Jaha, då var dagen här. Vår sista dag i paradiset. Och vad vi ska ta tillvara på varenda minut! Alltså Miami... Älskar verkligen denna staden. Innan denna resan hade jag faktiskt aldrig varit utanför Europa. Har varit i länder som t.ex. Spanien, Turkiet och Grekland ett x antal gånger, men har faktiskt aldrig kommit utanför Europa. Att få åka till USA har bara varit en dröm som jag visste skulle gå i uppfyllelse så småning om. Och vad nöjd jag är. Har aldrig känt mig så bekväm och hemma när jag varit utomlands som jag har gjort här. Vilket jäkla ställe!

Nu ligger vi på stranden och pratar, lyssnar på poddar och musik, badar i havet och bara har det bäst.

Ikväll ska vi göra något som vi faktiskt planerat under hela resan, nämligen se Heat spela på American airlines arena. Ska bli SÅ kul! Köpa ett mega paket med popcorn, dricka cola i XL muggar och bara känna av stämningen i arenan. Haha fyfan vad kul det ska bli!

Dagarna ser för det mesta likadana ut. I söndags hade vi verkligen en helt fantastisk dag. Det var nästan helt stilla i vinden och temperaturen låg på ca 30 grader i skuggan. Dagen kunde inte bli bättre.

Efter mycket sol och bad blev vi lite rastlösa så vi bestämde oss för att hyra varsin jetski! Hade aldrig kört det innan faktiskt så blev så nervös haha. Men det var seriöst det roligaste jag gjort. Skrek/skrattade högt för mig själv hela tiden haha

På kvällen så bestämde vi oss för att ta oss ut. Vi gick till det omtalade stället Bodega och det var SÅ FETT. Utanför ser det ut som en vanlig tacorestaurang (som för övrigt hade svingod tacos). Men bakom själva restaurangköket gömde sig en stor bar/klubb. Hade vi inte hört talas om det innan så skulle man inte ha någon aning om vad som fanns där bakom. Det kändes liksom hemligt ;) Det blev inget festande direkt, men vi var där någon timme för att sedan ta en uber hem till lägenheten. Men det var riktigt kul! Både jag och Stina blir verkligen påverkade av bara en drink var och personligen tycker jag att det räcker gott och väl. Alkohol är så onödigt verkligen. När jag är hemma dricker jag ju i princip ALDRIG. Så känns nästan lite lyxigt med en alkoholdrink såhär på semestern :)

Förövrigt är uber så sjukt smidigt här i Miami. Man behöver bara ha wifi när man beställer ubern, sedan löser sig allt. Billigare än hemma också. Vår life saver <3

Igår var en vanlig dag på stranden. På eftermiddagen hyrde vi cyklar som vi tog oss runt på längs Miami beach. Dock var de sjukt obekväma så det var mest tortyr att cykla på dem haha

På kvällen gick vi lite i några butiker. Vi hittade en butik med sååå fina saker! De hade bl.a. en blandning av nya och vintage Chanel väskor... (Allan, jag fyller år snart :P)
Sedan stannade vi till på en favoritrestaurang som heter FKU där de har massor av god sushi. Vi festade även till det med varsin drink även då. Vilken resa vi haft<3

Idag har varit en skön dag. Varit riktigt varmt. Det blev ingen löprunda imorse faktiskt. Blev för hungrig haha. Så efter vi fått i oss lite yoghurt, banan och granola till frukost så tog vi oss till shoppinggatan. Fick köpt ett par sneakers från adidas som jag kollat på länge, även hemma faktiskt. Wiho:) Tänkte köpa ett par svart/vita men blev kär i de babyblå och har aldrig sett den färgen hemma, så det kändes givet.

Till lunch testade vi hamburgarhaket Shake shack. Har hört att de är bra i resten av världen så vi ville absolut testa. Och oj vad gott det var!!! Kändes så fräscha verkligen för att vara ett snabbmat ställe!

Sedan tog vi oss hem till lägenheten för att switcha om till bikini och tog oss ner till stranden, där vi låg och stekte resten av dagen haha

Nu på kvällen lagade jag äntligen bananpannkakor. Som jag saknat!!! Spisen är dock helt galen här men lyckades ändå få ihop tre små pannkisar av 2 ägg och 1 banan. Mums!! Toppade med ett extra crunchy jordnötssmör.

Nu är klockan 19:30 här och först nu ska jag ta mig ut på en löprunda. Det är liksom antingen tidig morgon eller senare kväll som man får passa på. Då är inte strandpromenaden lika smockad med människor och det är betydligt behagligare när temperaturen är svalare.
Puss!

