Header

MIN VARDAG

God kväll sötisar!😀

Shit nu är jag helt slut i kroppen efter träningen förut, det kommer att kännas i kroppen imorgon och ännu mer på onsdag. Men träningsvärk är det skönaste värken som finns! 😉

Efter träningen så hämtade jag lite grejer för Henke var hos min mamma och pappa, det blir att vi blir kvar där inatt. Jag fick mat så fort jag kom så nu är jag mättning belåten.

Nu ska jag bädda sängen sen ska jag paxa tvn för idag börjar Paradise hotell, woohoo!!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

SKÖNHET

Åh vad jag älskar denna hårmasken. Den är lätt bland de bästa som jag har testat kan jag lugnt säga. Jag rekommenderar denna till dig som var väldigt torrt och slitet hår, den inpackningen är väldigt dryg och håller jätte länge. Ni kommer inte bli besvikna 😉

❤️Återuppbyggande inpackning. För kemiskt behandlat och skadat hår.

❤️Restorativ Hair Mask är avgörande
för hår som är försvagat, skadat eller färgat. En 5 - 7 min. Vitaliserande behandling som snabbt bygger upp hår som är i behov av intensivreparation.

❤️Dess effektiva formula är rik på arganolja och vegetabiliska
proteiner, vilket bidrar till att stärka och återuppbygga håret som är skadat av kemiska behandlingar eller överdriven styling med värme.

❤️Masken tillför protein till det försvagade håret, så håret blir starkare och
vackrare än tidigare.

❤️Använd en plastsked, spatel eller en torr hand för att ta upp produktenmed. Vatten kommer att späda ut formulan så förvara produkten på en torr plats.
Applicera en lämplig mängd i fuktigt hår och kamma igenom det med en kam. Lämna kvar masken i håret ca 5 -7 min. Den kräver ingen värme.
Skölj noggrant. Denna mask är mycket stärkande för hårets inre struktur och bör användas innan behandling med ett balsam. Används en gång i veckan och sedan mer sällan allt eftersom hårets styrka återuppbyggs

Likes

Comments

WORKOUT

Taggad för bodycombat nu, har bytt om nu så är påväg till träningen nu. GO GO GO!

Det första jag ska göra efter träningen idag är att hoppa in i duschen och ha en riktigt hårvård. Jag jobbar inte imorgon så kan slappna av lite och göra sådana saker. 😉

Likes

Comments

SKÖNHET

bareMinerals är ett av de mest populära varumärkena när det kommer till mineralsmink. 😊

Storsäljaren och stjärnprodukten från bareMinerals är såklart deras foundations i puderform som blivit något av en modern klassiker i sminksammanhang och har flertalet prestigefulla beauty awards på nacken. Många oroar sig över att köpa foundations på nätet eftersom det kan vara svårt att hitta rätt färg, men även där har bareMinerals tänk till lite extra och delat in sina nyanser på ett sådant sätt att det blir enkelt att hitta rätt baserat på sin hudfärg och om man är varm, kall eller neutral.

Utgå sedan från din nyans och hudfärg och kika i schemat nedan för att se vilken nyans som passar dig bäst. Sedan behöver du bara välja om du vill ha original-formulan som innehåller lite lyster, eller den helt matta varianten. Easy as pie! 😉

Likes

Comments

WORKOUT

1. Kombinera styrketräning och konditionsträning.
Styrketräning bildar muskler och konditionsträning förbränner fett, för att ha definierade (synliga) magmuskler måste man förbränna fett och bygga muskler. Därför krävs en kombination av både styrke- och konditionsträning.

2. Ät sunt, minska på kolhydrater och ät mycket protein.
Det är viktigt att äta protein för att kunna bygga muskler. Eftersom att man måste bli av med underhudsfett för att få vältränad mage så får man minska på kolhydraterna.

