Header

Såhär såg min träning ut under förra veckan!


Måndag: Rygg, mage, cardio (intervaller på bandet)

Tisdag: Morgonpw, Performence Hi intensity

Onsdag: Axlar, mage, cardio (intervaller på bandet)

Torsdag: VILA

Fredag: Performence Hi intensity

Lördag: VILA

Söndag: Ben

Fick bara till ett enda benpass under förra veckan vilket är helt sjukt! Tanken var att jag skulle kört det i torsdags men hoppade gymmet helt och sedan blev det inte av förrän först på söndagen, alltså igår. Så mina ben fick 7 dagars vila... Kanske var bra för engångsskull! ;) Men igår fick de allt en rejäl omgång. Denna veckan ska de hinna få tränas två gånger, som jag brukar! Mindre överkropp, mer ben, mage och HIIT i form av Performence Hi intensity, Grit cardio och hederliga intervaller på löpbandet. Hey ho let's go!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

...eller? Usch vad död jag kände mig imorse när klockan ringde. Trots mycket ledigt i helgen hade jag inte tackat nej till lite mer ledighet. En ynka månad till av två jobb så får jag 3 härliga lediga veckor som ska spenderas runt om i Europa! Längtar!

Har haft så härliga och bra dagar verkligen. Finns inget alls att klaga på om jag ska vara ärlig. Tänkte skriva ihop en liten sammanställning av dagarna som gått, men det får bli ikväll i soffan när min jobbdag är över.

Idag jobbar jag dubbelt, som de flesta måndagar. Först på Sats, sedan blir det ett gympass snabbt däremellan och sedan direkt vidare till do för jobb till stängning. Idag vankas mage, rygg och cardio på gymmet. Men framförallt mage! Är expert på att "glömma" eller inte hinna mage i slutet. Så idag ska jag BÖRJA med mage! Någon mer än jag som är slarvig med det? Borde träna mage som ett eget pass två gånger i veckan för att ge den en rejäl omgång egentligen. Men det är ju så tråkigt!!!

Likes

Comments

Godmorgon gänget!

Onsdag och vaknade upp kl 5:30 med ösregn utanför fönstret. Men det var bara att ta fram paraplyt och bege sig till jobbet. Nu har det dock slutat regna som hur är och senare ska solen komma fram. Skönt! Vädret påverkar verkligen ens humör. Gäspade 10 tusen gånger imorse och kände mig så SEG.

Nu har jag redan jobbat ett tag och några fler timmar väntas. Efter jobb ska jag till kompassen för att träna axlar, armar och mage med Amanda. Ska även avsluta med cardio som blir intervaller på bandet. Ett mumsigt pass va ;)

Sedan blir det jobbpass nr 2 för idag som då blir på bästa D.O. Vilken knegare man blivit va ;)

Dagens frulle: havregrynsgröt med 1 skopa proteinpulver, 1/2 propud milkshake och några färska blåbär vid sidan om. Och för att inte glömma: en stor kopp kaffe!

Likes

Comments

Måste säga: vad kul att så många blev involverade i min lilla diet! Jag delar mer än gärna med mig om hur det går, hur mina dagar ser ut i träningsväg och kost!

Hej på er!

Idag har varit en bra dag!
Började dagen med en skön men svettig pw på drygt 1 timme. Har sagt det innan och säger det igen, Gud vad jag trivs där jag bor! Att bo så centralt men ändå inte "mitt i city". Har hittat min favorit runda som är perfekt lång.

När jag kom hem fixade jag en god skål med gröt. Idag med 1 dl havregryn, 3 dl vatten, 1 dl äggvita och 0,5 dl protein. Idag blev det smak banana-split som toppades med 1 tsk jordnötssmör, granatäpplekärnor och blåbär.


Sedan åkte jag in mot stan för att fixa naglarna. Denna gång i en mer somrig färg - laxrosa! Så fräscht verkligen!

Efter det fick jag halvspringa till kompassen där jag skulle på pass - Performence Hi Intensity! Träffade så många roliga goa människor där också vilket gjorde passet D R Ö M (och jobbigt). Körde i team med Hanna. Vi båda peppa sönder varandra (eller tävlade??? Eller vad säger du Hanna?) Kände mig lagom mör efter det iallafall. Framförallt i mina ben för har brutal träningsvärk sedan jag körde ben i söndags. Får flytta morgondagens benpass till torsdag istället ;)

Efter passet stötte jag på min SJUKT SAKNADE FINASTE AMANDA på gymmet. Herregud har inte träffat henne på 1 månad typ? Det hela slutade med att jag, Amanda och Hanna beslutade oss för lite sushi på stan. Tillåter mig sushin och snabba kolhydrater efter det där träningspasset. Dessutom finna det BRA sushi på BRA råvaror. Vi åt på Hälsosushi som är så gott verkligen.

