Hela februari har snart flygit förbi. Sist jag skrev så hade jag hittat en vit balklänning men ändrade mig helt och hållet! Jag hittade faktiskt en annan klänning i en annan butik som jag föll för. Den kändes mer rätt och passade mer bal än den vita. Dem har redan sytt in klänningen men när jag provade den idag så såg vi att det fanns lite mer som behövde fixas. Farmor följde med mig till Degerfors för att vi skulle kolla skor till klänningen, och jag hittade ett par. Så hon som fixar min klänning klippte till den nertill. Klänningen är alltså nästan klar och jag är så nöjd!!! Nu är det bara en matchande väska som jag är ute på jakt efter.

Jag tycker inte att framsidan av klänningen gör sig rättvis på den här bilden, men jag älskar den!

Det bästa med klänningen är formen vid ryggen, jag är kär i den!

Mer bilder på klänningen kommer att komma, det lovar jag!

Kram Lollo

Hallå där, känner mig så nöjd just nu! Har precis skrivit 1 & 1/2 sida till på mitt gymnasiearbete. Jag al mig ner i sängen och tvingade mig själv att börja skriva lite och sen kom jag in i ett flow. Känns så skönt att man kommer någonstans! Idag har jag för övrigt varit i Örebro med farmor och farfar. Jag och farmor skulle kolla lite balklänningar till mig för nu är det inte alls lång tid kvar innan det är dags för balen. Hittade en klänning som till viss del såg ut som den jag från hade tänkt mig. Bling bling upptill och basic nertill. Jag har alltid varit inne på beige eller vit, men tyckte nog kanske att vit var lite mer för bröllop. Kan ni gissa vad det blev? Jo vit såklart hahaha...

Jag beställde inte klänningen men provade bara och föll för den ganska fort. Insåg dock att det inte var den typen av klänning jag tänkt mig så började kände mig lite osäker. Tog lite bilder och tycker den är superfin, bara det att den var lite stor på vissa ställen. Om två veckor ska jag tillbaka till Örebro och kolla måtten och förhoppningsvis beställa den. Har ett tag kvar och fundera över hur jag vill göra.

Hoppas eran onsdag har varit lika bra som min!

Kram Lollo

Hej på er! Sista dagen i London och man var inte jättepigg precis. Vi kom hem ganska sent från Libertine och åt subway innan vi somnade. Struntade i frukosten så jag skulle få sova ut lite. Vi ville ta vara på sista dagen så jag och några till tog tunnelbanan till Notting Hill. Vi letade upp en restaurang nästan direkt när vi kom dit. Vi hamnade på Zizzi. En trevlig restaurang med god mat skulle jag säga.

Jag tog skaldjurspastan på bilden och den var supergod!

Efter lunchen tog vi tunnelbanan till Kensington High Street(området där jag för övrigt jobbade sist jag var där), så det var kul att komma tillbaks dit. Vi gick in i några affärer och avslutade med en fika på Starbucks innan vi åkte tillbaka till hotellet.

Jag, Klara, Carro & Madde råkade även komma på fel tunnelbana och åkte till utkanten av London, precis det vi skulle bara att vi hade åkt åt helt fel håll. Trodde vi skulle missa flyget där ett tag, men allt löste sig till slut. Nästan så jag hade kunnat missat planet med flit så jag skulle fått stanna kvar ett tag till haha! Nejdå, det var skönt att få komma hem igen. Saknar dock London enormt mycket!

Bjuder på en sista matbild från flygplatsen och det fick bli Fish´n Chips...

Kram Lollo

Dagen började tidigt med två studiebesök. Först på Europe House där vi pratade om allt som har med Brexit att göra. Tror de flesta vet vad det är, alltså att Storbritannien ska gå ur EU. Vi drog sedan vidare mot Imperial War Museum. Det var en bra utställning om andra världskriget så det var mest där vi gick runt och tittade.

Den här dagen blev det ingen shopping för min del då jag skulle möta upp mammas kusin Notting Hill där hon bor. Åkte tillbaka till hotellet och började packa ihop lite saker inför morgondagen då vi skulle resa hem samt fixade min inför kvällen. Tog tunnelbanan mot Notting Hill och mötte upp Linda och en av hennes kompisar som jag träffade sist jag var i London.

Vi gick mot e&o och mötte upp en till av Lindas kompisar. E&O är en restaurang/liten klubb, som jag har för mig att jag skrev om för ett tag sen. Kul att få träffa dem fastän det inte blev så länge. Jag tog en taxi tillbaks till hotellet där jag mötte upp de som skulle med till Libertine.