Hittade även proteinbars från Questbar i vår närmsta matbutik så köpte med mig två stycken faktiskt. En s'mores och en cinnamon bun, alltså bästa!!! Bra att ha om man blir sugen;) Kommer definitivt bli en ikväll efter träningen och innan läggdags.

I onsdags spenderade vi en heldag i key west. Vi beställde helt enkelt en transfer ner dit tillsammans med några andra. Det tog dock ca 4 timmar dit så det var lite segt, och ännu segare vägen hem. Men det var så fint, så det var värt det!

Key west är en ö som ligger allra längst ner i Florida. Den ligger alltså nära öar som Bahamas, Kuba osv. För att komma dit så åker man över typ 42 broar och 43 öar tror jag det var..? Så det är i princip öppet hav på båda sidorna av vägen när man kör, så det var grymt fint verkligen

Haha det gick runt tuppar överallt

Väl där tog vi en liten sightseeing buss runt ön och hoppade av vid den finaste stranden och det finaste hotellet. Vi åt lunch på det hotellet som var där och det var verkligen SÅ FINT hotell.

Jag åt "dagens fångst" av fisk i en clubsandwish (åt dock inte brödet) och så sjukt goda sötpotatispommes (haft sjuka cravings efter sötpotatispommes så äntligen!!!).
Där satt vi ett tag och bara njöt av tillvaron. Det visades sig även att vår servitris kunde tala svenska!! Jag som normalt bara rest till turist ställen är så van att många andra som reser är svenskar. Men sedan vi gick av planet så kan jag räkna på en hand hur många jag har hört/sett är svenskar. Ändå sjukt. Inte alls mycket turister här!

Sedan gick vi ner till stranden. Det var så fint verkligen. Vi tog så mycket strand bilder!!! IH så fint

Sedan var det inte mycket tid kvar på ön. Vi köpte en key lime pie och delade på. Kände att jag kunde inte lämna ön utan att testa en. Hade lovat pappa att testa en haha, så ja, ville verkligen! Tyvärr köpte jag bara första bästa för vår buss skulle gå. Så fick den i en liten tråkig plastförpackning. Men men, den var god ;)

Sedan var det hemgång!

Me at night :p // sjukaste sneakers butiken....

Hejsan!

Nu har vi bott boende. Eller ja, i torsdags... haha! Lägenheten är liten och enkel men väldigt mysig. Känns så otroligt skönt att handla vår egen mat och laga det man är sugen på. Som sagt är priserna här i Miami så mycket högre än man kan tro. Som grädden på moset så står dollarn extremt högt nu också (9,5 kr ungefär). Tidigare brukar den liksom ligga på runt 7 kr... Så i torsdags när vi fick lägenheten så handlade vi massor och fyllde kylen. Har ätit så goda avokadoknäcke med kokt ägg, bästa!!

Igår lagade vi vår egen variant av pokébowl. Den bestod av nudlar, avokado, gravad lax och nektarin. Blev gott!

De två senaste dagarna har vi faktiskt inte gjort så mycket mer än att ligga vid stranden eller poolen. Inte rört oss så mycket däremellan. Eftersom vi är här i 2 veckor så känner man inte lika mycket stress att vi MÅSTE hitta på något.

De två senaste dagarna har jag dessutom påbörjat mina dagar med träning. Blir mycket löpning längs strandpromenaden och lättare benövningar. Känner faktiskt ingen stress med det. Älskar bara att röra på mig, så löpning blir perfekt.

Så tänkte jag även påbörja denna dagen. Klockan är 7:50 i skrivande stund. Somnade tidigt igår för var verkligen helt utmattad. Så ska strax snöra på mig träningskorna för en löprunda även idag. Så kan man hoppas att Stina vaknat till liv när jag kommer tillbaka ;)

Annars vet jag inte riktigt vad vi hittar på idag. Det är faktiskt lite lägre temperatur och lite molnigt idag, så tanken är nog att ta oss ner till shoppinggatan och tillbringa förmiddagen där och kanske en lunch på någon restaurang där. Får se helt enkelt! :)

TJOOOO FRÅN VÄRMEN!

Haha ja, jag lever tro det eller ej! Har verkligen uteslutit bloggen helt sedan vi kom fram. Kan inte säga att jag inte haft tid, för det har jag absolut hehe, men har helt enkelt inte alls känt för det. Men ska uppdatera er!

