Header

Daylife, #Nouw30daychallange, Hälsa & Livsstil

God morgon på er! Hoppas ni har haft en fin måndagsmorgon. Det har jag! Klockan ringde 05:00 och jag började min morgon med 20 minuters yoga och sedan den här härliga frullen för att bli redo för en ny vecka. Min frukost bestod av havregrynsgröt med kanelbulleprotein, toppad med banan, lingon, frön och nötter. Nu är jag laddad inför en ny vecka på nya jobbet.I Längtar efter att få köra igång ordentligt på jobbet, är såå peppad! Att ge sig tid för en bra start på dagen är verkligen ett av mina bästa tips för att MÅ BRA. Hur man startar dagen tycker jag verkligen påverkar mående och energi resten av dagen. Hur ser en bra start på dagen ut för er?


#nouw30daychallenge

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Daylife

VECKANS TIPS
Vill tipsa på denna härliga blogg -Josefin Dahlberg. Innehåller så mycket inspiration och pepp både vad gäller karriär, följa sina drömmar, yoga/mediatation och mode.

VECKANS TRÄNING
Bra träningsvecka, fått till 4 gympass, varit på 1 yogapass, kört ett yogapass på 30 min hemma samt 2 löpintervallpass på bandet.

VECKANS GODASTE MÅLTID
Gårdagens frukost på POM & FLORA - Åt acai och chia smoothiebowl toppad med banan, krossat bovete och jordnötssmör. Delade även på en avokadotoast med mamma!

NÄSTA VECKA SER JAG FRAM EMOT
Ser fram emot att kicka igång ett kost och träningsupplägg jag kommer köra nu fram till påsk då jag är med i en tävling med Mmsports och tänkte vinna en träningsresa till kroatien.

VECKANS HÖJDPUNKT
Att få träffa morfar och denna mysiga helg med mamma som jag inte träffat på länge.

VECKANS SÄMSTA
Tågresan till Stockholm, hade skett en olycka så först var det massa strul på stationen där mitt tåg först var försenat, sedan inställt och plötsligt skulle det åka i alla fall :) Kom med tåget tillslut med var något fel på det så att det lutade massa i svängarna så blev ganska illamående ;)

VECKANS LÅT

Solo Dancing - Indiana

Veckans boost
Goda nyheter med nytt podcastsamarbete. Kommer med mer detaljer om detta inom kort i bloggen. Men verkligen jätteroligt.

Likes

Comments

Daylife

Hej Fina ni! Denna dagen har bara rusat iväg. Åkte upp till Stockholm igår och stannar tills imorgon förmiddag. Bjuder på lite bilder från senaste dygnet nedan:)

Väl framme igår tog jag en vända till Sats Odenplan för ett benpass!

Startade denna morgon med promenix i Hagaparken!

Sedan blev en frulle på Pom&Flora

Likes

Comments

Hälsa & Livsstil, Träning

Känslan i kroppen, avslutade dagen igår med ett riktigt bra yogapass och startade denna morgon med löpintervaller. UNDERBART! Mitt träningsupplägg just nu fungerar verkligen toppen och har hittat en precis lagom nivå. Eftersom jag inte löptränat på länge har jag denna vecka kört igång med mina "Kom igång intervaller". Tycker de ger bra effekt för att snabbt få upp konditionen.


Enminut intervaller

10 min uppvärmning (jag går i högt tempo i lutning på bandet)

1 min löpning i högt tempo / 1 min jogg/gång x 10

10 min nedvarvning - (gång/jogg )


Passet tar alltså totalt 40 minuter och går egentligen att köra var än man ligger i sin löpning. Är bara att höja tempot på intervallerna i takt med att kondisen blir bättre. Nu när jag inte löptränat på länge går jag exempelvis i raskt tempo under vilan. När kondisen blir bättre kan jag välja att börja jogga under vilan och/eller öka tempot på intervallerna.





Likes

Comments

Daylife, Hälsa & Livsstil

​”Just do it” har vi ju alla hört tusen gånger och det är en inställning som jag har inom alla områden i livet. Även om det är jobbigt, segt, läskigt, pinsamt eller vad det nu kan vara – bara gör det om jag vet att det kommer ge mig det jag vill ha på sikt! Jag är inte alltid superpepp till träningen innan passen.. men är ett exempel på något som ger väldigt mycket att bara göra! :)

Numera ringer klockan 05:00 varje morgon för att åka med en buss 05:30 mot jobbet. Brukar även komma hem ungefär vid 17.30. Låånga dagar med pendlarlivet. När jag kommer hem känns inte gymmet speciellt lockande. MEN jag gör det i alla fall-  för jag vet hur bra jag mår av att få röra på mig.- Nu är det torsdag morgon, denna vecka har jag fått till både ett bröst och axelpass, ett benpass, ett ryggpass! och ett löpintervallpass. Ikväll blir det troligtvis yoga (förutsatt att jag får plats på klassen).


