Idag så vill jag tipsa er om grekisk yoghurt, alla vet väl redan vad det är för något, en yoghurt. Men det kanske inte är lika många som har koll på vad det innehåller eller vad det gör för oss. Grekisk yoghurt innehåller nämligen ett ämne som heter tryptofan. Tryptofan sägs ska förbättra din sömn. Det får en att somna lättare OCH sova bättre. Skitbra?! Förutom tryptofan innehåller även grekisk yoghurt protein och kalorier och vi behöver ju protein och kalorier efter ett träningspass för att bygga upp musklerna som vi under passet bryter ner. Så, personligen föredrar jag en skål grekisk yoghurt efter träningspassen som jag gör på kvällen. Det är lätt, enkelt och musklerna får de dem behöver för att återhämta sig samtidigt som jag blir trött och somnar gott strax därpå.

En skål grekisk yoghurt i mitt kök brukar innehålla 1, yoghurt (haha) 2, pumpafrön 3, tranbär (som tyvärr var slut..) och 4, banan, för banan är det bästa som finns att ha i sin yoghurt. Dessutom, när vi ändå pratar sömn så är banan faktiskt också bra för sömnen. Ska bara snabbt förklara att banan innehåller magnesium som hjälper muskler att slappna av och i sin tur blir det lättare för oss stressiga människor att sova. Varsågoda för den informationen, tack för mig!x

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Det blev ett lite längre men väldigt viktigt inlägg idag, så ta er tiden och läs.

Jag har många gånger, alltså många gånger satt mig ner efter en dag med alldeles för låg självkänsla och för mycket tittande på fitness konton och lagt upp en plan för hur resten av mitt liv ska se ut, inom kost och träning. Orimliga krav på mig själv med alldeles för mycket träning och för lite mat för att kunna nå mitt mål att bli "smal", vad nu det innebär. Men problemet med en sån plan som bara ska vända mitt liv upp och ner på en natt är att den inte håller. Hur långe tror ni att jag klarar mig från sötsaker efter att varit van vid att äta det flera gånger i veckan? Ja, max tre dagar. När den tredje dagen kommer och jag gör något som min plan inte innehåller, då har jag misslyckats, jag har sabbat det. Jag blir så arg och besviken på mig själv som sedan leder till att hela planen går i kras. Detta har hänt mig som jag sa tidigare, väldigt många gånger. Men för någon månad sen när jag satte igång med träningen igen efter en lång paus, så gjorde jag det för att det kändes roligt. Det var inget jag kände att jag var tvungen att göra eller var som en börda för mig, det va istället något som jag såg fram emot, som jag njöt av. Gymmet blev den platsen jag kunde koppla av och tänka på annat. Jag lämnade liksom livet utanför. Jag tog en dag i taget. Har jag velat och haft tid så har jag tränat och om jag har velat äta lite godis en lördag då har jag gjort det med. Alla dagar är olika, vissa dagar har jag ett extremt GO och då bara kör på allt jag har, men vissa andra dagar är inte riktigt lika bra, då gör jag det som jag känner att jag vill göra. På morgonen när du vaknar så kan du bestämma dig för vad detta ska vara för dag. Just den dagen ska du tillexempel inte äta något onyttigt och gå på ett spinning pass, så klarar du det och då känns det skitbra​, härligt! MEN det innebär inte att dagen efter måste se likadan ut.

Det är väldigt viktigt inom kost och träning att komma ihåg att det är en livsstil, inte en diet. Du vill kunna kombinera träning och kost på en hälsosam och framförallt hållbar nivå. Vi är bara människor, vi kan inte alltid vara perfekta. Men vi kan gör vårt bästa för att själva må bra. Jag går inte en vecka utan att stoppa något sött i munnen. Men tänker annars nästan alltid på vad jag äter och hur jag rör mig och det är en hållbar livsstil för mig. Mår DU bra, på riktigt, DÅ är det hälsa. Men snälla, sätt inte för höga krav på dig själv för "misslyckas" du, då tappar du allt. Hoppas alla får en bra dag!x

Likes

Comments

Lyft benet så högt du kan utan att höften hänger med för mycket. 15x3 eller 15x4 beroende på hur många olika övningar jag har.

