Hälsade på brorsan i Zermatt från söndag till torsdag, så himla himla bra verkligen. Efter en 2 timmars flygresa och 4 timmar med tåg (bästa tågresan i mitt liv pga så jäkla fina landskap) mötte Robin upp mig på stationen i Zermatt. Fick en liten rundtur i Zermatt innan vi drog hem, jag sov en stund och han drog till jobbet. Gick till hans bar senare på kvällen och fick gratis drinkar serverade. Dagen efter gick vi till en asfin grotta(?) med vattenfall i osv och sen gick vi upp till restaurangen Edelweiss som låg 45 minuter promenad upp i bergen på en jävla klippkant, när vi väl kom upp insåg vi att restaurangen var stängd:) Blev en bra hike iallafall!

Dag två (tisdag) drog vi till Randa och vandrade upp till världens längsta hängbro!! Det var typ bästa utsikten jag haft i mitt liv. Bron är ca 500 meter lång, 85 meter ovanför marken, tog ca 10 min att gå över. Där tog vi en paus och åt världens godaste tacobönwraps som vi gjort, aldrig ätit nåt så gott i mitt liv (kan ha varit för att jag var helt slut efter vandringen och mat utomhus med världens finaste utsikt kan ju bara inte smaka illa).

På onsdagen rakade äntligen Robin av sig skägget han sparat sen juli och såg ut som en anständig människa igen, och vi tog tåget upp till Riffelberg och skulle vandra ner till Zermatt därifrån. Vi passade på att vara turister och tog astuffa bilder med Matterhorn. Sen mötte vi upp Robins kollega Tolis som slog följe med oss halva vägen ner.

Har massa fler bilder men orkar inte lägga upp dem hehehe. Hade det så najs iallafall och Schweiz är ett så äckligt fint land att jag vill tillbaka nununu.

Blev sängliggandes resten av dagen efter att ha begett mig ut och köpt ett träningsarmband för mobilen till min bror. Har tittat på Peter Pan, ätit majssoppa och ätit kakor och druckit kaffe, försökt läsa lite också men det får nog vänta till flyget imorgon. Klockan ringer 03:45 inatt, då ska jag bege mig till Schweiz och hälsa på den nämnda brodern som jobbar som bartender där. Om mindre än 24 timmar är jag där och dricker mojito med utsikt över Matterhorn. Kan verkligen inte klaga!!!

Hej!! Tänker att jag kanske kan försöka börja skriva lite här ändå. Lite mer text än bilder iom att Nouw är allt för avancerat för mig men äsch, kanske lär jag mig! Idag är det onsdag, jag var ledig och imorse lyckades jag pallra mig till gymmet. Kom hem, åt frukost och sen begav jag mig upp till kära Sognsvann. Så himla fint och mysigt där, så gick runt sjön ett varv och sen satt jag på en sten och tittade på utsikten. Försökte att inte äta något socker idag (är så himla sockerberoende och är rädd för att följden av det ska bli att bli drabbad av någon sjukdom), så åt nyss tre morötter och ett halvt paket delikatesstomater för att dämpa sötsuget haha. Så kan det gå. Låt oss hoppas på att jag orkar fortsätta lägga upp inlägg här wiho! Kram

De senaste veckorna har gått fort. Min lilla elefantöra växer, träden blir grönare och grönare och min bror är hemma i Skandinavien igen haha. Blev en tur till Karlstad också. 17 maj var i onsdags och det var sjukt häftigt och fint.

Var ute på en promenad imorse och Oslo bjöd på sånt himla fint väder. Så skönt verkligen, pratade med Zabine i telefonen under tiden ock gick bara runt och tittade på alla blommande träd och alla människor som var ute och tog vara på livet en så solig dag som denna!!

Åkte upp till Ekeberg och tittade ut över Oslofjorden från en filt med Helena, ett gäng vindruvor och cider och bara njöt av solen. Kom hem och njöt av en tacos på balkongen med en glad Mickan och en bakfull Johan. Nu inväntar jag Helena som fick med mig på utgång ikväll. Våren är så himla bra.

Har jobbat så mkt denna vecka och det har varit så najs. Försökt starta varje morgon med en redig frukost med både citronvatten och gröt och smörgåsar för att ladda batterierna inför dagarna. Det var så mkt att göra i fredags så vi fick jobba övertid idag lördag, inte bara 2-3 timmar utan 12 timmar :-) Stabilt. Imorgon är jag äntligen ledig och på måndag ska jag tatuera mig (!!!) och sen blir det jobb hela veckan och så äntligen på fredag kommer min bror hem till Oslo från Schweiz. En sisådär 5 månader senare. Ska bli så fint att ha honom här igen wiho

Då har man startat en blogg igen hihi. Tack för inspirationen Li <3 Får se om detta håller länge, tar aldrig bilder typ men ändå kul ju.

Trots att jag somnade jättesent inatt och vaknade av larmet 06:15 (sovmorgon;))) så var det ändå ok för hallå kolla vädret?? Man borde väl kanske carpa diem lite mer när vädret är såhär fint men inbillar mig att man är döende efter jobbet. Jobbet gick fort och det blev ingen övertid och ikväll kommer Helena hit och hänger. Mickan kom hem nu och står och berättar om sin händelserika dag på hennes avdelning på jobbet, alltid lika komiskt och lärorikt att lyssna på det. Mjölkcontainrar som välter och iskaffe som tappas och yoghurt som välter i monorailen. En annan åker bara runt och plockar:))