Derhjemme snakker vi tit om, at folk parkerer dårligt, hvis de holder bare en lille smule skævt eller er kommet lidt over på den anden side af stregerne på parkeringspladsen. Men man lærer selvfølgelig nye ting hele tiden. Folk på Kreta parkerer yderst spændende, tror jeg, at jeg vil kalde det. Hernede fungerer det sådan, at man kan stille bilen lige hvor man vil, så længe man lige tænder sit emergency light. Så er det lige meget, om der er skilte, der siger noget andet, eller man spærre halvdelen af vejen. Så længe politiet ikke kommer med bøder, så holder man bare, hvor man vil!

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - klik hér!

EJ, det er en joke. Jeg har rigeligt piratos lige pt., og har efterhånden funder alle butikkerne med lakridserne. Efter at have været væk i 4 måneders tid, så kommer man virkelig til at savne mange forskellige ting derhjemme. Nogle vidste jeg godt, jeg ville komme til at savne, andre ting er jeg egentlig selv lidt overrasket over. Her er et par ting - eller 4!

1. FREDE! Er nok den person jeg savner allermest! Jeg elsker at være her, men 6 måneder er lang tid at være væk fra hinanden, så jeg glæder mig til at komme hjem til ham igen. Selvfølgelig savner jeg også alle mine venner og familien, men det er ikke helt det samme. SORRY GUTTERNE

2. LYSE AFTENER! Det bliver så utroligt mørkt hernede, virkelig hurtigt! Klokken er 20.00, og jeg har lige sat mig indenfor, fordi det er blevet helt sort. Jeg glæder mig til næste sommer, når jeg kan være ude det halve nat uden det bliver mørkt.

3. REGN! Jaja, to hell with me. Men jo, jeg savner faktisk regn. Ikke helt så voldsomt som derhjemme, men en lille smule ville gøre godt. Hernede ligger luftfugtigheden på nogen og 90%, så lidt regn ville gøre godt for at få den ned. please? eneste problem er, at når de lover regn, så kommer det aldrig... ØV!

4. RUGBRØD! Den evige kliché - folket kender den. Toastbrød er godt engang imellem, men hver dag og hele tiden... den dør lidt på et tidspunkt. Som planen ser ud, kommer jeg hjem engang i oktober, så jeg må vel bare klare mig med toastbrød lige lidt endnu.....

Der er selvfølgelig mange andre små ting, men så er der jo også en masse fordele ved at komme hjem igen - inden så længe! SES SNART DK

Smukke Marathi Beach! Hvis man tager med på vores Pirate cruise, er der stop på denne smukke strand i et par timer. Egentlig lyder det ikke af meget, da der hele vejen langs Kretas kyst ligger ufatteligt mange smukke strande. Men nogle dage er det altså her man kan finde mig, mens jeg er på arbejde, hvilket man jo ikke kan klage over.

Én gang om ugen bliver en af guiderne fra team Reth nemlig sendt med på turen, primært for at oversætte hvad vores pirat Christina siger. De største problem her er, at når man er i uniform, så tror gæsterne helt automatisk at man snakker alle sprog. Det kunne være cool, men desværre ikke helt virkeligheden. De sender os afsted for at oversætte fra engelsk til skandinavisk, så danske, svenske og norske børn kommer og vil være med til aktiviteterne sammen med os. Hele dagen er nemlig designet til børn med en helt masse aktiviteter på båden og badestop, hvor man kan gå planken ud, og altså bade direkte fra båden.

Når man sender blue star på tur, så skal det i hvert fald ikke være uden at "lege". På første tur var jeg afsted med Elin, så vi kunne studere turen. haha, helt officielt i hvert fald.

Båden sejler rundt i Suda Bay, som er en virkelig fin bugt tæt på Chania. Vandet er så smukt! nogle steder helt klar og tyrkisblåt som på stranden, andre steder en mere dyb blå, som er virkelig indbydende at hoppe i.

Desværre var det lidt overskyet sidst jeg var afsted, men helt ærligt, så er dage hernede med lidt vind utroligt skønne! Ja, man kan faktisk godt blive træt af, at leve i 40 grader hele tiden. Specielt når man skal arbejde. Heldigvis har vi dage som disse på båden, hvor selvom man er i uniform, så er det egentlig bare hygge, leg og afslapning. Work holiday når det er bedst! Jeg er vild med det!

I fredags fyldte Bamse 50 år! Det var så fint! På hotellet havde vi stor fødselsdagsfest hele dagen med Bamse, kage, popcorn, water gym, mini disco om aftenen og selvfølgelig en masse børn. Kage er altid et hit, så Bamse fik en stor fødselsdagskage. Resterne bliver stadig serveret på morgen buffeten, så de kan komme af med den, haha. Der var stadig mere end halvdelen tilbage, da alle havde fået! 🙈

Jeg vil sige, at det nok er den mest travle dag vi har haft på hotellet, men også en af de sjoveste! Jeg elsker, når vi har en masse aktiviter, hvor alle bare har lyst til at være med. Derudover var vi næsten alle guider på hotellet, så det var en fest!

