Ungefär detta vi gjort i Noosa, sett fina vyer och käkat glass..

Idag lämnar vi vår lägenhet och imorn även mysiga Noosa! Känns lite tråkigt då det varit så fint här (verkligen bättre än vad vi hoppats på), men imorn väntar nya äventyr på FRASER ISLAND som jag tror inte kommer göra oss mindre besvikna!

"When life gives u lemon, squeeze it in your hair and go surf"

Idag hyrde vi alltså en paddelboard som vi paddlade runt på som alla locals här i Noosa gör! Dessvärre var man ju inte lika bra, så vi spenderade väl kanske mer tid i vattnet än på själva brädan haha! Men kul var det iallafall och det är perfekt ställe att paddla på då det inte är lika mycket vågor här som det varit tidigare i Australien!

Idag har vi alltså gått runt i Noosas nationalpark som var så fin och mysig!! Om ni någon gång besöker Noosa är nationalparken ett måste!

När vi gick där fick vi även se en vild koala och när vi pratade med en australiensk tjej sa hon att den koalan alltid satt i just det trädet, hur gulligt?? Rebecca såg även en delfin men den lyckades jag givetvis missa, så typiskt mig!!!

Gamla bilder i brist på annat...

Nu är vi alltså framme i Noosa, vi åkte hit direkt från zoot igår! Så efter en massa busskrångel, en timmes ofrivillig promenad och lite (läs mycket hehe) matshopping är vi nu framme vid vår lägenhet som vi ska bo i 3 nätter framöver! Här ska vi bara middagsmysa (ikväll med tacos, ska bli så gott) hajka, surfa och ta det lugnt!

Imorn ska vi nog checka av hajking från listan och ut o gå i nationalparken som finns här. Där kan man se allt från koalor, delfiner och sköldpaddor om man har tur, vi håller tummarna för att vi har det!

@australia zoo

Igår var vi alltså på Australia zoo som var Steve Irwins zoo i brisbane!

Där fick vi se en massa djur däribland godingen till vänster som vi senare klappade! Dock fick man endast klappa dem på ryggen, rörde man dom på huvudet blev de rädda, hahah sötisar. // en bild från lite giraffer och zebras.

Ännu en sötis och en favvis på zoot: Kängurus, även om den på bilden nog var en wallaby heheh! // en leopard, så fin!

En timon, även kallat lemur hehe // och till sist en bild från krokodil- och fågelshowen de höll!

Några bilder från alla djur vi såg, skippade bilderna på alla äckliga ormar haha! Hur som en rolig och svettig dag på zoot där kängrusarna var favoriten. Dom var verkligen så mjuka och det var kul att man kunde gå fram till dom eftersom de gick lösa i en stor inhängnad!

Som jag skrev igår var det världens oväder och det blev bara värre med både blixt och åska. Tillslut gick till och med nått larm på vårt hostel! Men det gick bra och idag var det sol igen vilket var tur då hela dagen spenderats på zoo. Men mer om det senare!!!

Brisbane

idag har vi börjat dagen med att köra bodyattack på ett gym här! Resten av dagen har vi typ inte gjort någonting, Brisbane har inte bjudit på nått bra väder! Vi gjorde ett tappert försök att strosa runt här men det sluta i att vi blev genomblöta! Hoppas på bättre väder imorn då vi ska på zoo!!

Lite bilder från mina dagar ute på vift!

Nu har vi rört ytterligare några mil uppåt tillbaks till Brisbane där vi landade för några dagar sen! Här ska vi vara några dagar och här ska vi bland annat på zoo och träffa lite koalor och kängurus, ska bli så kul!!!