammans med resten av tjejerna på Öland. Nästa stopp blev sedan Halmstad - Tylösand. En tänkt dagstripp som slutade med övernattning i bilen. Tanken var som sagt att vi bara skulle åka dit över dagen, då vädret skulle vara lyckat och så mycket sol i Växjö hade vi inte fått. När det sedan har gått halva dagen så tänker vi: Nä, varför ska vi åka hem? Det ska vara minst lika fint dagen efter och vi har ingenting som väntar på oss hemma, så efter om och men så bestämde vi oss för att övernatta i Sofies bil. Som tur var låg madrasser kvar i hennes bil, då hon tidigare hade övernattat där, så vi hade ju skönt underlag. Våra handdukar fick bli kuddar och sen fick strandfilten bli täcke. Väldigt mysigt, lite kallt under natten men det var det helt klart värt & vi fick se en så himla fin solnedgång. Så där satt vi, med varsin tunnbrödsrulle på stranden och såg solen gå ner innan vi gick till Volvon för att somna gott, haha härligt det låter va? Det är det jag gillar med min och Sofies relation. Det blir aldrig tråkigt med den tjejen, antingen så gör vi något spontant eller så händer det alltid något sjukt, varje gång! Vi fick sedan en ännu varmare dag dagen efter, vilket man inte ångrar nu i efterhand, för det är dom enda två riktiga sommardagarna man har haft på den här semestern.

Två veckor därefter rullade bilen istället mot Skåne. Planen var att vi skulle låna min morbrors hus i Kristianstad, då det stod tomt dessa dagarna och sedan åka dit vi kände för, så precis så gjorde vi. Första dagen åkte vi direkt ut till Kivik, åt lunch på en hamnrestaurang och sedan åkte vidare mot Kiviks musteri. Där strosade vi runt och fick med oss lite godsaker i en påse. Sedan tog vi en snabbvisit till Ystad, innan bilen rullade tillbaka mot Kristianstad.

På fredagen packade vi ner äggmackor, juice, mousserande och yoggi i en påse och gick mot tågstationen. Tåget skulle ta oss till Köpenhamn. Vi fick en riktig heldag i Köpenhamn. Solen sken, vi shoppade och åt mat i Nyhavn och delade på en flaska vin. En riktig toppendag och även den finaste dagen på vår lilla mini-semester.

Lördagen var lite oplanerad, så vi satte oss i bilen för att åka till Åhus, bara för att kolla läget. Det bjöds inte på någon sol den här dagen så vi tröttnade ganska snabbt och fick istället för oss att åka till Malmö. Det var bara att hoppa in i bilen igen. Det blev mat på Emporia och sedan tog vi en runda på ikea och fick med oss en hel del fint hem! På kvällen när klockan hade slagit över tolvslaget, smygfirade vi Sofies födelsedag. Hon fyllde nämligen år på söndagen. Så vi fyllde badkaret, öppnade en flaska mousserande, tände massa ljus och smaskade på choklad.

På söndagen uppvaktade jag Sofie på morgonen med paket och ännu mer mousserande (hehe), sedan gick vi iväg till ett litet café där jag bjöd henne på frukost innan vi åkte hemåt. Denna långhelgen var en stor del av min semester, det var en himla bra mini-resa, och som sagt, med henne blir det alltid bra!

Min mamma och hennes sambo skaffade sig ett torp förra året, men det är i år som man kunde spendera den första riktiga sommaren där. Jag har iallafall tagit mig dit två gånger under semestern.

Jag har alltid, ända sedan jag var liten, velat ha en stuga/torp. Någonstans där man kan åka och känna att man kan koppla bort allt annat. Gå runt i sina mjukiskläder och bara släppa allt. Synd att det behövde ta 20 år innan detta inträffade, men jag ser väldigt mycket fram emot att spendera många dagar/nätter där framöver!

En av gångerna tog jag med mina tjejer dit. Vi grillade, tog kvällsdopp i sjön och somnade gott framför brasan. På morgonen fixade jag frukost till dom innan vi begav oss hemåt, ett mysigt dygn!

Det andra tillfället åkte jag dit med min bror och hans familj, då var mamma och Anders redan där och hade fixat god mat med efterrätt! Även denna gång blev det mys framför brasan och massa lek med min brorsdotter Sibel. Det är perfekt avstånd för att även kunna åka dit för bara lite mat och umgänge!

