Jaha..så otroligt märkligt..det har alltså gått 33 dagar sedan flyget lyfte mot Bangkok, obegripligt!

Idag kom jag tillbaka hit, med väldigt blandade känslor..tårar och ville absolut inte åka i morse och nu nån slags underlig känsla av ”jamen-nu-är-jag-liks-på-väg”..så skit samma.

Checkade in och drog sen iväg i en taxi på jakt efter ett shoppingcenter..grym upplevelse!! Taxi i typ en timme för 50:-??? Man fattar inget 😬..shoppingsuget tillfredsställt, och nu kraschat på rummet.
Måste figulera ut vad jag ska lägga x antal timmar på imorgon,nåt som tar andan ur mig vill jag ha!

Nä nu dags att googla Bangkok och sen försöka sova i den här förfärligt osköna sängen 🙄

🤗

ps..hörde min första julsång för i år i köpcentret..knepig känsla det med 😎

Fick mig en riktigt ordentlig avrivning igår, jag skrek av smärta emellanåt och däremellan var det ren & skär njutning..fem omgångar till sen är det slut på -pain madame, pain madame..then good!! Helt ljuvlig är hon, tandlös, rynkig och med nävar av guld!!

Fantastiskt väder men vi är utan strand, den här stormen som gjorde havet helt crazy gör att vattnet fortfarande bara väller in..inga restauranger kan ha öppet dagtid då vattnet höjts massor..märklig känsla då man bara vadar i vatten i det som för nån dag sen var strand 😬 Det som kommer in från havet är ju inte alltid heller så lattjo när det slingrar sig runt benen 😃😃..nåja, ska tydligen rätta till sig om ett par dagar.

Fick en fin överraskning av hotellmanagern igår, jag fick uppgradering av boendet till ett eget beachhouse..tackar, tackar!! Fint ska det va!! Så nu bor man flottare än flott, dock oerhört taskigt wi-fi..men det finns ju böcker 😇..En klar fördel är att slippa höra när folk ligger..sjukt lyhört..jag har varit ofrivillig deltagare två nätter och står gärna över resten av nätterna 😎

Nej men jag har det gott som tusan..lever och har hälsan..har dock bara en snus kvar..det känns jobbigt ska jag erkänna 😬🙈..ska in och träffa Marie nån dag, hon har en dosa över 😉

Jag är tillbaka på startpunkten..iaf på startpunkten här i Thailand.

Imorse, eller på förmiddan lämnade jag norra delen av ön för att komma tillbaka hit igen, det är nåt sagolikt över den här delen som jag behövde igen..och det blev så rätt.

Gick ner och satte mig vid stranden medan dom försökte hitta min bokning och jag ville bara gråta..det är så magiskt här..så sagolikt vackert..och absolut betagande 😍

Har haft fantastiska dagar och träffat människor under dessa veckor som jag vet kommer få stor betydelse i mitt liv och det är ju precis som det ska vara...såklart..När man får såhär otroligt mycket tid med sig själv så tänker man ju massor ( vilket jag iofs alltid gör 😃)..men det ges ju lite andra möjligheter & tid till eftertanke..vilket är sjukt nyttigt och i mitt liv välbehövligt..

Den här resan kan jag nog säga kom precis i rätt tid i mitt liv..och jag vill verkligen, verkligen göra om den...på vilket sätt har jag ingen aning om

Två veckor, eller rättare sagt 13 heldagar kvar som jag tänker förvalta på mitt sätt, på det sätt som jag kommer behöva..och det känns så djävla gott 😉

Tittade på telefonen och insåg att november snart är slut..det känns helt sjukt att dagarna bara rusar iväg utan att jag gör nåt vettigt.

Märkligt hur man skapar rutiner omedvetet, älskar frukoststället jag hittat..baren med solstolarna..går in på samma affär och handlar vatten..sitter med samma folk på stranden..hejar och småpratar med svenskfamiljerna som jag träffade samma dag jag kom..(dom sitter alltid på samma plats som dom satt den gången 😂)
Endast kvällarna som ser annorlunda ut..nya ställen..nya människor..igår kväll käkade vi på ett sjukt mysigt ställe helt i min smak 🙋❣️...imorse åkte tyvärr min supertrevliga holländska granne, så nu har jag en ny..han verkar dock lite tillbakadragen..

Älskar flowet jag är inne i nu, allt går långsamt..jag går till och med hasande..och det känns fint 👍...ogillar dock alla insekter? som verkar ha en förkärlek till mig 😬

Vädret söderut ser lite för blött ut för min smak så nu har jag bokat in mig på en annan del av ön..blir kvar här ett tag till mao..sen får jag se vad jag hinner med innan dagarna tar slut..

👋

Jag har en mindre bra sida, jag tokskrattar när man absolut inte ska och oftast är det i situationer när jag känner att jag absolut inte har kontroll.

