Hej igen!
Förlåt för min extremt dåliga uppdatering men det finns många förklaringar till de som jag inte tänker ta upp här.
Nu har jag varit hemma (förutom en vecka i magaluf) i ungefär 2 månader och jag börjar väl komma in i vardagen igen. Eller ja det är ju sommar och då är det ju mycket som händer, så den riktiga vardagen kommer man väl inte in i förens till hösten!

Det finns så mycket som jag vill skriva och berätta men vet inte vart jag ska börja haha.
Eller jo jag kan ju börja med att ni inte ens visste att vi skulle åka hem för det var en överraskning till alla här hemma. Så dem enda som visste att vi kom var skjutsen vi fixat hem. Det var riktigt roligt då alla blev så förvånade!
Efter de så är det så mycket som hänt. Det började med att felicia tog studenten och vi partade med henne på studentveckan och hade riktigt roligt! Självklart så drog jag ner till mina systrar i Gbg för att hälsa på dem så fort jag kunde också. Sen har jag varit i magaluf med mina bästa tjejer, alla utom Felicia.. men hon får hänka nästa år istället! Det var förövrigt en av de roligaste veckorna i mitt liv, så rekommenderar alla att dra dit.
Jag har börjat jobba på Ica så jag får ihop lite pengar.
Har även vart på en såkallad roadtrip med Nadine då vi åkte på en studentmottagning i Nässjö. Haha och de var en riktigt skum kväll vill jag meddela!
Vi har också hunnit med Ludvika festen och en jäkla massa utekvällar i Örebro.
Sen så en minisemester i stockholm, med lite tjejmys och shopping!

Allt detta kanske inte är så roligt för er att läsa men det är alltid roligt för mig att kunna gå tillbaka och se vad som har hänt. Jag försökte att få med lite bilder från varje grej men dem ligger dock inte i ordning haha.

Ska försöka ge bloggandet en chans igen då jag tycker det är väldigt roligt! Men det är somsagt mycket som har hänt som jag inte tagit med och jag har behövt en stund för mig själv och med vänner o familj för att ta mig tillbaka på benen igen.
Hoppas allt är bra med er iaf, puss puss ♡

Det får bli ett långt inlägg nu, har ju haft ett uppehåll här på någon vecka.. ups! Vi har haft fullt upp hela tiden och det är så lätt att glömma bort bloggen.
Har i stort sätt lagt upp alla bilder jag tagit här ovan!
Hur som helst har vi hunnit med att göra whit sunday, vilket är segla mellan öar. Då spenderade vi alltså två dagar och två nätter på en segelbåt där vi bland annat snorklade, partajade och var vid whiteheaven beach som nog är en av de finaste stränderna i världen. Sanden är gjord av något som heter silica (engelska, vet inte vad det är på svenska), tror nästan all sand har det i sig men då innehållet det bara någon procent utav de, den här sanden var helt av silica. (Är inte helt säker på de, bara vad jag tror). Hur som helst så såg sanden ut som mjöl och var kritvit, det var super häftigt! Snorklingen var dock sådär eftersom det var en orkan precis där en månad tidigare och vattnet har inte riktigt återhämtat sig. Vi såg ändå några nemos och Doris och några av deras vänner!

Vi har även hunnit med att besöka magnetic Island vilket var en väldigt fin ö med ett stort naturreservat med många stigar i. Där såg vi våra första vilda koalor och på riktigt nära håll, dem är så söta och vill så gärna skaffa en egen, haha!

Nu är vi iaf uppe i Cairns där vi ska dyka och hoppa fallskärm, eller tanken var så iaf. Bolaget vi bokat med har gått i konkurs och vi måste betala allt ännu än gång.. väldigt tråkigt men samtidigt är vi bara här en gång så det kanske är värt de.
Har fortfarande en chans att få tillbaka pengarna genom banken så vi får hoppas på de.

Nu börjar jag bli superduper hungrig, har precis varit ute och sprungit så nu måste jag ner o göra mat!
Det blir som vanligt pasta med tomatsås, mums 😒

Hoppas ni har det bra där hemma, puss puss 💕

Ojojoj så dålig jag vart med uppdateringar! Det finns så mycket annat som jag hellre vill göra just nu bara.
Bilderna är mestadels från Fraser Island, världens största Sand ö. Alltså vilket ställe, har aldrig varit på ett finare ställe. Ska man till Australien är Fraser Island ett måste! Massor av sötvatten sjöar, med så klart vatten att man inte ens ser att det är vatten! På en av bilderna ovan är det en liten Bäck som kallas den osynliga bäcken, eftersom att man inte ser att det flyter vatten där.
Vi åkte med ett riktigt härligt gäng vilket gjorde resan 10x roligare! Måste också tillägga att vägarna på Fraser Island verkar sjukt roligt att köra på, dock 21års gräns, så fick aldrig testa. Deras high way är t.om. på stranden!