Något jag lovade mig själv under semestern var att unna mig saker. Njuta av sommarens alla godsaker! Jag har försökt få till 4 träningspass i veckan, ibland mer ibland mindre för att sedan känna mig extra förtjänt av godsaker! Det har varit vinkvällar, fika och extra god mat! Precis som det ska vara på sommaren.

En dag åkte jag, Hilda och Mikaela ut till pannkakshuset. Ett väldigt mysigt ställe ute i Tolg som är perfekt att åka till om man vill ha en liten dagsutflykt! Vi började med varsin "matig" pannkaka. Jag tog med getost och parmaskinka, till efterrätt blev det ännu mer pannkakor, men nu med äppelmos, kanel och vaniljglass på! Mumsfilibabba.

I sommar har min goda vän Felix skaffat sig lilla Cava. En liten labradorvalp! En dag bjöd jag hem Felix, Henke och Stoffe på brunch i trädgården. Det var även denna dag jag fick träffa Cava för första gången. Är så himla himla sugen på att ha en liten egen vovve... Det här var iallafall en väldigt lyckad dag och solen sken på oss hela dagen!

Fasters hjärta har fyllt 5! Denna dagen sken tyvärr inte solen, men inga sura miner för det! Det vankades god mat, kakor och en nöjd tjej som fick massor med paket. Julia, Maya och Sibel är verkligen mina små lyckopiller och att jag så småningom ska få bli faster till ännu en liten krabat känns helt fantastiskt!

Som ni ser påbörjades min semester med massa godsaker och ungefär såhär har de fortsatt hela sommaren... :))

Jag tjuvstartade min semester redan helgen innan jag officiellt gick på semester, men jag ser det ändå som en del av semestern då det ändå tillhör en ledig stund under sommaren. Jag och mina tjejer spenderade nämligen ett dygn på Öland, vilket var väldigt välbehövligt! Det är inte alltid lätt när man är 5 tjejer, med helt olika arbetstider och även olika liv vid sidan om, att få till tid tillsammans när alla kan. Just denna helgen lyckades vi med det och det är jag glad för! Vi hyrde en stuga, där vi lagade mat ihop och gjorde oss iordning inför kvällen. Det blev utgång och dagen efter fick vi en heldag på stranden, då vissa mådde sämre än andra :)). Jag ser detta som starten på min sommar och det blev en väldigt lyckad och positiv start, så tack för det!

Fredagen därpå var det äntligen dags att få sin välbehövliga semester. Detta firade vi på jobbet med kakbuffé till både vuxna och barn, som sedan fortsatte med AW med delar av personalen på Tak. Solen sken och man kände verkligen att nu har man hela sommaren framför sig, vad hände med tiden??

Precis som rubriken lyder. Här har ni mig, en helt vanlig tjej. Har provat på det här med bloggandet förut, men aldrig här på denna portalen. Antar att jag är en periodare när det kommer till detta. Ena stunden sprudlar man av inspiration och andra stunden dör den, finns så mycket man kan uttrycka genom att skriva, men sen kommer man ju till den punkten då man får hejda sig, för man inser att andra kanske också läser det här.

Iallafall, jag provar igen och så får jag se hur det går. Den här gången ska jag försöka se det mer som min dagbok och att det är mer för min skull. Jag går in här när jag känner att jag vill skriva av mig eller förmedla något, något jag kanske vill minnas om några år, eller en tanke som jag bara måste få ur mitt system.

Mitt namn är Lovisa och jag är 20 år och bor i staden Växjö. Jag trivs bra här med min katt i min lägenhet på Öster, men om jag någon dag skulle få för mig att flytta så är det staden Göteborg som lockar mest. I skrivande stund är det min näst sista dag på semestern, har haft en 5 veckors lång semester och på fredag är det dags för rutiner igen. Jag jobbar som elevassistent, som är ett jobb jag trivs väldigt bra med och det är just därför jag, i augusti, ska börja plugga på distans till just elevassistent.

När jag inte jobbar ägnar jag mycket tid åt träning, perfekt med gångavstånd till simhallen, då finns det inga ursäkter! Annars omringar jag mig gärna bland mina vänner och är en person som gärna har mer än ett projekt igång.