Likes

Comments

Daylife

Godmorgon! Startar denna onsdag med att bjuda på några snapshots från de senaste dagarna. Första bilden är från mitt träningspass häromdagen, mycket tid har spenderats på gymmet, en bild på min lunch, en bild från en kall morgonpromenix samt en bild på mig redo för jobb :) Hoppas att ni får en toppenonsdag, det tänker jag ha. Tredje dagen på nya jobbet idag och ikväll blir det ett ryggpass på gymmet! Vad gör ni idag? :)

Likes

Comments

Träning

Godmorgon fina ni! Massa snö här i Göteborg nu. Hoppas att ni haft en bra start på veckan. Det har jag, igår hade jag en lite kortare arbetsdag med utbildning. Startade därmed min morgon med löpintervaller. Var längesedan jag sprang och dessa är riktigt bra "kom igång intervaller". De innebär att man springer ganska snabbt 1 minut, därefter 1 minut aktiv vila. Vilan kan bestå av jogg eller gång. När jag inte sprungit på länge går jag i högt tempo under vilan.

Framåt kvällen blev det ett besök på gymmet igen för ett bröst och axelpass tillsammans med Björn. Måndagkväll i januari = mycket folk på gymmet. Men gick faktiskt bra att köra i alla fall. Gårdagens pass såg ut såhär:

Uppvärmning 10 min löpband

Hantelpress

Sidolyft med hantlar

Pecdec

Bröstpress i maskin

Hammercurl med hantlar



Likes

Comments

Daylife

MÅNDAG
Morgoncardio.. Utbildningsdag med nya jobbet. Sedan blir det ett bröst och axelpass på gymmet på kvällen

TISDAG:
Jobb mellan 8-16, sedan ett benpass på gymmet.

ONSDAG:
Jobb 8:0-16. Rygg och mage på gymmet

TORSDAG:
Jobb 8:0-16. Yoga på kvällen

FREDAG:
Morgoncardio - troligtvis promenix. Sedan åker jag till STHLM. Troligtvis ett benpass när jag kommit fram.

HELGEN
Kommer spenderas i Stockholm med mamma, blir shopping, god mat, lite träning och annat gött.

Likes

Comments

Daylife

VECKANS TIPS
För dig som är sugen på att komma igång med meditation vill jag rekommendera appen CALM. Den har massa olika slags meditationer. Jag har kört 5 minuters meditationer på mornarna och tycker det funkar toppen för mig. Kostar lite, men man har möjlighet att prova den gratis en vecka innan man bestämmer sig.

VECKANS TRÄNING
Bra träningsvecka, fått till 4 gympass, varit på 4 yogapass och ska snart iväg på långpromenix

VECKANS GODASTE MÅLTID
Gårdagens brunchtallrik, från brunch hemma hos en vän igår!

NÄSTA VECKA SER JAG FRAM EMOT
Åker till Stockholm med mamma över helgen, så ska bli riktigt mysigt.

VECKANS HÖJDPUNKT
Gårdagens trevliga quiz kväll, jättekul aktivitet när man vill ut och göra något.

VECKANS SÄMSTA
Måste idag säga vädret, mest att det varit väldigt grått och lite sol. Känner ett stort behov av sol just nu!

VECKANS LÅT

River - Eminem


Veckans boost
Måste säga yogan även denna vecka. Har varit helt underbart och välbehövligt för kroppen att komma igång såhär bra med yogan. Den ger mig otroligt mycket både fysiskt och psykiskt.

Likes

Comments

Hälsa & Livsstil, Tips

En övning jag fick göra på yogaakademin och som är vanlig i yogavärlden är ”Sharing”. Det kan låta som en simpel övning men i själva verket är det en av de svåraste övningar vi kan utsättas för. Övningen bygger på att en person börar att ”shara”, berätta medan den andra personen lyssnar. Det går att göra två och två, i en grupp eller kanske ensam med ett träd. Ofta delar man med sig av ett specifikt ämne eller svarar på en fråga såsom ”vad är du tacksam över i dit liv?” eller ”hur mår du, alltså verkligen mår du just nu”

Det är viktigt att dela med sig från sitt hjärta och svara sant vad gäller frågan. Det handlar om att låta hjärnan ta en paus och bara prata fritt. Den man delar med ska göra precis det ett träd skulle göra – bara vara där med full närvaro. Utan att svara, ge tips, hålla med eller liknande – enbart ta in vad personen säger. Så nu utmanar jag er läsare att prova detta – med en partner, med en vän, ett träd eller kanske en blomma?


Gör såhär

1. Sätt dig (er på kuddar eller stolar framför varandra så att ni kan ha ögonkontakt genom hela övningen.

2. Välj en fråga och bestäm vem som börjar ”shara” respektive lyssna.

3. Sätt en alarm klocka på exempelvis 3 minuter.

4. ”Shararen” börjar dela från hjärtat. Lyssnaren, lyssnar aktivt.

5. När klockan ringer sluter ni ögonen en stund. Därefter byter ni roller.

Likes

Comments

  • Instagram
  • Blogkeen
  • Nouw