Idag efter jobbet skyndade jag mig hem sedan fixade till mig för att sedan fara ner på stan för att äta med Albin&Pappa på Texas Longhorn. Var jätte gott och mysigt med en avskedsmiddag för abbe som flyttar på fredag till Göteborg. När de hade åkte hem gick vi på gymmet sedan en promenad, men nu ska vi lägga oss för vi är jätte trötta efter en hård dag.

Har haft en underbar helg fredagen tog vi en lång promenad i Bergsbyn och såg film, en riktig myskväll. Lördagen var de super väder så löpte, gick promenader och bakade innan vi skulle till bergsbyn igen för att spela brännboll med några kompisar från Maxi. Vi åt även tillsammans sedan festade vi för att sen gå ut på Olles, slutade med subway mat hemma i soffan. Idag har vi varit i hednäs hos mormor&morfar, plockade blåbär och bara hade de bra. I afton har vi stökat på i lägenheten, gått till kvantum och löpt så nu myser vi i soffan med en film på tvn.

Igår efter jobbet kom både mamma och pappa på middag, de blev en supergod laxsallad från matkassen. Jag och mamma hade bestämt för att plocka jordgubbar så direkt efter maten åkte vi till Skråmträsk, fick med oss två fulla hinkar och massa i magen. När jag kom hem tog jag och Micke en löptur innan vi tog reda på bären och planerade lite inför helgen. Nu är jag på jobbet och ska strax börja.

Idag efter jobbet skyndade jag mig ut och sprang för att sen hämta mitt smink jag väntat på i över en vecka. Möte sen upp Lisa och Li för att köpa sushi och äta hemma hos mig. Blev även en kaffe kopp och massa prat, känns tråkigt att Li ska flytta igen som tur är de bara till Umeå. Men även kul att hon ska bo närmare än Oslo, är även glad för Lisas skull som ska plugga i Umeå.

Godkväll!
I fredags var de en lite AW hos Challe&Viktor, var superkul och jätte trevligt med ett glatt tjejgäng. I lördags var de triathlon i sandfors sen var de rockfest i vanlig ordning. Var en superkväll med godmat, bra musik, gott att dricka och trevligt sällskap. Blev en mysig frukost med hela familjen innan jag åkte hem igen för att blocka blåbär, träna sen blev de middag i mickes stuga. Nu blir de mys i soffan innan vi lägger oss, en perfekt avslut på helgen.

Jobbat som vanligt idag och efter middagen åkte vi till Solbacken för att kolla om en ny matta men hittade inget. Tog en löptur tillsammans sen gick jag min egentid, en tur i skogen och sökte blåbär. Jag fick verkligen söka för de fanns inte alls så mycket men en låda fick jag iallafall ihop så blir nog blåbärs gröt imorgon. Nu ska jag göra mig nå fika sen börja varva ner och börja ladda för helg som närmar sig med stormsteg.

Igår jobbar jag i Umeå hela dagen och de gick riktigt bra, känns som jag kommer in i jobbet mer och mer. På kvällen tränade jag och Micke tillsammans vilket är en av mina favorit sysslor med varandra. Idag efter jobbet fixade jag matlådor, klippte mickes hår sedan tog jag en löptur. När jag kom hem tog jag min ryggsäck och några burkar sen gick jag ut i skogen för att plocka blåbär. Känns underbart att komma ut i skogen en stund.

Måndag och min semester är slut så jag började om att jobba, men de känns ganska bra. Första dagen inne i produktion vilket var kul och lärorikt. Efter jobbet åt vi middag på balkongen innan jag beställde lite saker hit hem och tog en löptur. Pratade med Emma medans jag handlade och cirka en timma efter, vi behövde verkligen prata. Nu ska jag göra lite fika innan jag ska lägga mig, nu ska jag försöka få tillbaka rutinerna i vardagen.

I fredags åkte jag&micke med Alva&Johan till Högakustens nationalpark för att bo i husbil vandra och bara ha de gott. Vilket vi verkligen hade, var strålande vandrings väder och på lördagkvällen var de sol hela kvällen vilket gjorde att de blev en sen middag utanför husbilen. Vi träffade även Sanna våran gamla chef vilket var jätte trevlig och kul att se hur hon har de. Nu är vi hemma igen och ska snart lägga oss för imorgon tar min semester slut och jag börjar om att jobba, men känner mig ändå nöjd av semester även detta är.

Oj vad snabbt denna semester har gått snabbt, nu är de snart bara helgen kvar sen är den slut för i år. Min sista vecka har varit jätte bra med både shopping i Umeå, tränat, träffat valpar, planera en tripp i helgen, solar i Byske och bara njutit av ledigheten. Idag har jag hämtat husbilen hos morfars och imorgon åker vi+Alva&Johan på en liten semester söderut. Men ikväll har vi varit barnvakt till Loui vilket har varit både mysigt och roligt.