Hej alla hjärtan! Just nu sitter jag i bilen påväg tillbaka till Göteborg efter två dagar med fokus på lägenheten i Lund. Nu börjar verkligen lägenheten ta form och jag börjar känna mig riktigt hemma!! Jag längtar väldigt mycket tills jag också får bo där. Men det får vänta tills oktober! Pussar&kramar

- My days

Gud va en vecka rusat förbi. Ni kommer inte tro det jag skriver. Men jag ska flytta. För en vecka sedan va mina planer inställda på att fortsätta bo hemma och jobba i Göteborg. Men idag har vi skrivit på min och Arvids lägenhet nere i Lund. Så nu är det bestämt att jag följer med Arvid ner och bor i Skåne. Arvid flyttar ner redan i slutet av Augusti men jag kommer bo hemma fram tills jag fått jobb där nere. Gud vilket äventyr detta ska bli. Att få vidga vyerna på ett annat ställe än Göteborg!!

Här är bilders på vår lilla pärla!

- My days

Igår var en väldigt bra dag! Det började med att jag o Arvid sov lite väl länge. Men dagen starta när vi väl kom träffa pappa och farfar som bjöd oss på en god lunch på isbolaget. Efter lunchen va de fint väder så jag låg på bryggan medan Arvid va o körde lite vattenskoter. Senare blev jag också tvungen att åka lite ;)

Nu sitter jag tillsammans med Arvid och hans familj påväg till Marstrand för att övernatta på hotell. Även fast vädret inte är på vår sida så kommer det ändå bli väldigt mysigt. Pussar&kramar

- My days

Hej, Inte så mycket kul att berätta om denna dagen då jag endast jobbat. Egentligen skulle jag åka ut till landet för att träffa min familj och pappa efter nästan två veckor utan dem. Men dessa planerna gick i kras när jag blev tvungen till att jobba imorgon med.. Inte för att de tvinga mig utan för att hjälpa de andra tjejerna som nästan jobbat ihjäl sig för att personalen är knapp. Jag kom hem skit sent efter att ha behövt handla på vägen hem och nu ska jag somna för att hinna sova tillräckligt med timmar. Imorgon har jag i alla fall planer på att äta middag tillsammans med Arvid.

Allt känns verkligen så surt nu när han ska flytta. Har verkligen ångest varje dag. Varje gång någon tar upp universitet etc så har jag gråten i halsen. Ingenting känns säkert inför de närmaste månaderna framöver. Jag har inte bestämt mig för vilket jobb jag ska tacka ja till inför hösten vilket ändå kan vara väldigt avgörande för mig då jag vill jobba mig uppåt. Och just att Arvid åker är väll det som skakar hela min värld. Tänk er om ni hade haft en bästis i mer än 8 år och sedan försvinner den bästisen. Jag vet att Lund inte är långt härifrån men det är hur länge han ska stanna där som gör mig så extremt ledsen. Jag hade sett framför mig att kunna flytta hemifrån med Arvid inom 2 år. Men nu ser det ut som att jag kommer få flytta själv och kanske kunna se Arvid mer än en gång i månaden om vi har tur eftersom jag jobbar med ett ganska förutsägbart schema och han kommer gå i skolan. Man får väll bara hålla tummarna att man klarar av ett sånt avstånd med de omständigheterna. Aja ville bara skriva av mig lite. Pussar&kramar

- My days

Hej mina babes. Då var jag hemma från en resa i Tysklands huvudstad Berlin. Ska säga er en sak, Berlin är 1000 gånger bättre än vad ni tror. Jag vet själv hur jag kände inför denna resan och hur tråkig bild jag hade av Berlin. Men nu i efterhand förstår jag inte varför inte fler ser staden. Visst, staden va utspridd och hade platser som man kände "vät har vi åkt". Men när man hitta de där hallon-ställerna så va Berlin verkligen hur fint som helst.

