Header

Detta har varit favoritmaten efter träning denna vecka! Libabröd med smör och ost, har ni testat det? Annars gör det, NU!

Börjar tryta lite på träningsprodukterna här hemma. Eftersom jag är dålig på att äta protein är jag noga med att ta aminosyror i form av bcaa under träning. Det är inte nödvändigt om man är köttälskare, men jag föddes tyvärr inte till det, så då får jag lösa mina proteiner på annat sätt.

Finns otroligt goda former av proteinkällor som inte är kött eller från djur. Kassein (långsamma proteiner) att dricka innan läggdags. Proteinbars som dämpar sötsuget. NÖTTER, Sojamjölk och inte minst proteinpudding är också favoriter. Säger inte att jag är vegan för jag äter produkter från djur dagligen, och jag längar till när grillsässången drar igång på riktigt! Det finns dock många allternativ till kött för dem som kanske använder för mycket av sitt proteinintag från våra vänne djuren. Var ECO SMART och lär dig varriera, testa nytt och hitta olika vägar till en balancerad kost.

När jag ändå pratar mat vill jag ta upp ett citat som gladiatorn Amazon (Cecilia Benjaminsson) tog upp i sin podd "Tyngre Fredagsmys" förra fredagen. Hon berättade ett hon hade fått en kommentar på en instagrambind där hon bakat kladdkaka. En tjej hade taggat en kompis och skrivit ungefär såhär "Titta hon är fitness och hon äter sötsaker". Cecilia blev både glad och ledsen över kommentaren. Hon menar att självklart ska man unna sig godsaker och det finns för många tjejer där ute som är livrädda för Kalorier och istället svälter sig själva. Nyttig mat blir istället en fälla för en osund hälsa med en alldeles för låg vikt.


Läser ni mitt förra inlägg kan ni se bilder på mig FÖRR som anorektisk, när jag var en tjej som var livrädd för kolhydrater. och en bild på mig idag när godis, bröd, flingor och SMÖR är det bästa jag vet! Man måste äta för att orka träna, inte träna för att få äta... ta in det!

Jag 19 år VS Jag 22 år

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Hej på er vänner, hur mår ni? Jag är trött, träningsvärk och blåmärken från gårdagens toughest träning. Försökte ge mig på ett bröstpass idag, gick OK men hade nästan ingen ork i kroppen. Körde mina reps & set, sen fick det vara bra. Tog vara på det goa umgänget på gymmet istället.

Bröstpass Onsdag
Bänkpress 30kg 10st x3
Bänkpress 35kg 7st
Bänkpress 20kg 20st
Lutande bröstpress hantlar 11kg/arm 12st x4
Cable cross 7kg/arm 12-15st x4
Armhävningar MaxSet x4

Eftersom jag gick fram och tillbaka till jobbet idag (sammanlagt 45min) så struntade jag i uppvärmningen. Det var bra för alla krafter som jag hade behövdes för att ta sig igenom passet.

Fick en kommentar om ett önskemål om att visa en film på när jag gör armhävningar.
Det kommer här:

Strong is the new skinny
Strong is beautiful 

Likes

Comments

God kväll på er, hur mår ni? Jag är otroligt trött, en utmattning jag inte känt på länge länge. Efter jobbet åkte jag och tränade TUFFEST-run med jobbet. Vi klättrade upp för rep och väggar, gick olika typer av armgång och sprang fram och tillbaka med däck. Jobbigt och kul! Hoppas lära känna mina nya arbetskamrater iom dessa träningstillfällen.

Tyckte jag lyckades riktigt bra med ALLT, även om väggen var läskig. Vem vill springa mot en vägg? Var dock en otrolig fördel att ha armstyrka och jag tackar gymmet gör det! Så nu är jag peppad inför gym imorgon, och såklart nästa TuffestTräning i April.

Till kvällsmat, libabröd med smör & ost. Kvarg med bär & nötter. Och ett glas kassein!

Likes

Comments

Hej läsare! Sitter just nu ute i solen på en filt med min laptop. Underbart väder! Väntar på min kära arbetskamrat för snart åker vi på 1,5h träning med jobbet. Ska träna inför en 8km lång hinderbanatävling som kommer äga rum senare i år. Skulle detta vara någonting för oss kommer vi självklart försöka ge järnet och vara med på alla träningar. Men vi får se! Är peppad men ändå lite besviken över att inte åka till gymmet, Kötta och träffa alla vänner där. Men man måste våga testa nya saker.

Slänger även med lite bilder från gårdagens axelpass:

MILITÄRPRESS
BAKÅTDRAG MED KEDJA
Gårdagens mat EFTER TRÄNING ^

Likes

Comments

Häärligt axelpass tillsammans med sambon och andra häärliga människor. Älskar verkligen stämningen på Motionsfabriken och jag kan verkligen vara mig själv där.

