Dagarna i Changgu har varit lugna och har till mesta dels bestått av bad och sol. Vi har bla umgåtts med en tjej och två killar här på hotellet som är från Schweiz.
My var sjuk igår men det är på bättringsvägen, antagligen är det pga att hon ätit eller druckit något som inte var så bra.

Vi är super nöjda över den här resan och nu längtar vi hem. Vill bara spola fram tiden och ha flygresan hem avklarad. Men snart så är vi tillbaka i Borlänge.

Det är så hemtrevligt här. Ägaren Joe lagar frukost varje morgon till oss gäster med musik i högtalarna. Stämningen är bara så härlig och vi blir verkligen omhändertagna på bästa sätt.

Soluppgången klockan 07.00 här i Changgu. Så vacker. Vårt hotel ligger lite utanför centrum bland vackra risfält. Super mysigt ställe, vi är verkligen jätte nöjda.

I changgu finns det inga vita stränder, utan här är det svartkorniga lavastränder. Häftigt ställe att besöka!

PS. My har ingen telefon.

Igår var jag och My vid Padang Padang beach hela dagen och bara tog det lugnt! Senare på eftermiddagen träffade vi Pete från USA, Ben från Australien och Arthu från Finland här på hotellet. Det var jätte trevligt och kul att träffa nya människor.

Idag åkte vi till Uluwatu tempel tillsammans med Arthu, super fin utsikt! Vi har precis ätit lunch och ligger nu vid poolen innan vi ska åka till Changgu. Vilket blir vårt sista stopp innan vi åker tillbaka till Sverige.

Idag lyxade vi till det lite genom att beställa varsin australiensk biff och en drink på Single finn's bar. Det är super härlig stämning med bra musik och trevliga människor! Ett stort tips ifall ni vill åka till Uluwatu. Det tar ungefär 15-20 minuter att gå från vårt hotell, vilket är perfekt!

Idag har vi legat vid poolen nästan hela dagen förutom när vi gick ner till Seluban Beach. Tidvattnet var högt när vi var där (det är lågt på morgonen till klockan 10.30 och sedan på eftermiddagen runt 17.00)
När tidvattnet är lågt är det en strand mellan klippväggarna. Här i Uluwatu måste man gå ner flera trappor för att komma ner till stränderna för att området ligger så högt upp. Ansträngande men super fint och kul att se något nytt ännu en gång!

På vägen hem stannade en liten gubbe för att fråga om vi ville ha skjuts. Det blev inte alls långt men så snällt av honom och han gjorde det gladeligen.

Idag åkte vi moped bara några minuter från hotellet för att titta på soluppgången vid Seger Beach. Skönt att gå upp tidigt och starta dagen på bästa sätt!

En bild från igår kväll på en liten gumma som vi träffade längst stranden. Även vår sista kväll i Lombok.

Lite bilder från vår resa över till Bali igen. Vi betalade ett paket som innehöll transfer från vårt hotel i kuta Lombok+speed boat+transfer till hotellet här i Uluwatu. Allt gick jätte bra och vi är nöjda med vårt hotel även här! Imorgon ska vi ner till Blue point beach. Det ser vi fram emot! Nu-Middag🙏🏼

Bilder från Seminyak när vi träffade Linnea Hinz och hennes tjejkompisar på La Favella! Blev jätte glad när hon skickade meddelande om att hon var på samma ställe som oss, det blev en självklarhet att träffas! För er som inte vet så är Linnea från samma stad som oss, Borlänge. Vi sa därför inget om det på socialamedier för att hon skulle senare hem och överraska alla i Sverige. Superkul kväll!

Idag har vi hyrt moped här i Kuta. Vi åkte längs kusten till en jätte fin strand med nästan inga turister. När vi väl kom dit hyrde vi surfingbrädor och surfade i de lagomt stora vågorna. Nu är vi trötta efter att ha svalt en mängd saltvatten och gjort volter under vatten ytan. Super härlig dag!