Efter att vi kommit hem därifrån så övernattade vi en natt i Hervey bay innan vi åkte vidare till 1770 där vi är nu! Jätte fin strand, billiga surfinglektioner och väldigt fint, finns dock inte så mycket mer att göra här. Så vi har bokat en buss härifrån som går om 40 minuter. Vi ska åka upp till Mackay och vara där åtminstone 3 dagar. Har inte en aning vad som finns att göra där eller hur staden ser ut, vi tog bara ett ställe på kartan mellan 1770 och airlie beach dit vi ska den 25 för att åka ut och segla i några dagar!

Ursäkta för de röriga inlägget. Har lite bråttom då vi ska bege oss till bussen när som helst!

Hoppas ni har de toppen, för de har vi! 💕

Vi är nu i Hervey bay och har varit de i två dagar! Är bara så dålig på att ta mig tid till att skriva inlägg. Vi har iaf innan Hervey varit på ett bushcamp i tre dagar där det inte fanns någon teckning, där av dålig uppdatering från oss! Det var sjukt roligt på bushcampet. Vi var som en grupp på 16 personer som vi åkte ut och paddlade kanot med två av tre dagar, så vi lärde känna många nya personer! Vi paddlade bland annat i Everglades (inga krokodiler i den floden), vi badade och drack goon. Kan inte bli mer perfekt! Har nog aldrig haft sån träningsverk dock, haha. Vi paddlade ändå drygt 3 mil på två dagar och är man inte van med de så gav de nog väldigt mycket haha!
Vi träffade även en tysk kille som vi tog skjuts av upp till Hervey bay, väldigt skönt och roligt att åka bil istället för buss efter tre dagar i vildmarken!

Idag däremot så ska vi byta hostel för att vi ska ha en genomgång angående Fraser Island (världens största sand ö) som vi ska till i morgon. Gud vad de ska bli roligt! Alla säger att Fraser är de roligaste på hela Australien resan, så vi får väl se om de har rätt! En åker iaf i en bil på 5 personer som man kör själv utan guide, sen sover man där i två dagar och är där ute i två dagar. Ska bli riktigt roligt! Tror dock att det är dålig teckning där med så det dröjer förmodligen till nästa inlägg!

Ha det bäst!

Förresten fan vad hemskt dedär som hände i Stockholm. Usch vilka jävla idioter de finns! Var rädda om er! 💕

Igår var vi hela förmiddagen på stranden och skaffade lite färg. Tro det eller ej men till och med jag har ni börjat bli brun istället för röd!
Därefter så skulle vi egentligen bara ta det lugnt på hostelet men vår rumskamrat frågade om vi inte skulle dricka några drinkar o spela kort. O det lät ju mycket roligare. Det var jag, Anton vår rumskamrat Erik (USA) och en till kille som heter robb (England). Dock blev det inte skitgubbe eller finns i sjön utan 5 olika dryckespel... och ni hör ju vart detta lädde.. ut på krogen så klart! Vi hade riktigt roligt, fram tills idag.. Då jag mår som jag förtjänar antar jag, haha.

Vi hade tänkt att dra till stranden och surfa med Erik, men när jag vaknade kände jag mer att jag helst skulle vilja spola över hela den här dagen! Vi tog oss iaf ner till poolen runt ett tiden och fick i oss dagens första måltid, tomatsoppa, nu vid fyra. Så nu är jag back on track! Vi får helt enkelt se vad som händer ikväll, men siktar på en lugnt kväll framför tv. Haha!

Hoppas ni har det bäst! 💕

Idag passade vi på att ha lite biomys. Tänkte passa på under tiden beauty and the beast går, då jag inte ens sett den tecknade och väldigt gärna ville se den!
Jag tyckte den var helt okej, men jag har svårt när dem sjunger för mycket i filmer.. vilket dem enligt mig gör i alla Disney filmer. Förutom de tyckte jag att den var bra

Nu är vi iallafall tillbaka på hostelet och ska snart göra lite middag. I natt sover vi till och med i olika rum då de inte hade två sängar lediga i samma. Haha hur ska vi klara oss? ;)

Ha det bäst 💕

Vi lever, vi är inte i riskzonen ni behöver inte vara oroliga!
Tänkte bara göra de klart för er. Det tydligen står på första sidan på Aftonbladet, haha tror jag kommer få några meddelanden ang de idag!
Lite bilder och uppdatering från senaste dagarna. Vi är nu i Noosa och vi har haft grymt väder både igår och idag! Gårdagen spenderade vi hela dagen på stranden. Kunde ju hoppas på att man skulle få lite snygg brun färg, nej nej, inte Lovisa, hon blir röd! Haha, men de är ju också en färg ;)

Hur som helst var vi på Ikea dagen innan vi åkte hit och köpte lite gott godis. Asså Marabou, tror det är världens godaste choklad!

