Jag & Karin åkte till våran Susanne i Birmingham där hon producerar musik. En helg jag sent kommer glömma. Massa bra musik, pardey till fåglarna kvittrade, sköna människor, världens frukost, shopping… Jag gillar att britter (iaf dom jag mött) är så öppna & enkla. Sjukt framåt och med skön attityd. Asia Love, Ian, Lee, Ashley… thank you.

Vilken helg! Den kunde inte börjat bättre i fredags då solen sken & jag, Nina & Susanne tog en riktigt skön AW-öl. Njutelse på hög nivå. Äntligen kommer solen.

Lördagen var smått magisk den med. Sara kom på besök från Stockholm & skvallertanterna var samlade. Vi hade en fin dag med vandring i solen i Oslo & middag på Olivia på Aker Brygge. På kvällen svirade vi om & hade en utekväll med förfest hos Nina, utgång & dans & sen en härlig efterfest.

I går var jag lite smått mysig & seg. Det blev kaffe på Løkka med Nina & Elin innan jag hängde med Major-brudarna för att äta en god söndagsburgare, dricka kaffe &  ​prat skit.

En Linnea om dagen är bra för magen. Idag promenerade jag & Hodin ut till Paradisbukten. Det är någonting med att komma ut dit & slippa känna stan alltså.

Sen jag kom tillbaka har det gått i ett. Jag har bland annat:
-haft inflyttningsfest
-haft två grymma AW med Linnea på Fru Hagen
-haft middag med Linnea.L, Nina & Susanne, twice
-fikat med Nina
-vinat hos Nikolaj
-ätit torsdagsunn med Linnea.H på Olivia
-hängt med Sanna: sett Fifty Shades & kaffehäng
-hälsat på Camilla, min syster med folk i Jönköping
-firat världens alla hjärtans dag på Majorstuen
-kafferep med Oskar
-kollat på hockey DIV.4
-varit sjuk & hemma i Falköping
-tagit promenader med vänner
-haft besök av både Julia & Ida
-fått spontanbesök av Emma & Jonathan
-haft en utgång på jazzklubb

Just nu mår jag så himla bra. Är superpepp mest hela tiden.

Fina Camilla & jag tog en mysig middag i Jönköping.

Alla hjärtans dag-dejten

En himla fin solnedgång med Sanna vid fästningen

Vinnande laget vid "inflyttningsfesten"

Systrarna

Middag med Linnea på Olivia

Det bästa med att komma hem var att träffa Nina som jag inte sett på nästan 4 månader. Så skönt att vi är på samma plats igen. Vi hade en mysig lördag i Vigelandsparken med promenad, kaffe & sol.

Sista stoppet på resan där jag hälsade på Martin. Jag fick verkligen uppleva roliga saker & han tog med mig på mycket kul. Jag älskade även denna stad. Så himla personlig & gemytlig.

På torsdagen åt vi på Fly & catchade upp sen vi senast setts. På kvällen barhoppade vi på trevliga Hayes street.

På fredagen visade Martin runt mig inne i stan. Vi var bland annat nere vid Ferry Markethall där hans väska säljs & vi smakade på riktigt gott kaffe. På kvällen var det James Bond Themed-party. Innan fixandet för kvällen hängde vi i solen på hans takterrass som bjöd på en riktigt utsikt över staden. Vi förförade hos hans trevliga vän Oscar där jag även fick träffa fina Isabelle. Förfesten fortsatte hos hans vänner innan vi tog oss till utestället och dansade hela natten!

Lördagen var inte sämre den. Upp & käka bananpannkakor innan det var dags för poolparty/födelsedagsfest. Vädret ska vi inte tala om, galet bra. Hade tur med det hela resan. Där fick jag återigen träffa många från kvällen innan. Kombination bra människor, den utsikten, det vädret, grillning, jellyshots, balkong, pole dance & pool kan bara inte gå fel.

Söndagen var härlig. Vi tog Uber och turistade loss. Jag fick se Palace of fine arts, Golden Gate Bridge, Golden Gate Park & Twin Peaks. Efter att vi käkat en grym lunch vid De Young Museum Cafe mötte vi upp folk för att se Superbowl, det får man inte missa om man är i USA. På kvällen var jag, Martin, Oscar & Isabelle på en jazzbar & såg på ett Balkanjazzband som jamma & vi drack Sangria.

Toppendagar i SF & hela resan var bara helt fantastisk. Så mycket bra människor jag träffat & så mycket jag skrattat.

Stopp 2 på resan: Newport Beach hos min vän Joshua & hans andre hälft Joshi. Alltså jag älskar det stället. Jag hade så bra dagar där. Träffat så många härliga människor och alla var så vänliga. Joshuas vänner känns som mina & jag saknar dom redan. Tack er alla för era unbjudande sätt & att ni tog så bra hand om mig!

På fredagen välkomnades jag varmt av Joshua och hans polare och vi tog oss ut till fest & barer. Newport är ett litet ställe och typ alla känner alla, hur mysigt? Det var verkligen amerikansk deluxe som man sett i film.

På lördagen var det galet bra väder. Killarna surfade medans jag låg och göttade mig i solen. På em/kvällen var vi bjudna till Lindsey & Christian på BBQ-kväll. Vi hade en superfin kväll tillsammans med häng på deras terrass, mellanfestade hos Joshua & Joshi & sen ut på alla tokamerikanska barer!

På söndagen kom Eric & hämtade oss för att ta oss till Brunch med BBQ-gänget. Det var sol & det var Australiaday. Vi åt gott, drack gott & det hela blev en dagsfylla som fortsatte i de klassiska barerna & i hamnen. Jag fick lära känna J's sköna vän Karly som jag klickade med direkt. Vi svävade omkring i ett palmigt Newport med solgång.

tisdagen blev det dagstur till Laguna beach, så fint! Verkligen ett paradis med massa caves överallt. Den dagen var magisk. På onsdagen åkte vi in till LA & jag fick träffa Joshuas DJ-kompanjon Jonathan. Vi gick ut på deras favoritklubb & i samma veva träffade jag Milla som jag inte sett sen Thailand (Milla & jag reste en månad ihop i Thailand förra året).

Laguna Beach

Newport Beach

Veckan i NY var som jag trodde, grym! Vi njöt och gjorde exakt vad vi kände för. Bl a: Champagnebrunch på Lavo, shopping i Soho, söndag i Brooklyn, Sushikväll i Village, mys i Central Park, barhäng på Stone Street, Topshop-lyx, Wangshopping, favvobrekkie på The Butcher's Daughter & Grey Dog, utekväll i Meatpacking på Catch & 1Oak… kärt återseende att se Steve igen.