Haha fitness-sushi? ;)

Sedan var det dags för jobb för moi och nu är jag precis hemkommen därifrån. Nu vankas middag tillsammans med min man. Blir samma som igår, kyckling och sallad! Ska addera lite kikärtor också! MUMS

Likes

Comments

Godmorgon!

Har varit lite halvdant här de senaste dagarna, I know. Behövde bara andas lite haha!

Igår var det måndag och ny diet drogs igång. Har sådan sjukt hög motivation just nu. Det ska självklart tas vara på! Känner att jag lyckas fylla ut mina muskler nu den senaste tiden så nu är det dags att göra de lite synliga också!

Igår delade jag med mig av hur min kost ser ut. Äter i princip alltid så oavsett diet eller inte, men nu är det endast kolhydrater vid frukost och lunch. Vet att det är rätt lite men måste vara strikt för att något ska hända haha. Inget extra jordnötssmör eller glass på kvällen ;) Allt beror på hur jag lägger upp dagen! Utöver kosten som jag dokumenterade igår så dricker jag kaffe med ytterst lite mjölk, samt drycker som bcaa, pwo, nocco och celsius. Sedan extremt mycket vatten!

Istället för att äta fritt på helgen så har jag nu endast en måltid, ett tillfälle, att äta fritt på. Det är mycket firande nu i maj och juni så det blir tufft... Men om exakt 6 veckor åker jag på semester så hade varit kul om det gav något underverk tills dess. Känns lättare när man har ett mål! Min kropp svarar ofta väldigt fort på dieter så 6 veckor är lagom om man utgår från hur jag ser ut idag.

Utöver striktare kost så ska styrketräningen bli tyngre, fokuserad och noggrann. Ska börja med att avsluta varje styrkepass med intervaller (förutom när jag kör ben, då får trappan räcka!) för att chocka kroppen och öka fettförbränningen.

Tror detta blir hur bra som helst! Heja mig :D

Likes

Comments

Nu kommer inlägget som önskades! Har dokumenterat hur jag äter under en hel dag från morgon till kväll. Väger inte min mat för vet med ögonmått på ett ungefär hur mycket jag ska få i mig. I princip exakt såhär ser mina matvanor ut varje dag måndag - fredag. Föredrar dock att göra min gröt hemma i kastrullen med proteinpulver och goda bär och jordnötssmör/kokosolja som topping, men idag öppnade jag på gymmet så fick bli i en matlåda i micron... Men med nya smaken propud chokladboll till så smakar det gott som efterrätt ändå!

7:30 FRUKOST
1 dl havregryn och 1 proteinpudding från Njie propud

11:30 LUNCH
1 dl ris, kycklingfilé, broccoli och rödlök

16:00 MELLIS
1 burk tonfisk i solrosolja (150 g)

20:30 MIDDAG
Kycklingfilé med ugnstekt broccoli och sallad: babyspenat, tomat, gurka, lök och fetaost

Likes

Comments

Här är träningen från förra veckan. Fredag och lördag har ofrivilligt helt plötsligt blivit mina vilodagar? Men kroppen behövde det.

Måndag: Ben, mage

Tisdag: Rygg, biceps, cardio 30 min

Onsdag: Cardio 40 min

Torsdag: Pass 1 - Cardio 45 min, Pass 2 - Axlar, triceps, mage

Fredag & lördag: VILA

Söndag: Ben

Nu är det ny vecka nya tag. Ska ge min träning mitt allt nu!

Hade gärna sprungit längs stranden på Miami beach nu kan jag ju säga....

Likes

Comments

Hade en perfekt morgon. Vakna bredvid A. Mysa. Fixa frukost till oss. Få servera min man en perfekt gröt och äta tillsammans. För att inte glömma att det är strålande sol och hur varmt som helst ute!

När han gått tog jag en kaffe i soffan och började planera dagen. Väskan är nu packad, matlådor fixade och jag är redo för dagen. Ska vara på Sats 1 timme innan jag börjar jobba för tänkte köra lite cardio innan. Sedan blir det ett kort arbetspass och efter det ännu ett till gympass - axlar och mage (fick ju aldrig gjort det passet igår...)

I eftermiddag ska jag jobba för NJIE på svenska mässan. Idag och imorgon är det nämligen Göteborgsvarvet expo mässa! Ska bli super kul att stå med teamet, marknadsföra, snacka med alla gäster och även få gå runt och kolla andra utställare!