3. Träna både raka och sneda magmuskler.
Jag känner att detta ger bäst resultat!

4. Undvik träningsmaskiner, kroppsvikt ger bättre resultat.
Maskiner hjälper till alldeles för mycket och ger dig därför inte lika bra resultat.

5. Kör efterbränning efter ditt magpass.
(powerwalka i minst 8 min efter träningen) detta ska du göra för att få bort underhudsfettet och samtidigt kunna behålla din muskelmassa.

6. Kör många repetitioner, så mycket du orkar!
Detta funkar inte med de flesta kroppsdelarna men med mage kan man träna 30 repetitioner för bra resultat.

7. Spänn magen när du tränar magen.
På detta vis kommer du inte svanka och få bättre teknik och därmed minska skaderisken.

8. Ha tålamod.
Resultat kommer inte över en dag, allt tar sin lilla tid, behåll fokus och fortsätt vara målmedveten. Sätt upp nya mål hela tiden.

Kom ihåg att det är magen och ryggen som håller upp din kropp, har du en stark mage så kommer det förbättra din hållning. Man blir även starkare fysiskt av en stark mage, har du en stark mage så är ditt boxningsslag hårdare. Dessutom är det jävligt snyggt med en platt och vältränad mage 😉

Likes

Comments

SKÖNHET



Nedan följer mina bästa tips på effektiva peelingar och masker som lämnar din hud ren, fräsch och återfuktad med en ny och härlig lyster!

Peeling
En ordentlig ansiktspeeling bör du göra en gång per vecka. Fördela din peelingprodukt och massera ansiktet med lätta, fuktade fingrar. Skölj av med vatten. Peelingen gör att döda hudceller avlägsnas, huden blir slätare, renare och mjukare samt väl förberedd och mottaglig för efterföljande masker.

Vilken peeling är bäst för dig?
Här följer några riktlinjer för att du lätt ska kunna hitta en peeling som passar:

Fet hy som lätt blir blank och stora porer: Välj en lite rivigare scrubpeeling, som ger en fräsch och sval känsla, samt mattar ner huden och drar ihop porerna.

Finnar och inflammationer: Använd inte scrubpeeling utan välja en enzympeeling som ligger som en mask på huden och ”äter upp” döda hudceller.

Känslig hud, rosacea och eksem: Välj en skonsam enzympeeling.

Normal/ torr hud: Välj en mild scrubpeeling.

Ansiktsmask
Fördela masken i ett jämnt lager över ansikte och hals. Masken använder du upp till tre gånger per vecka och alltid efter peeling. Gärna samtidigt som din ögon- och/eller läppmask. Låt verka 10-15 minuter på väl rengjord hud. Rengörande masker sköljer du av med vatten och masker som är närande kan du låta verka över natten. Alternativt kan du ta bort överflödet med ansiktsvatten och därefter smörja in en passande creme.


Ögonmask
Applicera ögonmasken runt ögon och läppar separat. Låt den verka 10-15 minuter samtidigt som du har på din ansiktsmask. Avlägsna masken med en fuktad bomullstuss. Ögonmasken har tre stora och viktiga funktioner – den förbättrar fuktighetsnivån, verkar sammandragande samt tar ned svullnader.
Jag har en ganska torr hy så jag använder mig utav skrubbpeeling, jätte skönt och min hy blir superlen efteråt. Jag använder mig utav märket Decleòr.

Likes

Comments

MIN VARDAG

God morgon!

Jag har inte sovit så särskiljt bra inatt, har vaknat flera gånger av att jag var helt täppt i näsan så fick ingen fult och munnen var torr sen Sahara öken... När klockan ringde så hade jag en väldigt stark huvudvärk, det är bara att hoppas på att den försvinner.

Jag är fixad och klar nu inför jobbet iallafall så ska åka till jobbet nu. Skulle ha fixat min träningsväska nu men jag gör det på lunchen istället så åker hem då. 😊

Likes

Comments

MIN VARDAG

God kväll kära läsare!

