Packat och klart! Snart dags att gå ner till bussen så börjar äventyret! En veckas fjällvandring med min tvillingsyster och ett annat tvillingpar. Är supertaggad så det ska bli riktigt roligt!

Vi ska gå mellan Abisko och Kebnekaise. Samt bo i stugor så slipper konka på tält vilket är skönt. Väskan är fylld med så lite kläder som möjligt men massa mat! En del frystorkat och en del som man kan tillaga själv. Och självklart en hel del nötter, choklad och godis för att hålla humöret uppe!

Tror det blir en superrolig vecka! Hörs så småningom!

Idag har varit en mysig dag! Gick upp 8, åt frukost med F och min syster, sedan packade jag lite till nästa veckas fjällvandring. Kl 11 tränade jag crosstraining med F, mamma och R. Efter passet tog vi en fika på Delselius allihop i solen. Tog ett rawbakverk med choklad och tranbär! Sedan släppte de av mig och F vid en strand så badade vi medan de handlade mat, och plockade upp oss på vägen hem. Åt sen lunch hemma och jag och F cyklade sedan ner till vår roddbåt och rodde ut och solade på några klippor. Superhärlig kväll. Cyklade hem sen och åt jättegod middag. Runt 9 skjutsade jag sedan F till bussen så sitter nu med min syster, läser lite bloggar och lyssnar på Tove Lo's sommarprat. Rekommenderar!

Har tyvärr inte varit så duktig på att blogga senaste dagarna men har varit så skönt att njuta av ledigheten! Blir helt enkelt mer uppdatering så småningom!

Hoppas ni haft en mysig dag också! 💕

Började dagen med ett benpass tillsammans med pojkvännen. Körde squats, utfallssteg med skivstång, några raka marklyft samt benspark och lårcurl. Sedan skjutsade jag min pojkvän och några kompisar som skulle dra och klättra samt gjorde ett ärende. Efter det har jag bara tagit det lugnt nere vid havet och badat, superskönt!

Hoppas ni haft en bra dag!

Började dagen med frukost med familjen och åkte och tränade bootylicious + absolution på gymmet tillsammans! Fick denhär fina jumpsuiten som min pojkvän hade med sig när vi sågs, innsydd så den skulle passa!

Köpte mat till fjällvandringen nästa vecka samt fick lite repetition hur man läser kartor, orienterar mm. Killen hade dessutom med sig massa frystorkad mat så det blir toppen så man slipper laga alla måltider själv! Handlade bla jordnötssmör, blåbärssoppa, pasta, ris, naturgodis, choklad, frystorkad färs och massor av annan bra mat! Min pojkvän är nästan mer taggad än jag fast han inte ska med så han har varit väldigt hjälpsam och lånat ut massor av bra saker.

Tog en tur med kajakerna på kvällen med min pojkvän. Så mysigt att bara kunna gå ner till vattnet och sticka ut direkt! Vi har kajaker några minuter från huset så bara att ge sig ut när man får lust. Solen lyste och det var en superhärlig kväll! Hade jättekul och blev bad sen för en del, haha.

Bakade en chokladtryffeltårta som vi fikade med efter middagen. Såå god! Den var raw så innehåller massor av nötter, kokosolja och andra bra ingredienser.

Lofsa (norskt typ tunnbröd) med ruccolacreamcheese, kyckling & körsbärstomater. Propud chokladboll, kvarg med kanelbullevassle, ett äpple, kardemumma och hemgjord granola.

Idag tyckte jag att det var dags för lite träning nu när jag är hemma, mitt fjärde gympass htitills på min femveckors semester såhär långt! Men jag har fortfarande tre veckor kvar. Jag och mamma körde ett bodypumppass imorse efter frukost vilket var superkul! Inte gått på pass på säkert något år men är väldigt skönt att slippa lägga upp passet själv utan bara köra på! Speciellt när man vill komma igång i hela kroppen efter semestern. Måste bara säga att det var superhärligt att träna! Lika mycket som jag älskar att njuta av semester, unna mig och att ta det lugnt, lika härligt är det att var tillbaka på gymmet!

