Det är väldigt tomt och bilderna inte så bra men så här ser mitt nya hem ut. Jag har lite svårt att vänja mig vid att bo i en storstad, jag är jämt arg för att jag inte hittar och jag sitter mest inne för att jag inte insett att jag har så mycket kul utanför min dörr...

Idag har jag varit här uppe en vecka och tre dagar utan något sällskap, jag känner på mig att jag kommer överleva. I tisdags fick jag hänga med på en book release, mycket spännande... Jag har faktiskt öppnat det exemplaret vi fick och den är helt okej, ingen bok för mig men lite små rolig. I onsdags är det ytterst oklart vad jag gjorde, kommer verkligen inte ihåg. Men igår hade jag guidad tur genom söder, vidare till Gröna Lund och kvällen avslutades i dimman på en bar. Har det rätt trevligt här måste jag säga!

Igår var jag på den första av veckans middagar. Helt fantastisk kväll, vi gick till en italiensk restaurang som jag faktiskt aldrig har varit på. Synd om mig kan jag säga, maten var magisk. Jag åt en pizza som fullkomligt smälte i munnen och efterrätten blev gelato, glass, som var så himla god den med. Jag rekommenderar verkligen alla som har vägarna förbi Kalmar att gå till Ernesto, ni kommer inte ångra er. Förutom maten så var sällskapet utan tvekan det bästa med kvällen. Jag kommer sakna tjejerna så himla mycket och jag hoppas att vi kommer ses mycket trots avståndet.

Jag ska flytta. Det är en vecka kvar. I princip hela mitt liv förändrades på en vecka och nu ska det nya börja. Jag har börjat läsa kurser om textil, jag ska flytta in i min fasters lägenhet i Stockholm, jag har fått ett jobb och jag ska lämna allt jag känner till och är trygg med. En liten snabb sammanfattning men det är inte mer än så eller mer komplicerat. Jag ser fram emot mitt "nya liv" men kan samtidigt inte släppa hur bra det "gamla" var. Tänk om det "nya" inte alls blir lika bra? Det är väl det som återstår att se. Tack för mig.

För några dagar sedan så var jag och min kära mamma i stan och fikade. Mitt/vårt nya favorit ställe är ett hälsocafe men otroliga smoothie bowls. De är super duktiga på att göra veganska kakor men inget går upp mot smoothien. Efter fikan åkte vi till ekohallen och jag tror att jag har hittat en matta jag vill ha. Men ej spontanshoppare som jag är kommer jag vänta tills sista sekund med att köpa den...

Här kommer lite bilder från mina två besök hon en fantastisk tjej som gör lika fantastiska naglar. Första besöket blev jag så överväldigad av allt glitter så jag kunde inte hålla mig till en färg och tur var väl det.. Mitt senaste besök var inte bättre det fast nu är färgen samma men dubbelt upp med glitter!

Här kommer lite bilder från mitt museumbesök jag skrev om tidigare. Vissa bilder kan se lite konstiga ut men det är för att montrarna bestod av ett tunt, svart nät.

Utställningen innehöll en samling klänningar av den svenska designern Lars Walin. Han har gjort klänningar till allt från kungabröllop till tvproduktioner, de flesta verkade ha varit med i Melodifestivalen mer eller mindre.

Jag älskar ju allt som glittrar så jag kan ju bara meddela att jag befann mig i himlen. Så mycket vackra klänningar!

Tänkte visa lite vad jag fick på min dag. Armbandet är från Caroline Svedbom, surprise... Jag älskar det så mycket, kan inte sluta titta på det för att det är så sparkly. Även väskan är från samma märke och är så himla fin den med. Storleken är perfekt, den är gjord i mocka vilket jag älskar och så har den en stor sten där man knäpper den. Supersnygg, jättesmidig storlek och den är som gjord för mig.

Klockan är där emot inte från Caroline Svedbom utan Daniel Wellintom som ni kan se på den super tjusiga asken. Blev kär i den första gången jag såg den. Så himla enkel och diskret men samtidigt jättefin. Ville ha en lite mer enkel klocka eftersom att min andra är ganska stor och klumpid så det kommet att bli perfekt att kunna byta till denna ibland.

Igår var det den 25/7 vilket är lika med min födelsedag! Hade en jättefin dag som började med frukost på sängen och lite paket, sen åkte vi vidare till ett museum för att titta på en utställning med Lars Walin-klänningar. Dagen avslutades med att släkten och lite kompisar kom på middag. Mamma är hjärnan bakom denna fantastiska tapas-planka.

I måndags hade jag fixat iordning en brunch för min kompis Stina som fyllde 20 i maj. Jag är lite efter men bättre sent än aldrig! Brunchen bestod av pannkakor, små omeletter, skaldjuscheescake, baguetter, jordgubbar, smoothie och en frukost drink. Det var faktiskt kul att fixa med all mat och det blev ganska fint med.

Idag ska jag åka upp till Eskilstuna och gå på islandshäst SM. Jag kommer hem igen på fredag morgon för att shoppa lite inför resan. Det är bara en vecka kvar nu....

Jag älskar midsommar och detta året blev den minst lika lyckad dom alla andra. Vi var hos Malin på Öland på midsommarafton, åt mat, lekte lekar, dansade kring midsommarstång och gjorde kransar. Jag tyckte att det var jättekul att få fira lite på riktigt och inte bara hänga på camping hela helgen.

Lördagen bestod av förfest, strand, förfest, strand. Vi åkte tillbaka till Öland på lördagen och gick på en förfest och sen vidare till after beach på Strand. Jag har alltid gillat after beachen där, som en jättestor dagsfest med super stämning. Efter strand gick vi tillbaka till förfesten/efterfesten för att sen gå till Strand igen senare på kvällen.

Även midsommardagen blev så lyckad och jag kunde inte varit mer nöjd med midsommar!