Går inte ens att jämföra libertine med någon klubb jag varit på i Sverige,(inte så konstigt kanske hahaha) men det var så himla kul verkligen! Det ända som var lite jobbigt var att klubben inte var så stor och tog inte för mycket folk. Man fick trängas och det var svårt att röra sig senare under kvällen när det droppade in fler plus att man fick en hel del drinkar över sig när folk snubblade på varandra. Jag är iallafall sjukt nöjd med kvällen och längtar ihjäl mig till jag får gå ut i London igen!

Kram Lollo

Pigga och glada vaknade vi upp på tisdagsmorgon, vi åt en halvdan frukost och gick mot The royal cous of justice. Klassen delades upp så vi gick inte på samma rättegångar, ellera ja det var tydligen inte en riktigt rättegång utan bara "hearing" som det kallades. Vi satt där inne en hel timme och lyssnade så det man blev ganska rastlös.

Mysig restaurang med en typsik engelsk stil som låg mittemot Courten.

Vi drog vidare mot Oxford Street direkt efter och hann den här gången gå in i fler affärer än bara Primark. Jag och Louise gick före de andra och hittade en jättestor butik med bland annat massa bal och brudklänningar. Trodde de skulle vara dyrare än vad de var men hittade inte den rätta så det blev ingen.

Tillslut kom vi till favoritaffären, Victoria´s Secret. Alltså jag skulle kunna bo där! Allt är så fint och det finns så mycket man bara vill ha där. Vi gick där inne ett bra tag men konstigt nog köpte jag inget. Trodde jag skulle hinna tillbaka dit en gång till, men så blev det tyvärr inte.

Kvällen avslutades på restaurang som hette Strada och den låg precis vid Tower Bridge. Vi hade världens finaste utsikt!

Dum som jag var tog jag knappt några bilder så ni får hålla tillgodo med alla VS bilder. Haha tar alltid massa bilder därinne för att det är så otroligt fint!

Kram Lollo

Hallå där! Kom hem från London inatt så känner mig lite seg efter resan hem igår. Hände så mycket under dagen och kunde knappt sova på planet för det gungande en del. Somnade en snabbis på bussen hem från Skavsta bara. Ni vet vid det här laget att jag inte bloggar så mycket under vardagarna pga av skola och plugg. Men tänkte att jag skulle skriva lite om Londonresan för den var lite annorlunda än förra resan till London. Nu åkte jag med hela klassen på studieresa, kändes dock mer som en shoppingresa haha!

Vi åkte mot flygplatsen kl 2 på natten och jag kunde inte somna innan jag skulle upp för att göra mig iordning, kunde inte sova på bussen heller. Det var en lugn flygresa tackolov, så jag somnade ett tag Flygresan dit gick jättefort vilket var superskönt. Väl framme på Stansted åt vi lite mat och tog sen tåget till Paddington. Vi bodde ca 100 meter från Paddington station så vi kunde gå med allt bagage.

Vi lämnade av alla väskor och gick mot Natural History Museum. Vissa tog tunnelbana medan jag och några andra valde att gå dit. Vi gick genom Hyde Park och den här gången hann jag med att fota lite.

Natural History Museum var jättestort och vi missade nog väldigt mycket. De flesta var väldigt trötta och hungriga också så vi blev inte kvar där så länge.

Vi åkte tillbaka till hotellet och ställde in alla grejer i våra rum innan vi åkte till Oxford Street för några timmars shopping. Först gick vi in på Primark och tror vi var där i ungefär 2h. Man hittar alltid något där och det är ju extremt billigt också. Jag hittade en hel del saker där som jag faktiskt behövde.

Tänkte fortsätta skriva lite mer om resan imorgon för att jag måste få undan lite arbeten i skolan och hinna ta en promenad innan det blir för mörkt ute. Ha det så bra!

Kram Lollo

Vaknar upp innan alarmet den sista dagen. Först och främst för jag var så nervös över att jag inte skulle hitta rätt inne på Heathrow och missa planet. Sen ställde vi även om till vintertid just den dagen jag skulle åka hem så inbillade mig att planet skulle lyfta tidigare haha. Allt gick dock bra. Linda följde med mig till Paddington där jag tog expresståget direkt in till flygplatsen. När jag hade kommit igenom alla kontroller såg jag att mitt flyg var försent. Sånt man aldrig hoppas på men det finns mycket att fördriva tiden på, på Heathrow så det var inga problem. Resan hem gick bra men hade väldigt gärna stannat kvar.

Jag trivdes så bra där, och ja det gör man väl nästan alltid när man reser. Men jag brukar alltid få en hemlängtan och det fick jag inte nu. Jag fick bara ångest över att jag skulle åka tillbaks till Sverige. Det går liksom inte alls att jämföra London med iallafall min hemstad. Jag tror inte London någonsin kan göra en besviken, inte mig iallafall! Det här en något av det bästa jag kunde gjort. I början var jag osäker på grund av min flygrädsla och tanken på att flyga själv men jag är så glad att jag bara gjorde det!