Aftenen sluttede af med mini disco med både Bamse og Lilleskutt og en helt masse børn.

Alt i alt så var det bare en virkelig lækker dag!

Idag har jeg haft halv fri dag, og så skal der ske noget! Det er for kedeligt bare at være hjemme eller på stranden hele tiden. Så idag kørte jeg med Julie, Sarah og Olivia mod Heraklion og Water City. Det er en virkelig fin "vand park" men en masse rutsjebaner, bølge bassin og diverse andet. Personligt var jeg ret vild med Lazy River, hvor man bare kan flyde rundt i en stor badering og nyde solen og livet ☀️

Parken ligger på toppen af et bjerg, så der har
været rigeligt med sol! Synes dog ikke, at jeg har fået specielt meget tan, men det er nok bare mig 🙈

Der ligger en endnu større water park på Kreta, som jeg også glæder mig rigtig meget til at besøge. Forhåbentligt sammen med resten af mit team!
Men indtil videre nøjes jeg med stranden. Og nårh ja, så er de ved at gøre vores pool i baghaven klar! Så i løbet af de næste par dagen kan jeg hoppe derud og flyde rundt, når jeg har siesta 😏

Kreta har mange strande og alverdens udgaver af dem. Alt lige fra bounty strande til matalas kæmpe bølger og prevelis palmer. Ind imellem ligger min yndlings: Elafonissi. Den er kendt for at være lyserød i sandet! Virkelig specielt!

På den ene side har man klipper og vilde bølger, hvor man kan se surfere slå sig løs. På den anden side har man noget der mest af alt minder om en sø. Helt klart, roligt og stille vand. De to sider er adskilt af sand med sol stole og små campingvogne, hvor man kan købe mad og vand i løbet af dagen på stranden.

Det tager cirka 2 timer at køre til Elafonissi fra Rethymnon, hvor jeg bor. Og jeg vil helt sikkert mene at det er køreturen værd! Jeg var afsted med Ayesha, da vi havde halv fridag sammen.

Ayesha har et GoPro kamera, og det kan man lave meget sjov med både over og under vandet!

Det er bestemt ikke sidste gang jeg har været der! Tror jeg har fundet min egen "secret getaway". Er helt forelsket i det sted! 😍

Idag har jeg haft fri, og Gud hvor har det været lækkert! Jeg har brugt det meste af dagen på at ligge ved poolen og få noget sol 🙈🙈 så har jeg handlet, lavet mad og spist på min lille terrasse. Den er så fin omgivet at blomster og palmer i haven. Og så kan man se bjerge, når man sidder derude! Men vigtigst af alt så sov jeg længe i morges! Ikke fordi jeg skal brokke mig over at skulle tidligt op, da mine timer på hotellet først starter 9.30. Men der er vidst ingen som klager, når man har dage, hvor man ikke behøver at stille vækkeuret. Det er i hvert fald noget jeg elsker!

Nu har jeg været på Kreta i en måned tid, og wow hvor er det bare lækkert! Jeg er vild med arbejdet, mit team, min lejlighed, pigerne jeg bor sammen med - så alt er godt!

Efterhånden er jeg også faldet godt til på hotellet, hvor jeg arbejder. Ejeren er den sødeste i verden, og hjælper med alt vi har brug for. Derudover kan jeg næsten helt selv håndtere alt hvad gæsterne kommer med af problemer, og jeg er blevet rigtig god til at lave ansigtsmaling og danse med bamse!

Idag har jeg fri, så jeg ligger ved poolen ved vores hus og nyder solen. Håber alt er godt hjemme! 😘

Vi er godt igang med smiles academy, som er den lille "uddannelse" vi får, så vi er klar til arbejdet som guider. I går brugte vi på TUI Welcome, idag har det handlet om solving on the spot og de næste to dage skal vi bruge på at lære om salg.

Men, men, men... Tidligt fri betyder meget tid ved poolen, så her ligger jeg nu sammen med Markus! Solen skinner, himlen er blå og poolen er god afkøling, når det bliver for varmt! Så vi klager bestemt ikke over lidt "ferie" 🙈😀☀️

Mit eventyr på Kreta er stille og roligt ved at tage form. De sidste par dage har været ret kaotiske, men tingene begynder at give mening! Vi landede i Heraklion lufthavn i torsdags, blev guided ind i en bus og derefter kørt til et hotel uden at vide, hvad der skulle ske. Her blev vi tjekket ind stadig i stor forvirring. Men når man er på et lækkert hotel med all inclusive, så må man jo bare nyde det 🙈

Igår var vi på tur, for at opleve to af de ture vi kan sælge til gæsterne. Det var ret fedt!

Nu chiller vi ved poolen efter en lang dag med konference. Man skal i hvert fald ikke klage over hotel, vejr eller at blive betalt for at ligge ved poolen! Haha 🙈🙈 tror allerede jeg er blevet lidt forelsket i Kreta 🇬🇷🇬🇷