I Spanien

Hej!!! Jag har helt glömt (ignorerat) att skriva sedan jag kom hem. Tänkte dela med mig av de sista dygnen i Spanien innan vi flyttade hem. Här kommer lite bilder!

Fina skolan. Det var skolavslutning och alla grät. Vi samlades i aulan och där tågade studenterna in till "Something just like this" och det var så fint. Därefter sa vi hejdå till vår favoritlärare som vi hade i bland annat psykologi. Tårarna rann hos oss alla. Därefter begav vi oss mot stranden och solade. Vi vinkade till studenternas flak som åkte förbi på strandpromenaden.

Kvällen efter skolavslutningen var vi ute en sista gång, har dock inga bra bilder från den kvällen. Dagen efter spenderade jag med Ida på stranden och försökte ta in att vi faktiskt skulle lämna. På kvällen åt vi Pad Thai på stranden och gick sedan till ett stort gäng lite längre bort på stranden för att säga hejdå en sista gång. Dagen efter flög jag och Ida hem tillsammans, efter ett lite konstigt hejdå till min värdfamilj. Min värdsyster (som jag hade problem med sedan dag ett) sa inte ens hejdå till mig. Min värdmamma sa dock hejdå ordentligt. Flygresan gick jättebra och våra familjer mötte oss på Landvetter.

Det var det året. Är så glad att jag vågade åka och klarade av det. Det har gett en så mycket och jag har fått perspektiv på saker och ting. Aldrig har jag uppskattat Sverige så mycket som jag gör nu. Jag hoppas att bloggen har varit intressant att läsa, för nu säger jag tack för mig! Tack för att ni har velat följa min resa. <3

Igår var vi på skolresa i Tarifa! Bussen gick vid 9 och jag har nog aldrig varit så trött som då. Efter lite mindre än två timmar senare var vi framme och solade ett tag. Därefter var det vår tur att surfa! Vi fick våtdräkter och värmde upp tillsammans. Väl i vattnet var det riktigt svårt, jag lyckades inte en enda gång ställa mig upp på brädan... Efter nästan två timmar gav vi upp och solade istället. Jag har åkt på en förkylning med feber, snuva och halsont så jag frös hela eftermiddagen och idag har jag legat hemma sjuk. Inte superkul när det är 28 grader och sol ute, och dessutom är det bara 4 dagar kvar tills jag flyttar hem (!!!!).

Förra fredagen var jag på poolparty hos Felix. Det var väldigt blandade gäng från skolan så det var roligt. Därefter åkte vi till bargatan som vanligt.

Det har blivit mycket häng på Ida och Alice tak, alltid mysigt.

I fredags var det Pandoras ask på skolan (man ställer anonyma frågor till varandra som läses upp inför alla) och utspark på stranden. Jag kände dock inte för något av det så jag träffade Ida och Mathilda på stranden en stund innan jag drack drinkar med Cornelia för att sedan möta upp alla andra igen. Det blev en riktigt rolig kväll!

Dagen efter åkte jag, Cornelia, Alice och Ida till Marbella för att möta upp Alicia och Linnea för utgång. Huvudanledningen till att vi åkte dit var för att träffa Idas killkompisar från Göteborg. Tyvärr har jag inga bra bilder ifrån kvällen men det blev en rolig kväll.

I Spanien

I fredags var det bal! Vi var på en golfklubb i Mijas och när vi kom fram fick vi välkomstdrinkar och tilltugg och så var det mingel i någon timma. Alla var så himla fina och stället var hur fint som helst! Sedan fick vi trerätters och under middagen var det olika nomineringar och "challenges". Allt var väldigt bra uppstyrt och vi hade verkligen roligt. Strax efter 23 hämtade bussarna upp oss och körde oss till Puerto Banus i Marbella för utgång. Väl där var det helt okej, väldigt mycket folk. Vid 4.30-tiden tog vi bussen tillbaka till Funkan.

På lördagen gjorde jag inte mycket förutom att käka på Donken. Därefter blev det en spontan utgång till Erik som hade den sista festen i sin lägenhet innan han flyttar ut. Det var riktigt roligt och jag ville inte att klockan skulle närma sig tre för det innebär hemgång. Idag har jag bara solat och badat i Idas pool och nu borde jag verkligen plugga... Kram <3

I fredags anordnade elevkåren en strandfest med Coachella-tema! Så jag gick till Mathilda och vi satte på oss lite tatueringar och fixade oss och sedan tog vi en taxi till Castillot. Det droppade dit folk hela tiden och vi drack bål och åt pizza. Väldigt mysigt och det var roligt att så många kom. Vid 23-tiden tog vi en taxi till bargatan och fortsatte kvällen där innan jag landade hemma strax innan klockan 3.