Idag blev det så, jag misstänker att jag kände en viss inre oro för att klippa mig ändå..jag skulle få hårtvätt med hårmassage innan klippningen, första tvätten gick jättebra sen kände jag hur det kom bubblande och då är det kört..jag skrattade så jag grät och kan ju aldrig prata då..den stackats pojken trodde att han gjort mig illa och då skrattade jag ännu mer...på riktigt sjukt var det..sen lyckades jag skärpa till mig under hela klippningen och sen när hon ”stajlat” mig bröt jag ihop av skratt..så djävla hemskt 😳..

Jag försökte verkligen förklara innan jag gick därifrån att jag är såhär men lyckades nog inge vidare..känner att jag måste gå dit imorgon och verkligen be om ursäkt..😬

Lämnade Koh Chang igår med ett visst vemod, av flera orsaker såklart. Kom till slut äntligen fram hit till Koh Samet, den här gången i norra änden av ön. Vakna med havet som utsikt varje morgon är ju superfint 😍
Inte lika vackert & paradisiskt som där vi befann oss förra gången, men det känns ändå helt ok.

Blir absolut en bra mellanlandning för sol & bad en vecka, behöver tvätta upp lite kläder och behöver definitivt en klippning..var ute & spanade lite ikväll och får knalla in imorgon..känner mig lite skeptisk..men jag är snart i panik över riskvasten som lever sitt eget liv just nu 😬

Nåt kryp på den här ön älskar mig iaf..djävlar så sönderbiten jag blivit igen..tur det finns klådstillande!

Ville småkräkas när jag gick ut från matstället jag käkat på och såg alla kryp som for längs med golvet..men tänker att jag inte mår illa (ännu iaf) så då är det bergis ingen fara😊

Väderprognosen är snäll, stranden jag var på idag knökfylld av kineser, ac:n blåser halvdåligt men grymt wi-fi, så nu ska jag se på Netflix 🙋

Tjing 👋

Sista frullen på Koh Chang (absolut inte den sista), men också den första i eget sällskap 😃

Elias åkte till Bangkok nu på morgonen och jag åker vidare mot Ban Phe om ett par timmar. Känns vemodigt att lämna den här ön, två första dagarna var vi sådär imponerade, men himmel vad den har ”växt”. Helt underbart!!

Liveband på stranden, Reggae på en annan, dans, rasta, taxi, peruker, galenskap i kubik..helt i min stil och smak..och jag har älskat det ✌️...sällskapet har verkligen varit i världsklass ❤️

Men nu packa och mot Koh Samet 👉

Fantastisk dag igår, kalasväder och strandhäng hela dagen. Bilderna som kom hemifrån gav en ju inte hemlängtan direkt 😬

Sen strandfest med julfirande och julklappsutdelning som avslutades på klubb..så idag känner man att man lever, men helt klart värt det..så galet kul!

Idag är det sista dagen på stranden här på Koh Chang, vi åker vidare imorgon, Elias till Bangkok och jag åker tillbaka till Koh Samet en vecka och sedan söderut. Känns så skönt att veta att det är gott om tid kvar fortfarande 😎🙋

Fick lite tips av värdparet imorse då Elias berättade att jag gillar hippiestilen ✌️
Tog en taxi och fann en plats helt i min stil..lite synd att vi inte visste om det innan..minimumstay 3 nätter..å andra sidan är ju inte min resa slut ännu, så man vet aldrig 😉

Halvdant väder hela dagen, men ändå hängt på stranden hela dagen..sen avslutades kvällen med västerbottningar!

Äntligen upphörde regnet..vaknade till en strålande, tokhet dag. Frulle och sedan taxi till stranden, inte en solstol till uthyrning, men hursomhelst omöjligt att ligga i solen nåt längre tag så vi låg mest i havet..Lunch vid stranden och då pratade vi om vilken tur vi haft som inte blivit dåliga (ännu)..sen kom det som ett brev på posten 😬..så nu dricker jag nån typ av vätskeersättning och Elias är ute och käkar..tur man vet att det är snabbt överstökat!

Jag drömmer så sjukt mycket just nu, har kopplat bort allt dagtid så jag antar hjärnan gör sitt nattetid..jag drömmer om alla möjliga människor som jag på olika sätt står nära, platser som jag bott på eller befunnit mig på, fordon som folk inte har kontroll över (det är alltid nån annan som styr eller kör), märkliga väder som gör att vi hamnar i krissituationer som jag till slut skrattar hysteriskt åt, folk som gömmer sig, jag sliter av mig tröjan och känner alltid att jag inte låser dörrar efter mig..helt djävla skruvade drömmar. En drömtydare skulle väl förmodligen ganska snabbt analysera mig, själv har jag dragit min egen slutsats 😊

Nämen ny dag imorgon då..vädret ser ut att stabilisera sig..vilket jag också tänker göra 😉

Tjing

ps..den där gröna/vita lampskärmen som dinglar så fint som dekoration på stranden, har jag hemma i min hall..och jag fullkomligt älskar den 😍