Header

Fick till 2 pass igår (söndag) 1,5h tunga benövningar och 9km löpning på kvällen. Båda passen gick bra och jag är riktigt nöjd, idag har jag både skoskav och trötta muskler som ett bevis på bra prestation!
Var riktigt hungrig på kvällen och vi gjorde varma smörgåsar. Trodde 3st skulleräcka men slutade med att jag gjorde tabberas på både kexen, nutellaburken och glassbyttan!

Idag väntas övertid & ett sent gympass! Har hittills laddat på med müsli & nötter i mjölk innan jobbet & kvarg med 1banan på jobbet.

Ha en fantastisk dag!!

Likes

Comments

I helgen har jag verkligen njutit av ALLT! Hade en hel vilodag I soffan då jag och sambon bara låg nergosade under filtar framför film och med massa gott. Har ätit allt jag varit sugen på varje dag, kakor, godis, kladdbakelse, glass, burgare, kebab, ALLT! Har även fått tiden med sambon jag så länge suktat efter. Under lång tid har jag känt mig stressad och ofokuserad med att få livet att gå ihop, men i helgen kom lördags-lugnet med kärleken. Det var förtrollande härligt att få ha en hel dag med sambon i sin famn!

En liten del av helgens alla godsaker:

Likes

Comments

Blir ibland irriterad på människor som hela iden kommer med ursäkter till varför dem inte rör på sig. Dem är snuviga, har ont någonstans eller har någon medfödd sjukdom som gör att dem inte kan idrotta.

Om man rör på sig blir kroppen stark på både in och utsidan. Har man ont i ryggen, träna ryggen, bygg muskler så kommer du sluta ha ont! Man blir även friskare av motion och ett flertal studier har bevisat att det är mer hälsofarligt att vara stillasittande än att aktivt röra på sig.
Folk skyller på astma och andra sjukdomar som gör att dem "inte kan" träna. Till er måste jag bara säga skitsnack! Jag har flera vänner med just den sjukdomen som rör på sig aktivt utan att klaga. Alla kan göra något bara man anpassar aktiviteten till sina egna förutsättningar!

Ett sjukt bra exempel på att man kan träna trotts sjukdomar är alla de elitidrottare som saknar tex ben, armar eller har andra funktionsnedsättningar men som gör allt det en "fullt frisk" människa är kababel till, men under egna förutsättningar.
Jag hade en tjej i min klass under gymnasietiden som både var cpskadad och hade epelepsi. Har aldrig mött en tjej med en starkare vilja och jag glömmer ALDRIG när hon höll en idrottslektion för oss när vi spelade Rullstolsbasket. Det var sååå roligt och så nyttigt! Vem tror ni var bäst den idrottslektionen, jo hon såklart!

Alla kan, sålänge man har viljan!

Likes

Comments

Hej och trevlig söndagseftermiddag på er! Hur har er dag varit hittills? Min har varit... ganska bra faktiskt!

Startade dagen med en underbart god frukost som bestod av frallor, kaffe och mjölkchokladprotein med vispgrädde! Förtrollande gott och helt perfekt innan mitt söndag- benpass!

I kväll ska jag även löpträna, men min sambo har varit riktigt hård med att jag inte ska springa så långt som jag gjort det senaste eftersom jag hela tiden får mer och mer ont i kroppen. Ska verkligen ta åt mig av vad han sagt och nu i början bara njuta av mina löprundor, inte springa på tid utan bara ta en sund löprunda!

Söndag BENPASS
Crosstrainer 10 min

Knäböj med skivstång - 35kg 12st + 40kg 12st x3
Marklyft - 40kg 12st + 45kg 10st x3
Benpress - 50kg 12st x4
Vadpress med skivstång - 55kg 20st x4
Benspark - 50kg 12st x4
Squats med band & vikt - 13kg 15st x4

Söndagens benpass:

Lunch efter benpass:
Pastasallad med räkor, soltorkade tomater, krutonger och cesardressing.

Likes

Comments

Jag har börjat märka att min kropp inte är i balans och det begränsar mig i min vardag något ofantligt. På mitt senaste besök på Sahlgrenska berättade min läkare att förutom tillväxthormonbrist nu även har fått brist på sköldkötteln, han visade på ett diagram att sköldköttel har dalat och blivit ofantligt lågt.

Just då mådde jag bra och tyckte att vi skulle vänta med medicinering då jag redan tar en del medicin. Han höll med mig eftersom han såg på mig att detta inte visade någon yttre påverkan.

Men senaste månaden har kroppen verkligen betett sig underligt. Skrev upp alla mina symtom och sedan började jag kolla upp (både på 1177 & lyssnade på "vanliga dödliga" som också haft låga värden på sin sköldköttel) vad sköldkötteln gör med kroppen och vad som händer om man har brist.

Mina symtom: Det knakar ofantligt mycket i mina leder, jag störd sömn, jag får lätt kramp, jag har kroppsliga temperaturskiftningar (fryser lätt & blir blå i huden samtidigt som jag vaknar upp helt genomsvettig varje natt), jag har humörsvängningar och lätt till gråt, jag har minskad lust, jag blir lätt arg, jag känner mig överdrivet trött och jag känner mig lätt orolig och saknar ofta självkontroll...