Sitter just nu och kollar på tv på hostelet och bara tar det lugnt, men ska snart börja med middagen. Blir potatis och skinka frestelse ish.

Hoppas ni har det bra, för vi har det bäst!

Gud vad dålig jag blivit på att skriva här! Det har hänt så mycket och har helt enkelt inte tänkt på att skriva! Har dock inte tagit så mycket bilder, men här är bilderna jag har.
Senast jag skrev nämnde jag att vi skulle surfa (tog inga bilder, fick för mycket att tänka på och lära mig) det gick faktiskt väldigt bra. Tror nog nästan vi var bäst i gruppen haha. Jag lyckades dock få brännsår på knäna av att hela tiden hoppa upp på brädan. Vi kommer nog surfa mer senare, kanske uppe i Cairns!
Efter Byron så drog vi iaf upp till Brisbane för att bo hos Chris och Linda. Antons jobb blev dock uppskjutet en månad så det blev lite ändrade planer! Så på söndag drar vi upp till Noosa och campar ett par dagar sen är det dags för Fraser island. Sen får vi underhålla oss där i en månad för att sen åka tillbaka hit så att Anton kan tjäna lite pengar.

Senaste dagarna har vi mest tagit det lugnt här, varit på en köpcenter en dag och igår var ju på Steve Irwins zoo, Australia zoo. Gud vilket bra zoo, dem var verkligen så nära djuren! Dem hade mycket shower och lät en gå själv bland djuren. Sen så klart mycket minnen av Steve, vilket var väldigt roligt, för man ser typ att de fortsatt på hans dröm Lixom!

Hoppas ni har det bra där hemma!
Cheers.🍻✨

Igår så besökte vi Nimbin. En liten by nån timme bort från Byron. Tycker man att det finns mycket hippies här, så är det ingenting mot vad det finns där! Vi åkte med en buss som tillät allt! Han sa innan vi åkte iväg att idag så har ni chansen att göra så mycket olagligt på en dag som ni bara kan och vi börjar med att åka i en buss utan bälten och med dörren öppen. Droger här är olagligt men polisen ser förbi det i Nimbin, jag antar att dem fått för mycket jobb annars!
Det var iaf en väldigt bra busstur. Chauffören stannade och berättade lite roliga historier om platserna, släppte av oss en och en och enhalv timme i Nimbin och sedan körde han via en nationalpark och regnskog hem. Därav bilderna på vattenfallet!

Iaf, Nimbin var helt knäppt! Det var liksom hemligt, men ändå absolut inte hemligt att alla sålde droger! Satt en gammal tant utanför en konstnärsbutik och sa åt alla att komma in och kolla, medan hon visade upp en lapp där det stod cookies! Haha

Nu hinner jag inte skriva så mycket mer, vi ska nämligen iväg på en surflektion nu! Önska oss lycka till! 💕

Vi är nu i Byron bay och bara har det bra! Har inte hunnit lagt upp något förens nu, så nu kommer det några inlägg på rad!

I förrgår tog vi en promenad till byron bays light house, väldigt känt då det ligger vid Australiens östligaste punkt. Det var dock en riktigt regnig dag, men de stoppade inte oss, haha. Vi var ju tvungna att testa våra regnjackor, dem fungerade perfekt!
När vi väl kom upp dit så tog vi en fika och kollade på utsikten. Vi var så blöta så det blev inte så mycket bilder, det var svårt att få mobilen att reagera då fingrarna och allt var blött.
Hur som helst så var det så mycket trappor så jag fick träningsvärk av de dagen efter haha!
På kvällen så gick vi ner och träffade lite folk här på hostelet och gick sen ut till en krog.

Btw ser ni bilden när jag är dyngsur? Kommer inte ihåg vilken dag den är tagen men vi hade iaf översvämning här en eftermiddag. Vi skulle gå till affären och handla frukost till morgonen därpå, och det var en halvmeter vatten på gatan utanför! Så det var bara att ta av sig skorna och börja gå!