Ska ni dit? :)

Likes

Comments

Har fått en del frågor här på bloggen och tänkte att jag helt enkelt kunde samla ihop de och svara i ett inlägg! Hoppas det uppskattas :)


Vart kan man köpa det vanilj kasein du använder
Köper allt mitt protein från Mmsports. De har helt klart bäst smaker till bäst priser!

hej! har en liten fråga, är nämligen ny här och undrar vad det är du jobbar med?
Jag har tre jobb haha! Men har fast jobb som receptionsansvarig på Sats, har precis börjat i klädbutiken Design only och är även ambassadör för NJIE. Sedan bloggen också såklart, som jag önska av hela mitt hjärta att jag kunde lägga ner mer tid på, men är svårt med tre andra jobb som ni kanske förstår :(

Hur gör du ditt kaffe??:))
Har fått så många frågor om det haha, men jag och Allan har en Nespresso maskin, så det är bara kapslar och en maskin som skummar mjölk. Seriöst godaste som finns!

Var kommer skinnjackan ifrån? Super fin :)
Tack! Ja jag älskar den!!! Det är en Jofama by roxy :)

hej skulle du kunna dela med dig av ett hårt och bra spinningpass?
Haha absolut! Vill ha en blandning av intervaller och tunga låtar, en sjukt peppande instruktör som gärna skriker lite och det viktigaste av allt - bra musik. Gärna en blandning av hiphop och bra house!

En fråga! Är det bättre med mandelmjölk än vanlig? Nyttigare lilsom?:) kram
Alltså, just mandelmjölk har betydligt mycket mindre kalorier än vanlig mjölk. Men om man jämför havredryck och vanlig mjölk så är det samma. Jag använder vanlig mjölk också. Mjölk är nyttigt! Men inte för mycket. Man får inte glömma hur mycket bra näringsämnen det faktiskt finns i komjölk. Följer tyvärr inte trenden att byta ut allt i mitt hem till veganskt även fast jag vet att det är bra ;)

hej! jag undrar vilken speed du går när du går på trappan eller stairmastern??
På de jag använder har en skala upp till 20 nivåer. Jag brukar alltid köra mellan 10-15 på hastigheten, sedan växla med att gå vanligt, hoppa över ett trappsteg eller gå på snedden för att jobba mer med sidan av rumpisen.

hade varit superkul att få se på bloggen vad du äter under en hel dag, lixom från frukost till du går och lägger sig!! du är förbanant snygg
TACK söta! Det kan jag absolut dela med mig av! Gör det i ett separat inlägg :)

Tänker på att du skriver att du inte äter socker, frukt osv. Hur tänker du kring propud? I den är det ju ändå en del socker samt sötningsmedel? Rätta mig om jag har fel? Har för mig att det är ca 4 g sockerarter? Hur nyttigt är propud egentligen? ser många som äter det... tack för bra blogg, kram
Vet att detta syftades på när jag var på diet och inte ens åt frukt. Frukt har socker i sig. Frukt är nyttigt, men det beror på vad man jämför med. Äter du frukten innan träning så gör den nytta eftersom det är snabba kolhydrater. Men äter du den på kvällen så använder inte kroppen fruktsockret som energi, utan lägger sig på kroppen (kortfattat). Så på min diet så var frukt en onödig kalorikälla helt enkelt.
Propud har inte socker i sig! Därför jag älskar det SÅ SÅ mycket haha. Den har sötningsmedel i sig vilket gör att det inte alls påverkar kroppen på samma sätt som vitt socker.
Jag äter sötningsmedel. Men det är inte något man ska överkonsumera, precis som allt annat i världen. Lagom är bäst.

Likes

Comments

Haha ja, precis efter jag publicerat mitt förra inlägg så ringde de från butiken och undrade om jag kunde hoppa in. Och självklart jobbade jag hellre några timmar och tjänade lite extra pengar, istället för extra träning och lata mig i soffan! Sagt och gjort fixade jag mig snabbt, packade väskan och stack sedan iväg till jobb nr 1!

Är så glad att jag gick upp i tid imorse och tränade trots min, vad jag trodde skulle bli, lediga förmiddag! Hade jag inte gjort det hade jag inte fått gjort någon träning alls idag.

Nu är jag iallafall påväg till Sats för att jobba stängning. Är såååå trött i både huvud och kropp. Benen skriker efter att få sitta och huvudet skriker efter sömn haha. Men ska få i mig en kaffe, ta på mig skönare arbetskläder och byta skor, sedan är jag redo igen! Det bästa med Sats är ändå att jobba i träningskläder ;)

Dagens matlåda kyckling, ris, broccoli, sparris och heri coverts

I nästa matlåda som jag äter ikväll är det samma fast nötfärs istället för kyckling.


Likes

Comments