Vi har det helt fantastiskt. Vädret är perfekt. Inte för varmt, inte för kallt, inte för stilla, inte för blåsigt, inte för regnigt och inte för soligt. Man kan helt enkelt inte ha det bättre. Men så bra som vi har det nu, så började verkligen inte vår semester kan jag säga...

Flygresan gick superbra. Vi mellanlandade i Oslo vilket var skönt då det ändå var ett språk man förstår. Flyget därifrån till Miami gick jättebra. Det tog cirka 10 timmar tror jag? Lyckades sova en del och kollade många filmer, så tiden gick fort!

Väl framme i vårt första boende i Downtown så visade det sig att vår Air bnb värd hade hyrt ut lägenheten till oss utan lov. Vi fick alltså inte stanna där för de som ägde själva huset. Vi fick alltså knappt ett dygn på oss att fixa nytt boende. Efter många samtal (och gråt attacker, ja detta var SVINjobbigt) lyckades vi få tillbaka pengarna för den kommande veckan och boka ett hotell till dagen därpå och 6 dagar framåt.

Självklart sög det att det var så mycket strul och lägenheten vi skulle bott i (som vi ändå fick bo i en natt) var nog den snyggaste, fetaste och coolaste lägenhet jag varit i. På 20nde våningen med panoramafönster och bara skyskrapor som utsikt. Det ni! Men istället bor vi nu mitt på Miami beach med 200 m till stranden och vi är dessutom flera erfarenheter rikare som löste oss ur den jobbiga sitsen vi hamnade i.

Men dagarna bara flyger iväg. Vi solar och badar, shoppar och äter. LIFE! Har faktiskt tränat lite smått också trots att jag inte har tillgång till gym. Har sprungit längs strandpromenaden som många andra i Miami. Gjort enkla benövningar som utfall, benböj och squatjumps vilket har resulterat till träningsvärk! Så otroligt härligt faktiskt <3

Annars? Hur är Miami? Jo...
- Det är dyrt som fan.
- Det luktar marijuana i varje gatuhörn vilket gör att man typ känner sig hög haha...
- Sjukt många ÄR höga
- Så himla många snygga bilar
- Älskar folket. Alla pratar med alla. Så sjuka stilar och trender. ÄLSKAR denna stad
- Det är ett mission att äta hälsosamt då frukt och grönsaker är dyrt och nästan undangömt medan chips och godis är billigt och finns överallt. All yoghurt innehåller socker liksom. Såg en grekisk yoghurt och ba fan va gött, det är ändå bra yoghurt! Nä då ska den va "fat-free" och ha massor med socker istället. Nice mannen
- Majoriteten av befolkningen talar ENDAST spanska, vilket vi inte riktigt var beredda på haha.
- Min engelska suger wiho

Vårt hotell är jättebra faktiskt. Det har en grym resturang och en underbar pool på taket med ett jättebra soldäck. Här ska vi bo tills på torsdag, då vi ska flytta till en lägenhet. Ska dock bli gött med att kunna laga mat och sådär, vilket vi inte kunnat göra nu på hotellet.

Imorgon lämnar vi dock Miami över dagen för en lite längre bussresa till Key west. Ska bli sjukt kul faktiskt! Så kl 6:30 imorgonbitti så kommer en buss och hämtar oss från hotellet.

Puss och kram!

En screenshot från en film på den feta lägenheten i Downtown // på bron över till Miami beach från fastlandet // en glad Stina framme i Miami beach

En drink större än Stina själv // fish taco // itsy bitsy teenie weenie yellow polka dot bikini

Morgonpigg morgonpw (lite jetlaggade ja) // frukost på stranden (!!) // fina kubanska hus

Fett god fett fettig hamburgare från Five guys // Hello sexy me // mat från vårt favohak "Dirt"

"Hanging on the rooftop" // American pancakes x Chocolate x2 // Elvisa och Stena på äventyr

En morgon löprunda // morgonsol // frukost på le beach //

Extremt god frukost // Jag (helt medvetet omedveten // acaibowl från "Dirt"

Massagestolar till alla män som väntar på sina fruar inne i shoppingcentret, haha... // Iskaffe och Stinis <33 // mitt kvällssnack

Heeeeej

JAG VET. Det har ekat tomt. Har inte riktigt haft någon energi eller lust till att skriva här just nu. Blivit en liten svacka tyvärr. Det är extremt mycket på jobbet nu vilket tynger ner mig litegrann. Älskar ju att ha mycket att göra, men att göra arbetsuppgifter som egentligen inte angår mig tar faktiskt på en mer än vad man tror. Men det blir lätt så... Jag bryr mig för mycket om andra för att bara skita i allt.

