Header

Träningsvärk så knappt benen vill röra sig framåt & en fullt utmattad kropp! Tackar att arbetsveckan snart är över & man kan få bryta rutinerna lite. Har massvis att se fram emot till helgen, bland annat en pizza&godis-kväll tillsammans med en gymnasiekompis. Vi ses alldeles för sällan men oj vad kul vi kan ha ihop! Blir även mys, gos och träning med sambon. Vad kan göra helgen bättre?

Här nedan ser ni mina 2 frukostar idag, innan & på jobbet! Müsli, grädde, hallon & sojamjölk. Kvarg & äpple!

Likes

Comments

God kväll vänner! Hur mår ni? Jag har fortfarande ont i knät efter cykelvurpan, men ett Bröstpass efter jobbet satt inte alls fel.

Bröstpass

10 min crosstrainer

Bänk 30kg, 8-10st x4
Bänk 20kg, MaxSet
Cable flyes 9kg/arm, 10-12st x4
Hantelpress 10kg/arm, 8-12st x4
Armhävning, MaxSet

Lyssnade på Tyngre Träningssnack medan jag jobbade idag! Sjukt intressanta avsnitt. Först om sömn & sedan ett om energibalansen.

Fastnade riktigt för det sista avsnittet eftersom dem pratade mycket om LÅG ENERGIBALANS, uteslutande mens & anorexia, något som står mig väldigt nära!

Jag vet inte om jag hade haft mens om jag inte tagit p-piller, blir därför lite nervös om jag ligger under energibalans. Jag äter mycket, men är det tillräckligt?

Om kroppen har energiunderskott sänks ämnesomsättningen och kroppen sparar in på allt. Ett tydligt täcken om inte mensen redan är borta är att kroppstemperaturen sänks.

Något dem inte forskat i än är om man kan bli fertil av energiunderskott. Men att skelettet förlorar styrka & att fett som skyddar hjärta och hjärna försvinner är bevisat. Dessa sjuktecket kan aldrig repareras och kan därför vara livshotande just NU och senare i livet.

Kvällsmat: cassein, 2 smörgåsar & en PROTEINBAR

Likes

Comments

Godmorgon! Efter löpningen provade jag att stretcha ordentligt för att se om det hjälper mot smärtan i vaden som jag lätt får av löpning. Denna gången funkade det för mig!!

MEN har ändå fruktansvärt ont i ena benet. Varför? Har ni varit ute!? Första jag gör är vurpa med cykeln påväg till jobbet. Tar emot mig och lyckas sträcka en sena i knävecket... NEEEEJ!!

Planen var att träna ben idag men pga skadan får jag lägga om min träning & blir bröst istället. Tråkigt vill ju jobba på rumpan som börjar träda fram. Alla tjejer fokuserar ju på ben & rumpa... så jag känner mig lite udda som bara kär överkropp ihop med grabbarna! Haha! Men men, jag har en ursäkt nu...

Frukost innan jobbet! Hallon/GRÄDDE/Müsli/Sojamjölk

Likes

Comments

God kväll på er! Har ni varit något hurtiga idag? Jag var otroligt orkeslös på jobbet... men när jag kom hem blev det 2 stora skålar med flingor, nötter & soyamjölk, och sen höjdes energin!!

Sambon & jag drog till gymmet, för min del blev det konditionsträning på bandet & Milen på 46 minuter. Riktigt stolt & nöjd över min insatts. Från att vara så trött att man knappt orkar gå hem, till att springa milen! Wow!

Efter passet blev det 2 smörgåsar & ett glas cassein! Mums!!

Likes

Comments

Kroppen är fantastisk! Anledningen till att jag började träna var för att stärka ryggen jag hade mycket problem i. Träningen skulle hjälpa kroppen att bli stark så jag skulle slippa förslitningsskador iom mitt arbete som innehåller mycket lyft & monotoma uppgifter. Ville utöka min uthållighet så jag kunde vara ute och springa i naturen. Träningen skulle vara medecin åt hälsan.
Som en bonus började kroppen forma sig utefter min vardagsuppbyggnad! Muskler började synas och jag fick bättre hållning, något jag inte hade som mål men som följde med på kuppen. Kroppen är fantastisk som kan anpassa sig så bra, och jag har aldrig mått bättre i mig själv än vad jag gör idag! Var snäll mot dig sj!

Likes

Comments

Måndag kväll & jag är helt slut! Efter jobbet åkte jag & sambon till gymmet, vi tränade inte ihop men det var ändå kul att åka dit tillsammans. Träffade många härliga människor samtidigt som jag körde ett stenhårt armpass med lite mage som avslut. Såhär la jag upp det:

Armar + Mage

9 minuter Crosstraining

Biceps med hantlar 8-9kg, 10-12st x4
Triceps i maskin 30kg, maxantal x4
Bicepscurl olika vikt, maxantal x6
Triceps i maskin med rep 18kg, 15st x4

Situps 70st x3
Bensving 90 grader fram 15st x3

Kvällen avslutades med att göra lunchlådor till sambon & sedan äta kvällsmat i form av: cassein, 2 smörgåsar & ett äpple. Hoppas ni får en bra kväll, själv ska jag snart sluta ögonen och somna, upp kl 4:45 imorgon.

Likes

Comments

Godmorgon finisar! Idag är jag riktigt glad, och så pepp!! Sambon är frisk & vi ska äntligen börja träna tillsammans. Min kropp känns fantastisk trotts mina 2 gympass igår & jag är väldigt exalterad för att attackera vikterna även idag.

Såhär har jag laddat upp nu idag! Frukost innan & på jobbet! Är en sådan "tråkig" människa som äter exakt samma mat varje vardag, haha!! Men desto roligare att lyxa till helgerna.

Söndagens ryggpass

10 minuter löpning 2km

Marklyft 10st x4
Hantelrodd 21kg, 11st x4
Vanliga Chins 4st
Sittande chins 12st x4
Sittande rodd i maskin 12st x4

Likes

Comments

Att kolla på serier och ha fri tillgång på mat & godis är inte det bästa innan ett löparpass! Haha, jag fick avbryta löpningen efter 10 minuter & köra bröst/axlar istället. Höll ärligt talat på att spy! Men nu har jag lärt mig att man måste sköta maten på ett mer stabilt sätt innan träning. Men jag löste situationen & fick till ett bra bröst & axlar pass istället. Såhär såg det ut:

Bröst & Axlar

10 minuter löpning, 2km

Bänk 30kg 10st x2 + 8st x1
Bänk 25kg 10st x2
Hantelpress 10kg/arm 12st x4

Axlar 90grader sida 5kg/arm 12st x4
Axlar 90grader rakt fram 5kg/arm 15st x4

Likes

Comments

Massa nytt in för att pumpa upp träningen och öka motivationen! Jag fick hem 3 nya sportminnen & amino, men den riktiga storhandlaren denna helgen var sambon som gick all in! Bjöd honom på ett par träningsbyxor. Nu är vi ännu mer redo för morgondagens pass!

Likes

Comments