På Onsdag ska jag ta nya prover och jag hoppas att detta leder till att jag får HJÄLP för nu står jag inte ut längre!! Man ska vara stark men ibland klarar man inte allt själv och då behöver kroppen extra stöd. Det är inget fel med medicin och du som använder det skall inte skämmas! Ingen är perfekt!

Fyller på med god mat från Max innan hemfärd.

Likes

Comments

Dagsformen lördag 25 Februari! Riktigt stolt över att jag lyckats såhär bra med min träning samtidigt som jag i te uteslutit något i kosten, utan tvärt om, äter mer pizza & godis är någonsin förr! Man behöver inga dieter för att forma sin kropp och hålla sig i chape! Ät allt & träna hårt!

Idag blir troligtvis en vilodag! Kanske ett pass eller långpromenad senare men inget planerat. Man behöver inte alltid planera!

Solen skiner & jag vill vara ute! Blir en tur till stan, ska lämna in racercyklarna så de är i sitt fulla bruk till våren, och så ska jag och sambon ta en koll på MIO då vi fått lite presentkort!

Frukost: proteinpudding med Nutella & bär, surdegsfrallor med ost, & 2 koppar kaffe!

Likes

Comments

Måste berätta något SJUKT! Jag och sambon låg skavföttes i soffan framför en otroligt bra film som heter LION, och masserade varandras fötter! Märkte då att jag var otroligt öm på vissa ställen under foten och vi tyckte detta var otroligt konstigt. Så kom slutligen sambon på att jag var ute och sprang 9km med mina nya sulor & löparskor vilket skapat TRÄNINGSVÄRK UNDER FOTEn! Hur sjukt är inte det?! Träningsvärk under foten lixom, vad kommer här näst!?

Har tränat varje dag i 2 veckor nu utan vila! Då är det otroligt viktigt att jag får ha tillfällen med rejält med energiintag så inte kroppen börjar bryta ner sig själv.

Efter ett härligt och långt fredagspass med 6 olika ryggövningar med 4set i varje övning så blev det en hel kebabbtallrik & ett helt rör ballerina doppat i Nutella! Menar alltså att allt blev uppätet av bara lilla miiiig!! Ja mums, man måste få belöna sig ofta för att orka fortsätta träna hårt! HÅRDARE!

Ryggpass Fredag

7min Crosstrainer

Hantelrodd 23kg 10st x4
Chins 4-6st x4
Lat pusch down 29kg 12st x4
Skivstångsrodd 20kg 12st x4
Bakåtdrag med kedja 9kg 12st x4
Chins i maskin 40kg 12st x4

Har haft otroligt magknip sedan mördarrundan på 9km igår. Pga att jag nästan spydde under rundan så var det mycket magsyrebildning som förstörde min tarmflora. Men med lite träning och REJÄLT MED MAT så känner jag mig nu mycket bättre!

Likes

Comments

Godmorgon & glad fredag på er! Vad händer för er i helgen? Själv ska jag ge ALLT på gymmet i eftermiddag för att sedan bara kunna ta det lugnt i helgen. En dag i soffan med en enorm chipspåse, godis & sambon är vad jag behöver!!

Såhär startar jag varje morgon: 1,5dl müsli, nötter, russin & mjölk!

Ni har väl inte missat min INSTAGRAM. Följ följ ❤

Puss..❣️

Instagram: linnealc

Likes

Comments

Idag är jag otroligt besviken på mig själv och min kropp, men mest på mig själv! I veckan har jag verkligen skött allting rätt med kost och träning & idag, kvällen innan fredag och helg sviker kroppen mig!!

Fas ett: Kommer hem och är hungrig, jag äter men känner ändå ett sug efter någonting mer. Äter alldeles för mycket, mer än jag behöver på en hel dag och ALLDELES för mycket innan min planerade löprunda.
Här sviker min kropp mig! Den lurar på mig mat jag inte behöver.
För er som vill veta hur mycket jag åt: två skålar flingor, ett äpple, 3-4nävar nötter, 2 mackor och 3 knäckebröd med Nutella... där har ni det!

Fas två: Jag bestämmer mig för att springa fast att jag vet att det inte kommer att gå, jag har alldeles för mycket mat i magen. Jag bestämmer mig även för att jag ska springa 9 kilometer!?!
Märker snabbt att spyan sitter uppe i halsen & jag får stundtals upp lite av maten, men jag fortsätter utan att stanna, skojar inte! Jag får ÄVEN ont i min vad som varit skadad länge, men jag fortsätter att springa ändå. Mina ögon fylla av tårar pga att jag mår så dåligt i hela kroppen, men jag fortsätter! Jag springer hela varvet runt (inte min snabbaste tid) utan att stanna bara på ren envishet.

Rundan var ingen träning utan ett straff för att jag litade på kroppen gällande en hunger som inte existerade utan istället lurade mig. Plågar mig igenom nästan 1 mil trotts att kroppen ger alla tecken på att jag ska sluta bara för att ge igen! Det var som att: Kan inte kroppen bestämma mättnad ska den inte heller bestämma när träningen blir för tuff.


Berättar detta för er bara för att ni inte ska känna att ni är dem ända som gör misstag och beter er helt idiotiskt. Men vet ni vad, i efterhand fattar jag vilken komplett galning jag va som bestämmer mig för attvara riktigt ELAK MIG MIG SJÄLV. Men ibland är det svårt att följa sina egna lagar, men man lär sig samtidigt av misstagen. Snälla läsare VAR SNÄLLA MOT ER SJÄLVA!!

Likes

Comments