Hej! Hoppas ni alla mår bra och njuter av ledighet och (förhoppningsvis) fint väder. Själv har jag jobbat hela dagen och är helt SLUT. Jobbade även igår och ska jobba lördag söndag. Både igår och idag har det varit väldigt mycket folk, vilket är förståeligt eftersom jag jobbar i en färgaffär och alla vill förstås måla ute nu. Men det tar på krafterna.

Igår vaknade jag på riktigt dåligt humör, kände mig stressad, nere och mådde allmänt piss. Allt som snurrade i huvudet var det jäkla fysikprovet som vi har nästa vecka (det största provet jag någonsin haft) och det faktum att jag skulle jobba exakt hela helgen. Dagen blev dock bättre allt eftersom, det gick bra på jobbet och hann även med ett rygg och magpass på gymmet som gick okej. På kvällen träffade jag ett gäng från klassen. Vi bakade egna maränger som blev jättegoda faktiskt. Sen käkade vi marängswish och pratade om allt mellan himmel och jord. Myyys.

Hur som helst, nu ska jag bara slappa resten av fredagskvällen, är som sagt så trött. Borde verkligen ta fram fysikboken men vet ärligt talat inte om jag orkar.... Men i vilket fall, efter detta provet kommer jag aldrig ha fysik i hela mitt liv igen!!

Godnatt


Såhär fin utsikt hade vi igår!

Och här är våra egna maränger, bara 3 äggvitor och 2 dl socker, vispa tills fluffig och fast konsistens, in i ugnen på 150 grader i en timme ungefär (beroende lite på hur stora man gör dem)

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Postad i: Food

Imorse spöregnade det, ikväll sken solen och sommaren var tillbaka. Då får man passa på!

Likes

Comments

Postad i: Gymmet, Mina träningspass

Idag var det dags att mosa benen på gymmet. Dagens pass var galet jobbigt men roligt och tempot var högt hela tiden. Vill ni ha en riktigt svettig och tuff utmaning tycker jag ni ska testa detta upplägget.

Ganska så rejält annorlunda från mina vanliga benpass som brukar bestå av mestadels basövningar och jag brukar definitivt inte börja med de allra mest isolerande övningarna men omväxling är bra hörni!

Hur som helst, här har ni hela dagens pass, varsågoda att kopiera ;)

Benspark
superset: Sittande leg curl x 4 set

Raka marklyft m. hantlar x 2 set + 2 dropset

Hack squat breda
superset: Hack squat smala x 5 set

Split squat x 4 set/ben

Liggande leg curl
superset: side kicks m. gummiband x 4


Likes

Comments

Postad i: Vardag

Rubriken passar som en ganska bra beskrivning på den här dagen faktiskt. Det började med pardans i hela tre timmar med flera tvåor från andra linjer i skolan. Inget jag sett fram emot jättemycket kanske men det var helt okej, jäkligt svettigt dock haha... Efter det hade vi grammatikprov (blääh), gick sådär om jag ska vara ärlig. Men, men, nu bockas proven av ett efter ett vilket är otroligt skönt. Nästa vecka har jag sista fysikprovet i HELA MITT LIV!

Hur som helst, hade tänkt träna ben på kvällen men struntade i det och jag och mamma bestämde oss för att ta cyklarna till stallet. Det var ett bra val för det var helt fantastiskt väder att både cykla och rida i. Sen att min häst var helt crazy idag är en annan femma.

När vi kom hem käkade vi kvällsmat och sedan bakade mamma sockerkaka si sådär halv nio på kvällen, varför inte liksom haha? Nu ligger jag i sängen i alla fall meden go matkoma och nyduschat hår. Och imorgon blir sista dagen i skolan den här veckan, så inte så mycket att klaga på med andra ord. Hoppas allt bra med er! Godnatt

Likes

Comments

Postad i: What I eat in a day, Food

FRUKOST

Idag valde jag att äta en liten frukost vilket passade perfekt innan morgonens axelpass som kom ganska tätt inpå. Jag är inte en person som kan prestera särskilt bra utan i alla fall lite mat i systemet. Det är gröt gjord på 1 dl havre toppat med kanel, kvarg och varma bär precis som vanligt. Drack grönt te till och 2 omega3 kapslar.


MELLIS 1

När jag kom hem från gymmet hade jag lite bråttom men fixade ett snabbt och lätt mellanmål bestående av den godaste ProPuden blandat med vaniljkvarg + ett äpple. Propuden är svingod att äta bara som den är men blir lite mildare i smaken om man blandar ut den med kvarg vilket jag tycker blir ÄNNU godare!


LUNCH

En stor kycklingfilé skivad och stekt tillsammans med potatis, kanske inte så märkvärdigt. dock en enkel favorit hos mig i alla fall, men alltså toppen över i:et var helt klart såsen. Det enda jag gjorde var att blanda turkisk yoghurt med en skvätt vatten (beror på hur "stabbig" den är i konsistensen, jag ville ha min något krämigare), hade i knappt en tsk soja och liiite socker (smaka av, den ska varken vara för söt eller sur), och alltså helt ärligt, jag är inte mycket för såser men den här var duuuunder.


MELLANMÅL

Eftersom jag inte var hungrig när jag kom hem gjorde jag två mackor och tog med till stallet. Enkelt och går snabbt att trycka i sig på stående fot innan ett ridpass.


