Hej på er, kom precis hem från ett dop och är proppmätt. Min lillkusin döptes idag och vi åt smörgås tårta och jättegod choklad tårta, så himla gott. Min syster sjung på dopet och det var så fint.
Kram på er<3

Måndag
Vi landade väldigt sent i Berlin för att planet vi skulle med var 2 timmar sent. Så tyvärr fick vi boka om lite med det vi skulle göra.
Vi kom fram till vandrarhemmet klockan 16 typ och vi fixade oss fick våra rum och packade upp.
Sedan åkte vi in till centrum och gick lite där tog en fika och kollade runt.
Vi hade bokat middag 19.30 på ett ställe som hette maximilian, super god mat.
Sedan så tog vi oss tillbaka till vandrarhemmet.

Tisdag
På tisdagen var vi uppe runt 7 och käkade frukost klockan 8. Frukosten var helt okej, sedan så åkte vi in till stan för att åka upp till tv tornet. Det var inte sådär jättekul, det var otroligt mycket folk men fin utsikt. Sedan åkte vi till Sachsenhausen, vilket är ett koncenttrationsläger, väldigt intressant men samtidigt jobbigt att få se allting. Där hade vi en guidad tur i 1.5 timma. Efter det tog vi buss och spårvagn tillbaka som tog 1 timma.
Vi åt middag på ett ställe i centrum och maten var också super god.

Vi var även vid Berlinmuren och kollade. Jättefina bilder som folk hade målat in på muren.

Onsdag
Sista dagen så hade vi tid för shopping och var även på lite små saker. Vi var på Berlin dungeons de är som en spök runda där dom berättar om historiska händelser i Berlin. Det var så himla läskigt men så kul. Där var vi i 70 minuter ungefär. Tyvärr var vädret lite sämre just den dagen då vi skulle shoppa och gå mycket.
Efter vi hade shoppat gick vi till ett minnesmonument för judar och kollade där väldigt fint.
Bussen avgick från vandrarhemmet 19.00 mot flygplatsen där flyget var 20 minuter försenat.
Jag kom hem ungefär 00.00 och var hur trött som helst, sista dagen var jag tyvärr sjuk i Berlin och hade feber. :/
Kram på er<33

Bilden till höger är en minnesplats där människor omkom när lastbilen körde in i 2016.

Godmorgon på er, just nu sitter jag på Landvetter flygplats och väntar på att jag ska äta och sedan gå på planet för att resa till Berlin. Flyget är 55 minuter sent så får vänta lite längre än vad vi tänkt. Åker med klassen och vi kommer vara där till onsdag kväll. Kommer lägga upp lite inlägg om vad vi kommer att göra
Kram:)

Godmorgon på er.
Äntligen är våren här och nu kommer ett inlägg, det var ett tag sen. Har haft väldigt mycket i skolan med nationella och eftersom det är sista året.
Här är min goda frukost, amerikanska pannkakor med Nutella i och en smoothie med mandelmjölk och chiafrön.
Kram på er<333

Äntligen så är det sportlov, så skönt det behövdes verkligen. Den senaste veckan har varit så trög och så jobbig. Nu ska jag bara ta de lugnt och njuta av denna veckan. Har faktiskt inget planerat men det är ändå skönt, älskar att vara spontan.

I helgen så har jag inte gjort så mycket varit med lite kompisar och bara tagit de lugnt.

Detta vädret är helt underbart. Kram på er!

Hej på er. Har haft en stressig men rolig vecka. I tisdags åkte jag skidor med klassen och det var super mysigt. Sen skulle gymnasievalen in vilket gjorde mig stressad. Men får hoppas på det bästa.

Igår var jag hos min kompis och vi hade jättemysigt och kollade på
film och bara tog de lugnt och idag var jag o min familj på Mio och kollade lite ny inredning och annat fint.
Sen var vi på min kusins hockeymatch i Hovås. Har haft fullt upp men det tycker jag kan vara skönt det är ju trots allt helg.

Kollar just nu på Melodifestivalen och tycker att det inte alls var bra. Även om det var först avsnittet av det. Men som sagt får hoppas att det blir lite roligare deltagare senare i programmen. Kram🖤

Idag har jag varit och åkt skridskor med skolan. Vi va där från 9-11 typ och det va jättemysigt. Det var ett tag sen men vi hade så kul, efter en stund så satte vi oss och drack varm choklad, det var skönt att värma sig lite för det var faktiskt väldigt kallt.
Sen så åkte vi tillbaka till skolan och hade matteprov... det gick bättre än va jag förväntat mig.
Nu sitter jag framför tvn och kollar på det gamla vanliga tråkiga fångarna på fortet men ska snart lägga mig i sängen och kolla film. Kram<33

Ligger just nu i sängen och kollar på youtube och bara tar de lugnt. Har pluggat och haft 1 prov denna veckan och ska även ha ett på fredag, orkar verkligen inte.
Ska också åka skridskor med klassen. Så kommer uppdatera lite om de oxå.
Igår var jag och fikade i stan med mina två kompisar vi hade det jättemysigt och satt där inne ganska länge och bara snackade. Hoppas ni haft en bra dag. Kram

Hej på er. Idag åt jag en jättegod frukost, amerikanska pannkakor. Har pluggat och tar de bara lugnt just nu. Seg söndag som vanligt. Kommer antagligen inte göra så mycket mer idag. Igår var jag med kompisar och först var vi på två öppethus sedan gick vi runt i stan. Senare på kvällen var de P3 guldgala och va så ledsen att jag inte hade biljetter, för de var så mycket kändisar där. Hoppas ni haft en mysig helg, kram

I helgen har jag faktiskt gjort väldigt mycket roliga saker. Vilket är väldigt skönt för då går helgen oftast inte så fort.
I fredags var jag på gymmet och tränade yoga. Eftersom jag har varit sjuk och är fortfarande så himla förkyld så har jag inte kunnat träna alls, tyvärr.

Sen i lördags åkte jag snabbt in till stan innan jag skulle till två av mina bästakompisar för det har fyllt 16 så vi skulle fira dom lite & äta god mat. Vi hade det jättemysigt!!

Idag så vakna jag runt 9 och tog de lugnt, sen så fixade jag mig och tog en sväng till stan med min syster och kompis. Vi kikade mest, men gud va kallt det var asså. Just nu ligger jag i sängen och ska kolla på lite youtube och kanske se någon bra film innan jag ska sova. Hoppas ni haft en mysig helg kram.<3