Åh, hade verkligen en så mysig dag igår. Fick skjuts hem efter jobbet på morgonen, sen tog jag det lugnt någon timma innan jag fixade mig och släkten kom för kalas. Hade verkligen trevligt och det är kul när (iallafall nästan) hela släkten samlas! Fick mest pengar, presentkort och blommor, men även 2 berlocker till mitt Pandora-armband! Ena förestället de tre vise männen och det andra en hjärtformad ask med en diamant i. Så fina!

Varje dag börjar med att vara på stranden på några timmar. Äta frukost & lunch, sola & bada. Köpa lite grejer ibland, åka vattenskoter ibland och läsa en hel del.

Ankorwat   -Cambodia

Efter att ha åkt till lite olika delar av Ankorwat och i princip duschat i regn (det kom en sjuk skur regn medans vi var i ett tempel) åkte jag och mamma till ett jättefint spa, där vi gjorde ansiktsbehandling, fick massage och fixade naglarna. Vi tog en ansiktsbehandling som hette ''Luxury Red Wine facial'', som skulle vara bra bl.a. för fet hy.

Lite bilder från sista dagen i Hong Kong. Så var Kina klart för denna gång. På ca en vecka har jag fått visa familjen städerna och favoritplatserna jag spenderat större delen av mitt utbytesår på. Självklart långt ifrån allt, men så kul att visa iallafall mer utförligt platserna där jag tillbringade större delen av min tid på. Att dessutom fått träffa min värdfamilj med min egna, var väldigt kul och trevligt efter ett år. Kändes väldigt avslappnat och naturligt dessutom.

När jag skriver detta sitter jag på bussen påväg mot Ankorwatt. Lyssnar just nu på Hymn for the Weekend - Coldplay och när jag inte tittar ner i skärmen njuter jag av utsikten från fönstret och solen. Resan kommer ta ca 5 h och klockan är nu 10:37.

Sitter nu på hotellet i Kambodja och för över bilder från kamera & mobil. Åkte ifrån Hong Kong tidigt imorse, bytte flyg i Bangkok för att sedan ta oss vidare hit till Kambodja. Är redan glatt överraskad, är riktigt taggad på att åka vidare längre in i landet imorgon!

Här är iallafall lite bilder från vad jag har för mig är andra dagen i Shenzhen, då vi hade lite sightseeing över den delen av staden vi bodde och senare på kvällen åt middag med Catherine och min fd värdfamilj!

Kom fram i Phnom Penh vid 17-18 ungefär. Här ska vi bara stanna en natt, för att sedan dra oss vidare till Ankorwat där vi stannar 3-4 nätter. Efter det tar vi oss vidare till Thailand, där vi spenderar de två sista veckorna av resan.