Fredag: Efter bara 3 timmar sömn gick flyget klockan 4. Och när vi står i dörren påväg till taxin som var redo för att köra oss kom klantiga jag på att jag glömt passet. Vem glömmer ens passet? Men tur va så brukar Arvid alltid vilja vara vid flygplatsen "I bra tid", vilket innebär att vi hann med marginal åka hem och hämta mitt pass i Billdal. När vi kom fram så stod frukost på schemat och sedan var det bara at börja utforska staden. Hela dagen gick åt till museum och sevärdheter kring andra världskriget etc. När det vankades middag så hade vi lust att experimentera och valde därför att inte äta på resturang. Vi gick därför till olika affärer för att köpa lite billigt vin, glas och två stora pizzor. Det tog 2 timmar att hitta ett ställe i parken som inte hade 100 mygg i en kvadrat meter. Men det var en av de bästa middagarna jag ätit i mitt liv. Vi satt och njöt, prata och myste hela natten.

Lördag: Tidig morgon men inte lika tidig som fredagen. Men dock en av de godaste frukostarna jag ätit. Och en dag full med shopping. Men något vi inte planerat var att Pride ägde rum på shoppinggatan. Så det var inte så smidigt att ta sig på gatan. Men lite bra grejer fick jag med mig hem. Efter massor av affärer blev det en god middag på en av Berlins roof-top barer. Verkligen så häftig bar med en utsikt att dö för, och maten var absolut inte värre.

Söndag: Dagen började allt för sent då vi helt glömde sätta klockan. Runt halv tolv var vi ute ur rummet för att bege oss ut igen. Men tur var på vår sida då vi bokat ett sent flyg hem på kvällen. Dagen gick endast åt till att strosa längst gatorna. Vi la oss i en park framför Berlins domkyrka och bara kollade på människor. Vi åt en typisk tysk middag längst kanalen och kom hem runt ett inatt. Kort och gott en av de bättre storstäderna jag vart i. Pussar&kramar

Hej alla! Nu kikar jag in med ett litet inlägg. Det har varit ett par jobbiga veckor bak i tiden med mycket stress och saker som påverkar ens framtid. Men ni är de passerat och nu kan man blicka fram i alla fall en månad innan de kanske händer något jobbigt igen.

Ni som har min Snapchat kan inte ha missat att min kusin kommit ner till Göteborg för att umgås. Verkligen det roligaste o bästa som kan hända en sommar. Nu var det skamset längesedan hon var här men jag hoppas det blir många fler gånger framöver. Igår var vi och åt på Göteborgs absolut bästa uteservering (i min smak) nämligen storköket. Vi behöver inte säga mer än sötpotatis pommes frites och tryffelmajjo. Helt underbart. Jag hoppas ni haft en bra sommar hittills, Pussar&kramar

Hej alla hjärtan! Idag har jag och Arvid bara tagit oss från landet och in till lägenheten i stan där vi ska sova inatt. Vi har också hunnit beställa mat och varit vid Masthuggskyrkan för att se solnedgången. En lugn men väldigt bra dag. Pussar&kramar

- My days

Hej babes! Nu är jag på landet och spenderar mina tre lediga dagar med att bara koppla av och få sova ut. Som sagt var ju inte min "semester" något som gav mig energi nu i efterhand. Idag har jag ingenting jag ska eller måste göra. Utan jag ska nog ta och lyssna på lite poddar och bara kolla ut över havet. Ikväll kommer Arvid och då blir det TACOS!! Sjukt vad jag är sugen på tacos. Verkligen höjdpunkten varje vecka. Vad resten av helgen bjuder på, det återstår att se. Pussar&kramar

- My days

Wow vilken vecka jag haft. Veckan på Mallis var inte direkt en solsemester med avkoppling. Snarare tvärtom. Vi fick vara med om exempelvis Mallorcas sjukhus och massor av annan skit. Men utöver två dygn så var resan MYCKET bättre än förväntat. Fick umgås en del med massor av nya och härliga människor. Och solen sken varje dag. Men somsagt så var det inte en lugn avkopplad vecka utan jag sov som högst i 6 timmar och minst 4. Så nu när jag kom hem så var min kropp helt utmattad och uttorkad. Dagen efter vi kom hem från resan var det Coldplay konsert på schemat tillsammans med Arvid. Helt underbar konsert och nog de en av de 2 bästa timmarna i mitt liv. Och från söndag tills nu så har jag jobbat på Wasséns. Aa många dagar har gått men nu kanske jag blir bättre på att kika in mer. Här kommer bilder från de dagarna som gått. Pussar&kramar

Nu är dagen kommen då jag och mina babes drar till Mallis för en härlig semester! Jag längtar efter sol o värme men mest att få se mina tjejer igen! Hoppas jag tar tid för att uppdatera bloggen. Pussar&kramar