Jag hade planer på att vakna tidigt och få lite saker gjorda innan jobbet. Men det var aaaalldeles för skönt att sova ut, välbehövligt med för den delen. När jag väl vaknade satte jag igång några avsnitt av The Blacklist samtidigt som jag lagade lunch och matlåda till kvällen. Lunchen fick bli quesedillas av gårdagens tacos rester.

Kvällen spenderades sen på jobbet, ett 14-20 timmars pass. Efter jobbet passade jag på att ta en sväng förbi gymmet. Magen och ryggen fick sig en redig omgång. Om jag inte får träningsverk av detta blir jag faktiskt besviken.

Efter tre veckor med sex arbetsdagar/vecka så fick jag tre dagar i rad denna vecka - tor, fre och lör. På torsdagen efter volleyträningen packade jag ihop en bil med mat, sängkläder och lite vänner och så körde vi ut till vår sommarstuga i Fröjel. Mitt fina, underbara Fröjel.

Det blev jag, Kalle, Sally, Märtha och Oliver som åkte ut. Väl ute i stugan tände vi en brasa, plockade fram ett spel och högg in på både snacks och lite rödvin. När alla tröttnade på spelet satte vi istället igång en film och myste ner oss i sofforna.

Fredagen började med en lugn frukost i soffan framför tv:n. Sally var tvungen att åka till jobbet, men vi andra stannade kvar och åkte istället till skogen och plockade svamp. Efter ca 45 min så var vi alla så hungriga att vi tog en paus för att grilla lite korv. Vi hade tänkt att plocka mer efter det men då vände sig vädret mot oss och bi åkte istället tillbaka till stugan. Rensning av svampen (det blev ungefär 4 liter svamp var), film och sedan middag bestående av fläskytterfilé, svampsås, med vår egenplockade svamp, och potatisräfflor. Det fick bli slutet på vår lilla ”get-away” i Fröjel.

Är det halloween så är det. Kan inte ens minnas sist jag gjorde något speciellt på halloween. Men nu kände vi att det var dags. Jag och ett gäng vänner fixade iordning oss och invaderade Eriks hus. Felicia hade bakat både spindelchokladbollat och fingerkakor. Jag fixade en bål, jelloshots och shots i sprutor. Alla gick verkligen all in och kvällen blev sååå lyckad, jag var nog inte hemma förrän runt 05.

• Jag och Nellie bestämde oss för att gå ut och käka lite tillsammans. Det slutade med att vi gick till Italienaren. Jag tog en pasta med kantareller och låt mig säga att det är nog en av de godaste pastor jag ätit!

• När vi var övermätta åkte vi hem till Nellie och slängde vi oss i soffan och drog på en film.

• Mot småtimmarna agerade jag fyllechaffis åt diverse vänner innan jag själv fick åka hem och sova

Förfest hemma hos Minna med Kometen-gänget

ICA-galan. Eftersom ICA fyller 100-år iår så anordnades det en stor gala för samtliga ICA butiker på ön. Det bjöds på mat, underhållning, och dansgolv. Riktigt kul kväll!

• Jag och Jessika drog vidare till Munken senare. Där dansades det in på småtimmarna.

Öppningspass på jobbet

• Tillbaka till Gannarve. Denna gång med Ida och Danni. Precis som gamla goda tider, så många minnen på platsen med just de två!

• Vi tog ett pass på ridbanan. Jag fick låna Kerstins egna, otroligt välridna Pius.

• Herrlaget spelade match, såklart var vi på plats och hejade! Vinst 3-0 i set!

• Fika med fina Linnea. Otroligt välbehövligt att få träffa henne igen!

• Jag och Märtha åkte ut till en av mina absoluta favoritplatser på jorden - Gannarve Gård. Där fick jag träffa min gamla favoritponny, Gracie. Åh vad jag saknat den lilla galningen. Sen fick jag även chansen att rida en annan favorit, Bilbo. Ren och skär lycka!

• Snabb middag hemma innan jag mötte upp Märtha och Felicia möttes upp på Eden för drinkar

• Vi fortsatte sedan ner till Clarion där vi mötte upp Frida för mer drinkar

• Island Games efterfest/avslutningsfest på Wisby Strand med volleylaget

• 20-årsfirande för bästa Nellie!

• Kvällen avslutades på Munken med det härliga gänget från Nellies firande

Dag 7 i korta drag: båt-Skåne-Oskarshamn-Gotlandsfärjan

Dag 7 i långa drag: Vi hade köpt med oss frukost som vi tog med upp på båten. Denna åt vi straxt innan vi kom i land. När vi väl var framme i Sverige så insåg vi att vi hade väldigt gott om tid och valde att ta den långa vägen till Oskarshamn, runt hela Skåne. Vi stannade till i Simrishamn för lite lunch. Pannbiffar, lök, palsternacka och potatis. Riiiiiktigt gott. Speciellt eftersom att vi ätit Burger King eller McDonalds i princip varje dag den här resan. Det har varit det billigaste och smidigaste alternativet eftersom vi har tillbringat så mycket tid i bilen varje dag. Nu längtar jag efter att få ”riktig” mat varje dag framöver.

Nu sitter vi på färjan på väg hem. Ska bli skönt att få sova i min egen säng. Samtidigt så är det tråkigt att resan är slut. Hade varit kul att bara fortsätta åka. Är sugen på att boka nästa resa redan nu. Finns ju få saker som är så kul och intressant som att resa och upptäcka nya ställen.

Dag 6 i korta drag: Hotellfrukost-Dordrecht-Tyskland-Travemünde-båt

Dag 6 i långa drag: Eftersom vi bodde på Radisson Blu så kan ni ju förstå att hotellfrukosten var enorm. Superfrukost kallade de den till och med. Det enda vi visste med hela resan var ju att vi skulle till Amsterdam. Men när vi nu skulle dit så var vädret riktigt pissigt. Det regnade konstant på morgonen och eftersom det nästan blåste storm så hade det inte varit något kul att åka in till stan. Vi valde istället att åka direkt till Dordrecht där vi skulle hämta upp taktältet till bilen som pappa beställt. Egentligen grundanledningen till att vi åkte på den här resan. När vi kom till försäljaren så sprack himlen upp och solen kom fram. När den gjorde det så blev det riktigt varmt och skönt. Det tog ca 1,5 timme att få tältet på plats.

När taktältet var på plats så insåg vi att vi skulle hinna med färjan från Travemünde, Tyskland, upp till Trelleborg om vi åkte direkt dit. På så sätt skulle vi slippa ta ett hotellrum för natten, samt att kunna röra oss på vägen samtidigt som vi sov. Därför blev det återigen mycket sträckkörning än en gång. Men vid 02.30 rullade båten ut från hamnen. Då båten inte skulle vara framme förrän 11.15 så passade vi på att få vår natts sömn där.