Sitter just nu på flygplatsen och ska ta flyget en timme ner till kosamui. När jag väl kommer ner dit möter upp Lise och då börjar riktiga backpackandet!:) Vi tänkte stanna på Kosamui nån dag innan vi tar färgan ner till Koh tao där vi ska ta dykcertifikat i 5dagar😊 Sen får vi vad som händer, vi har en vecka på oss innan vi måste vara i Bangkok för att resa vidare mot Vietnam och Kambodja!

Dagen efter graduation så var vi tvungna att checka ut vid tolv. Alla som skulle stanna kvar under helgen checkade in på ett hotell just runt hörnet av skolan. Det var så skönt att få ett nice hotellrum med en stor skön säng! På fredagen så gick vi svenskar och norskar ut och åt med vår instruktör Rasmus på ett mysigt ställe vid stranden. Har tröttnat på thaimat så äter nästan bara europeiska mat nu. Efter middagen drog vi några till en klubb där de hade beeepong turnering där mötte vi oxå upp alla i den internationella gruppen. Efter beeepongen drog vi till white rum och var där resten av natten. I lördags vaknade vi och kände att vi ville ut och äventyra en del! Så vi hyrde skotrar och körde runt puket. Tillslut hamnade vi mitt i djungeln och hittade ett litet vattenfall som vi badade i! På kvällen hade vi hejdå middag för Malik och Jeff, var så sorgligt att säga hejdå till dem båda. Söndag var nog bästa dagen på hela resan. Jag och Rayn satte alarmet tidigt för att vi skulle hinna med allt under dagen. Först åt vi frukost på ett mysigt fik med jensen. Sedan drog han och jag till Tiger Kingdom där vi kollade och klappade på tigrar! Var helt sjukt att vi verkligen fick klappa på dom! Efter det drog vi vidare till en strand där de hade elefanter som vi badade med! Dagen avslutades med en mysig middag på stranden.

Nu har sista veckan varit och kursen har tagit slut. Var så mycket plugg det första dagarna att man inte hann göra något annat! Men nu är det slut och jag klarade det! Har verkligen haft så sjukt bra fyra veckor här nere med EBS! Träffat bästa människorna och kan väl säga att jag är en utbildad bartender nu! I Torsdags hade vi graduation dinner där alla lärare sjöng höll tal osv! Sen blev det bangla hade en sjukt bra kväll!!

I fredags så var det drinkcompetition, alla delades in i lag och var tvungna att komma upp med en egen drink som man skulle presentera. Vårt lag hette Scandinavian cows och vår dink hette milkey cream. Den blev faktiskt väldigt god och fin men tyvärr vann vi inte. Var iallafall väldigt kul och alla satt och drack samtidigt som man hejade på alla andra. Efter det var man tvungen att byta om för poolpartyt. Hade så stört kul! Poolparty och bbq på en fredag efter skolan kan det bli bättre! Det avslutades såklart med utgång till bangla efter.

Känns som att tiden har gått så himla snabbt, kursen är lixom slut på onsdag och jag är verkligen inte redo att lämna denna plats.. Den här veckan har varit fullt av sjukdommar. Har haft matförgiftning och sedan två dagars feber. Var tvungen att vara hemma en dag från skolan för jag var helt utmattad. Men nu mår jag bra! Den här veckan har det iallafall varit freepour prov vilket jag klarade så är sjukt glad! Imorgon har vi flair prov vilket verkligen kan gå hursomhelst.. Men det är oxå det oviktigaste på hela kursen så om man inte klarar detta kan man ändå få bra score i slutbetyg. Just nu håller vi på att pluggar förfullt på alla drinkar! Den här veckan kommer verkligen bli fylld med plugg, plugg, plugg...

I fredags så var det då boat party vilket var så jävla kul! Det pågick mellan klockan två och sju där det var dans, drinkar, beeepong, bad, bbq. Efter det kom man hem bytte om sen blev det bangla! Hade en sån bra utgång! Det bästa var dock när vi alla satt på stranden och bara pratade efter klubbandet! Sedan så var det upp åtta på morgonen för att vi skulle åka till Phiphi Island klockan nio... Råkade bränna mig ordentligt på båtresan ut dit och hade lite smått solsting hela dagen. På phiphi så hade skolan hyrt en båt till oss som vi åkte ut med. De släppte av oss vid jättevackra och platser där man kunde bada, snorkla och sedan fick vi alla kolla på solnedgången på båten så vackert. Sen kom man hem duschade och käkade buffé. Efter det blev det utgång men mådde så dåligt att jag och några andra var ute till tolv sen slocknade jag vilket var bra för blev magsjuka klockan tre på natten.... Har aldrig mått så dåligt i mitt liv. Är fortfarande helt slut fast det har gått 1,5dag nu.. sov iallafall 20timmar igår vilket var välbehövligt. Hann dock inte träna på freepour och vi har prov idag.. Men men har två dagar till på att klara mig. Det som var stört kul på Phiphi var att helt plötsligt befann vi oss på en MMA match. Väldigt intressant och kul var det att se folk boxas🙈🙈

Nu är det redan andra veckan av fyra, tiden går verkligen så himla snabbt! Beachpartyt som var i lördags måste jag nog säga var en av de bästa jag varit med om! Plus utgången efter var så jävla kul! Den här veckan har varit så jobbigt då alla varit sjuka.. Två i mitt rum har blivit matförgiftade jag själv har väldigt ont i halsen plus att jag inte kan somna på nätterna... Känner mig väldigt sliten.. Aja den här veckan så har Ebs hyrt en partybåt på fredag så där det är bbq, dans och drinkar mm.. På lördag morgon ska sedan hela skolan till phiphi Island och sedan ska vi bo kvar där en natt! Kommer bli så sjukt kul längtar verkligen till den här helgen!! Har oxå fått 100% på alla prov den här veckan så är väldigt glad!

Det är så skönt att det äntligen är helg! Man måste ju plugga varenda kväll här så det är skönt med ledighet. Igår kväll så var det beeepong turnering och sen barrunda. Barrundan gick ut på att vi blev uppdelad tjejer och killar så följde alla tjejer med Julian till tre barer och på den fjärde så skulle vi möta upp alla killar. Kan kortfattat säga att jag var med till den tredje baren sen bärde nån hem mig. Hehe vaknade upp med uppskrapat knä och en blåtira... Ikväll ska vi alla till någon privat strand där det är bbq och beachparty. Är stört taggad våra instruktörer ska stå i baren oxå så det kommer bli great!

Allt här nere är verkligen billigt, trots det snålar jag som fan. Typ om en rätt kostar mer än 100bth tycker jag den är för dyr.. 100bth är typ 27kr... Som min frukost och lunch gick för 14kronor sammanlagt och min middag på 25kr! Men försöker verkligen snåla mycket nu när jag är i Thailand så kan jag leva på mer pengar senare nere i nya Zeeland och Kambodja. Idag så hade vi vodka och gin provning. Har kommit på att smirnoff verkligen är skitäcklig vodka kommer inte ihåg vad den bästa vodkan hette, nått med gose men ska typ alltid köpa den dyraste vodkan på systemet smakar absolut bäst.. Gillar absolut inte gin så det kommer jag aldrig köpa..