Försök att ha en liten lutning på rullbandet för lite extra buuuurrrn! Jag kör dessa i intervaller, 30sek, byt sida direkt 30sek och sedan 30 sek vila, 5 gånger.

När du gör denna vill du pressa dina ben ifrån varandra så att du även känner det lite på utsidan av rumpan.

Viktigt att hålla båda höftbenen i golvet under båda dessa övningarna. Lyft benet så högt du kan men känn efter så att det verkligen bara är rumpmuskeln du lyfter med. Samma här gör jag 15x3 eller 15x4.

På alla dessa övningarna använder jag mitt medium band. Det är viktigt att komma ihåg att vi alla är olika och även klarar av olika övningar och tyngder, så se detta som inspiration och gör det som känns bäst för dig och din kropp vare sig det är mer eller mindre.

Dessa är det bästa redskapet att ha hemma, jag lovar er. Sedan jag investerade i dessa har mitt liv förändrats, haha nästan... Men det finns verkligen så mycket olika övningar man kan göra! Själv har jag köpt mina på stadium. Jag har 1 lätt och 1 medium. På stadium säljs de i 2-pack, alltså 2 lätta (149), 2 medium (179) och sedan säljer de även 2 hard (199). Det är ju helt perfekt! Då kan du ha ett hemma och ett i din gym-väska, eller så gör du som jag och Bianca och tar ett av varje var, funkar suveränt för oss! Så spring och köp er dessa för jag kan säga er att mina band används flitigt på nästan alla träningspass!

Kom även på igår att eftersom jag började med detta 6 dagar in i december så kommer inte sista inlägget att heta 24, och det funkar dessvärre inte. Så därför tänkte jag ändra om lite och istället hoppa fram till de datumet vi är på!

Likes

Comments

Något som jag försöker att alltid ha i väskan är en påse eller burk med nötter. Jag vet att det är lite kryddor på mina nötter och vissa anser att det är mycket onyttigare än osaltade nötter men jag gillar inte att vara sådär SUPER hård mot mig själv och bara äta massa tråkiga saker, så jag föredrar mina nötter såhär, ät dina nötter som du vill säger jag bara. Salta mandlar är min absoluta favorit men gillar att blanda ihop en liten mix så att jag inte tröttnar för snabbt. En näve nötter max om dagen är en lagom mängd om man vill hålla det på en nyttig nivå. De innehåller mycket protein, fibrer, mineraler vitaminer och nyttiga fetter som är bra för oss. De bidrar även till mättnad och ökad energi vilket är ju underbart! Jag brukar ta det om jag känner lite hunger eller sötsug för att lugna magen lite fram tills att nästa måltid serveras!x

Likes

Comments

Jag märker verkligen hur mycket min core (rygg och magmuskler) har stärkts sedan jag började stå på huvudet, jag kunde absolut inte stå i en pose med benen i 90 grader i början av min träning. Jag älskar att känna mig stark, det är en enorm drivkraft för mig!

Alla tips som jag kommer dela med mig av är sånna som jag själv använder mig av och/eller som hjälpt mig på något sätt.

Mitt första tips till er tjejer och killar där ute är att ha mål med sin träning. Alla som går till gymmet har ett mål med det, om det så är att tappa vikt, bygga muskler, få abs eller en persika formad rumpa. Ja, alla dem är olika mål, långvariga mål, som kan ta flera år att uppnå. Men jag syftar på mindre mål, delmål. Sånna som är lättare att uppnå. Tillexempel att du ska kunna göra ett visst antal armhävningar i slutet på månaden, att du ska kunna stå på händerna, lyfta tyngre vikter eller hålla en övning längre, som plankan. För det är när du når ett mål som du inser att träningen ger resultat. Jag vet inte hur ni är men jag själv har många gånger gett upp min träning eller tappat min rutin och glöd just för att jag inte sett någon skillnad, men med små mål känner jag inte så längre för att jag varje vecka känner skillnad. Det är bland annat sånt som gör träningen rolig och som får en att hålla igång. Här får ni lite bättre bilder på mitt första mål som jag klarade, att stå på huvudet ger mig en slags adrenalin kick och får mig att fortsätta tänja på mina gränser och nå nya mål!x

Likes

Comments

MY INSTAGRAM@lovaloebbert