MIDDAG

Alltså jag äter lax alldeles sällan för det är så galet mega gott, insåg innan att jag till och med glömt hur gott det är. Hade ingen aning om hur länge den skulle vara i ugnen så jag gick på känsla och den blev helt perfekt, precis inte rå utan alldeles krämig. Jag kryddade den med citronpeppar och ställde in i ugnen på 200 grader i 10 min, sänkte till 150 grader och lät den stå ytterligare 5-10 min (lade även in sparrisarna här). Till detta kokade jag nudlar och hann lyckligtvis få till en ganska fin bild innan jag dränkte allt i ketchup. Och ja, ketchup passar perfekt till lax och nudlar även om man inte är ett ketchup-freak som jag. Så tips tips!


KVÄLLSMÅL

Ni kanske har sett dessa tidigare här på bloggen men en favorit som ofta går i repris. Chokladbollar gjorde på 1 dl av Tyngres Kasein smak kladdkaka, drygt 2 dl havregryn och ungefär 1,25 dl vatten (viktigt här att ta lite vatten i taget för smeten får inte bli för rinnig men inte heller för torr så tillsätt lite i taget). Älskar verkligen dessa.

Likes

Comments

Godmorgon alla! Jag börjar inte förrän 11.20 idag med muntligt prov i matte, nästa lektion har jag 1,5 timme efter det och sen slutar jag, knäpp dag haha, men himla skön start på veckan!

Har käkat frukost och är redo för att bege mig mot gymmet. Att hinna träna på förmiddagen/dagen på just måndagar är guld. Gymmet brukar vara PACKAT på måndagskvällar...

Har även bestämt att försöka komma ihåg att fota allt jag äter idag så blir det ett "what I eat in a day"-inlägg ikväll eller imorgon om jag inte hinner redigera klart bilderna. Har fullt upp hela dagen men vi hörs sen, kram!

Likes

Comments

Sitter i bilen påväg från Göteborg. Det var fantastiskt fint väder och vi gick runt i trädgårdsföreningen, har aldrig varit där innan. Kollade i lite affärer men blev dock ingen shopping idag. Men det var mysigt att bara gå runt. Sedan satt vi vid en kanal och åt lunch i solen, så himla härligt!

På vägen hem stannade vi på Ikea och där blev det faktiskt en hel del bra inköp! Ja alltså inte mer spännande än tekoppar och tallrikar men sånt som behövdes helt enkelt.

Fika paus i Trädgårdsföreningen

Likes

Comments

Hej allihop! Hoppas ni mår bra? Jag fick en fantastisk start på dagen med frukost ute i solen, eller skuggan faktiskt för SÅ varmt var det.

Cyklade till gymmet, var där inne knappt två timmar, och när jag kom ut igen var det säkert 10 grader kallare ute. Blev chockad över att det vände så snabbt!

Men hur som helst, dagens benpass blev ett långt, tungt och svettigt sådant. Mina pass brukar absolut max vara 1,5 timme men dagens pass blev nästan upp emot 2. Körde nästan enbart övningar med fri stång, många set och både låga och lite högre reps antal.

Valde att börja med böj idag och det slutade med totalt 7 set var av 3 arbetsset x 5 reps på 70 kg vilket kändes riktigt stabilt faktiskt! Fortsatte med 3 set frontböj, vilket jag är sämst på helt ärligt men det är en grym övning för nästan hela kroppen!

Följande övningar bestod av marklyft, hipthrusters, benpress, leg curl och vadpress.

Körde ett sjukt jobbigt superset i benpressen, 6 vanliga, 6 breda och 6 smala repetitioner, ganska tung vikt, ingen vila. Alltsammans fem gånger = totalt 90 reps. Puuhh, jag och mina ben dog en aning här...

Just nu ligger jag på golvet efter ett försök till stretch och foam roll. Definitivt en sak jag måste bli bättre på men jag tycker det är fruktansvärt tråkigt och inte det minsta skönt. Men man måste komma ihåg att ta hand om kroppen också. Vill man prestera bättre fysiskt är det så många pusselbitar på vägen som inte får glömmas.

Brukar ni stretcha/foam rolla?

Likes

Comments

Postad i: Food

Idag, lagom till fredagsmyset, kom mitt protein från tyngre som jag beställde här om dagen. Har velat beställa hem det så länge nu efter att förra burken tog slut men det har bara inte blivit av.

När vi var och handlade innan hittade jag en annan rolig nyhet. Nämligen den nya Pro Pud chokladboll, och alltså JA. Den levde upp till alla förväntningar och får lätt 5 av 5.

Fick även med mig en Barebells proteinbar, favoriten av alla bars, cookies and cream. Dessa bars går inte att jämföra med några andra bars enligt mig.

Likes

Comments

Vaknade med massa träningsvärk i ryggen efter gårdagens pass. Trots att det inte är ett måste för utveckling så skulle jag ljuga om jag sa att det inte känns lite extra bra när man vaknar upp dagen efter med ordentlig värk i musklerna.

Gårdagens träning gjorde sitt helt enkelt och ni kan se hela passet här nedan. Avslutade även med ett några biceps övningar. Kan tilläggas att jag var ganska rejält slut i både rygg och armar där i det sista och mina armar skakade verkligen efteråt.

Uppvärmning: lat pull down

Pull ups x 3 set breda + 3 set smala

Sittande framåtlutande enarmsrodd
Superset: armhävningar x 3 set

Lats drag (breda)
Superset: latsdrag (smala) omvänt grepp x 4 set

Sittande rodd 3 set + 2 dropset

Stående biceps curls EZ-stång x 4 set

Sittande curls hantlar
Superset: curls med viktplatta x 3 set

Likes

Comments