Min klass bokade en London någon vecka efter jag kom hem därifrån. Det kändes jätteskönt för då visste jag ju säkert att jag skulle få komma tillbaka inom bara någon månad. Ser verkligen fram emot den resan, med min klass, som jag ska lämna i vår:(((. Men gud vad hemskt det lät. Men det är ju sant. Tror vi kommer få en toppen resa med massa roliga minnen och erfarenheter!

Avslutar med en bild utanför The Notting Hill Bookshop som är med i filmen Notting Hill...

Kram Lollo!

Efter vi hade ätit den goda lunchen så åkte vi hem till lägenheten för att bara ta det lite lugnt och få ny energi inför kvällens roligheter. Vi gjorde oss iordning lite och tog en taxi till E&O först, innan vi mötte upp några på Electric House där vi skulle äta och spendera resten av kvällen. När vi kom till Electric House tog vi en drink innan vi fick vårt bord. Maten där var fantastiskt god. Vi beställde in massa små rätter så alla kunde få prova på allt...

Tyvärr kunde jag inte ta några bilder inne på Electric House för det var tydligen förbjudet då det är en medlemsklubb som vissa kändisar brukar besöka. Det var synd för att det var riktigt fint och hade gärna tagit lite kort därinne!

Men men, både jag & Linda var väldigt sega den kvällen så vi åkte inte hem så sent. Jag skulle ju även flyga hem dagen efter också så behövde några timmars sömn.

Juste, kom på att vi tog en sväng till Harrods innan vi åkte hem efter lunchen. Vilken affär!! Man ville köpa allt man såg. Alla väskor, alla skor alla fina kläder!! Vi åkte även till Zuma efteråt, det är en restaurang som vi aldrig hann äta på under veckan. Jag hade sett framemot att äta där så vi åkte bara dit för att jag skulle få se hur det såg ut och så tog vi en drink!

Till drinken beställde vi in lite småplock. Kryddad bläckfisk toppad med chili, det var sååå gott!!

Kram Lollo!

Hej mina vänner, haha börjar ni tröttna på bloggandet om Londonresan? Sanningen är att om jag inte hade varit i London så hade jag inte haft något att blogga om, måste passa på när det händer något liksom haha!

Nästa sista dagen i London så vaknade man upp lite seg. Vi kom hem sent från The Arts Club och det har varit en lång och intensiv vecka med fullspäckat schema. Vi tänkte att vi skulle bruncha på något mysigt ställe men det var väldigt fullt på alla restauranger. Tillslut hittade vi en restaurang men vi fick vänta ca 40 min på att få ett bord. Jag var bara så trött, törstig och seg på grund av förkylningen så ville helst bara sova just då.

Till lunch blev det pasta med någon god tomatsås med räkor, Linda tog Fish ´n chips. Alistair beställde in kött och grönsaker till tortilla bröd. Självklart blev det en Bloody Mary, har alltid velat prova på den. Jag behövde bara ta en klunk och inse att det var något av det äckligaste jag druckit. men nu har jag iallafall provat det.

Innan lunchen gick vi på Portobello Road market, vilket var väldigt roligt att se. Det var massor med folk på gatan så man fick trängas lite ibland.

Älskar färgerna på husen!!

Efter att jag hade varit med Yaseen i Westminster under några timmar så åkte jag tillbaka till kontoret och spenderade de sista jobbtimmarna för veckan hos Alistair. Kändes tråkigt att det var sista dagen och hade gärna stannat kvar resten av terminen. Innan Alistair skjutsade hem mig gick vi in i en ballongbutik. Haha älskade den affären för det fanns hur många olika ballonger som helst som man kunde köpa så blåste de upp dem med helium. Vi skulle köpa en till Linda och även lite andra saker inför middagen.

V fick in massa mat, det var blandade rätter med både olika typer av kött och fisk/skaljur så maten på The Monkeys fick verkligen 10/10, det var sjukt gott!!

Vi avslutade middagen och gick till andra rummet där baren och dansgolvet låg...

Det var inte alls så mycket folk i början av kvällen när vi åt, men det kom mer och mer under kvällen, så baren var fylld vilket var jättekul...

Det var väldigt mysigt på The Monkeys och jag kan starkt rekomendera att besöka denna fantastiska restaurang/klubb. Jag kommer garanterat åka hit igen under mitt nästa London besök om jag har möjlighet till det!

Vid 12/halv 1 gick vi vidare till The Arts Club som jag skrev om i tidigare inlägg. Vi hann dock inte stanna så länge för de stängde ca 30min efter att vi kom dit. Kvällen blev väldigt lyckad och jag kunde inte haft det bättre!