Hej på er, vad längesedan det var. Tänker att jag lägger in lite bilder nedan av vad som har hänt sedan sist!

Jag har hängt vid Ida och Alice pool, hur kul som helst! Kvällen innan det var vi på skolan och åt mat och kollade på Eurovision. Jag och Ida bestämde att oavsett vilket land som vinner så ska vi åka på Eurovision nästa år, så det blir Portugal nästa år. ;)

Det har blivit en hel del promenader om kvällarna.

I onsdags stannade jag kvar i skolan och pluggade inför matte-nationella som vi hade på torsdagen. Sedan kollade vi på vårkabarén, mysigt men det var mest föräldrar som var där och kollade på sina barn som uppträdde. Jag och Ida gick sedan hem till henne för och äta middag med hennes värdmamma och Alice, Veronica och Lisa. Att äta middag med Alice och Idas värdis är verkligen en upplevelse, haha. Jättebra att öva på att prata spanska med henne dock och det blev många missförstånd som vi bara skrattade åt. Bland annat så berättade hon om en gammal gästelev och vi uppfattade det som att hon hade varit jätteblyg och tyst och helt plötsligt hoppat framför tåget. Sedan visade det sig att deras värdis dotter hade sett den här tjejen ute på gatan och gjorde kullerbyttor, förmodligen pga alkohol. Men det var en riktigt bra kväll i alla fall!

Övriga dagar har spenderats på stranden då jag känner mig lite stressad för att jag måste komma hem brun till Sverige...

I Spanien

I onsdags var jag, Ida och Cornelia vid piren/"La T" och kollade på solnedgången efter att vi hade ätit mellanmål hos mig på balkongen.

I fredags fyllde Ida 19 och det firade vi med att gå ut och äta på en italiensk restaurang. Därefter skulle vi gå ut men jag mådde dåligt så jag gick hem istället.

Igår var jag först på stranden och solade, och sedan mötte jag upp Ida och Cornelia och väntade på Becca och Birgitta som hämtade upp oss. Inatt kom Becca föräldrar hit, så vi åkte till deras lägenhet i La Cala (?) och åt middag och myste. Vi fixade även egna ljusstakar som ni ser på bilden, haha.

Tyvärr fick jag världens frossa och feber så jag mådde inte alls bra... Kom hem vid 1-tiden och somnade direkt och vaknade upp med feber. Så idag har jag legat i sängen hela dagen och äntligen känner jag mig lite bättre. Kram

I Spanien

Igår var det min tur att fylla 18! Vi firade genom att vara ett gäng tjejer på stranden. Vi solade, spelade lite boll, lyssnade på musik, pratade och åt pizza. Jag fick också jättefina presenter! Efter många timmar gick jag hem och fixade mig inför ferian. Även fast första kvällen på ferian var roligast så hade jag ändå jättekul, så det var en riktigt bra födelsedag. Jag är riktigt tacksam för alla fina människor jag har kring mig. <3

I torsdags startade ferian! Det är som en stadsfest/festival (fast utan artister) med olika casetas (stora tält) som representerade olika länder. Där fanns det både mat och dricka som är typiskt för varje land. Riktigt kul! Den här ferian var verkligen roligare än den i höstas. Väldigt kul att fylla år under ferian dessutom. Det var lite tråkigt dock att det var så himla dåligt väder både fredag och lördag. Regnet bara öste ner och samtidigt var det storm. Som tur var slutade det regna på lördagskvällen när vi skulle till ferian. Favorit-casetan var nog Tyskland där vi drack öl, haha. Brasilien var också kul!

Idag har jag spenderat dagen hos Ida vid hennes pool. Nu är vi båda riktigt brända med tanke på att vi skippade solskyddsfaktor. Vi åt lunch med hennes värdis och sedan hängde vi på taket med Mathilda. Nu ligger jag i sängen efter att ha ätit middag med min värdmamma och hennes vän. Fick även en liten påse/väska och ett slags ställ för mina saker som ligger här och där på skrivbordet som födelsedagspresent. Vi hörs!

I Spanien

Nu var det längesedan jag kikade in här. Jag har haft fullt upp i två veckor nu. Dagarna har mestadels bestått av skola och sedan plugg efter skolan fram till 19-tiden. Sedan hem och duscha, äta, kolla serier och sedan sova.

I lördags var vi i Granada och det var den sista humhum-resan någonsin. Då jag inte har varit något fan utav resorna så är jag glad att dem är över, men det betyder också att min tid här i Spanien snart är över... Här kommer lite bilder från resan. Bra väder fick vi i alla fall!

Annars har dagarna rullat på som vanligt. På rasten kollade vi på det nya avsnittet av Skam och igår var jag, Ida och Cornelia vid piren. Ni får ha det så bra så ska jag försöka att uppdatera så snart som möjligt igen!