God morgon! Sitter på flygplatsen i Udon och har precis käkat brunch. En dyr en... Fick såklart övervikt på 46 kilo totalt, men han var snäll så behövde bara betala för 20kilo(300kr) man får bara ha 20kilo på thai smile. Så blir tvungen att ta med en av väskorna till Jesper och Kim för att försöka packa om i handbagaget. Får ha någon tygpåse eller något. Pappa tycker jag är som en pensionär pga jag oroar mig och tycker sånt här är jättejobbigt... Menmen, måste ju fixas. Orkar ej betala övervikt i Bangkok också.. flyget går om lite mer än en timme så ska väl gå upp och sätta mig nu!xx

Hallå! Är precis hemkommen och har kypit ner i min säng, sista natten i min queen size säng!! Var ute och åt middag på Lao kitchen, sen åkte jag och pappa för att spela biljard. Därefter släppte dom av mig i stan där jag mötte upp Thina, Tom och Sourya för en drink. Vi åkte till Paris cocktail, satt där och bara snackade och drack en drink. Kommer ångra mig att jag säger detta pga att jag snart är tillbaka i Umeå, MEN vi satt och frös. Temperaturen var nere på 22 grader och det blåste. Fast ni kanske inte tror mig så är det väldigt kyligt då. Blev helt slut av min två timmars massage idag så satt och gäspade hela kvällen också... Hårt liv! Men packat klart har jag gjort, har inte vägt resväskan men håller tummarna på att den ligger på 20 kilo. Då har jag precis 40 kilo. Åker från Vientiane över gräsen för att ta flyget från Udon Thani, så ska upp klockan 7 imorgonbitti. Klockan är snart tolv här så borde ha sovit för några timmar sen.. Måste ju ha lite energi i Bangkok, får se om jag orkar göra något eller om jag bara degar hemma hos Jesper och Kim. Hade tänkt att åka ut till IKEA där som har ett superstort shoppingcenter, men får se! Men nu sömn!!!xx

Grilldagen var supertrevlig och god, var perfekt väder! Blev lite öl, GT och grillad korv med tillbehör! Denna morgon började jag med kaffe och frukt i sängen framför supernatural. Ska i väg på en sista massage idag, tänkte ta två timmar. Mmmh aldrig gjort de förr, ska bli wonderful!xx

Näst sista dagen här i Vientiane. Packar för fullt just nu och tagit reda på vart jag kan lämna mitt bagage på flygplatsen så jag slipper släpa med det när jag ska sova hos bror en natt. Flyget går 09 någon gång på onsdag morgon, fy för morgon flyg och fy att jag har tre timmars väntan på Arlanda. Nojar mig över allt med denna resa hem?! Förstår ej varför. Inte första gången jag flyger denna rutt ensam?! Är ganska van, menmen! Om en halv timme ska vi åka mot pappas kompis för grillning och ölning! Hoppas ni alla får en skön söndag!xx

Detta lilla djur hälsade på oss ikväll, hundarna vart tokiga men dom vågade inte röra den. Tur att dom kan vara smarta.. Händer inte ofta! Den var grymt stor, tror inte jag sett en skorpion på så nära håll någon gång som levt och absolut inte så där stor! Tur man inte stöter på sånt här i Sverige!xx

Blev indiskt till middag ikväll, invigde mina nya kavajbyxor från uniqlo. Lovelovelove!! Kan fota imorgon, ska ha dom då också. Vi är bjuden på grill/öl söndag hos pappas kompis! Nu är jag bara irriterad över att vårt internet är helt klart sämst. Längtar till svenskt internet och inte behöva stå ut med att det knappt funkar mellan 19-22 varje kväll.. ahh, ja detta inlägg kommer säkert läggas ut mycket senare än när jag skrev det!!xx

Är just hemkommen från lunch på PWO, älskade nudelsalladen! Imorse färgade jag håret hemma, första gången jag gjort det själv. Hittills ser det bra ut men det är inte helt torrt än. Följde också med pappa till master barber, där han klippt sig ända sen han var här första gången tror jag.. Så en trogen kund är han! Nu ska jag dricka kaffe sen börja packa. 40 kilo, en resväska och en stor plastpåse. Ska bli spännande!xx

Hej hopp. Kom hem till huset här efter nio någon gång, blev en snabb handling också innan vi åkte över gränsen. Första jag fick göra när jag kom hem var att städa upp efter katterna, dom hade bitit sönder kattsand påsen och bajsat i den... mmmh gotta love them! Har packat upp och tvätten går för fullt! Nu har jag precis krupit ner i sängen, så skönt att få sova i en skön säng igen!xx

Nu har vi pressat en timme vid poolen i det molniga vädret, klockan 12 kommer våran minibuss som ska ta oss till Bangkok(om 30 min.) Flyget går runt fem till Udon Thani sen bil över gränsen till Vientiane. Blir en lång dag det här. Längtar till mina katter nu, kommer sakna dom när jag åker hem.. xx

Hallå! Torsdagen gick i vanlig ordning. Frukost på balkongen och promenad till stranden just efter tio. Låg och stekte i solen tills halv tre då vi vandrade hem och drack lite öl vid poolen också. Duschade och packade innan middagen som vi åt på någon pub, drack vin sen gick vi och spelade kort i mitt rum och drack mer vin. Vann såklart, men kan inte påstå att jag blev rik. Gick plus 2 baht... xx