Vilken bra kväll det har varit idag, efter träningen så lagade älsko god mat och efter de så körde vi lite Wii, sjukt länge sedan vi spela det och servar hur roligt som helst! Jag är alldeles hes i rösten efter all skratt och man skriker så när man håller på att förlora och man göra vad som helst för att vinna. Jag har blivit mer och mer vinnarskalle sedan jag började träna. Haha stackars Henke som får stå ut med mig och spela med mig tills jag vinner, det tog ett tag haha. 😀

Nu är det iallafall slutspelat, jag ska göra mig klar nu för läggdags. Imorgon är det work WORK!! 😉

Likes

Comments

WORKOUT

Hej sötisar!

Phuu nu är jag klar med dagens pass, körde bara core idag och det dugde gott och väl. Core träning då är det bara fokus på rygg och mage, så det kommer att kännas imorgon. Ska tvätta mina träningskläder så de är fräscha tills imorgon då jag ska dra till gymmet igen. 😀 har ätit nu en banan och en One Whey® Protein Shake i smak av raspberry, mums!

Nu ska jag skölja av mig lite för är så svettig haha.

Likes

Comments

WORKOUT


1. Punktförbränning fungerar inte! Kroppens förbränningssystem tar ingen hänsyn till vilken del av kroppen som arbetar, den använder helt enkelt den totala energi som finns lagrad. När kroppens fettdepåer töms sker det i en genetiskt förutbestämd ordning som inte kan påverkas.


2. Det finns inga minuskalorier! Varje kalori som tillförs kroppen ger lika mycket energi oavsett vilket livsmedel den ingår i. Kroppen kan inte gå minus på saker som tillförs den.


3. Man kan inte äta till sig större muskler! Protein blir inte muskler av sig självt, utan det är den fysiska överbelastningen som stimulerar till muskeltillväxt.


4. Ät efter klockan sex på kvällen! För att kroppen ska kunna hålla blodsockernivån jämn och fungera optimalt är det bäst att fördela energiintaget över hela dagen och kvällen. Om du hoppar över mellanmålet/middagen på kvällen kan kroppen ställa in sig på ”sparlåga”. Kroppen använder då inte den tillförda energin till att anpassa sig efter de yttre fysiska krav som ställts.


5. Fett kan inte omvandlas till muskler! En gång fett- alltid fett. Muskelceller och fettceller är byggda på helt olika sätt och kan inte förvandlas till något annat. Om du vill bli av med fettväv måste du öka förbränningen av fetter t ex genom att träna.


6. Muskler blir inte fett när du slutar träna! Däremot är det sant att om den som slutar träna fortsätter äta lika mycket som tidigare, kommer den personen att minska sin muskelmassa och öka sin fettvävnad.


7. Inomhuscykling är inte styrketräning för benen. Inomhuscykling är konditionsträning och belastar framför allt hjärtmuskulaturen. Om du vill bli starkare i benen behöver du utsätta dem för överbelastande styrkeövningar.


8. Återhämta dig inom 30 minuter. Efter träning är depåerna tömda och kroppen behöver fyllas på med både kolhydrater och protein. Direkt efter träning är inlagringsmöjligheten störst. Faktum är att redan efter 30 minuter börjar de signaler i kroppen som styr nybildningen av proteiner i muskelfibrerna att avta.


9. Styrketräning höjer din ämnesomsättning. Muskelmassa kräver mer energi än fettväv. Styrketräning med ökad muskelmassa som följd innebär således att du ökar din ämnesomsättning även under vila.


10. Konditionsträning är en färskvara! Det går inte att lagra och spara sin kondition, eftersom kroppen strävar efter att anpassa sig till de yttre krav som ställs. Om du inte ställer några krav på din kropp kommer inte fysiken byggas upp. För att vara i god form måste du träna regelbundet.

Likes

Comments