Jag har iallafall tränat otroligt bra den senaste veckan. Idag sa dock min kropp stopp för att få återhämta sig, men jag ville ändå ge den en sista push innan jag får lite semester. Det gjorde jag tillsammans med min pärla Amanda. Tillsammans fick vi faktiskt till ett bra pass för rumpa och ländrygg. Efter 1 h stirrade vi bara tomt på varandra haha, energin var SLUT

Förutom träningen och jobb idag så har jag packat det sista. Jag och A åkte hem till mina föräldrar för middag och packa alltihop. Ska faktiskt sova här i min gamla säng i mitt flickrum i natt. Pappa ska nämligen köra mig och Stina till Landvetter, för imorgon bär det alltså av.

För lite mer än 2 månader sedan så fick jag och Stina ett ryck om att vi MÅSTE åka utomlands. Vi båda kände att mars blev en perfekt månad. Man hann både längta och spara ihop lite extra pengar. Vi kollade allt från Kanarieöarna till Thailand och dominikanska republiken. Men inget kändes rätt. Från ingenstans, när vi nästan gett upp hoppet, så skrev Stina till mig och ba "Lovisa, vi borde åka till Miami, vad säger du?"

Och imorgon åker vi. 2 veckor i Miami väntar. Det ska bli så JÄVLA AMAZING!

Gud veckan har verkligen gått fort! Varit riktigt busy och har gett min träning en extra push. Är glad för att ge min kropp ALLT nu innan resa. Tror inte jag kommer leta upp ett gym i Miami nämligen, så får bli lite vila från vanlig hederlig styrketräning. Ska dock under resan gå mycket PWs och träna yoga är tanken!

Idag vaknade jag pigg och glad. Det är fredag liksom, varför gråta? ;) Förberedde ett pwo mål för träningen. Skulle egentligen tränat med Amanda idag men hon bestämde ju sig för att åka till Bristol idag, så jaja :(

Ville iallafall få mig något lätt och energirikt innan träningen. Kände att min kropp behövde något i magen. Det blev 3 riskakor med jordnötssmör och banan. Bara massor av bra snabba kolhydrater och fettet från jordnötssmöret ger grymt bra långvarig energi och en skön mättnad.

Sedan bar det av till gymmet. Idag stod rygg och biceps på agendan. Sagt och gjort, svetten bara rann. Avslutade sedan med 20 riktigt svettiga och jobbiga minutrar på trappan.

När jag kom hem blev det en snabb dusch, en skål gröt och dammsög hela lägenheten. Sedan hoppa jag på vagnen för att ta mig till Masthugget. Idag var det dags för yoga IGEN! Haha har typ blivit frälst!! Så himla skönt, men jobbigt! Ska som sagt berätta mer om vår nya yoga på Masthugget. Den är GRYM

Nu har jag precis fått i mig min standard matlåda - kyckling, rödlök, broccoli och ris. Mumma!

Nu back to work ända till stängning!

Igår var jag som sagt på ett pass på kompassen. Har varit på det tidigare men det brukar vara så fullbokat så brukar sällan få en plats, eller så passar inte tiden mig. Vi som är personal kan bara boka 3 dagar på en klass, tillskillnad från medlemmar som har 1 vecka på sig.

Men iallafall. Detta passet är så sjukt bra, så sjukt intensivt och så sjukt jobbigt. Speciellt med Martin som instruktör. Körde verkligen tills jag blev illamående.

Beskrivning av Prformence Hi intensity: "En högintensiv klass där vi arbetar mycket med förflyttning av kroppen, en längre sträcka på kortast möjliga tid, för att uppnå både förbättrad hjärt- och lungkapacitet och uthållighet."

Denna klassen hålls alltså ute i gymmet. Det är väldigt likt hur crossfit är strukturerat. Alla tummar upp för denna klassen!

Den finns även i Strenght, mobility, olympic liftning och tough viking. Som ni ser - precis som crossfit. Grymt kul!

Detta utsökta blev dagens lunch. Var verkligen perfekt att få i sig efter ett grymt gympass och uppladdning inför nästa!

Smoothien: mixa vanlljkvarg, 1/2 banan, frysta blåbär och lite vatten

Topping: Pauluns granola, chiafrön, frysta blåbär, 1/2 banan, 1 msk jordnötssmör