Bad sambon knäppa några bilder när vi var klara. Haha helt sjukt vilken skillnad det är att fota med systemkamera. Men kommer även lägga upp en film på när jag gör armhävningar eftersom jag fick en frågan om det. Så det kommer inom kort!

För övrigt har jag sjuk träningsvärk i benen efter gårdagens löprunda på över 9km. Blev därför ett axelpass idag istället för ben/rumpa. Imorgon ska jag tillsammans med jobbet träna ute inför ett lopp likt ActionRun, kommer inte ihåg namnet på tävlingen just nu men lovar att kolla upp det! Banan vi kommer springa är 8km lång med hemska hinder att ta sig igenom. Första träningen imorgon och jag är sjukt taggad.

Axelpass Måndag
Mina övningar & Set

Stretch med pinne
Axelpress x4
Hantlar rakt ut sidan x4
Bakåtdrag med Kedja x4
Militärpress x4
Chins Maxset
Hantlar rakt fram x3

Likes

Comments

Även om helgen var långt från perfekt så fick jag uppleva mycket roliga & minnesvärda stunder! God mat hemma & ute, grym träning (maxade i bänk) både på gymmet & i löparspåret, och pyssel hos djuren tillsammans med sambon. Nu börjar en vecka med bra mat, lika grym och även NY träning, skratt med vänner och hårt jobb! TAGGA! Dethär fixar jag💪

Likes

Comments

Avslutade söndagen med 9km löpning på under 45 minuter & sedan 4 våfflor dränkta i grädde, Nutella & jordgubbar!

Löpningen kändes till en början huuur grym som helst. Men efter 5km hände något i mina ben. Fick en otrolig mjölksyra i muskler jag inte visste jag hade. Har tränat otroligt mycket styrka det senaste och byggt en del muskler på rumpa/baksida lår. Efter halva rundan kände jag hur mjölksyran bara brände i musklerna och sög åt sig syre. Ja det var tungt men våfflorna smakade desto godare efteråt & jag kunde lyxa till det med lite för mycket av det goda!

Likes

Comments

Söndagsmys delux! Min fina pappa kom hit på bullfika under förmiddagen tillsammans med sin tjej. Efteråt njöt jag av solen en stund innan sambon och jag tog en storlunch i Hofsnäs. Revben med sötpotatis och bärpaj till efterrätt. Tanken var att vi skulle träna efteråt men jag var så mätt att det var totalt omöjligt.

Istället gjorde vi en stor vårstädning hos min kanin Helge, både inne och ute. Allt gammalt kastades ut och så fyllde vi på med nytt! Helge tyckte det var fantastiskt kul och var med oss hela tiden. När vi var klara låg han helt utslagen i solen och vilade sig. Härligt!

Nu har sambon och jag ätit lite mellanmål och godiset som var kvar från igår. Skönt med lite hemmamys själva efter en dag med mycket fläng. Snart ska jag bege mig ut på en löprunda! Otroligt längesedan och vädret nu är perfekt för det. Så flyttar mitt styrke-benpass till imorgon och njuter av vädret ikväll istället!

Ikväll blir det våfflor och sedan ska jag verkligen försöka undvika godis under veckan som kommer. Har fått ett otroligt sötsug under helgen och det känns som jag inte gjort annat än att stoppa i mig godsaker.

Likes

Comments

Vill du tävla i framtiden i typ fitness eller liknande?
Visst har tanken slagit mig, men svet är Nej. Skulle aldrig orka eller vilja dieta så som dem atleterna gör. Sedan handlar min träning om att det ska vara roligt och lära känna sin kropp. Inte tävla.

Skulle du kunna tänka dig att testa någon form av kampsport som tlx Thaiboxning?
Jag skulle vilja testa helt klart! Har flera killkopisar som givit det som förslag. Men jag är lite rädd för slag då jag kopplar det med tidigare mobbning. Men visst är utmaningar till för att besegras så i framtiden kommer jag säkert testa på!

Hur lägger du upp din träning? Hur ofta tränar du?
Jag tränar 5-6gr i veckan. Lägger upp med att köra olika muskelgrupper olika dagar (dvs aldrig helkroppspass) men inte i någon speciell ordning. brukar köra rygg & ben på helgen då jag vill lägga mest tid på det. Ibland slänger jag in en 9km löprunda, PW eller simning för att variera träningen.

Vad tycker du kring kost och diet i.o.m att du tränar så som du gör?
Inget jag förespråkar som tidigare anorektiker. Min favoritmat är pizza, nybakt bröd och godis. Tänker inte mer kring kosten än att man behöver hela kostcirkeln för att fungera, inget ska ske till överdrift. Men 1kg godis händer att det slinker ner på helgdagarna. Sedan försöker jag att inte äta lika mycket under vardagar.

Hobbys mer än träning?
Vilken underbar fråga! Älskar djur och det har varit största fokuset under hela min uppväxt. Red i 11 år och tävlade i kaninhoppning i 5 år. Gick även på hundkurser med grannens hundar eftersom dem behövde extra stimulans. Sedan älskar jag att fotografera! Därav att bloggen alltid är fullproppad med bilder!

