View tracker

Träning

Jag tror att vi alla känner igenom oss i att vi borde träna, men orkar inte. Man kommer på en massa anledningar till att inte träna och övertygar sig själv. Jag gör i alla fall detta ofta, här kommer min tips på hur man kan pigga upp sig själv och bli mer taggad!

- Kolla på motiverandevideos på youtube. Jag kollar alltid på träningsvloggar eller andra träningsvideos, det gör mig taggad på att träna själv. Samma med bilder osv.

- Detta hör ihop med den ovan. Kolla på inspirerande citat! Älskar att sitta och läsa citat som t ex "Tänk på varför du började"

- För att få mer gjort och bruka mer allvar kan man skriva upp exakt vad man ska göra, t ex 20 situps 4 gånger. På så sätt behöver man inte stå och klura på gymmet, utan har redan rätt ut det. Även detta taggar mig lite extra.

- Ha nya snygga, eller bara snygga träningskläder. Låter kanske lite ytligt, men det gör mig alltid taggad på att träna. Finns inget bättre än att inviga ett nytt linne eller nya tights!

- Hitta en träningsform som passar dig! Jag HATAR att springa, eller jag gjorde innan. Därför fokuserade jag på andra träningsformer jag tyckte var roligare, t ex dans, crosstrainer. Träning ska vara bra och kul, annars tröttnar man.

- Resultat! Givetvis tänker ni. Men här krävs det tålamod. Men den bästa känslan är att se resultat. Om ert mål är att få större armar, mät då era armar innan ni börjar träna, och sen när ni tränat några månader. Resultatet behöver inte vara stort för att göra en mer motiverad!

Likes

Comments

Hej på er!
Idag vaknade jag tidigt, redan runt sex. Jag gjorde två mackor med avokado och kokte ett ägg till. Sedan råkade jag kanske somna en liten stund hehe...

Till lunch stekte jag kyckling och gjorde en caesarsallad, mums! En av mina absolut favoriträtter. 

Jag och Jack gick ut på en runda. Jack tycker det är så kul med snön haha, man kan inte märka att han fyller ett snart. Han är exakt lika valpig som när vi fick hem honom. Dock inte lika bitig som tur är😉

Sen kollade jag lite youtube och drack en Nocco för att ladda upp för gymmet. Jag gymmade i en timme ungefär.

Jag värmde upp med att ro i ungefär tio min, så bra uppvärmning för överkroppen!

Här är två av mina favoritövningar jag gjorde idag. Jag gjorde mestadels maskiner, för jag är inte så bra på att träna överkroppen, då är det lätt att börja med maskiner!


Likes

Comments

Hola!

Idag blir det ett till recept, även denna gång på något nyttigt och gott!

Jag använde mig utav "proteinhavregryn" från Axa, som tydligen ska innehålla lite mer protein än vanlig havregryn, hur bra? Jag toppade pannkakorna med det osötade jordnötsmöret från Kung Marakatta. Jordnötsmöret innehåller bara jordnötter och inte en massa annan onyttig skit😃

Bananer för att söta allt lite, och chiafrön på toppen för att tillsätta lite knaprig konsistens.

Detta receptet använde jag mig av:

- 2 dl havregryn (mixa havregrynen till ett fint mjöl)

- 3 st ägg

- 3 dl mjölk


Likes

Comments

Hej!
Idag har jag inte gjort mycket faktiskt. Jag har sån sjuk träningsverk efter superpasset igår. Jag har seriöst haft svårt att gå haha...

Jag funderade först på att dra mig i väg till gymmet och träna annat, men nej jag är för trött. Jag har tränar ordentligt flera dagar i rad. Jag måste verkligen bli bättre på att lyssna på min kropp, är jag trött är jag trött. Det är inte bra att ta ut sig för mycket heller. Så idag har blivit en lugn dag. Vad har ni gjort?

Här är en bild på min frukost idag, havregrynsgröt med en hel banan, osötad jordnötsmör och lite chiafrön på toppen. Mums!


Likes

Comments

Träning

Hej allesammans!

Lördag idag, inte direkt för att det är något speciellt med det i och med att vi har lov nu, men för er som jobbar haha! Jag kom precis hem från gymmet, jag och Bella gymmade jättelänge. Vi började med att springa, sedan körde vi lite övningar hit och dit. Vi gjorde olika typer av squats, hoppsquats, sumosquats osv.

Jag gjorde lite maskiner och sen lite magövningar. Strecthade också ordentligt, då jag tränat flera dagar i rad och inte stretchat så bra... Nu ska jag mumsa i mig lite kvarg, puss!

Likes

Comments

View tracker

Hej på er!
Här kommer ett recept på en frukost eller mellanmål, nämligen chiapudding.

- 2 msk chiafrön

- 2 dl mjölk

- Vaniljsocker efter behag

Låt stå i kylen över natten, och rör om efter några timmar.

Likes

Comments

Hej på er!

Idag är det fredag och dessutom röd dag så alla är lediga. Jag brukar ofta träna på fredagar, då det är lite folk på gymmet, superskönt!

De senaste tre dagarna har jag faktiskt sprungit på löpbandet på gymmet, och det har gått förvånansvärt bra. Jag är en klumpig människa, så långt ifrån smidig man kan bli. Jag har ingen bra springteknik, så får ont i knä och fötter... Men med träning ska jag säkert hitta min teknik snart!

Idag sprang jag i en kvart ungefär, rodde i tio och och tio minuter på crosstrainern. Som avslutning gjorde jag lite olika magövningar. En lyckad träning!

Efter gymmet åkte jag till Stoffe (min pojkvän) och vi hade tacomys.

Svettig och snabb bild från snapchat😉

Likes

Comments

Linne från H&M, kostade bara 50 kr!!

Tights också från H&M, även dessa på rean 150kr!

Sportbh, också från H&M såklart! Älskar H&Ms sportkläder, denna kostade 75kr.

Likes

Comments

Recept

Hej på er!

Idag tänkte jag dela med mig av ett recept på en av mina favoritfrukostar, nämligen en smoothiebowl eller smoothie i skål. Denna är en riktig fettbomb, men nyttiga fetter. Nötter och kokos har bra fetter i sig. Funkar bra som frukost, mellanmål eller till och med efterrätt!

- Två bananer

- En STOR matsked osötad jordnötsmör. Jag har den från Kung Markatta, och i den är det typ 95% jordnötter alltså inte en massa konstgjorda ingredienser.

- Kakao efter smak, jag har inget exakt mått för jag tar olika varje gång.

- Två stora matskedar naturell kvarg, funkar med yoghurt också men kvarg är mer proteinrikt.

- En skvätt mjölk för att få den mer flytande.

På toppen har jag lite jordgubbar, solrosfrön och kokos.

Likes

Comments

Godmorgon!

Härom dagen så bakade jag maränger. Jag hackade lite nonstop och la i smeten.

Likes

Comments