Godmorgon finisar!

Kikar in lite snabbt med några bilder från imorse när vi åt frukost på hotellet. Vi bodde på Scandic och de brukar ofta ha stor och fin frukostbuffé, och det hade dem! Vi hade tänkt ta en springtur eller gymma lite innan frukosten men vi alla var så trötta och behövde lite extra sovmorgon så vi hoppade det.

Nu sitter vi i bilen påväg mot Oslo! Ska bli roligt att se! Inte minst för att de har så mycket fin och modern arkitektur och
för mig som älskar arkitektur och design är det perfekt! Hann kika lite snabbt när jag bytte tåg där förut och det såg superfint ut!

Ska ni göra något roligt idag? Ha en fin dag så hörs vi!

Hej på er, hoppas ni haft en bra dag!

Jag kom fram till Norge halv 2 inatt och blev upplockad vid stationen av mamsen. Åkte sedan till vårt hotell och slocknade direkt! Började dagen med hotellfrukost tillsammans med min syster och mamma. Så mysigt att umgås, inte ofta vi brukar hinna till vardags! Sedan tog vi en morgonpromenad upp för Lillehammers hoppbacke där de tränade backhoppning. Var en så härlig start på dagen verkligen!

Sedan kikade vi i Lillehammers stad, åt lunch och tog bilen för att åka och vandra. Vi gick upp för ett berg, ca 3 km som tog hela 2 h. Och var superjobbigt, haha.

Vi åkte vidare sedan eftersom målet är att vara i Oslo imorgon, så vi har stannat i en liten stad längs vägen där vi ska sova på hotell ikväll. Helt slut efter dagen och all motion men har varit kul! Hittade ett så gott middagsställe här kl 21 som ni ser på inlägget under. Supergott! Imorgon väntar hotellfrukost och sen får vi se vad dagen bjuder på. Ha det bäst!

Tog brunt ris, biff, grönsaker, svamp & broccoli i röd currysås. Såå gott!! Ska laga detta hemma sen! Älskar den enkla inredningen dessutom. Restaurangen heter "Wok to go" och finns i staden Hamar i Norge.

Känns lite vemodigt att lämna segelbåten nu efter denhär seglingsveckan. Tiden går så snabbt och plötsligt är allting slut! Försöker verkligen njuta av "nuet" och ta tillvara på tillvaron. Låter kanske flummigt men tycker det är riktigt viktigt! Kommer längta tillbaka till sommaren i höst! Har annars lätt att se framåt och planera framåt hela tiden, så får påminna mig själv ibland.

Vi la till med båten vid Smögen idag för att överlåta båten till min pojkväns föräldrar. Håkan åkte hemåt efter lunch och jag och min pojkvän tog en promenad i hamnen till mataffären där vi köpte med oss en glass som vi fikade med på båten. En sista fika i solen.

Just nu sitter jag på en buss påväg mot Oslo - nästa äventyr! Ska möta upp min mamma och syster för 1-2 dagars vandring och turistande i fina Norge. Har aldrig varit där så det blir spännande!

Hoppas ni har haft en härlig dag så hörs vi!

Ja, fler naturbilder, men är ju så otroligt fint här!

Jag, Felix och Håkan gick upp sju imorse och åt frukost innan vi kastade loss och åkte iväg. Vi seglade till en ö där de har bra klättringsklippor! Klättring på naturklippor med egen säkring och utrustning. La till vid en brygga nedanför, lagade snabb lunch i båten och gick för att klättra. Klättrade en 4a och gick sedan och badade vid båten medan killarna fortsatte klättra. Sedan lagade vi hamburgare till middag medan vi snackade, lyssnade på musik och drack rosé. Mysig kväll!

Vi provade en kul grej medan vi körde förbi en klippa som såg klättervänlig ut från havet, körde så nära klippan som möjligt med fören på båten så Håkan kunde hoppa rakt upp på väggen och klättra upp medan vi snurrade med båten utanför. Han fick hoppa ner ca 15 m i vattnet sedan och simma ut till båten. Haha, rolig grej!

Ska sova strax så blir det lite mer imorgon, god natt!