3 bilder från dagens ryggpass på TIS.

Likes

Comments

Dags att beta av NÅGRA AV frågorna som trillat in här på bloggen under veckan. Otroligt roligt att ni visar uppskattning så fortsätt ställa frågor så kommer fler Fråga/Svara inlägg ploppa upp på bloggen!

Hur känner du när du lägger ut bilder på dig själv i bara underkläder?
Till en början kändes det ganska jobbigt. Var rädd för hur folk skulle reagera och att få nedlåtande kommentarer. Men syftet är inte att "lägga upp en bild på mig själv i underkläder", syftet är att granska kroppens utveckling, visa upp dagsformen och följa träningens påverkar min kropp. Vill visa tjejer att muskler är häftigare OCH SNYGGARE än benknotor!

Är det verkligen bekvämt att träna i stringtrosor? Haha bara nyfiken.
Jag går dagligen i stringtrosor så jag har numera svårt att avgöra om jag tog på mig string eller vanliga trosor på morgonen. Dessutom ser det bättre ut under tights. Men självklart tränar jag i boxertrosor också. Bukar haffa det som ligger överst i lådan!

Vad tycker du om chins övningar? Jag spänner ofta benen när jag gör dem.
Jag tror det är ett ganska vanligt problem att spänna sig i muskler man inte behöver spänna sig i när man tränar, speciellt om det är tungt. Finns många idrottare och fittnesprofiler som fått nackmesvär när dem tränat axlar för att dem spänner sig i onödan. Viktigt att köra träningen på en sådan nivå att man kan utföra alla övningar på ett korrekt sätt för att få ut bästa av träningen.
Gällande chins tycker jag att det är dem bästa ryggövningen, och den är svårare för oss tjejer eftersom vi inte är lika bredaxlade. Övningen tar ju på ryggens sidmuskler. Tycker du ska tänka på att fokusera på dem muskler du vill att övningen ska ta i och slappna av i kroppens andra delar, då får du all fokus och styrka där övningen ska ta. Sedan är det inte hela världen om du skulle spänna dig sålänge kroppen inte tar skada, det ända är att du förlorar lite av din energi.

Kan man inte göra riktiga breda chins går det bra att köra smala med handflatorna vända emot dig (då tränas även biceps) eller från dig (mer fokus på rygg). Eller sätta upp ett lätt gummiband i stången för att förlora lite av sin vikt och göra kroppen lite lättare.

Har du hållit på med simning? Jag har nyligen börjat och trivs med det.
Nej inte mer än som barn. Har dock åkt upp till simhallen nu under vintern några gånger tillsammans med vänner. Önskar att jag simmade oftare och det är GRYMT av dig som börjat. Otroligt bra träning där du använder kroppen på ett helt annat sätt än i vardagen. Min mor har mycket problem med sina knän, hon simmar flera dagar i veckan och säger att hon blivit starkare och fått mer kondition utan att förvärra knäna. Simning belastar inte kroppen.

Vad fick dig att börja träna?
Jag har alltid varit aktiv (joggat, cyklat, promenerat) med familjen då mina föräldrar älskar att röra på sig. Sysslade med ridsport under 11 år.
Men det var min nuvarande sambo som fick mig att börja träna på gym. Han tyckte min rygg var fruktansvärt dålig och knakade så fort han skulle hålla om mig. Han har tränat i snart 10 år och är otroligt duktig så han tog med mig till gymmet för att hjälpa mig stärka ryggen. När jag väl byggt upp lite självförtroende började jag även fokusera på övriga delar av kroppen.

Hur många år har du hållit på för att uppnått dem vältränade kropp du har?
Jag har tränat i snart 1,5 år!

Hur håller du uppe motivationen?
Genom att variera övningar, skapa rutin och bygga upp en vänkrets kring träningen. Träning ska vara roligt precis som fotboll, ridning, etc! Så gör träningen ROLIG, för vem vill inte ha kul?

Hur ser ditt drömliv ut i framtiden?
Det första som ploppar upp i mitt huvud är jag vill skaffa hund! Haha, men såklart vill jag Gifta mig, skaffa barn och sedan bo på en liten gård strax utanför samhället. Skulle antingen vilja starta mitt egna gym där jag kan inspirera och bygga kunskap. Har även funderat på utbildning som tex sjukvårdsterapeft eller liknande. En annan yrkeskattegori är att få arbeta med djur på antingen ett omplaceringsstall eller i zoobutik.
Vill på ett eller annat sätt förmedla kunskap och hjälpa någon till ett bättre liv!

Vill även passa på att tacka er för alla fina kommentarer jag får och för att ni står ut med bloggen även dem dagarna då stavningen inte är hundra eller grammatiken är en katastrof. Ni ger mig energi och glädje dagar livet känns jobbigt och det är det finaste man kan göra för en människa! Puss och tack!

Dagsformen Lördag 25/3-2017

Likes

Comments